Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer binnen, SF1000, 60x60x140, fems

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Mooi Ik wil wel zien hoe het verder gaat. Veel succes!
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    Comment


    • Beginner70
      Beginner70 commented
      Editing a comment
      Dank je.

    #17
    21 dagen oud
    20220113_224714.jpg Net in 11 liter potten gezet, de gorilla glue in een kleine. Die is bonus, had niet verwacht dat alle zaadjes het zouden redden.
    Grond knijpnat met wat voeding, daarna bij de stam nog wat extra water, ze waren iets te droog uit de pot gekomen, achteraf beter eerst de potjes goed kunnen bewateren.

    Comment


    • Fuego
      Fuego commented
      Editing a comment
      Kan ook nog wel 1 liter grond bij op zich

    • Beginner70
      Beginner70 commented
      Editing a comment
      Komt er later bij, zal nog iets inzakken. Eerst iets groeien anders is water gegeven wat lastiger. Planten staan vrij laag, wil het na toppen doen en verwijderen onderste node.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Bij de stam is het beter om het wat droog te houden, maar ze zien er goed uit.

    #18
    24 dagen oud, allemaal 160 ml voedingswaarde gehad, lamp 70% op 40cm.
    MIsschien over paar dagen toppen en onderste node verwijderen.

    20220116_224618.jpg 20220116_224642.jpg 20220116_224743.jpg 20220116_224715.jpg 20220116_224705.jpg 20220116_224603.jpg

    Comment


      #19
      39 dagen oud. Hebben 1 week in de garage (koud) bij het raam gestaan ivm vakantie. Kon geen water geven en met de lamp aan zouden ze te snel uitdroogen. Hebben wel een achterstand opgelopen. Bij thuiskomst de timer maar op 12-12 gezet. Met tijd in de garage meegerekend staan ze nu 12 dagen op 12-12. Hopelijk groeien ze nog wat verder door.
      Sommige bladeren hebben wat verdorde puntjes.

      20220131_195822.jpg 20220131_195812.jpg

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ze trekken wel weer bij. Zal ook wel nog een groeispurtje inzitten

      #20
      42 dagen oud, 14 dagen 12-12. Geef om de 3 dagen 300 a 400 ml water met biobizz voeding per plant. Voeding is de helft minder dan aanbevolen aangezien ik het elke keer dat ik water geef toevoeg.
      Groeien langzaam, temperatuur min max 16-21 graden. Nog geen bloeiharen te zien. Paar grote bladeren weggehaald, mocht het voller worden of de onderste uitschieters geen licht krijgen wil ik meer weghalen.
      Tips of opmerkingen hoor ik graag.

      original_3dc96d97-bf1e-4777-8311-854788357f6c_20220203_203423.jpg 20220203_203432.jpg

      Comment


      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Is 300-400 ml genoeg? Of drinken ze zo weinig? Bij mij werd alleen de bovenlaag nat met die hoeveelheid water.

        Gaat over het algemeen wel prima toch ? De eerste keer is het echt zoeken.

      • Beginner70
        Beginner70 commented
        Editing a comment
        Klopt niet heel veel maar potten wegen nog vrij zwaar en planten zien er goed uit. Misschien gaan ze meer drinken nu ze weer een week binnen hebben gestaan. Hopelijk groeien ze nog wat door, lees bij de meeste dat ze na 14 dagen bloemisten beginnen te krijgen en dat heb ik nog niet.

      #21
      Er is een eerste bloeihaar te zien. Heb bio voeding maar ga 2x terra grow toevoegen om ze (hopelijk) nog een groeispurt te geven.
      Morgen van onder water geven met terra grow, vandaag van boven gegeven.

      Comment


      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Ik ben absoluut geen expert op het gebied van voeding hoor. Echter meende ik een topic gelezen te hebben waarin stond dat je wel van Biologisch naar mineraal kan gaan. Maar dan van mineraal naar biologisch in dezelfde kweek niet goed komt.

      • Beginner70
        Beginner70 commented
        Editing a comment
        Dan laten we het zo en geef ik alleen van onder wat water.

