Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterkweekje 4 x AF onder een SF - 1000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Winterkweekje 4 x AF onder een SF - 1000

    Korting op 420shop
    Maatjes!

    We gaan er weer tegenaan! Na mijn eerste kweek net voor de zomer, gaan we nu beginnen met de 2e kweek. Nu had ik uit een zamnesia mysterybox heel wat zaadjes ontvangen, en die wil ik eerst op maken.

    Het betreffen deze zaadjes:
    Dos si dos auto (zamnesia)
    Wedding cake auto (zamnesia)
    Watermelon candy auto (zamnesia)
    sunset sherbet auto (zamnesia)
    Nu is het zo dat volgens zamnesia zegt dat de wedding cake en de sunset sherbet iets kortere bloeitijd hebben dan de andere 2. Daarom zet ik die 2 een week later. Zo hoop ik dat op te lossen.

    Verder gebruik ik de hele biobizz lijn, behalve de lightmix. Ik had namelijk geen zin om 60 liter online te bestellen. Daarom heb ik Atami light mix gehaald bij de shop.

    Ik heb er weer zin in! Binnenkort meer uiteraard

    Groetjes,

    Fuego

    #2
    Ik heb ook de sf-1000. Ben er net mijn eerste kweek mee aan het draaien.
    Veel succes met de kweek. Ik heb m'n vouwstoel, een bak bier en wat voorgerolde jointjes bij en ik volg mee.

    Comment


      #3
      Ook subke , benieuwd naar die soortjes. Ofwel gelijktijdig zaaien , heb je mss wietjes met wisselend effect pot bij pot, vind ik persoonlijk ook leuk. Succes ermee!
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        De bekende weg qua soorten is natuurlijk ook wel een beetje saai! Hoop dat het qua hoogte allemaal goed te doen is, maar goed anders buigen we de dames gewoon wat bij!

      #4
      Veel.plezier! Ik hoop dat je toppen zwaar en harsig worden!

      Comment


        #5
        Lekker fruitige menu.. Succes
        "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

        Comment


          #6
          Vandaag is de dag dat het verslag echt begint!

          Nu zie ik vaak vragen over Biobizz, daarom heb ik de informatie van de producten die ik gebruik hier onder neergezet. Wellicht wordt het voor lezers een stukje duidelijker waarom ik deze producten gebruik of waarom niet. Ik heb het voedingsschema als bijlage toegevoegd!

          Nu heb ik er zelf voor gekozen om alleen de fishmix niet te gebruiken, dit doe ik, omdat ik dat gestink gewoon niet in huis wil 👌
          ​​​​​​

          zoals jullie zien zijn de achterste 2 al uit hun schulp gekropen en begint het mooie leven van deze dames!

          Zoals ik in mijn eerste bericht al zei, heb ik gekozen voor Atami Janeco lightmix. IK heb hier voor gekozen, omdat dit de lightmix is die hier bij de lokale ondernemer te krijgen is. (Online bestellen vind ik teveel gedoe en zielig voor de bezorger).
          IMG_20211222_092416.jpg

          Verder gebruik ik de 1e 2 weken de volgende samenstelling qua voeding, die ik uiteraard aanpas aan de behoeften!
          Biobizz root juice: 2ML/L
          Biobizz bio heaven: 2ML/L
          Biobizz activera:. 2ML/L

          ​​​​​​1e week 50ML water per beurt, ongeveer 3 keer per week

          (Bron: bijzonder natuurlijk)
          Biobizz bio grow


          Bio Grow is een vloeibare plantenvoeding dat weelderige groei bevordert en is geschikt voor bijna alle potgronden. Het is een meststof en bodem activator die kan worden gebruikt met druppelsystemen. Bio-Grow in beperkte hoeveelheid in de bloei als een plant tonic.


          Biobizz bio bloom


          Bio.Bloom is een vloeibare organische mest die de juiste hoeveelheid stikstof en voldoende fosfor en kalium bevat voor een uitbundige bloei.


          Om het proces van de plant te bevorderen zijn ook sporenelementen en plantaardige hormonen toegevoegd. Bio.Bloom bevat ook enzymen en aminozuren, die samen met de vruchtbare aarde de bloei en de fruitproductie stimuleren. Hierdoor is Bio.Bloom een zelfstandig werkende meststof om te gebruiken tijdens het kweken op aarde, zonder aarde of aarde verrijkt met kokos.

          Bovendien zorgt Bio.Bloom voor sterke stammen en dus een sterke plant!


