Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de keer betere keer kweekverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2de keer betere keer kweekverslag

    Korting op 420shop
    2de keer betere keer?

    We gaan het in ieder geval proberen e.
    Weer met de bonanza 600,G Bar 400.
    Ga zelfde Potgrond gebruiken terra 100%professional plus.
    Daarmee vullen we 11L potten.
    De terra plagron voeding
    Vorige x heb ik 20/4 lichtschema gebruikt maar ga deze keer voor 24/0.
    Waarom?
    Heb voor eerste kweek opgezocht wat het beste lichtschema was en op nagenoeg elke site of forum waren de meningen verdeeld en werd voorgesteld om beide zelf eens uit te proberen dus bij deze
    Ga deze keer voor 3 soorten gaan.

    Amnesia Haze
    Royal Haze
    Northernlight

    Mijne eerste keer veel fout gemaakt maar vooral gesukkeld in het begin, ne keer 6 en ne keer 3 zaadjes moeten ontkiemen om met 5 plantjes door te gaan.
    En tussen beide keren zaten paar weken dus waren niet allemaal samen perfect oogstklaar'
    En aangezien ik in mijn kast droog zou ik dat willen vermijden en ga ze alle 11 in ene keer ontkiemen en hoop er met 6 kunnen door te gaan.

    Had deze post in feite vorige week moeten schrijven want vandaag zijn we al 6 dagen nadat ik mijn zaadjes tussen het huishoudpapier gezwierd heb haha maar druk druk.

    Hoop vandaag nog mijn verslag van de eerste 5 dagen kunnen te posten anders ist manana.
    Hasta Luego.

    ​​
    Attached Files

    #2
    Succes deze ronde
    Met 6 dagen oud hebben we nog niet veel gemist Prima moment om, in alle rust, je verslag te starten
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Succes maar eh, 11 zaden planten om er 6 over te houden, da’s een duur geintje !

      Gebruik je nu een andere methode om te kiemen aangezien het de 1ste x zo slecht ging ?

      En liggen je zaden al 6 dagen te weken tussen papier ? Dat is best lang volgens mij, dan zouden ze toch wel al iets van een wortelpuntje moeten laten zien. Of zijn ze inmiddels geplant ?
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Eindelijk ff tijd om het verslag van eerste week bijwerken dus let's gooooo.

        DAG 1. (9 februari)

        Om 17.00 de 11 zaadjes tussen de borden gelegd en ok Flip Hasjkip moesten ze deze allemaal uitkomen schiet ik in mijne voet maar met het gesukkeld van vorige x neem ik deze keer toch liever het zekere voor het onzekere haha.
        23 graden 40% LV

        DAG 2.

        Om 17.00 gaan checken nog niks.
        Vandaag wel al potten gevuld en voorverwaterd, iets wat ik vorige keer niet gedaan had en spijt van had, maar lesje geleerd 😜

        DAG 3.

        Ochtend gaan checken en kwam precies sauna binnen, fuck gisteren knop chauffage verkeerde kant gedraaid denk ik hahaha typysch.
        37 graden!!!!!
        Maar wel alle 11 uitgekomen
        Alle 11 in naar pot en hopen dat er komen piepen.. Hier ging het vorige keer altijd mis.
        Liggen nu sowieso in vochtere grond als vorige x.
        Heb er plastic cups overgezet, iets dak uit de Remco zijn verslagen geleerd heb.
        Staan in mijn kast, kast open en heb lamp opgezet.
        2 vd 5 lampen en op 90 cm.

        Rest van de 1ste week post ik later vandaag..
        ​​​​​​​Hasta Luego
        Attached Files

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Ha ha ken het, heb diverse methodes geprobeerd, hoop zaad verkloot tot ik het met mijn huidige methode doe en sindsdien 100 % succes.

          Mooi dat ze alle 11 een wortel lieten zien en ingewaterde aarde scheelt ook een boel !

          Het begin is er, nu wordt het steeds leuker

        #5
        DAG 4.

