Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 Big Bulls in de keukenkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Weer wat bijgesnoeid. De groei is mooi na een 24-tal uur terug begonnen en nu kunnen ze weer verder met dat paar fanleaves. Binnen een paar dagen hoop ik de vier nieuwe scheuten ook te richten om ze dan een laatste keer te toppen. Het plan is dan om ze hopelijk eind deze maand in bloei te zetten.

    De eenarmige sukkel heb ik ook wat bijgewerkt. Kleine okselscheuten wat weggehaald en grotere platgelegd. Ik ga ze ook nog een keer toppen, maar ik laat hier wat meer zijtakken staan. Dat gaat tegen nugbucket zijn tutorial in, maar een hoofttak afbreken ook. Dus dan maar experimenteren...

    ...Over experimenteren gesproken: ik ben aan het proberen leven te krijgen in dit stekje. Geen rootgel of steenwol. Gewoon in de grond gezet nadat ie na een weekje in een glas afgezuurd water nog niet dood was. Zien of het pakt.


    Watergift is nog steeds weinig, maar ze vragen niet meer.
    Ik geef ze om de dag elk 250ml afgezuurd water met de minimumdosis bio grow en cal/mag. Ik moet het water na het toevoegen van voeding toch nog afzuren zegt de pH-meter mij. Ik zit tussen de 6,3 en de 6,6. Niet makkelijk om die kleine hoeveelheid af te zuren. Half drupje per half drupje.

    Zo, nu zijn jullie weer up to date. Tot de volgende!
    Attached Files

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit.

    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Is het niet de bedoeling dat je na de 1e x toppen de 2 nieuwe scheuten weer topt op na de 3e node en dan de 2e node verwijderd? Zo doe ik het tenminste. Nu heb je kans dat je plant op de buitenkant te vol wordt en in het midden niks

    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ik heb niet echt naar de nodes gekeken bij deze ronde. Gewoon getopt wanneer ze weer sterk genoeg waren. Ik kan later ook een tak naar het midden leiden als de buitenkant te vol blijkt.

    #32
    Hoi collega's

    Het is al weer even geleden dus ik dacht dat het nog eens tijd was voor een update.

    Er is niet veel te vertellen behalve één rariteit. De gemainlinede plant heeft sinds een kleine week een heel gestaage groei. Ze kan echt niet mee met haar zus die zeer weelderig groeit. Ze zien er beiden gezond uit. (Op wat roestplekjes na). Maar de achterste doet het wel héél op haar gemak. Check de foto van een week geleden en een van gisteren.
    Iemand die hier een verklaring voor heeft?
    De voorste is intussen ook voor een derde keer getopt.


    14 december
    20211214_001734.jpg

    21 december
    20211221_235943.jpg

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Aan de ene kant klinkt dit logisch. Aan de andere kant is ze op jongere leeftijd met minder blad wel flink blijven doorgroeien. Maar je zal wel gelijk hebben. Zolang ze er gezond uit ziet is het ok.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik denk ook bij gezond groeiende planten zoals de jouwe, de stilstand minimaal is, en nieuwe groei is er direct, zoals je zei. Volgende ronde pas ik ook wat toe, vorige ronde had ik er weinig aan veranderd. Met 6 of 8 is het wat onhandelbaar

    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      2 plantjes zijn idd makkelijk te beheren. Is gelukkig ook genoeg voor mijn verbruik. (Hopelijk met een goede oogst) dan kan ik gewoon de kweken aan elkaar rijgen.

    #33
    Niet makkelijk om die kleine hoeveelheid af te zuren. Half drupje per half drupje.
    Pak een flesje van glas, 50 of 100ml ofzo.
    Vul die voor de 70% met water.
    Vul verder af met pH-
    Je hebt nu een flesje pH- dat minder sterk is, dus geen gedoe met halve druppels ofzo.

    Hou wel die volgorde aan!
    Eerst water er in en daarna de pH- daarbij.
    Nooit water bij pH- gieten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      spettert over je handen als het tegenzit en dat brand

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Duidelijk

    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Goeie tip. Tnx!

    #34
    Update tijd!
    Whatup Growers

    we zijn het eind van de groeiperiode genaderd. Ik ben nog wat aan het twijfelen wanneer ik de klok omschakel, maar als de groei deze trend blijft verderzetten verwacht ik dat dat binnen dit en 3 dagen zal gebeuren.