          Biobizz root juice


          RootJuice is een wortelstimulator die bestaat uit een perfecte balans tussen humine- en fulvidezuren met zeewier daar aan toegevoegd en speciaal geformuleerd voor een krachtige ontwikkeling van de wortels en tevens een betere weerstand te bieden tegen hoge EC-waarden. RootJuice is zowel te gebruiken op aarde, hydro als op cocos mediums en wordt voornamelijk toegepast naast de gebruikelijke voeding tijdens de wortel ontwikkeling.


          Biobizz activera


          Biobizz Acti Vera is de nieuwste toevoeging aan de Biobizz familie. Het is een biologische botanische activator die het immuunsysteem beschermt, de stofwisseling verbetert en de opname van voedingsstoffen verhoogt. Na onderzoek en het uitproberen van combinaties van ingredienten die goed samen zouden kunnen gaan met het plantenextract van aloe vera, werd het eindproduct uitgevonden genaamd Acti Vera. Het belangrijkste verschil met andere voedingen is dat Acti Vera van een plant gemaakt is en voor een plant is.


          Acti Vera werkt vanuit de binnenkant en tegelijkertijd fantastisch wat betreft de schoonheid van de plant aan de buitenkant . En een mooie plant, in dit geval, betekent ook een gezonde plant: je bent wat je eet.


          Biobizz Acti Vera geeft bescherming/activering van het immuunsysteem en kracht om te ontkiemen. Het bevordert de stofwisseling van de plant en opname van voedingsstoffen. Afbraak van suikers 100%.


          Biobizz Alg-A-mic


          Alg-A-Mic is een biostimulator op basis van koudgeperste, geconcentreerde zeewieren, met daardoor een extreem hoog gehalte aan sporenelementen, plantaardige hormonen, aminozuren en vitamines. Alg-A-Mic kan zowel worden meegegeven aan het reguliere voedingswater als worden verneveld. Het vernevelen wordt vooral toegepast bij reeds gewortelde stekjes. Alg-A-Mic kan op vrijwel elk groeimedium worden toegepast en kan gedurende de hele levenscyclus van de plant worden gebruikt.


          Biobizz bio heaven


          BioHeaven is een speciaal samengestelde Plant Energy Booster, die zorgvuldig geselecteerde biologische stimulanten bevat, zoals Aminozuren. Aminozuren zijn de primaire bouwstenen voor Proteinen en Enzymen, die weer essentieel zijn voor de structuur en de stofwisseling van planten. Daardoor verbetert BioHeaven het gebruik en opneembaarheid van alle aanwezige bladsprays en meststoffen (zowel biologisch, biomineraal als synthetisch). Ook ontdoet BioHeaven de plant van gifstoffen, opgebouwd tijdens periodes van stress, repareert het de chlorofyl productie en herstimuleert het de plant.


          De L-Aminozuren die BioBizz gebruikt voor BioHeaven worden vervaardigd uit Soja-koek en andere organische proteinebronnen door middel van fermentatie en hydrologische ontleding. Dit proces garandeert dat de aminozuren worden gewonnen in L-vorm, de enige vorm die kan worden opgenomen en gebruikt door planten.


          Naast L-aminozuren bevat BioHeaven natuurlijk verouderde Humus, een van de meest veelzijdige componenten in het bodemmilieu. In combinatie met deze en andere werkzame stoffen zorgt BioHeaven voor een extreem verhoogde opname van mineralen in de bodem. Waar een normale opname van mineralen rond de 5-10% ligt, kunnen de werkzame stoffen in BioHeaven de opname tot wel 95% verhogen.


          De processen veroorzaakt door BioHeaven verbeteren dus de beschikbaarheid en opneembaarheid van alle belangrijke en voedzame sporenelementen die in staat zijn om de plantencellen binnen te dringen.


          Biobizz top max


          Top.Max is een organische bloeistimulator die het doel heeft om de vrucht te vergroten en het volume ervan te verhogen. Tevens zorgt Top.Max voor een zoete, zachte smaak in het eindproduct en bevordert het de opname van voedingsstoffen in de plant. Top.Max zorgt dat ionen als calcium, ijzer en magnesium vrijkomen waardoor de stofwisseling van de plant gestimuleerd word.


          De bijzondere manier waarop Top.Max de stroom aan voedingstoffen op gang brengt, wordt mogelijk gemaakt door het gebruik van humuszuren .


          Hoe kan ik Top.Max gebruiken?


          Top.Max kan gebruikt worden gedurende de gehele bloeifase. In de eerste weken wordt een dosering van 1ml per liter water geadviseerd. In de laatste weken voor de oogst kan deze dosering verhoogd worden naar 4ml per liter water. Om het beste resultaat te bereiken kunt u het beste ons groeischema volgen.