        YOEHOE... 3 z'n er al uitgekomen.
        2x Amnezia Haze en 1x Northernlight.
        Die laatste is wel bovengekomen met een helmpje.
        En daar heb ik er vorige x een paar mee verloren, te bruut met het proberen loskrijgen
        T 22,7 gr en LV 42%

        DAG 5.

        WOW.. Alle 11 uitgekomen hahaha.
        De wonderen zijn de wereld nog niet uit 😆
        Wat eerste maal zo moeilijk ging, gaat nu zo vlot..
        Nog niet te vroeg victorie kraaien, maar 6 zou sowieso geen probleem mogen zijn.
        4 wel met helmpje bovengekomen.
        Had van mijn zaadjes er 5 met wortel naar beneden gelegd en 5 met de wortel naar boven, en ene op zijn zij..
        Besproei ze vanaf nu 2 x per dag.
        T 24,8 LV 42

        DAG 6.

        Middag:
        Ziet er goed uit.
        Juist een paar die op de grens van te gaan strekken staan dus heb lamp op 60 cm gehangen en de lamp op 60% gezet.

        Avond.
        Meerderheid begint te strekken, zou de lamp lager willen hangen maar probleem met 1 van mijn katrollen.
        Dus laat ze maar ff zo hangen en zet ze in de plaats op 100%.
        Kast ook volledig dicht vanaf nu en waaier op laagste stand aangezet.
        Ondertussen nog eentje zijn helmpje afgeworpen dus alleen maar goed nieuws tot nu toe.
        T 25 LV 45

        DAG 7.

        Ze zien er goed uit, al zeg ik het zelf
        Strekken lijkt gestopt.
        Laatste 2 helmpjes heb ik er gemakkelijk kunnen afhalen dus met de volle 100 % vertrokken.
        De concurrentie om bij de laatste 6 te geraken is groot. Luxeprobleem haha.
        Binnen weekske of 2 beslissen, of eerder want zo'n 10 potten is niet gemakkelijk werken, de kast een beetje te krap.
        T 26,5 LV 36

        Voila eerste week zit er al op, verschil van dag en nacht tegenover 1ste keer.
        Hopelijk blijft het zo maar denk dat de kans dat ik den euromillions win groter is .

        Hasta Luego
        ​​​​​

        ​​​​
        ​​​​​​
        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ketting werkt beter dan die katrollen, nat wattenstaafje over het koppie wrijven om het vliesje te verwijderen.

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Woohoo Helmpje op = dieper zaaien, zeker als je wortelpuntje wat uit het zaadje piept al recht is gegroeid. Ze gebruiken het bochtje om zich op te richten en zo het helmpje af te schuren. Helpen daarmee kan gevaarlijk zijn inderdaad, delicaat werkje.

          Je kan ook je planten op een verhoging zetten in plaats van je lamp omlaag brengen.

          Maar de start is al veelbelovend, spaarzaam zijn met water geven nu, laat ze maar eerst goed wortelen.

          Goed bezig !

        #6
        Flip Hasjkip
        Tx man en ook voor de tip ivm mijn helmprobleem.
        Ga proberen spaarzaam te zijn met water te geven maar als ik zie da bovenkant droog is wordt ik al paranoia 😂

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Niet stressen, rustig idd met wattenstaafje eraf proberen te prutsen, niet forceren. En water idd rustig aan

        #7
        DAG 8.

        Twijfel Twijfel over water of geen water geven.
        Voordeel van plantjes op overschot is dat ik ff kan experimenteren, dus den helft heeft vandaag niks gekregen.
        Diene helft voorlopig af en toe dagske laten overslagen.
        Voor de rest alles redelijk onder controle qua temperatuur en luchtvochtigheid.
        Dat was 1ste x ook niet vanzelfsprekend 😬

        ​​​​​​Da wast vo vandaag mannen, hasta lueugo
        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Potten tillen.

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Precies of vul nog een pot met aarde en plaats die op de weegschaal. Dat is je basis gewicht. Dan kan je de potten 1 voor 1 wegen en kom je er ook achter hoeveel water er nog in zit.