    Het gaat voorzichtig goed met de plantjes. Hoewel ik de groei nog steeds wat traag vind, kan ik dit wijten aan het feit dat het gemainlinede plantje zo kaal is en ik de groei echt kan volgen alsof het een zaailing was. Als ik terugscroll in mijn dagelijkse foto's dan gaat het toch echt wel goed vooruit.
    ze is trouwens afgelopen maandag voor de 3e keer getopt en dat is goed verlopen. Ze is terug aan het groeien.

    Maandag 27 december
    20211228_163205.jpg

    Zaterdag 1 januari
    20220102_161310.jpg
    Het gebroken kneusje doet flink haar best.
    Ik ben hier vooral aan het trainen om toch te zorgen dat ze toch wat laag blijft. Hier heb ik ook 3x getopt maar zoals jullie weten is het bij het trainen van de eerste keer misgelopen. Even voor gerouwd, maar dan gewoon verder gedaan en er is toch nog wat moois van gekomen.
    Het stekje doet het ook zeer goed, een beetje tegen alle verwachting in, maar het is leuk om te zien dat de natuur zich zo mooi kan voortplanten. Helaas heb ik geen plaats meer om ze nog te verpotten. Ze zal dus de bloei in haar 1L potje moeten doen waar stekgrond in zit. Dan wordt ze behandeld alsof ze in cocosgrond zit. Altijd voeding meegeven dus.


    Tot de volgende keer maar weer boys!
    Attached Files

    Comment


      #35
      Hey Growers!


      We zijn weer een dikke week verder sinds mijn laatste update. Er zijn gelukkig geen grote problemen te melden en alles gaat zn gangetje.
      Vorige keer zei ik dat ik waarschijnlijk binnen de 3 dagen de klok zou opschakelen.
      En zo geschiedde... Op maandag kregen ze en extra korte dag van 8 uur om dan voor de eerste keer onverbiddellijk 12uur te moeten slapen. Dinsdag om klokslag 12u ging dan het licht weer aan. Ik heb er voor gekozen om de lamp overdag te laten branden omdat ik meer schrik had voor lichtvervuiling dan koude nachten. Maar ik heb mij toch schromelijk vergist. Ik zag de volgende dag dat mijn bluetooth thermometer een minimum had geregistreerd van 16,75 graden. Ik heb dus die avond een electische verwarming naast de kast gezet en ik had ze al aangedaan om 21u om te testen of ze nog werkte. De aanzuiging lag iets te dicht in de buurt en op dinsdag avond had de thermometer een maximum van 35 graden gemeten... Oeps! Dat is op 24u tijd een temperatuurverschil van 16graden. Ik merk nu nog geen problemen, en ik hoop dat ze achterwege blijven.

      Tot zo ver de algemeenheden.

      De plantjes staan ondertussen aan de laatste fase van hun leven begonnen. er zijn overal bloeihaartjes te zien. Het stekje is omhoog geschoten en ik heb de rest wat gelijk getrokken zodat ik min of meer een even veldje had. zo laat ik ze nu maar gaan.



      De 2 grote planten krijgen elk 600ml afgezuurd water met een minimum aan cal/mag en bio grow wanneer ze dorst hebben. Dit weet ik dan weer door de potten-hef techniek. Dat gaat voorlopig goed.
      De gebroken plant heeft wel wat last van klauw en omgekeerd kanoblad, ik denk dat dat lichtstress is, want enkel de bovenste bladeren hebben dat en ik heb wel de indruk dat het geminderd is sinds ik het maaiveld gelijk heb getrokken.

      Verder is er niet veel meer te melden. Ze zien er fris en gezond uit. Afhankelijke van de vorderingen kan ik ergens in maart oogsten.
      Maar eerst nog vetmesten en aandikken!





      Tot de volgende keer boys!


      Oja,,, Nog snel dit:
      SmartSelect_20220112-225906_Facebook.jpg
      Dus roken alsof jullie leven er van af hangt jongens!!
      Attached Files

      Comment


      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Hier is het wetenschappelijk artikel.
        https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.jnatprod.1c00946

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Foto1 is fris en gezond. Foto2 toch wat minder; wat geklauwd blad. Dat is een teveel aan N. Is watergift ok?

      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Die 2e foto is ouder dan de eerste. Sinds ik ze naar beneden getrokken heb is het beter. Ik moet dringend wat meer hoogte in mijn kastje maken.