      #22
      46 dagen oud, 17 dagen 12-12.
      Begint mooi vol te worden, heb de lage pot op een verhoging gezet zodat het redelijk gelijk staat.
      Moeten er bij 17 dagen niet wat meer bloeiharen zijn, als ik andere verslagen zie zijn ze dan verder.
      20220206_192629.jpg

      Comment


      • Beginner70
        Beginner70 commented
        Editing a comment
        Licht staat goed en donker als het uitstaat. Een enkele bloeihaar laat zich zien dus even afwachten maar.

      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        Is het er oud? koude stelt het begin van de bloei uit.

      • Beginner70
        Beginner70 commented
        Editing a comment
        Valt mee, minimaal 15 in donker, max 22 graden met licht aan. Zal zo foto's van dichtbij posten. Zijn na 18-6uur licht 1 week in de garage (5 graden daar) voor het raam gezet, staan nu 2 weken weer binnen onder 12-12 lamp. Misschien dat ik de lamp over paar dagen 24 uur uit zet om eea te forceren mocht ik dan nog niets zien.

      #23
      49 dagen oud, 21 dagen 12-12.
      Nog niet echt bloeiharen te zien op eentje na op de onderste foto.

      20220210_203825.jpg 20220210_203837.jpg 20220210_203950.jpg 20220210_203908.jpg 20220210_204021.jpg

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Ik heb je verslag nog even doorgelezen.. Je rekent de dagen dat ze bij een koud raam hebben gestaan mee als 12/12.. Qua lichturen geef ik je wel gelijk..
        Maar van lekker warm, naar 5 graden voor een week, en dan weer naar lekker warm.. Die dames zijn druk bezig geweest om zich aan te passen en de groei was zichtbaar beperkt..

        Ja je zou nou bloei verwachten, maar de omstandigheden waren er niet echt naar. De eerste bloeiharen zijn nu zichtbaar, dus ik vermoed dat de dames op betere omstandigheden hebben 'gewacht'.

        Vooral niet in paniek schieten.. Gewoon lekker 12/12 aanhouden, daar bloeien ze gewoon mee.. Ik vermoed dat het gewoon even wat langer duurt..

      • Beginner70
        Beginner70 commented
        Editing a comment
        Bedankt kroket, hou jullie op de hoogte.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Mooie, gezonde planten, en onder de 10 graden idd wat stilstand he, ook bezig bij mij de min temp 11.2. De bloei komt eraan !

      #24
      Hoe geven jullie water? Planten zien er goed uit en geef om de dag 300ml per plant, nu lijkt me dit goed maar ik zie nooit water uit de onderkant van de pot lopen.
      Kun je beter wat meer geven en dan bijvoorbeeld om de 3 dagen 500ml of maakt dit niet uit?

      Als je de eerste bloeiharen ziet gaan ze nog in hoogte toenemen neem ik aan, zou het verstandig zijn om nu alvast de grote stambladeren en kleine onderste uitschieters weg te halen?

      Bedankt voor jullie reactie

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Water geven naar behoefte van de plant.. En dat gaat je tot dusver goed af aan de foto's te zien
        De onderste uitschieters weghalen, dieven, doe je meestal uiterlijk 2 weken na het omschakelen naar 12/12. Bij jou is de boel wat vertraagd en kan het nog makkelijk.
        Maar waarom de grote stambladeren, fanleaves, weghalen? Die geven de plant juist energie uit het licht en bevatten een mooie reserve aan voedingsstoffen. Ik doe het zelf enkel als ik de groei in bepaalde delen wil remmen.

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Als je denkt dat het water niet voldoende onderaan bij de wortels komt, zou je indien mogelijk v.a. onderen water kunnen geven, btw ze staan er wel mooi bij hoor.

        Succes

      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Ikzelf was ook bang dat onderin de pot te weinig water kwam. Ik heb schalen onder me potten en gooi daar 1/3 van me water in. Ik heb een satΓ© prikker bovenin de pot staan/gestoken die trek ik eruit hoe nat die voelt. En soms til ik me pot een beetje op en steek ik er 20 secondeneen prikker vanaf de zeigaten onder erin. En dan voelen hoe vochtig die voelt. Het is allemaal niet precies maar je krijgt wel een beeld van je vochtigheid in je pot.

