Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

    Korting op 420shop
    Beste kijkers. Mijn eerste JD.nl kweekverslag!

    De vorige kweek (NL Fem. 1) was erg leerzaam. Ik oogstte ~300 gram droog. Maar na 3 weken drogen en 1 week weckpot zag ik schimmels. Meer dan de helft van het eindgewicht ging verloren.

    Nu ben ik me aan het voorbereiden op een bloeifase met lagere LV waarden, een langer en beter droogproces na de oogst. Dit om de manifestatie van schimmels te voorkomen.
    Mijn uitblaasvermogen is vergroot met 105m3 en de tent wordt losgeoppeld van de inblaasunit en de losgestorte aarde ga ik afdekken met zeil halverwege de bloei. Ik heb een droognet aangeschaft en de takke worden verwijderd tijdens de oogst en de toppen kleingemaakt.

    In mijn Homebox S 80*80*160
    Met een 250 watt lamp
    Eerst een voorgroeisetjes 110 watt.
    Daaronder 4 geselecteerde zaailingen RQS Northern Light feminised
    Met een inblaasunit met mistmaker en 210m3 vermogen. Verbruik ca 60 watt @ 100%
    Met een uitblaasunit die in actie komt na 1.5 weken 12/12. 315m3 vermogen. verbuik 60 watt.
    Volgestort met ca150 liter oude aarde (80 L bemeste aarde, 25 liter wormenmest, 40 liter cocpeat en 0,5 KG Guano Kalong.) gemengd met 50 liter verse Gold label special mix, 25 liter verse wormenmest en nog eens 0,5 KG Guano kalong.
    Final Solution van BAC
    Plant vitality plus BAC
    Groei-/bloeivoeding BAC
    En een grondvochtmeter met schaal 1-10
    Circulatie PV fans 2x 80mm 12V
    Koolstoffilter 350M3 100mm flens
    Grondverwarming.
    Aardedraad in de aarde te aarden
    En een LV temperatuurmeter met sateliettemperatuurvoeler

    Ik ben niet vergeten mijn setup te optimaliseren. De vorige kweek bracht ik 2 NL's groot. 4,5 weken groei, daarna nog 10 weken 12/12. Nu zaai ik er 4 om mijn oppervlaktes optimaal te benutten. Ook gebruik ik een scroggaas in een cilindervorm diameter 80 CM. Ik aas op 50% meer opbrengst. Mja eerst zien of ik dat ooit ga redden

    Ze zijn 20/3/2011 gezaaid, kwamen allemaal boven 26/3 en krijgen eerst 7 dagen 24/0, dan schakel ik in 9 dagen naar 12/12
    De kiem en groeiperiode blaast mijn inblaasunit 100% in. Luchtuitlaat passief. Tent staat bol tot tegen de 2 weken 12/12.
    Dag 13 na kiemen Final solution van bac over de aarde sproeien
    Dag 14 na kiemen worden ze verpot in 11 literpotten zonder bodem. het wortelstelsel kan zich uitbreiden in de losgestorte aarde in de tent.
    Dag 14 na kiemen plaats ik het scroggaas.
    Dag 14 na kiemen gaan ze onder HPS(verticaal).
    Dag 14 na kiemen begin ik groeivoeding toedienen met mate
    Dag 14 (ongeveer) 1e 2 paar takken snoeien en boven node 5 toppen
    Dag 10 12/12 Inblaasunit wordt losgekoppeld, inlaat wordt passief. Uitblaasunit met koolstoffilter aan.
    Dag 14 12/12 begin bloievoeding met mate. Opbouwend later afbouwend
    Dag 35 12/12 Final solution van BAC over de aarde sproeien
    Dag 35 12/12 Leg ik een zeil over de losgestorte aarde om de LV laag te houden
    Dag 60 12/12 laatste bloeivoeding
    Dag 70 12/12 laatste lichtdag
    dag 72 na 12/12 OOGST

    Oogst (aandachtspunt ivm ervaring met schimmels)
    - Toprotinspectie tijdens daglicht
    - Alle takken en takjes verwijderen. Grote toppen klein maken.
    - In een drooghok met koolstoffilter op een droognet met 8 vakken. Geen top raakt de ander
    - tenminste 4-5 weken drogen. Ik wil kurkdroge wiet in de weckpotten stoppen.

    Zo goed als ik me voorbereid op problemen laat in het proces, zo onvoorbereid was ik op Trips en die mijt-achtige diertjes die me kiemplantjes aantastten.

    Dus ik heb een flesje Plant vitality aangeschaft om de diertjes te doden en de planten te steunen. Vandaag was de eerste behandeling.

