Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4xpeanapple chunk 400watt hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4xpeanapple chunk 400watt hps

    Korting op 420shop
    Hee hallo mede growers ik begin met een kweek verslag te maken en kan er maar niet uitkomen hoe ik me plantjes weer mooi krijg wand heb momenteel last van krullend blad dat naar beneden buigt en blad dat echt hangt in het begin problemen gehad met ph standaart kraan water is hier 7.5 zonder voeding al heb ik ze zo heletijd water gegeven met verkeerd ph nu zuur k het water af met lemon kick van plagron tot 6.5 wat doe ik nu nog verkeert geef ze om de 24uur ongv 1liter per plant met een planten spuit grond boven op is dan kurk droog water loopt wel mooi gelijk weg staan in 50liter potten met atami bio bizz growmix ik heb een evsa 400watt dimbare ballast van lumatek afzuiging naar buiten blaas af via schoor steen en zuig verse lucht aan via de kamer aan 425m3afzuiging en 440m3koolstoffilter wat gaat er mis hoop dat er mensen zijn die iets herkennen of tips hebben voor me zit ff met de handen in het haar
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Tijnie82; 18 November 2021, 10:55.

    #2
    Er staan geen punten tussen de zinnen

    Teveel water, 1 liter is veels teveel nu


    Dat is er mis



    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #3
      Ja klopt in punten en comma s zetten ben k geen ster temp blijft tussen 18en 25 graden lucht vochtigheid blijft tussen 45en 55 dus dat zal wel redelijk zijn denk ik maar ik zal het maar eens proberen met een halve liter per dag of blijft dat te veel mvg

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Bij mij mrijgen ze pas een liter als ze beginnen met bloeien, dus al flinke planten zijn. Maar ik heb Blumats, dus de dames nemen wat en wanneer ze willen.

        Nu eerst wachten totdat ze bijkomen, dan weer rustig aan beginnen. 50 liter potten zijn wat anders dan de 11 liter waar ik in kweek dus is lastig te zeggen, maar ik zou ongeveer 300 per dag geven zodra ze bijgekomen zijn, en dan kijken wat ze doen.

      #4
      Is goed gaan we doen heb vandaag 1liter
      over alle 4verdeelt grond boven aan is kurkdroog en pot ook niet echt zwaar maar de ph is hier ook heel hoog 7.5 maar dat probleem heb ik al aangepakt sinds een paar dagen dus dat zal ook wel ff een verschil gaan maken met de groei denk dat ik nog een week of drie ga voor groeien licht eraan hoe snel ze bijtrekken wand probeer wel een mooi tentje vol te gaan krijgen omdat het maar 4planten zijn al heb ik er nu sinds 2dagen een nieuwe reflector kap wand had een spiegel kap wat niks is maar nu met de prima klima road runnen zou ook wel een mooi verschil gaan brengen hopelijk zal morgen ff nieuwe fotos posten met de verdere vooruitgang

      Comment


      • Freedom1984
        Freedom1984 commented
        Editing a comment
        Zo lijk ik wel heel stoned als ik dit moet lezen zonder komma’s of punten

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik trek dat ook niet meer, misschien morgenvroeg

      #5
      7.5 is niet heel verschrikkelijk en fataal hoog. Om je dat misverstand even uit je hoofd te praten.
      Sterker nog: Je kunt nog beter 7.5 geven dan 5 !
      Dus zorg dat je een goeie pHmeter gebruikt.

      Geef eens een dag geen water.
      Kijk of ze dan meer hangen, dan is het tekort, en als ze overeind komen, was het dus inderdaad teveel.

      Doe een cursus "goeie titel verzinnen op een forum".
      "Wat is er mis" is een kuttitel waar niemand wat aan kan zien en waar niemand wat aan heeft.
      Excuseer me voor mijn directheid.

      Punten en komma's zijn handig, maar als je dat niet beheerst, druk dan gewoon een keer op enter na een zin, zodat de volgende zin op een nieuwe regel begint.
      Dat leest al een stuk prettiger.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Nirvana
        Nirvana commented
        Editing a comment
        Excuseer ? Heb jij Corona ofzo
        (Grapje h Q )
        Last edited by Nederhigh; 14 February 2022, 11:01.

      #6
      Dacht dat 7.5 redelijk hoog was
      Ik meet de ph nu met een zoon zelf test
      paar druppels toevoegen aan je voedings
      of water met buisje kan je aflezen
      de ph is ff tijdelijk heb al
      tensio meter is een 4in 1besteld
      daar zal het makkelijker van moeten worden
      gaat al wat beter gister avond nog ff snel gekeken foto komt vanmiddag nog wel
      ph en ec meter moet k nog bestellen
      nog nooit mee gewerkt maar zal vast niet zo moeilijk zijn
      Last edited by Tijnie82; 18 November 2021, 10:58.