          Humuszuren in Top.Max


          Humuszuren worden gevormd door het ontbindingsproces van groenten en aarde dat miljoenen jaren duurt. De belangrijkste bron is Leonaordite. Leonardite is een materiaal met de grootste biologische concentratie in de planeet. De fulvozuren maken het mogelijk dat de bloemen op een gezonde manier groeien. Fulvorzuren worden gewonnen uit rijke bronnen van humate afzetting die zich diep in de aarde bevinden. Ze bevatten een natuurlijke elektrische lading die voedingsstoffen en mineralen trekt uit zowel de microbiologische bodem basis en de toegepaste organische meststoffen.


          Biobizz leaf coat


          Wat is Leaf.Coat ?Leaf.Coat

          is een kant-en-klaar product dat de plant versterkt en beschermt tegen ongewenste insecten en schimmels. Leaf.Coat is gemaakt van natuurlijke latex die ontwikkeld is om verdamping tegen te houden.

          Binnen enkele uren na het aanbrengen, vormt zich op de bladeren een dunne beschermlaag, die weerstand biedt tegen invloeden van buitenaf maar laat wel lucht en licht onbeperkt door.

          Hoe kan ik Leaf.Coat gebruiken?

          Leaf.Coat hoeft niet meer gemengd te worden met water maar is klaar voor gebruik. Leaf.Coat is het beste te gebruiken door middel van een verstuiver. Spray de bladeren en bloemen van de plant volledig in, herhaal dit ongeveer 2x per week. Leaf.Coat kan gebruikt worden tot gemiddeld twee weken voor het einde van de bloei. Let op: Leaf.Coat wordt niet geabsorbeerd door de bladeren, het beinvloedt de smaak van de plant dan ook niet.


          Beschermlaag die Leaf.Coat vormt

          Wanneer de planten in een te warme omgeving staan (vanaf 28 graden Celsius) kunnen planten veel vocht verliezen via de bladeren. Door Leaf.Coat te gebruiken wordt er een natuurlijk latex gevormd rond het blad en wordt het overmatig zweten voorkomen

          Screenshot_20211222-091418.jpg
          Attached Files

          Comment


          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Daar zeg je me wat inderdaad! Hier ga ik nog is even goed onderzoek naar doen wat verstandig is.

            Tijdens de bloei spul over de toppen spuiten klinkt inderdaad niet als een goed idee. Daar had ik nog niet over nagedacht. Dankje!

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            ja idd, hou die bloemen vooral droog

          • Beginner70
            Beginner70 commented
            Editing a comment
            Ik volg. Heb delfde lamp pas gekocht, tent 60x60x140 en 5 zaadjes in de couveuse. (geen auto) Ook de biobizz lijn.
            Zal van t weekend een verslagje starten.

          #7
          Goedemorgen beste Leden!

          Nog even een kleine update voor de kerstdagen.

          IMG_20211224_085601.jpg

          Ook bij de wedding cake en de sunset sherbet zie ik iets omhoog komen, dus dat is positief.

          Ik heb ze nog zo'n 75ml water gegeven, iets meer dan gewenst, maar ben maandag pas weer terug dus dat moet vast goedkomen!

          RV: 40-51% gemiddeld met een 18/6 lichtschema.

          Was een korte update, heb nu ook nog niet zoveel te vertellen. Ben benieuwd hoe ze er maandag bij staan

          Comment


          • Beginner70
            Beginner70 commented
            Editing a comment
            Dom van me, auto's inderdaad. ☺️
            Hoe hoog heb je de lamp hangen en op hoeveel %. Ik nu 50cm op 20%. Eerste keer binnen dus alles nieuw. Hou al verslag bij zal t binnenkort posten met foto's. Toevallig tegelijk gestart, zelfde lamp en afmeting tent.

          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Beginner70

            Lamp hangt op 35cm op 35%, ben weekend niet thuis geweest, dus straks als de lamp aan gaat gaan we meemaken hoe ze erbij staan

          • Beginner70
            Beginner70 commented
            Editing a comment
            Thx, pas ik m ff aan.

          #8
          Dag 7

          De dames groeien rustig door!
          IMG_20211228_102617.jpg IMG_20211228_102623.jpg

          Ze krijgen nu ongeveer 3 keer per week 75ML water Met daarin: 1.5ML/L root juice
          0.8ML/L activera
          0.8 ML/L Bioheaven
          IMG_20211228_102746.jpg

          De lamp hangt op 35cm, heb de lamp iets feller gezet, omdat de achterste 2 iets waren gestrekt

          Luchtvochtigheid is overdag consistent tussen de 40-45%. In de nacht zet ik de afzuiging iets zachter, omdat ik er anders last van heb tijdens het slapen. De luchtvochtigheid zit dan rond de 50%

          Ik ben benieuwd hoe ze er volgende week bij staan


          Comment


            #9
            Vier mooie zaailingen, succes, ik kijk lekker mee
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • Fuego
              Fuego commented
              Editing a comment
              Vind het op een of andere manier altijd wel schattig. Heb het ook altijd over mijn baby's als ik er met mijn vriendin over spreek haha

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Zo noem ik het vaak m'n dames of harem, but that's wishful thinking

            #10
            Dag 11 alweer!

            Iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst

            De dames zijn flink gegroeid in een halve week tijd, ik schrok bijna toen ik de tent open deed.

            IMG_20220101_193705.jpg

            Krijgen nu zo'n 75ML water per waterbeurt Root juice 4ML/L
            Heaven 2ML/L
            Activera 2ML/L

            luchtvochtigheid en temperatuur verschilt een beetje, maar geen schokkende dingen.

            Screenshot_20220101-194218__01.jpg

            Ze kunnen nog mooi even groeien in tussentijd ​​​​​​

            Comment


            • Beginner70
              Beginner70 commented
              Editing a comment
              Gaan lekker, ongelofelijk hoe snel ze groeien.

            #11
            Dag 14!

            De dames groeien als kool, elke dag verbaas ik mij weer over hoe hard het gaat. Ik heb inmiddels ook de ventilator aan gezet. Nu heb ik wel het idee dat door die ventilator de toplaag van de aarde sneller uitdroogt. Daardoor heb ik wellicht iets te veel water gegeven, maar de plant laat daar geen stress van zien, dus dan zullen ze toch wel dorstig zijn geweest.

            IMG_20220104_104731.jpg
            ​​​​​​ IMG_20220104_104742.jpg

            Vorige kweek had ik last van een calmag tekort, en dat wil ik deze kweek voorkomen. Mijn voornemen is dus om 1 keer per week een klein beetje calmag door de voeding te doen.

            Gisteravond 2 uur nadat de lamp is aangegaan heb ik Ze 150ML water per plant gegeven met de volgende voedingsstoffen:

            Biobizz bio-grow: 0.7ML/L
            biobizz bio heaven:. 2ML/L Biobizz activera: 2ML/L
            Biobizz callmag: 0.5ML/L

            ph waarde: 6.55
            Ec waarde: 1.2


            Nu had ik gelezen dat mensen ook verder in de kweek nog 1 maal per week een lichte dosis root juice geven, doen meer mensen dat?

            Ongewenste gasten:
            Ik had in het begin direct alweer vliegjes gespot, nu wist ik niet zeker of het de rouwvarenmug was, maar heb in ieder geval de afgelopen weken nematoden aaltjes door het water gedaan.

            lamp:
            Hangt op 35 cm, staat momenteel op 80%, maar gaat zeer binnenkort naar 100% toe. Met 100watt moet dat goed komen.

            Luchtvochtigheid:

            Screenshot_20220104-104910__01.jpg
            Luchtvochtigheid blijft gelukkig binnen de perken, je ziet een snelle spike naar 73%, maar dat was, omdat ik de leafcoat op de bladeren had gespoten. Die spike duurde 5 minuten.

            De lamp staat aan van 18-12, dus tussen 12-18 is het donker. Nu zet ik in de nacht altijd mijn verwarming iets zachter, omdat 21 graden tijdens het slapen wat te warm is voor mij in huis.

            Dit verklaart ook de temperatuur schommelingen, maar ik ging er vanuit dat dit wel gezonde temperaturen zijn. Ik hoop dat dit geen stress gaat opleveren.
            Last edited by Fuego; 4 January 2022, 10:09.

            Comment


            • Fuego
              Fuego commented
              Editing a comment
              @waterfall420

              Daar was ik ook naar opzoek. Bouwmarkten zijn hier alleen dicht 😐

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Geen boerenbond / pets place in de buurt? Die hebben ook allemaal kweekspulletjes en zijn gewoon open. Daar haal ik altijd mijn plagronspullen

            • Fuego
              Fuego commented
              Editing a comment
              @Takketoelli

              Ik heb al wat gevonden! Bedankt voor de tips, vorige keer deed ik het met touw, maar dat zat me uiteindelijk alleen maar in de weg

            #12
            Dag 17

            Wat gaat het hard weer, de baby's zijn geen baby's meer inmiddels.

            Screenshot_20220107-100602__01.jpg
            Screenshot_20220107-100709__01.jpg
            Do-si-dos links achterin miept een beetje. Ik heb het vermoeden dat ze het gedrag van mijn andere kamerplanten overneemt. Die zeiken ook over letterlijk alles en doen mega dramatisch.

