Blackberry Cake van Sensi

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Flip Hasjkip
    Wicked Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2008
    • 3595

    #1

    COB: Blackberry Cake van Sensi

    Korting op 420shop
    30/8

    Ik heb maar weer een ronde opgestart, wat moet je anders doen...

    Deze x houd ik het bij 1 soort, ik had toevallig nog 4 zaden hiervan liggen dus dat kwam goed uit. Het is geworden de Blackberry Cake maar dat staat ook in de titel :p

    Tot nu toe is er nog niet veel gebeurd, 25/8 heb ik 4 potjes ingewaterd en de zaden in de grond gedrukt, de afgelopen dagen zijn ze boven komen piepen en vanmorgen stonden ze all 4 boven. De aarde is nog voldoende vochtig dus op het moment heb ik er geen werk aan. Afentoe eens kijken, meer niet.

    Deze ronde gaan we eens wat zuiniger doen met de voeding, kijken of we de planten gezond genoeg kunnen houden zodat rot geen kans maakt. Zou wel eens leuk zijn om een probleemloze ronde te draaien. Maar goed, zover zijn we nog niet. Voorlopig staan ze onder de Tneon, dat ze maar lekker mogen groeien.

    IMG_0415.jpeg

    IMG_0417.jpeg


    Tot zover de nieuwe start..

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.
  • Rietslang
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2015
    • 2172

    #2
    Mmmm ZwarteBessenCake, aardig en citroenige monsteroogsten

    Ik zie het zomaar es vlekkeloos gaan deze keer. Erg benieuwd naar + je ervaren kunde, laat maar tonen.
    veel succes
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment

    • kelderkastje
      Exquisite Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Nov 2019
      • 5463

      #3
      Moge het geluk je toelachen deze ronde en je oogst rijkelijk en welriekend zijn!

      Comment

      • Corleone1933
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2020
        • 916

        #4
        Suc6 in je nieuwe ronde
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment

        • Haze smoker
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2016
          • 871

          #5
          Sucses man ik volg

          Comment

          • Rreppellsteeltjam
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • May 2018
            • 1955

            #6
            O godogodogod, zou je dat nou wel doen!?

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Heb er ook aan getwijfeld
          • Hork
            Banned
            Lucky Member
            • Jul 2020
            • 4103

            #7
            Laag in de voeding verkleint de kans op rot aanzienlijk, maar nog belangrijker is het voorkomen van dauwpunt. Dit bewerkstellig je door dag- en nachttemperatuur dicht bij elkaar te houden. Door een groot verschil in dag- en nachttemperatuur vormt zich condens op het gewas zoals in de herfst en zodra de zon daar op schijnt ontstaat rot. Voorkom je dat én zoek je de ondergrens in de voeding, dan oogst je zonder rot, zelfs bij een hoge luchtvochtigheid.

            Succes!

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              De ronde met rot had ik een RH van 35 % en een temp tussen de 22 en 31 graden.

              De ronde daarvoor tussen de 18 en 29 graden, geen rot.

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Dat is apart, maar zolang je de temperaturen niet dichter bij elkaar kan krijgen is het lastig om dauwpunt uit te sluiten denk ik.

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Mollierdiagram
          • Rreppellsteeltjam
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • May 2018
            • 1955

            #8
            Effe kacheltje aan bij licht uit.

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Heeft geen zin, lucht wordt sneller weggezogen dan dat de ruimte opgewarmd kan worden.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Dan koop je een dimmer, en zet de invoer van vochtige lucht ook gelijk wat lager
          • Waterfall420
            Grower
            MemberLucky Member
            • May 2020
            • 718

            #9
            Veel succes Flip! Dat zal mooie leuke wiet worden, leuk verslag!

            Eerste keer FEMS onder LED
            Indica Medisch rondje van Barneys

            Comment

            • Flip Hasjkip
              Wicked Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Sep 2008
              • 3595

              #10
              9/9

              10 Dagen oud zijn ze, en ze groeien. Wat valt er nog meer te vertellen, eigenlijk niet veel. Rechtsonder is een rare slaplant, hoop dat die nog een beetje bijtrekt. Heb ze gisteren een scheutje water gegeven, heb toen ook de foto's gemaakt, nog voor de watergif.

