Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4xpeanapple chunk 400watt hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    dag 34

    dag 11 op 12-12

    wonder boven wonder
    staan de dames er ineens weer mooi bij
    sinds gister na de grote waterbeurt met voeding heeft ze goed gedaan

    en gebruik de planten spuit niet meer veel beter zo blijkbaar nu krijgt alles water van boven tot onder dus hoop dat we op deze voet verder gaan

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      inderdaad mooie pubers

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Dank u

    #47
    Ze staan er idd er weer mooi bij,vergeleken met de vorige foto's.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ja gelukkig groot verschil zo zie je maar wat een planten spuit doet aleen de eerste cm grond vochtig dus met de hand is nu weer veel beter heb je zelf ook een kweekje op het moment of ga je nog beginne mvg

    • Badjeharry
      Badjeharry commented
      Editing a comment
      @Tijnie ik ben me nog aan het inlezen, ik ga volgend jaar beginnen.Maar weet nog niet wat voor kweekmethode aarde en of hydro.

    #48
    Beetje inlezen kan geen kwaad inderdaad
    had ook al flink wat gelezen maar ze zeggen dat op aarde makkelijker is omdat je wat meer fouten kunt permiteren hydro gaat wel sneller maar hoor vaak dat wiet met hydro minder smaak heeft
    ik zelf heb een combi aarde met cocos voor de luchtigheid als van me.grond afwil kan het zo in de tuin gooien zit er ineens allemaal perliet in snappen de meeste wat er in huis gekweekt is
    en de mensen op dit forum helpen je wel opweg ze hebben mij ook al vaak geholpen hier als je ff met de handen in het haar zit is het fijn dat je om hulp kan vragen voor het te laat is en alvast veel succes als je begint met kweeken mvg

    Comment


      #49
      dag 35

      dag 12 -12
      temp max 22
      temp min 16
      lv tussen 45 en max 55 %

      zo weer een dagje verder en her en der
      begin je te zien dat er bloeiverschijnzel
      is dus dat gaat mooi weer een water beurt gehad
      6liter water afgezuurt op 6.5ph
      15ml groeivoeding
      6ml power roots

      niet al te veel te melden na dat ze laast een grote water beurt hebben gehad nu maar elke 2dagen water gegeven gaat goed nu
      ze krijgen wel wat meer in een x maar ze kunnen het prima aan

      en de lamp stond er te dicht op
      dus die staat nu weer op 42cm
      fotos zijn genomen toen net licht aan ging
      vandaar wat hangent blad na uurtje toen het licht aan was weer alles mooi recht omhooghet blad

      Dit was het weer voor vandaag iedereen een fijne avond gewenst
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.
      Last edited by Tijnie82; 1 December 2021, 19:34.

      Comment


        #50
        Ik heb deze lamp en wil gaan beginnen met boosteniemand een idee of dat kan met deze lamp heb een evsa van lumatek en die kan ik nog 10procent boosten maar weet niet of de lamp dit aan kan
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #51
          Als een lamp geschikt is voor Evsa, dan staat het op de doos.
          Dit deed mijn Sylvana na een paar weken gebruik op een Evsa :



          Die antenne gaat krom trekken omdat de frequentie van een Evsa (elektronisch) hoger is dan van een VSA. (analoog)
          Een lamp die specifiek voor Evsa geschikt is heeft een dikkere antenne die minder snel krom trekt.
          Dat krom trekken is op zich geen probleem tot deze tegen het glas komt, dan springt de lamp kapot.

          Een lamp van Gavita die wel voor Evsa geschikt is :

          Last edited by QnQ; 2 December 2021, 08:30.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Ik had al even rond gekeken inderdaad maar zie het bijna nergens staan alleen bij lumatek zelf de dual spectrum las dat het frame werk van de lamp is verstevigt dan houdt het in dat ik een andere lamp.dus moet kopen

            En ik hoorde dat de son pia van philips ook tegen boosten kan bedankt voor de info

          #52
          Dan ga ik even na denken of ik een lumatek ga bestellen of niet zou het echt zoveel verschil maken 40watt extra ik weet licht is gewicht al zou het 10gram extra opleverd is op zich al de moeite waard ik ga even afwachten wat dit gaat doen eerst op 400watt word het toch nog een mooie plant dan ga ik het overwegen om toch een nieuwe lamp te kopen