      Comment


        #7
        Nog een foto van gister avond laat
        moest toch ff spieken of het al iets beter ging
        gelukkig wel vanmiddag maar kijken
        of ze vooruit blijven gaan
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.
        Last edited by Nederhigh; 25 December 2021, 20:56.

        Comment


          #8
          Dag 22 voorgroeien
          temp 24 graden
          luchtvochtigheid 48%
          vandaag krijgen de dames elk 300ml
          met ph op 6.5 ec weet k niet
          water met 1ml power roots
          groeivoeding geef k nog niet
          de grond is 6week voor bemest
          en de planten zien er nog donker groen uit
          zie dat mensen elke x foto maken
          zonder dat de lamp aan staat kan dat kwaad
          dacht namelijk dat je daar hermas van krijgt
          zelf heb ik hier geen idee van
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • KingOfTheBongo
            KingOfTheBongo commented
            Editing a comment
            Foto nemen minuutje voor de lamp aan gaat

          #9
          Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen, zo'n 4 in 1 tensiometer zijn niet de meest betrouwbare meters.
          Beter kijken (sparen) voor Blumats tensiometers.
          Je potten heb je met te weinig aarde gevuld, en heb je de aarde wel "knijpnat" ingewaterd?
          Ga je biologisch kweken? (i.v.m. het gebruik van lemonkick)
          Met Lemonkick blijft de ph niet stabiel.

          Voor nu veel succes.

          Comment


            #10
            Klopt heb inderdaad de eerstfout gemaakt om de potten niet intewateren en nee ik ga niet bio kweken dacht zoon 4in een meter in makkelijk der is mii juist geadviseert om met lemonkick de ph naar beneden te brengen dus ik had beter de ph -kunnen nemen van plagron staan soms ook leuk spul op markt plaats maar ff inde gaten houden wand wil ph en ec voor volgende ronde wel stabiel houden bedankt voor de tip

            Comment


            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              PH moet soms een beetje veranderen, maar dat gaat vanzelf.

              EC moet dan weer langzaam opgebouwd en dan weer afgebouwd worden.

              Lemon kick is ook PH- in principe.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Lemon kik is niet stabiel.

            #11
            Goedemorgen
            Zal ik gaan proberen foto te nemen voor licht aan gaat .
            maar alleen een ding snap ik nog niet krijg me blad niet normaal constant krullen
            de bladeren naar beneden iemand een idee wat dat kan zijn

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Van te nat zijn. Heb ik ook. Ook na de donkere periode veren ze terug op bij licht na een paar uur fzo.

            #12
            Dag 23 voor groei
            nog niet super veel verschil alleen je ziet
            dat ze weer beginnen te groeien ik zou eerst lang voorgroeien 5tot 7week maar denk dat ik
            toch maar ga schakelen binnen weekje planten worden ook niet meer super mooi dus denk dat het zonde is van me tijd om nog super lang
            door te gaan met voorgroeien
            en dan maar.kijken wat ze gaan doen ze hebben gister 500ml per plant gehad wand 300was echt net iets te weinig gaat al wel de betere kant op

            Nog ff een foto
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.
            Last edited by Silas; 21 November 2021, 07:05.

            Comment


              #13
              Lemon kick is niet stabiel in een vat, maar als je elke dag vers water/voeding maakt kan dat geen kwaad.
              Heb je die ventilator-toren al aan staan ?
              Misschien eens proberen om die een kwart slag te draaien ofzo ?
              Als de plantjes de hele dag heen en weer wapperen worden ze daar ook niet echt blij van.

              (((ja in de Amerikaas doen ze dat ook, maar daar kweken ze wat groter, in een klein tentje hebben ze er eerder last van dan gemak.

              Voor je ze in bloei gooit is het verstandig om ze minstens nog een week of 2 groeivoeding te geven anders kom je precies midden in de bloei met gele planten te zitten.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #14
                Nu al groei voeding geven de grond is zes week
                voor bemest dus dacht pas voeding geven
                op het moment dat de voorraad voeding opbegint te raken kan het proberen ze krijgen nu alleen afgezuurd water met power roots 1ml per liter en ph op 6.5 dus mischien toch slim om een beetje bij te voeden krijgen ze dan juistem niet te veel voeding zou eerst nog drie week gaan voorgroeien maar denk als ze niet snel vooruit gaan dat k van t weekend
                de klok om zet naar 12uur nog ff afwachten wat ze gaan doen
                Owja de toren ventilator staat er ff in voor nood had hem eerst heen en weer draaien maar heb hem nu ff tussen de planten door te blaazen miss dat dit iets verschil maakt we gaan het zien

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Windburn krijg je als de wind op je plantjes blaast.

                #15
                Nou ik heb gister de stekker er uitgetrokken van de toren-ventilator zijn alwel weer een beetje gegeoeit lijkt er op dat ze zich zelf hebben hersteld redelijk maar wat vind jij kan je al groeivoeding geven nu grond nog voor bemest isben blad nog mooi groen is mvg

                Comment

                Bezig...
                X