      #36
      Zo: 14 dagen 12/12 regime en ik zie kleine pruikjes. Zou ik al bloeivoeding meegeven best wachten tot ze stoppen met groeien?
      Ik heb niet echt de indruk dat ze veel aan het uitschieten zijn. Als het maar dikke knoppen worden.
      Ik heb het kastje ook een schuif naar beneden gezet eindelijk. Nu heb ik wat meer headspace.
      greets!

      Comment


      • Beginner70
        Beginner70 commented
        Editing a comment
        Biobizz zegt bio groei door blijven geven met bloei.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja, maar wel in de juiste verhouding, hè.

      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Toch maar even zien wat biobizz zegt dan. We gaan deze proberen mooi groen te houden tot het einde.

      #37
      zo heb ik het ook gedaan en krijg je snel geel blad maar met biobizz moet je toch helekweek groei meegeven

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ah dat kan , idd iedere soort voeding is anders. Bovenstaande statement is mis dan. Sorry.

      #38
      Hey guys,

      Even een vraagje:
      2 van mijn plantjes beginnen hun oude bladeren leeg te trekken, bij het stekje zelfs alle bladeren. Ik heb even gekeken op growweedeasy en daar duiden ze op een magnesiumtekort. Toch geef ik ze al de hele kweek buiten biobizz grow ook biobizz cal/mag mee. Meestal de aangeduide hoeveelheid. Van de grow geef ik meestal 1 of 2ml per liter. Biobizz geeft aan dat ik 1 - 4ml/L mag geven.
      Zouden de plantjes toch meer nodig hebben, of is het een blokkade?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        En je bloeivoeding?

        Niet elke keer voeding geven, q gaf alleen als de planten wat tekorten aangafen.

        Kijk effe in zijn kweekkelder topic.

      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Ik geef sinds een week een halve dosis bloeivoeding. Ik ben het nog aan het uitzoeken hoe ik planten gezond tot de oogst krijg. Het is mijn eerste binnenkweek. Ik ga volgende keer eens gewoon afgezuurd water geven.

      #39
      bij mij was gele bladeren een stik stof tekort maar kan meerdere redenen hebben

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Langer groei meegeven in de voorbloei. In groeivoeding zit er meer N he, mag je van de voeding groei en bloei mengen, dan zou ik nog een kwartje groei meegeven.

      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Ik blijf met de biobizzlijn de hele kweek groeivoeding meegeven.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Hoeveel dan? Half dosering? Mss hebben ze nood aan volle dosis? Was alweer vergeten biobizz , sorry.

      #40
      Toch geef ik ze al de hele kweek buiten biobizz grow ook biobizz cal/mag mee
      Hoe vaak CalMag? Het zou inmiddels door een overschot kunnen komen..

      Biobizz CalMag geef je elke waterbeurt mee als je met reverse osmosis water of heel zacht water werkt, zoals regenwater.

      Bij het gebruik van kraanwater, geef je de CalMag pas op het moment dat er tekenen van een tekort zijn én slechts één keer per week..
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Da's ook wat Biobizz zelf adviseert Wesley pipes Pas CalMag bij een tekort en slechts één keer per week.
        (Vorige ronde gaf ik het ook vrolijk elke waterbeurt mee Nou dat was een kleurrijke bedoeling op het eind Ben zelfs twee weken eerder gestopt omdat de dames het niet meer zouden halen )

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ligt aan het merk denk ik dan, ik geef het vanaf start bloei tot en met bloeiweek 5, kwartdosering bij iedere watergift. Ik krijg gegarandeerd perikelen als ik dat niet doe. Ik gebruik atami calmag met plagron bloom

      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Ik stop nu dus met cal/mag. Toch vreemd dat 1 plantje er geen last van heeft.

      #41
      Hoi Prspctr , ik kom een beetje laat aanschuiven, maar kijk vanaf nu mee.
      Ik heb net het hele verhaal doorgenomen. Je maakt er een spannend avontuur van, maar tot nu toe staan er toch twee mooie planten. Advies ga ik niet geven, daarvoor heb ik te weinig ervaring met binnenkweek.

      Succes met afbloeien!

      Comment


      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Hey Joop, wij kennen elkaar inderdaad meer van het buitenkweekforum. Na de triestige zomer had ik niet genoeg wiet om het jaar door te komen. Daarom maar de binnenkweek begonnen.

      #42
      Hey Guys,

      We zitten aan dag 18 bloei ondertussen. De plantjes zijn in totaal nu 103 dagen oud. Rekening houdend met de vertraging in het begin van de groei en het mainlinen vind ik het nog OK.
      Ik ben helaas wel wiet moeten gaan kopen omdat mijn buitenopbrengst al op was.