          Comment


            #53
            dag 36

            dag 13 op 12-12
            weer een mooie dag in kwekers land

            dames staan der weer mooi bij
            vandaag maar even geen water.ik ben laast een beetje begonnen met die takjes met sate prikkers een beetje naar buiten te trekken.

            alleen ik heb nog een scrogg netjes liggen
            zou het nu nog zin hebben om nog netje optehangen.de dames beginnen met bloeiverschijnzelen te tonen komen al kleine kroontjes op dus ik verwacht dat ze nu nogvwat de hoogte in gaan en breedte

            als ik nu netje op hang komt alleen de hoofdtop er door heen de zij takken zijn maar kort wou ook het liefst met scrogg gaan werken weet dat je moet voorgroeien tot 2/3net vol moet zijjn en dan schakelen anders maar ff afwachten of het nog wat voller word anders heeft het ook geen zin om netje te doen we gaan het zien hier komen nog wat fotos sate prikkere beter niet meer doen ivb beschadigen van de wortels
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 8 photos.

            Comment


            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Voor LST werken tentharingen beter dan satestokjes.
              Maar wat gaatjes in de rand van je potten prikken kan ook goed.

            #54
            Der zitten maar 2lusjes aan elke pot. of bedoul je gewoon gaatje maken in de stoffen potten en dan met een touwtje spreiden de planten.


            ja dat kan ik wel eens proberen inderdaad.
            en mochten ze als nog ineens snel gaan groeien en breder worden. kan ik als nog eem netje overheen doen .


            maar eerst maar eens afwachten wat ze gaan doen .zal ook wel niet meer lang duren voordat ik kan beginnen met tellen van de bloei wand volgens mij valt dit nog steeds onder voorbloei.

            der komen al kleine kroontjes op
            Last edited by Tijnie82; 2 December 2021, 13:39.

            Comment


              #55
              Ik zou ze gewoon laten gaan zo, ik heb de fout gemaakt om ze iets te lang naar beneden te trekken. Daardoor zijn de nodes te ver uit elkaar gaan groeien en dus ook weinig toppen die voldoende licht ontvangen.

              Zo te zien heb jij een vergelijkbare opstelling als Zors en die heeft mooie dikke knoeperts gekregen met 400w hps.

              Comment


              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Ik denk ook maar dat ik ze zo eerst laat gaan eerst maar eens kijken wat ze gaan doen

              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Zou ze ook laten gaan, planten zien er goed uit...je kan nog altijd croppen zoals ik gedaan heb. Bedankt Kunichika om mij als referentie te gebruiken...een hele eer!

              #56
              Zors ja ik heb je kweekje gezien inderdaad gaat mooi ja mooie toppen en jij hebt alleen gecropt
              dus dan ga ik het ook inderdaad maar eens afwachten dat croppen schijnt vrij low maintenace te zijn bedankt voor de tip

              Comment


              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Croppen is hoge training, en wnnr goed gedaan komt boel terug omhoog naar het licht toe met een gelijkmatiger topverdeling tvv opbrengst en ruimte besparend. Leiden en binden is lage stress.

              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Rietslang, met low maintainence wil ik zeggen, weinig werk aan. De boel komt idd weer omhoog maar de kunst is volgens mij om zodanig te doen dat de tak zolang mogelijk horizontaal blijft. Maar is idd een high stress techniek. Wel low stress voor de kweker, even verwarrend

              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Wel gelezen dat de hersteltijd iets minder is dan snoeien. Dus high stress ja, maar wel minder ingrijpend dan snoeien. Ben nu 2 weken eerder op 12/12 kunnen gaan.

