Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x gorilla clue (auto's) van fastbud seeds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 5x gorilla clue (auto's) van fastbud seeds

    Korting op 420shop
    Goedemiddag allemaal.

    Op dit moment ben ik aan ik twijfelen om een kweekverslag neer te zetten en bedenk mij gaan we het doen of niet.
    Hierbij dus de eerste stap en wederom gelijk een vraag over de autoflowers.

    Ik kweek al een x aantal jaren onder een hps lamp van 400watt met fotoperiode zaadjes en dit verliep vaak goed.

    sommigen van de mede kwekers hier op het forum hebben mij voorbij zien komen met vragen over welke led lamp ik het beste kon nemen voor mijn setup.

    Hierbij mijn setup:

    1.2x1.2m tent
    2x tsl2000 van elk 300watt totaal=600wattage
    2x clip ventilatoren van 15cm
    1x GT 125 afzuig met eco filter.
    5x14ltr potten.
    5x gorrila clue van FastBuds zaden.
    Volledig batmix van plagrond.
    volledig voedingslijn van plagron.


    4 van de 5 zaadjes waren ontkiemd op 13 februari 2022. En kwamen met hun kopje boven op de 14e.
    Het laatste zaadje had er niet zoveel zin in en kwam op de 17e van februari ook boven kijken (gelukkig maar)

    inmiddels zijn 4 van de 5 planten 22 dagen verder en de laatste plant die boven kwam is 19 dagen oud.

    Ik heb zonet de toppen en zijscheuten verplaatst en vastgebonden door een lst methode toe te passen ( wederom ook de eerste keer toegepast bij een autoflower ) en kwam erachter dat de eerste bloeiverschiinselen zich lieten zien.
    is het nu verstandig om te stoppen met de lst methode en de plant nu gewoon laat groeien of nog eventjes doorgaan? P.s. is de lst goed gegaan?

    de 2x tsl2000 lampen hangen op 45cm met 75% licht. En staan nog op 18-6 ingesteld.

    Is het verstandig om de lampen nu naar 12-12 te zetten of zo laten op 18-6? En groeien de planten nog wel wat verder de hoogte in?

    Attached Files
    Last edited by Italiano; 9 March 2022, 10:08.

    #2
    LST doe je naar eigen inzicht, dus als jij er tevreden mee bent, zijn wij ook al snel tevreden Maar ziet er goed uit hoor.
    Ze gaan zeker nog verder de hoogte in (als jij dat toestaat met je LST ).
    LST kan je altijd toepassen, ook in de volle bloei De takken worden wel steeds minder buigzaam.
    Autoflowers zet je het beste onder 20/4 of 24 uur licht, ze zijn niet afhankelijk van een lichtschema om te bloeien.

    Ik heb je nog even een handje geholpen en je eerste opzetje van een kweekverslag verplaatst naar kweekverslagen
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Ik zou ze ook 2 uur meer licht geven per dag gedurende gehele kweek. Subke gedaan , mooie planten !
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        2de week ongeveer maar daarna on de paar dagen aangepast. Maar in denk dat je het een of 2keer maar moet doen. Ik deed het echt om de dag. Dan kan de plant zich niet goed aanpassen. Denk ik

      #4
      Autoflowers hoef je niet op 12/12 te zetten. Je had ze beter op 20/4 kinnen zetten. Ik ben een maandje eerder gestart dan jou met autoflowers. Ik denk zelf dat ik iets te vroeg ben begonnen met lst uit te voeren. En iets te laat gestopt ermee. Ik ga ze de volgende keer zodra ik eerste voorbloei zie een keer plat leggen. Dan een week later nog even wat bijtrekken daarna doe ik er niks meer aan.

      Jou plantjes gaan erg lekker zo te zien. Ik zelf ga denk ik juist op HPS rondje proberen. Die setjes zijn flink ik de aanbieding nu. Succes man

      Comment


      • Fs0229
        Fs0229 commented
        Editing a comment
        vanaf welke week begonnen?

      #5
      Wat Wesley zei.. lichtcyclus van 20/4👍
      Ik had ze deze zomer al eens gezet.. Was een lekker wietje hoor..

      Heb wel 1tje gehad die herma geworden was, dus niet teveel trainen en snoeien want erg stress bestendig zijn ze niet.. Regelmatig de oksels eens checken in de bloei..

      Veel succes😉
      "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

      Comment


        #6
        Bedankt allen,

        de timer heb ik op 20-4 gezet. Lampen staan nog steeds op een hoogte van 45cm op 75% licht te draaien. Is het verstandig om het al op 100% te zetten en eventueel dichter op de planten, of lekker zo laten tot einde kweek?