      Spijtig genoeg blijven mijn bladproblemen zich voortzetten en heeft het meest gezonde plantje er nu ook last van. Ik heb de indruk dat de detoriatie van de oude bladeren nu versneld is. Ik heb echter geen idee wat ik er aan kan doen... Ik zou niet weten waar het probleem zich bevindt.

      Elke waterbeurt (meestal om de dag) krijgen de plantjes per liter:
      - 2 tot 4ml biobizz Grow
      - 2 tot 4ml biobizz Bloom
      - water wordt afgezuurd tussen 6,3 en 6,6.(afhankelijk van de toevoeging van de pH-)

      Ik ben sinds mijn vorige update hier volledig gestopt met CAL/MAG.

      Elke grote plant krijgt 500ML van deze mengeling. Het stekje dat in een 1L potje zaaigrond zit krijgt een kleine 100ML.

      Het klimaat overdag is max 26° met een LV van 40 a 50%
      's nachts heb ik een minimum van 18° met een LV van 60 a 70%

      Heeft iemand tips over mijn werkwijze? Zie ik iets over het hoofd? Laat het mij gerust weten.

      Het enige wat ik mijzelf kan verwijten is dat ik misschien niet precies genoeg werk... Eventueel de schommelingen in de pH of de afmeting van het voedsel? Ik zit met de handen in het haar. Vooral omdat we nog maar net aan de helft van de bloeiperiode zitten.

      Ik hoop dat iemand hier de gouden tip(s) kan geven.

      De toppen ontwikkelen zich wel mooi. Daar zit zichtbaar verschil in. Ik kan dit gemakkelijk zien omdat ik elke dat een foto maak van de dames.

      Alvast enkele kiekjes van de familie Big Bull

      EDIT:
      Hier ook wat close-up foto's van de gele bladeren
      Attached Files
      Last edited by Prspctr; 5 February 2022, 15:42. Reden: foto's toegevoegd van de slechte bladeren

      Comment


      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Ik denk dat kroket je wel verder kan helpen. Die heeft meer ervaring met biobizz

      #43
      Heb je de pot al eens getild? Voelt die bepaald zwaar aan? En in wat voor aarde staan ze? My guess is te nat of overbemest. 4ml grow en 4ml bloom op 1L water lijkt me best wel stevig. Zou ook aanraden van wat consistenter te doseren (ipv 2-4ml) en zo voorzichtig op te bouwen. Grts
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Droog laten vallen verhoogd de ec ook!

      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        En is dat goed of slecht? Ik meet geen EC

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        droog laten staan in de bloei is niet zo handig en hoge ec doet eerder slecht dan goed

      #44
      4ml geef ik pas als ze rond 5 a 6week bloei staat inderdaad beter rustig opbouwen inderdaad dir doet meer kwaad dan dat het goed doet zo

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        en ook niet elke water beurt voeding meegeven om en om.is beter maar denk dat als je monder voeding geeft ze er snel mooier bij staan

      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Ik deed eerst om de waterbeurt voeding er bij. Maar Biobizz raadt aan om elke watergift voeding mee te geven.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Dat zeggen ze zeker, zodat je sneller nieuw product moet kopen 😉

      #45
      Aangezien de oudste bladeren worden leeggetrokken neig ik steeds meer naar een voedingstekort dan een overschot. Ik heb net 1,2L afgezuurd water gegeven. Binnen 2 dagen bekijk ik de situatie nog eens.
      20220208_175339.jpg

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Niet teveel te goed willen doen, het is onkruid.

        Tekort, teveel, van het ene uiterste naar het andere.

        Je kan altijd de grond schoonspoelen en opnieuw beginnen met voeden.

      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Netels groeien verdomme zelfs door als je er op plast. Die wiet heeft altijd wel wat te jammeren. Ik ben gewoon verbaasd waarom hij nu compleet aan het verdorren is. Nooit verbrandde puntjes gezien dus altijd mooi blijven voeden. En dan nu een blokkade of tekort. Zoek het maar uit.. ik moet echt nog veel leren.

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Het is niet erg om fouten te maken, maar het is wel erg vervelend als je niet weet wat er fout ging, want dan leer je er ook niets van. Om die rede ben ik toch geneigd om er versterking bij te roepen. Ik zat te denken aan LR2 die gast weet best veel. Eens kijken of die wakker geworden is van dit belletje........
    Bezig...
    X