      #25
      Dank jullie voor de reacties!
      54 dagen oud, 26 dagen 12-12.
      1 pot was stuk lichter dan de rest, die wat extra water gegeven. Gisteren de benen geschoren, ze groeien goed en al 2x de lamp wat hoger moeten hangen.
      Zal ik een netje ophangen of heeft dat weinig nut? Nu kan ik ze er gemakkelijk uithalen wat ook een voordeel is.
      Zie steeds meer bloeiharen, het komt langzaam maar zeker goed. Van de week voor de eerste keer bloeivoeding geven.

      20220215_190852.jpg 20220215_191210.jpg
      Last edited by Beginner70; 19 February 2022, 16:57.

      Comment


        #26
        58 dagen oud, 30 dagen 12-12
        Vandaag de voetjes in het water gezet en wat lst uitgevoerd. Begint goed vol te staan. Als ze pruikjes krijgen ga ik wat blad weghalen wat voor de toppen zit.
        Zie steeds meer bloeiharen, eindelijk.

        20220219_171715.jpg

        Comment


        • Beginner70
          Beginner70 commented
          Editing a comment
          Beter nu dus iets uitdunnen?

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ziet er goed vol uit, 30dagen op 12/12 en nog geen pruikjes? Zie je wel al pistels uit de oksels komen?

        • Beginner70
          Beginner70 commented
          Editing a comment
          Ja de haartjes zijn er, steeds meer. Hebben wat achterstand opgelopen in de garage. Ook is de temperatuur 15 a 16 graden in de nacht niet optimaal.

        #27
        Even een foto van de topjes, bij de weddingcake en blueberry is nog niet heel veel te zien.
        20220220_204556.jpg 20220220_204646.jpg 20220220_204624.jpg 20220220_204617.jpg 20220220_204628.jpg

        Comment


          #28
          60 dagen oud, 5 dagen bloei, sommige beter dan andere. Kopjes staan mooi omhoog na de lst.
          Hopelijk zet de bloei nog wat verder door zodat ze straks allemaal een mutsje op hebben.
          20220221_214133.jpg

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Al met al nog lang geduurd maar de bloei is er Je bezit geduld en da's een ware gift voor een kweker Γ‰n.. Ze zijn mooi groen

          • Beginner70
            Beginner70 commented
            Editing a comment
            Geduld 🀣 ik ga elke dag wel tig keer in het kastje kijken. Zo leuk om te zien, ik kijk ze bijna groter. Mijn vriendin wordt er gek van.

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Dat zou ik gewoon verliefdheid noemen, maar laat dat je vriendin niet horen

          #29
          64 dagen, 9 dagen bloei 20220225_215004.jpg ​​​​​​Heb er 40 watt led bijgehangen, secret jardin cosmorrow, 1x bloei, 1x groei. Deze hangen achterin 20cm van de toppen waardoor de sf1000 iets naar voren kan. De sf1000 hangt op 30cm.
          Scheelt iets in temperatuur en hopelijk ook in het eindresultaat. Had lamp eigenlijk gekocht om nieuwe plantjes alvast te kunnen voorgroeien als deze bijna klaar zijn.
          Geef nu om de dag water, 1x 300ml en volgende keer 500ml. Is nog niet veel als ik zie wat anderen geven.

          Comment


            #30
            68 dagen oud, 13 dagen bloei.
            Enkele bladeren weggehaald die voor de topjes zaten of waar het te dicht was. Haal er max 2 a 3 per dag weg. Alle planten hebben pruikjes, laat ze nu maar dikker worden. Gaan de toppen ook nog wat de hoogte in? 20220301_222843.jpg 20220301_222850.jpg

            Comment


            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Topjes
              Yes de topjes groeien ook nog een beetje (dan praten we over enkele centimeters).

            • Beginner70
              Beginner70 commented
              Editing a comment
              Ja overdag, 2 redenen, kan vaker kijken en ondanks lage stroomverbruik valt het minder op als ik overdag draai. De hele nacht 200 watt is niet veel maar kan opvallen.
              Paar cm is genoeg, kan dan nog een aardige oogst worden. Hoop op 40 gram minimaal droog. Onder de hoofdtop zitten nog wat kleinere topjes. De allerlaagste heb ik al vroeg weggehaald. Daar komt bijna geen licht.

            • Fuego
              Fuego commented
              Editing a comment
              40 gram moet wel lukken toch
          Bezig...
          X