        Het zal mij benieuwen om het tentje vol te krijgen maar heb er een hard hoofd in

        Comment


          #7
          Je hebt er te weinig in staan voor hem vol te krijgen, ik zou langzaam de lamp maar 100 gaan draaien ja.

          Comment


            #8
            Lamp heb ik inmiddels op 100% gezet en hangt op 40cm hoog van de plantjes.

            Is de hoogte goed zo?

            Comment


            • Canaboid
              Canaboid commented
              Editing a comment
              Hoogte kan eerst wel even op 40 cm ja.
              Laat ze maar even wennen

            #9
            Als ik jouw was zou ik ze ook op 100% zetten, en ik zou de volgende keer gaan voor 25 liter potten, kan makkelijk in zo'n grote tent, suc6.
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


            • Italiano
              Italiano commented
              Editing a comment
              Gaan we voor de volgende keer zeker doen. Ik had nog 5 x 14liter potjes en jammer genoeg niet groter.

            #10
            Even een klein update:

            De lampen branden op vol vermogen "100%" en hangen op 45cm hoogte.

            Afzuig staat 24 uur aan. En de lampen heb ik verzet naar 20-4 op jullie advies, bedankt daarvoor.

            de 5 dames krijgen 1 liter water per dag. Nog geen voeding. De voeding halen ze voorlopig nog uit de batmix aarde van plagron.

            hier en daar nog steeds gele puntjes. En heb een klauw punt gezien. Beetje raar allemaal.

            Wat kan ik hier tegen doen, aangezien ik nog geen voeding geef?

            Even wat willekeurige foto's van 3 planten.

            Attached Files

            Comment


            • Canaboid
              Canaboid commented
              Editing a comment
              Bij nieuw jong blad zie ik dat ook wel.
              Trekt meestal wel weg als het verder groeit.

              Leuke soort heb je gekozen.
              Heb die al eens buiten gezet en dat was echt waanzinnig lekkere wiet geworden.
              Ook knetter stoned.

            #11
            Update 4 weken oud:

            Vandaag zijn 4 van de 5 planten precies 4 weken oud .

            we zijn ook gelijk 5 dagen verder in de zichtbare bloei bij de 4 hardlopers.

            na een weekendje weggeweest en de bazin der huizen op de plantjes heeft gepast en de lampen helaas op 50cm hoog had gezet waren ze een beetje aan het strekken!!

            Na voorzichtig buigen heb ik de grote op z'n plaats gezet en de lamp weer op 40cm hoog gehangen.

            Vandaag zijn we begonnen met Bloom en pk voorzichtig te mengen met het water wat ze krijgen. Hopelijk brengt dit hun donker groene kleur weer op gang. Ik ben niet echt tevreden over hoe de planten er nu bij staan. ze worden voor mij doen veel te geel, wat denken jullie?

            Ik vind de plantjes er best droevig uit zien met lichten uit.

            Aangezien dit mijn 1ste autoflower kweek ooit is.. wil ik vragen of ik nog door kan gaan met lst of nu laten groeien?

            Zie fotos:



            ​​​​​​​
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 10 photos.

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Gaf nog geen pk toen . Mss de dagen dat je groei geeft geen pk , andere wel . Sugar royal vind ik wel top, altijd groen tot opt einde, als ik het einde haal, maardenk toch mede door de sugar. Sneller klaar erdoor denk ik ook, als andere factoren goed zitten dan .

            • Italiano
              Italiano commented
              Editing a comment
              Zojuist de sugar royal binnen gekregen. Ik ga nu stoppen met groeivoeding.

              Voeding zal zijn:
              Bloei
              Sugar royal.

              En de pk?

              Kan ik de bloei,sugar royal en de pk tot einde kweek blijven geven?

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Ja , wel weekje spoelen op t einde he , maar die 3 gaan perfect samen...

            #12
            Update:

            19 maart was een productief dagje voor mij.

            Vroeg opgestaan om lekker aan de slag te gaan in de tuin voor onderhoud aan gras en de planten. De graszoden hebben hun nodige voeding gehad en hebben de kapper mogen zien. ze staan er weer fraai bij!
            We moeten toch wat doen in onze vrije tijd aangezien de autoflowers niet zoveel werk vragen gingen we lekker aan de slag in de tuin.

            Update:

            4 weken & 4 dagen oud waarvan 10 dagen zichtbare bloei.
            1. Afzuig : 24 uur
            2. licht : 20 uur
            3. voeding: royal sugar, bloei en pk
            4. water: de planten krijgen elk 700ml voedingswater per dag.
            5. lamp hoogte: 43cm en van links voor 33cm
            Lamphoogte zo laten staan of zakken naar beneden?
            afgelopen week hadden wij een klein probleempje met N tekort. nu met 4 dagen verder is er verbetering te zien en lijkt de planten zich te herpakken.