              #57
              Ja twee week scheelt al een hoop als je dat op elke x kweek hebt miss iets voor mezelf of toe te gaan passen later in deze kweek of miss in de volgende kweek

              Comment


                #58
                Voor volgende kweek ben ik nog op zoek naar een led lamp die me hps kan vervangen maar der zijn zoveel en staat allemaal.mooi verhaal bij hoe goed en sterk het allemaal wel niet is beetje verwarrend wand wil ook weer niet te veel geld uitgeven moet wel een beetje betaal baar blijven

                voor deze kweek zit ik er nog over na te denken om zoon led balk er bij te doen las dat het met hps mooi overlapt en heb aan de zijkant toch niet echt mooi en goed licht mensen die hier ervaring mee hebben

                of nog iemand die een goed betaal baar idee heeft hoor ik het graag

                voor de led kweek lamp zat ik aan een mars hydro ts 2000 te denken of 2x ts1000
                om het mooi te kunne verdelen 2 planten onder een ts 1000zou vast mooi moeten gaan die zijn standaart dimbaar en 2.2umonol

                wand wil het liefst net een beetje meer opbrengst hebben dan dat ik nu kan met een 400watg hps mooiste is als het tussen 400watt hps en 600watt hps inzit maar dan op led wand 400watt led is toch niet gelijk aan 400watt hps wand zie met led staan 2000watt maar werkelijkverbruik 150watt wat is een beetje gelijk aan 500watt hps weet dat die er niet is in hps maar als voor beeld
                Last edited by Tijnie82; 4 December 2021, 01:38.

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ja, dat is hetzelfde qua stroomverbruik.
                  Een 400W led verbruikt evenveel stroom als 400W hps.
                  Als die andere getallen (2000W) zijn apekool en alleen bedoelt om de verkoop te boosten.
                  Een led is niet gelijk aan hps. Het is ander licht, warmte is anders, straling is anders. Led heeft voor- en nadelen.
                  Je kunt dat niet 1op1 vergelijken zoals verkopers je willen doen geloven.
                  Als een verkoper erbij zet 150W led is gelijk aan 500W hps, dan zou iedereen meteen door moeten klikken naar een andere site want zoiets is complete onzin. Oplichterij zou ik het bijna willen noemen.

                #59
                Zou zoiets veel verschil geven in op brengst een aan de linker kant en een aan de rechter kant dan zou alles wel veel beter belicht zijn denk ik
                de led balk is 40watt en lumen 2000
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                Last edited by Tijnie82; 4 December 2021, 01:41.

                Comment


                  #60
                  dag 38

                  dag 15 op 12-12


                  Zo staan ze dr vandaag bij
                  Temperature word al wel lager vandaag rond de 20,5graden gemiddelt

                  en op het koudst 16 graden op het moment niet ideaal maar het is niet anders

                  nieuwe voeding binnen vandaag. en me nieuwe pole hanger voor me ventilator weer op te kunnen hangen.
                  morgen maar lekker mee bezig.

                  voor vandaag geen water momenteel een x water in de 2dagen .ze krijgen elke 2dagen
                  1.5liter per plant. en op de tweede dag is dan de pot kurk droog .sinds ze nu meer water krijgen gaan ze een stuk beter. alleen ik vind dat ze alleen een beetje traag groeien.

                  je ziet wel dat de kroontjes groter worden. denk dat ik een deze dagen kan beginnen met tellen bloei.
                  of kan ik al beginnen met tellen bloei ?
                  dit was het weer voor vandaag kwekers van nederland iedereen een fijne avond toegewenst
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.
                  Last edited by Tijnie82; 4 December 2021, 19:14.

                  Comment


                  • Zors
                    Zors commented
                    Editing a comment
                    Hoe weet je dat ze kurkdroog staan? 1,5 liter om de 2 dagen lijkt mij veel. Ik zelf kweek in 18 l potten en geef ze elke 2 dagen 500 a 700 ml...vandaar mijn vraag, hoe weet je dit? Niet met de vinger in pleuren alleszins, potten tillen en vergelijken met een droge pot. Potten kunnen vanboven heel droog zijn en aan de onderkant heel vochtig dus tillen is de boodschap...of tensiometers maar dit is voor mij ook niet haalbaar qua prijs

                  • Zors
                    Zors commented
                    Editing a comment
                    Op de foto is het niet echt duidelijk te zien maar de pruikjes beginnen volgens mij te vormen dus is de bloei een feit. Nu nog wachten tot de groei er helemaal uit is om naar bloeivoeding over te gaan.
                Bezig...
                X