    Hieronder de afbeelding van de zaailing. Linksonder, en de rechterplantjes zijn de uitverkorenen. Deze kwamen als eerste boven, ik heb ze genummerd. Rechtsonder plant 1, Linksonder plant 2a, rechtsmidden plant 2b en rechtsboven plant 3.
    Meer Potentie is meer opbrengst spreekt de ervaring.01042011456.jpg

    Groeten tot de update!
    19
    Nee. Je haalt misschien 150 gram.
    26,32%
    5
    Nee. 200 gram
    0,00%
    0
    Nee. Je haalt 250 gram.
    26,32%
    5
    Nee. Je haalt net als de vorige keer 300 gram.
    10,53%
    2
    Ja. Maar meer dan 350 gram niet.
    21,05%
    4
    Ja. Je zou de 400 gram wel eens kunnen halen.
    10,53%
    2
    Ja. Als het mee zit >400 gram
    5,26%
    1
    Last edited by HushemFlupskluk; 2 April 2011, 06:39.

    #2
    Re: HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

    09042011460.jpg

    Van links naar rechts plant 1, 2a, 2b en 3
    09042011461.jpg09042011462.jpg09042011463.jpg09042011464.jpg

    Gisteren de aarde besproeid met Final solution van BAC.

    Vandaag in de volle aarde. Lamp op 30 cm.

    Helaas foto's van mindere kwaliteit.

    Ze maken het best, maar ze vragen wel om voeding nu. Ik verwacht dat ze binnen een paar dagen aanslaan en gas gaan geven

    Comment


      #3
      Re: HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

      Mooi intro geschreven zeg, komt vast goed! Succes

      Comment


        #4
        Re: HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

        veel succes met je kweek je voorbereiding ziet eer alvast super uit
        Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
        Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

        Comment


          #5
          Re: HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

          Yoo hushem succes met deze ronde gozer hoop voor j dat je weer zo een mooie ronde zal draaien!!

          Eens een paffer, altijd een paffer........

          Comment


            #6
            Re: HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

            Dankjewel voor de complimenten hoor! Dat zal ze goed doen.

            Vandaag zag ik aan ze dat ze zich richten op het licht. Ik kijk morgen nog aan. Gaan ze goed dan schakel ik in de resterende 8 dagen door naar 12/12

            Comment


              #7
              Re: HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

              1 week verder en ze maken het beter dan onder het voorgroeisetje. Ze zijn goed bijgekomen. Misschien mogen ze iets meer water hebben.

              Plant is niet zo erg plant 1 als ik gedacht had, die blijft iets achter in volume en hoogte.

              De hoogste is tegen de 20CM hoog. Node 5 boven de lobbladen zijn zichtbaar. Node 6 gaat getopt worden binnen een paar dagen. De onderste 2 paar takken gaat ook gesnoeid worden.

              Ik hoop dat ze in de komende week nog veel meer volume krijgen zodat ze net zulke joekels als de vorige keer worden.

              In de loop van komende week kom ik uit op 12/12.
              n Plant 1 Plant 2a Plant 2b Plant 3

              Comment


                #8
                Re: HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

                Hmm. Ik had meer interesse verwacht na 2 update-posts.

                Toch blijf ik dit topic updaten want anders had ik er niet aan moeten beginnen.

                Misschien wek ik meer interesse nu ik merk dat de plantjes beginnen te reageren op de overdruk. Blad node 3 bijft klein t.o.v. node 4. Ik neem aan dat de bladeren vanaf node 4 zich verder doorontwikkelen en buitengewoon groot gaan worden. Dus de gelukkige nodes worden nu node 4, 5 en 6 i.p.v. node 3,4 en 5.

                De overdruk had ik pas in hoeven schakelen in het begin van de groei van node 3. Dat spaart me een aantal KWH in de toekomst per kweek.

                Tot de volgende!

                Groet,
                Hushem

                Comment


                  #9
                  Re: HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

                  NIce hushem, heb je er al eens over gedacht om toch hoedje boven de lamp te plaatsen ?? zodat er zo min mogelijk licht naar boven ontsnapt.
                  Schiet me net binnen dat op een van de dvd van mr servantes ik dit had gezien met een verticaal hangende lamp.

                  Ik ben benieuwd of je blad net zo groot of groter zal worden als de vorige keer.

                  In het begin is er niet zo veel animo maak het zelf ook mee, keep it interesting en de volgers komen vanzelf

                  Succes verder kerel!!

                  Eens een paffer, altijd een paffer........

                  Comment


                    #10
                    Re: HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

                    Yooo Paff(y)(erd)!