            Ik wacht nog even een dag met water geven, grond is nog wel vochtig genoeg en potten voelen beetje zwaar aan.

            Screenshot_20220107-101224__01.jpg
            Ik wil maandag beginnen met LST voor de achterste, en dan donderdag ongeveer de voorste 2, en dan zien we wel is verder

            Comment


            • Fuego
              Fuego commented
              Editing a comment
              @kroket

              Gaat helemaal prima, zat gisteravond gewoon een kwartier te staren naar de planten. Misschien wel een beetje een obsessie geworden 😂😂

            • Krisdc
              Krisdc commented
              Editing a comment
              Gaat goed hier.. mooie plantjes
              Succes met de LST

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Je bent niet de enige hoor
              Soms ga ik gewoon even voor m'n kast zitten om te ontspannen.. zonnebril op, lekker temperatuurtje, briesje van de ventilator.. en maar genieten van de planten

            #13
            Even kleine foto voor vandaag, zal morgen even verslag maken! Breek de week jongens!

            IMG_20220112_212025.jpg

            Comment


              #14
              Dag 23 inmiddels alweer!

              Even een iets latere update dan normaal, maarja druk met andere dingen even 😄

              De dames groeien erg goed, het verschil met de eerste kweek is echt gigantisch. Aldoende leert men.

              Hier onder de updates van de laatste dagen, geniet ervan!

              Screenshot_20220113-105036__01.jpg
              net lst toegepast bij de bovenste 2

              Screenshot_20220113-105123__01.jpg
              Screenshot_20220113-105239__01.jpg
              Hier net lst toegepast bij de onderste 2
              Screenshot_20220113-105317__01.jpg
              deze foto is vanochtend, de dames zien er mooi uit vind ik zelf!

              Luchtvochtigheid


              Screenshot_20220113-104808__01.jpg

              Voeding:

              Ik ben best wel voorzichtig met voeding deze ronde, en geef 1/3 van wat biobizz aangeeft mbt de bio grow.

              0.7ML/L bio grow
              2ML/L heaven
              2ML/L activera

              en 1 maal per week geef ik ze water met 0.5ML callmag.

              Nu zag ik dat de onderste bladeren hele lichte vorm van vergeling laat zien, wat op camera niet goed vast te leggen is.

              Het lijkt op een stikstof tekort, wat goed zou kunnen aangezien ik minder stikstof toe voeg dan biobizz adviseert. Ik zal vanaf nu 1ML bio grow toevoegen per waterbeurt, om te kijken wat het verschil gaat zijn


              Comment


              #15
              Dag 26

              Vanaf begin dit weekend maak ik me zorgen over een stikstof tekort/blokkade. Ik zag dat onderin de plant wat gele bladeren onstaan en wat lichte bladpuntjes. Nu heb ik het vermoeden dat ik ze wat overbewaterd heb, maar ik vind het lastig te zeggen wat de pot is tot 10cm vrij droog. Nu heb ik al 3 dagen geen water gegeven en is de aarde redelijk droog, maar zie nogg steeds hangende naar beneden krullende bladeren, dus ik wil nog wachten met water geven, voordat ik nog meer schade veroorzaak.

              Hier wat foto's van hoe het erbij staat:
              Screenshot_20220116-173901__01.jpg
              Screenshot_20220116-173934__01.jpg
              IMG_20220116_170515.jpg
              IMG_20220116_170519.jpg
              IMG_20220116_170506.jpg

              Misschien dat iemand er een betere kijk op heeft dan ik!

              Luchtvochtigheid was van het weekend iets hoger, beetje te weinig gestookt. Blijft allemaal mooi binnen de perken dus weinig aan de hand gelukkig.

              Screenshot_20220116-174101.jpg ​​​​​​

              Comment


              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Ze krukken inderdaad wat naar binnen, ik vind werkelijk dat jouw afjes gaan als een trein. Wanneer heb je het board op 100% gezet en weet je nog hoe hoog het board hing toen je de foto's maakte van dag 25/26

              • Fuego
                Fuego commented
                Editing a comment
                Kunichika

                Lamp ging op dag 15 direct naar 100cm, laat hem altijd op 35cm hangen.

                Ze gaan wel echt hard inderdaad

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Ok dat is mooi om te horen. Deze boards kunnen dis veel lager dan de fabrikant aangeeft in de periode waar de planten zich in bevinden. Hier hangt de mars nu op 55cm 100% dag 13. Zal hem langzaam lager gaan hangen dagelijks. Ga zo door man super
            Bezig...
            X