              IMG_0443.jpeg IMG_0444.jpeg



              Voorlopig staan ze nog goed in het voorgroeitentje, nog 1 à 2 weken en dan mogen ze verhuizen denk ik naar het grote hok maar zover zijn we nog niet

              IMG_0448.jpeg


              Nah, veel zinnigs komt er vandaag niet uit mijn mond, fijne avond dan maar
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Handig dat ze al kunnen traplopen.

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Niet echt, ze staan voor dag & dauw naast mijn bed, schreeuwend om aandacht. Heb ze gezegd dat als ze zo doorgaan ze binnenkort een kopje kleiner worden gemaak !

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                O!!
            • OGHazeJs
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Sep 2021
              • 9

              #11
              Veel succes met je kweek, ik zal hem zeker volgen! ✌

              Comment

              • Corleone1933
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2020
                • 916

                #12
                Zijn al flinke meiden voor 10 dagen oud
                buiten-2020, 2021, 2022, 2023
                Hydro-met afjes-2022

                Comment

                • Takketoelli
                  Cronic Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Jan 2019
                  • 3126

                  #13
                  Ha Flip!



                  Interessant, een research zaad van Sensi. Ik heb de manderine punch van die serie. Ook daarbij zag ik best wel verschil onderling maar ik heb er nog geen van geoogst. Dat duurt nog een maand of 2


                  Ze gaan wel hard zeg!
                  Succes!!
                  "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
                  "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
                  "Ajeto" - Buurman en Buurman

                  Comment

                  • Flip Hasjkip
                    Wicked Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • Sep 2008
                    • 3595

                    #14
                    15/9

                    16 Dagen oud. Tijd voor de verhuis. Vandaag zijn ze omgepoot en staan ze onder de TGL’s. Iets meer dan 400 Watt, zal ze goed doen.

                    Aarde is ingewaterd dus de eerste dagen zullen ze niks nodig hebben.

                    6744D7F8-7106-45B0-B609-BD2A8FC49AA5.jpeg 3F466256-AC66-4D02-AA8F-0A60183856AD.jpeg

                    5732831A-722B-48DA-9F68-2E33FEFCD630.jpeg
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment


                    • Nirvana
                      Nirvana commented
                      Editing a comment
                      Mooie kropjes !
                      Hoeveel liter zijn die gamma kuipen denk je ?
                      16 dagen is dat van ontkieming tot nu of ?

                      Ik tel nooit de eerste twee weken mee omdat ze dan zaailing zijn.

                      Groet !

                    • Flip Hasjkip
                      Flip Hasjkip commented
                      Editing a comment
                      Op 30/8 waren ze alle 4 boven en ben ik begonnen met tellen, zie post 1.

                      Volgens mij zijn die emmers 20 liter.
                      Last edited by Flip Hasjkip; 15 September 2021, 20:38.
                  • Flip Hasjkip
                    Wicked Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • Sep 2008
                    • 3595

                    #15
                    Kut. 3 Dagen na het ompoten bericht gekregen, ze komen de watermeter vervangen. Laat die nou net in de kelder hangen, waar mijn kweekhok staat.

                    Als ze nog in de kleine potjes hadden gestaan was het wat gemakkelijker geweest, alles in het kleine tentje naar de zolder voor een dag. Nu moet ik de grote potten naar de zolder slepen en de lampen daar ophangen. Is nog te doen maar wel meer werk.

                    Het hok wil ik dan zo goed als camoufleren met wat planken e.d. er tegenaan te zetten en dan hopen dat ik een niet al te snuggere monteur ga krijgen of eentje die er geen moeite mee heeft.

                    Ach ja, we gaan het zien, ga iig de voorraad verstoppen voor het geval dat.

                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment


                    • Flip Hasjkip
                      Flip Hasjkip commented
                      Editing a comment
                      Ik hang er wat doeken tegenaan, zet daar weer wat spullen tegenaan en zorg dat alles van slangen e.d. weg is. Verlichting is er al bar weinig, als ik nu iets goed moet kunnen zien zet ik het kweekhok open

                    • Takketoelli
                      Takketoelli commented
                      Editing a comment

                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Zie je, ook jij kan een monteur zijn.
                  Bezig...