                    Jazekers dat kappie gaat er komen. Dit gereflecteerde licht richt ik dan op de hoeken van de tent. Het doel is uiteraard om zoveel mogelijk licht te gebruiken. Maar het grote nadeel is warmteontwikkeling in de reflectiekap en daarbij komt dat de luchtcirculatie verminderd. Het wordt meten en proberen om een goed kappie te maken. De vraag is of dit de opbrengst gaat vergroten. Geen meetbare opbrengstvergrotende werking en het kappie komt er niet meer.

                    Die Servantes geeft overigens openlijk toe dat verticaal kweken niet de beste opstelling is voor het oppervlak. Hij heeft gelijk, maar hij vergeet dat de verticale setup in het geheel (plant verticaal gescrogt) zeker wel opbrengstvergrotend is.
                    Daar hij een verticale setup toont worden cooltubes gebruikt. die cooltubes zetten een groot deel van de uitgestraalde lumen om in warmte, niet in meer opbrengst.
                    Dat kappie kan ik me voor de geest halen en is i.d.d. een goed voorbeeld. Zoiets zal het uiteindelijk worden jah.

                    Yes Paffy ik ga stug door met posten in dit topic.

                    Groet!
                    Hushem

                    Comment


                      #11
                      Re: HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

                      idd zo'n chinees hoedje achtig iets allen zal je wel blijven zitten met het afvoeren van je warmte, je zou eventueel nog een extra afzuig boven je lamp kunnen maken als bovenkant van het hoedje
                      zo zou je de warmte ook kunnen afvoeren en dan die buis met een kleine pv fan aansturen en bij je filter uit laten komen.

                      Er zijn in dit geval wel wat mogelijkheden maar die zal je moeten testen of het wel of niet werkt

                      iig succes verder en blijven posten eey ghehehe

                      Eens een paffer, altijd een paffer........

                      Comment


                        #12
                        Re: HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

                        I.d.d. Paffy. Mijn eerste reflectiekap had ik al aangepast met fans om die warmte beter af te voeren. Ook deze zal zo worden. Als het teveel gekut wordt om zon ding te maken en te onderhouden en bij te houden tijdens de kweek dan zie ik er ook vanaf.

                        Want het reflecterende materiaal zit ook in de tent, het tentzeilbinnenwerk. Ik overweeg ook om een custom made tent aan te schaffen die maximaal 1 meter hoog is. Het reflecterende materiaal van het plafond van de tent is dan verlaagd, waardoor dit ook als reflectiekap kan dienen in de bloeifase. De tent zou dan 0,80*0,80*1 meter zijn.

                        Werkze vandaag!

                        Comment


                          #13
                          Re: HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

                          Hee volk, hier ben ik weer.

                          De planten gaan goed. sinds 20/4/2011 zijn we uitgekomen op 12/12 lichtregime. Gestaag heb ik meer groeivoeding toegevoegd volgens het BAC schema. Eerst 0,5 minimale dosis, toenemend naar de maximale dosis. Zodra ik bloei zie begin ik met de bloeivoeding. Ook eerst 0,5 minimale dosis toenemend naar de maximale dosis aldus het BAC voedingsschema.

                          De bladeren van node 4 en daarboven beginnen nu groter oppervlakte te produceren

                          Vanochtend is node 7 gesnoeid. Ook de 1e twee paar takken heb ik gesnoeid. Node 3, 4, 5 en 6 gaan takken produceren. Node 3 snoei ik niet om te zien wat er gaat gebeuren t.o.v node 4 +.

                          Uiteindelijk hebben de planten 3,5 weken groei gehad. Nu gaan tenminste 70 dagen 12/12 volgen.

                          Hopelijk kan ik volgende week laten zien dat de bladeren van de planten elkaar raken. Ik ga er vanuit dat de bladeren nog flink oppevlakte kweken in de komende paar weken.

                          Groets,

                          Hushem


                          Bijlagen: Opmerkingen bij bestand: Rechtsboven plant 1.
                          Rechtsonder 2a, linksboven 2b, linksonder 3.

                          Opmerkingen bij bestand: Plant 1

                          Comment


                            #14
                            Re: HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

                            Yo Hushem,

                            Zijn lekker gegroeid, ben benieuwd wat ze zullen doen suprise me

                            Eens een paffer, altijd een paffer........

                            Comment


                              #15
                              Re: HFK Kweek 6. 4x RQS Northern Light feminised 2. 250 watt Phillips Master Son-T Pia +

                              Yooo paffy,

                              Een verrassing zal het nooit helemaal meer worden sinds je weet hoe groot de bladeren kunnen worden. Ik verwacht niet dat de bladeren nog groter gaan worden dan NL fem kweek 1.

                              Ik denk wel dat ik dat formaat gaat evenaren want de bladeren raakten elkaar vanochten al bijna op een paar CM na. Het kringetje is bijna rond nu.

                              Later!

                              Comment

                              Bezig...
                              X