            Hier een fotootje van 10 dagen zichtbare bloei.
            20220319_120419.jpg






            Afgelopen 2 weken heb ik een probleempje en helaas word dit met de week spannender om het voor elkaar te krijgen dit weg te hebben. Ik dacht dat ik het zelf kon oplossen maar helaas.
            Ik heb last van hoge LV in de tent...Afzuig staat aan...geef ik teveel water, is de afzuig niet voldoende allemaal vragen waar ik geen antwoord op weet. inlaat komt van de kamer af en de uitlaat gaat naar buiten heb dan ook geen last van circulerende warme vocht die ik afvoer en vervolgens weer aan zuig.
            Wel is de temperatuur van de kamer iets kouder dan binnenkant tent. Kan er hierdoor condens optreden? Binnenkant tent en onderkant bladeren zijn zeiknat en dat baart me wel zorgen voor de mooie dames en uiteindelijk wat er komen gaat in de verre bloei willen wij geen toprot krijgen.
            Zal ik de tent open zetten of een ontvochtiger aanschaffen?

            Wel is het zo dat de afzuig een aantal jaartjes oud is. Kan het zijn dat de afzuig minder capaciteit geeft dan wat hij aan het begin deed?

            20220319_115942.jpg






            eerste autoflower kweek en ben er best trots op! tent is redelijk gevuld


            20220319_120301.jpg 20220319_120123.jpg 20220319_120056.jpg
            Last edited by Italiano; 19 March 2022, 15:59.

            Comment


              #13
              Je kan het ff checken door de afzuiger ff opvol vermogen te zetten, ook dan ff je inlaat dichttrekken, dan zou de tent vacuüm gezogen moeten worden, en dat kan je zien aan de wanden die dan naar binnen buigen.
              Dan doe je de inlaat open, en kijken of de wanden (lichtjes) naar binnen buigt.

              Als dat het geval is zuigt die ook via je inlaat lucht naar binnen.
              Met de lv van nu zou de lv goed naar beneden moeten gaan, (het is bij mij in de woonkamer 52% lv)

              Ook belangrijk is je koolstoffilter, als die voor een bepaalde tijd met hoge lv te maken heeft gehad kan het zijn dat die niet meer werkt.

              Als alles gecheckt is en naar behoren werkt, maar de lv blijft hoog kan je inderdaad gaan kijken voor een luchtontvochtiger.

              Succes



              Comment


              • Italiano
                Italiano commented
                Editing a comment
                Bedankt. Heb zojuist getest met filter erop en zonder filter. Met filter kwam ik erachter dat de tent niet vacuüm getrokken word. Eenmaal filter eraf deed dit een klein beetje.. niet extreem veel. Ik ben bang dat ik een nieuw setje mag aanschaffen. Is het dan verstandig om ook een ontvochtiger aan te schaffen. Of eerst het nieuwe setje af te wachten?

              • Old dawg
                Old dawg commented
                Editing a comment
                Toevallig heb ik dezelfde setje als die van jou, ik heb momenteel mijn afzuiger op +/_ 35% staan en m'n tentje van 120x120x200 wordt goed vacuüm gezogen met 1 open inlaat.

                Dus als dat bij jou niet het geval is dan werken ze niet naar behoren en dan is het inderdaad het beste om ze te vervangen.

                Met de luchtontvochtiger zou ik nog ff wachten, eerst kijken wat e.e.a. doet met je nieuwe setje.

                Succes

              #14
              Waar heb je de sensor staan of hangen, misschien een extra ventilator erbij?

              Comment


              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Kon zijn dat je sensor van de hygrometer op pothoogte of half in de pot had hangen. Aangezien de hoge lv

              • Italiano
                Italiano commented
                Editing a comment
                Waar heb jij de sensoren hangen?

                Hopelijk krijg ik de nieuwe afzuiging dinsdag binnen.

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Meestal zo rond het bladerdek

              #15
              Een klein update:

              ik geef op dit moment pk,bloei en sugar.

              de planten hebben naar mijn idee stikstof en kalium tekort, wat denken jullie en kan ik dit nog tegenhouden en verhelpen?

              Zie de foto's.
              20220323_194058.jpg 20220323_194112.jpg 20220323_194149.jpg 20220323_194258.jpg 20220323_194204.jpg 20220323_194159.jpg 20220323_194143.jpg 20220323_194130.jpg 20220323_194223.jpg
              20220323_200346.jpg dit is al over de gehele plant..
              20220323_200415.jpg
              Last edited by Italiano; 23 March 2022, 21:50.

              Comment

              Bezig...
              X