          Zo klein als ze nu zijn verbruiken ze bijna niks en ze gaan echt niet dood als je een dag niks geeft, pas na een paar dagen wordt het problematisch.

        #8
        Ik volg ook, succes

        Comment


          #9
          DAG 11

          Heb ze allemaal dagelijks water gegeven (250-500 ml).
          Maar laatste paar dagen beginnen er veel scheef te groeien.
          Vrees zelfs dat ik er 2 ga moeten opgeven..
          Die groeien bijna horizontaal haha.
          Heb ze beetje dieper ingegraven maar vrees voor de zaak, hopelijk volgt de rest niet.
          Mag er in ieder geval paar verliezen nu, niet het einde van de wereld.
          Langs den andere kant zou ik er liefst nog zoveel mogelijk bijhouden tot ze 3-4 nodes hebben.
          Reden.. Met een paar planten op overschot is het ideaal voor ne keer LST uit te proberen.
          Als mijn 2 linkse handen hunne naam alle eer aan doen, zullen er wel een paar breken 😂, wat dus geen ramp zou betekenen.
          Ivm LST nog een vraagske... Heb op ne site zo van die clips(foto) gezien die ge kunt gebruiken ipv met touw te werken.
          Iemand ervaring mee?
          Revieuws op site 90% heel positief ma ja dat is hunne site natuurlijk.
          Bon da wast voor deze, goe weekend alleman en hasta lueugo.
          ​​​​


          ​​​​
          Attached Files

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Voor lst gebruik haringen en dun tuindraad.

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Had je de grond wel ingewaterd van te voren?
            Hoe voelde de grond toen je ze wat dieper hebt ingegraven, nat/droog? (Opnieuw ingraven is trouwens niet verstandig, de kans is groot dat je de wortels beschadigd, waar deze kleintjes nu nog slecht tegen kunnen.)

            Geen idee wat die 'speciale' LST beugels van RQS kosten.. Maar ik kom ze al langer tegen op AliExpress. De kans is groot dat RQS ze op een dergelijke website heeft ingekocht

          #10
          DAG 15.

          2de dag op rij dat ik water geven oversla.
          Had de dagen ervoor teveel gegeven denk ik, blaadjes van sommigen begonnen naar binnen te krullen..
          Bakken voelden ook te zwaar aan, en als ik vandaag check met vinger nog vochtig genoeg dus ben er redelijk gerust in.
          Voor de rest niet al te veel veranderd, sommigen groeien echt wel bijna niet in hoogte, maar sowieso gaan er minimum 6 goeike's overblijven.
          De volgende paar dagen mij beetje verdiepen in LST zoda ik er in 't weekend kan aan beginnen dus tzal tot dan zijn.. Hasta Lueugo
          Attached Files

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Mijne krullen omgekeerd bij veel water. 3e foto doet me toch vermoeden te droog..., zullen wel een boost krijgen na paar dagen droog, dan water. Ze staan er mooi bij!

          #11
          DAG 20

          Ni veel nieuws onder de zon.
          Ze heeeeel weinig water gegeven laatste dagen maar vandaag elk plantje 500 ml gegeven,potten waren heel licht.
          Vanaf nu elke dag wateren.
          Groeien allemaal redelijk goed buiten 1ne, 5cm hoog 4 noden 😂
          Op 1 plantje geel stipjes op paar bladeren, geef nog geen voeding dus snap 't ni goed, maar maakt niet uit.
          1ntje (Amnezia Haze) al kunnen toppen,gaat goed vooruit.
          Veel beter als eerste keer.
          Toen in september begonnen en door warm weer heel lang temperaturen boven 30 in kast.
          Deze keer tot nu toe heel gemakkelijk temperatuur onder controle kunnen houden.
          S nachts ook geen temperatuurverschillen meer door 24u schema.
          Enkel LV krijg ik niet perfect maar vorige x geprobeerd om LV te verhogen dmv bakjes water of natte handdoeken maar hielp niet veel dus laat 't maar zo.
          Hopelijk morgen eindelijk tijd om te beginnen met LST want krijgen allemaal hun 4de node dus het is 5 voor 12 haha.
          Bon, da wast, zoals gezegd ni veel gebeurd dus... Hasta Luego
          Attached Files

          Comment


            #12
            Dag 22

            Elk plantje tussen 500-750 ml water gegeven, hadden het nodig
            Gisteren da minikke terra grow gegeven 25 ml, ga ik deze week om de 2 dagen doen.

            ​​​​Ne pot of 6 aarde bijgevuld, staan nu allemaal terug goed vol, dus rest van aarde kan naar de kelder tot oktober 😆

            Probleem met de geel plekjes breidt zich uit en nu begin ik lichtelijk bezorgd te worden.
            Had gelezen dat het door te hoge LV kon zijn maar mijne zit constant tss 40-50%.
            Ook op achterkant blad gezien maar zie geen ongedierte, maar ondertussen wel al ne plant of 4 aangetast.

            Op 2 plantjes een poging tot LST gedaan haha, bric a brac.

            Da was 't vo vandaag, Hasta Lueugo

            Comment


            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Ik zie het meschien weet @reppelstiltjejamm of @krokket anders weet QnQ het wel

            #13
            DAG 25

            ben best wel tevreden tot nu toe.
            Blaadjes met gele plekjes weggeknipt.
            Waren er stuk op 15, verspreid over 10 plantjes.
            3 dagen verder en tot nu toe nog maar 2 nieuw aangetaste.
            Wel een ander probleem nu, 1 da ik van ne kilometer zag aankomen hahaha.
            ​​​​Heb 1ntje beschadigd met LST.
            Serieus gat in hoofdstam, niet af geknakt en gaat het ook niet doen denk ik.
            Heb momenteel gewoon plakband over dat gat geplakt,,heb geen ductape dus tot maandag zal 't zo moeten.
            Bij paar planten ben ik begonnen met voeding te geven, terra grow 250 ml.
            Zien hoe ze reageren, das 't voordeel van er een paar op overschot te hebben, mag al eens iets misgaan 😆
            Nadeel is dat het teveel tijd in beslag neemt
            Maar kan er moeilijk afstand van nemen nu haha... Weer een lesje geleerd.
            Voila.. da wast vo vandaag...
            hasta luego
            Attached Files

            Comment


            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Gat niet afplakken, plant heeft er weinig last van en herstelt beter als de wond kan drogen

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Terra grow 250 ml , op 1 liter ?

            #14
            Wesley pipes nee nee op 10 liter e 😜

            kroket
            Ok tx man, direct afhalen.
            Last edited by kroket; 6 March 2022, 18:16. Reden: Samengevoegd

            Comment


              #15
              DAG 28

              Bijna maand oud de meisjes en tot nu toe nog geen al te grote problemen tegen gekomen. Fingers crossed 😆

              Wel bij 1 plantje witte schimmel op de aarde.
              Was 1 vd plantjes die al voeding kreeg, maar dat heeft er niets mee te maken denk ik.
              Denk gewoon te nat.
              Heb het weggeschraapt, zien wat er gebeurt.
              Soms lees ik dat het de aarde is die aan het werken is en dat de schimmel geen kwaad kan en soms dat ik mij zorgen moet maken, we zien wel.
              In het slechtste geval gooien we haar weg, beetje plaats in de kast want 10 planten voor die kast zijn er minstens 2 teveel vind ik persoonlijk.
              En zo leren we elke kweek weer iets bij se 😜.

              Da wast voor vandaag, tot de volgende keer maar weer 😆
              Attached Files

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Schimmel op de aarde kan je besproeien met knoflookwater.

                Bovenste laag aarde voorzichtig eraf schrapen, teentje knoflook persen in een glas, 15 min laten trekken en dan met de plantenspuit je aarde ermee besproeien. Op laten drogen onder het licht en in een paar dagen is de schimmel verdwenen.
            Bezig...
            X