Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Auto AK (Eerste kweek)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekverslag Auto AK (Eerste kweek)

Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

Ik ben dan eindelijk eens begonnen met het kweken van mijn eigen wiet.
    Jaren lang wou ik dit al doen, maar of ik durfte het niet, en het budget er niet voor.

Ik durfte het eindelijk aan, maar helemaal de budget had ik er nog niet voor om het meteen professioneel aan tepakken.
    Nu dacht ik maar er is ook nog zoiets als een kweektent optie, en dit beviel me wel.
    Ik woon immers toch alleen en niemand die er last van zou kunnen hebben.

Zo gezegd zo gedaan, Kweektent gekocht met allerlei toebehoren.(foto1).

Ik weet dat het niet het beste materiaal is wat ik gebruik, maar hier moet ik het voor nu maar mee doen.
    Ik heb dit overgenomen van iemand (voor een heel zacht prijsje <200) die met de hobby ging stoppen.

4 x led bars,
    4 x led bars boven.
    1 x led lamp.
    4x Growbags 11 liter(voor me auto's).
    220 watt ongeveer (Weet het niet 100% zeker).

1 x carbon can filter + afzuiging.(Ruck afzuiger). en niet dat het ruck is maar het merk Ruck haha.
    1 x Secret Jardin 100hs , 100 x 100 x 200
    1x Warmte mat + thermometer, 80 x 80

Wat nog onderweg is,
    Clip fan garden high pro.
    Extra slangen voor de afzuiging en inlaat.

Deze kweek heb ik moestuin grond gebruikt, volgende kweek word het Plagron.

f1.jpg

19-04-22

2 x zaadje in een root riot gedaan en bevochtigd en laten ontkiemen.
    1 x auto ak. (Blijft binnen).(foto 1)
    1 x Banana punch (Voor groei) Gaat straks naar buiten.

Afstand tussen zaailing en lamp is ongeveer 55 cm,
    Ik weet niet hoe krachtig ze zijn, dus liever wat hoger beginnen dan te laag.

Temp Steady 23 graden
    Lichtschema 18-6

231.jpg232.jpg233.jpg

23-04-22

Temp Steady 23 graden
    Lichtschema 18-6
    341.jpg

Ik weet natuurlijk dat dit niet optimaal is en er nog een hoop verbetering in zit.

En of het allemaal wel het juiste materiaal is kwa lampen en dergelijken, maar dat zien we dan wel.
    Ik zal denk ik nog wel tegen de benodigde dingen aanlopen en zal er dan ook nog zeker wel genoeg van leren

Mij is altijd geleerd, probeer maar eerst of je het kan en leuk vind voordat je een fortuin gaat uitgeven.
    En ik ben bereid om uiteindelijk een Mars hydro of iets te gaan halen.
    Maar eerst hier maar eens mee proberen.

Zijn er dingen die ik beter kan doen, vertel het me dan gerust!! Ik ben hier uiteraat om te leren.

Bedankt!

Ik zal deze kweekverslag zovaak mogelijk proberen te updaten.

Last edited by EagleNebula; 25 April 2022, 00:25.

Hey, mooie opstelling.
    Met moestuin grond bedoel je uit een zak of van op de compost hoop of letterlijk van op de grond? Alles heeft wel z'n voordelen en nadelen.
    Zoals grond uit de composthoop heeft veel biologische voeding en kan veel goede bacteriën en schimmels bevatten, maar ook beestjes, onkruid en kwaadaardige schimmels, en wisselende pH afhankelijk van wat je composteert.
    Potgrond is (meestal) beestjes, schimmel en onkruid vrij, maar dit geldt ook voor het goede bodemleven, en heeft een stabielre pH.
    Beiden zijn voldoende luchtig, dit kan soms tegenvallen met aarde rechtstreeks van de grond afhankelijk van je bodemtextuur.
    Veel succes allesinds!
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

Comment

• EagleNebula
      EagleNebula commented
      Editing a comment
      Dankjewel!, het is nog niet precies zoals ik het wil maar dat komt wel!

Nee ik was naar de growshop gegaan, en ze zeiden tegen mij dat Moestuin grond ook goed werkte.
      Je kan gewoon kant en klare moestuin grond kopen bij de intratuin daar zit al perliet en dergelijken in , en ook meteen een goede basis voeding, plus het grond is lekker luchtig.

Uiteraat ga ik bij me volgende kweek Plagron lightmix of batmix gebruiken.

Spannend, vooral die verlichting zo.
    heb je een beetje onderzoek gedaan naar hoeveel licht je ongeveer nodig hebt, en hoeveel je nu hebt hangen?

Ik zou gokken dat de lampen er wel wat dichter op kunnen, zeker met de zaailingen, maybe 1/2 bars er vlak boven hangen en de rest uit laten ofzo.
    Als ze gaan strekken is het in ieder geval te weinig licht.

Alles wat je nu hebt hangen zegt mij eigenlijk helemaal niks, dus zou niet weten hoe je gaat uitkomen. Hopelijk goed!

Edit, je hebt led bars verticaal in al je hoeken hangen??
    waarom dat? wie heeft je dat idee gegeven? :d
    Hang ze maar gewoon lekker horizontaal, dan heb je er 2x zoveel aan.

In ieder geval goed dat je ff goedkoop begint.
    Inderdaad, mocht het niks zijn ben je geen bak met geld kwijt.
    Als je lampen niks blijken is dta vrij makkelijk te zien aan de planten, en kun je altijd nog een betere kopen.

Wat hoop je te oogsten uiteindelijk?

Edit 2 - topic verplaatst naar Binnen wiet kweken, kweekverslagen
    Last edited by Nederhigh; 26 April 2022, 14:23.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

• EagleNebula
      EagleNebula commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je reactie!

Eerlijk gezegd ik heb geen idee waarom het zo hangt, die jongen waar ik het van heb overgenomen had het zo hangen.. want zo kregen de planten ook voldoende licht vanaf de zijkant...ik heb dat dan ook nog nooit ergens terug gevonden in de kweekverslagen of iets...

Ik ga het dan ook even aanpassen en het vanaf bovenaf verlichten.
      Het is ook moeilijk inschatten... want ik weet niet precies wat voor verlichting dit is ... en ik het niet te laag wil hebben hangen...

Ik heb ook geen idee wat er hangt..ik heb dit hele pakket over kunnen nemen voor minder dan 200 euro (Dat is opzichzelf al een koopje!).

Ik wist wel voordat ik het kocht, dat dit niet de beste led lampen zijn.
      Maar goed, ik verwacht er dan natuurlijk ook niet al teveel van..

Zou mooi zijn als ik 40 gram ofzo zou kunnen afhalen(Voor me eerste oogst).

Zat wel te denken als deze lampen echt waardeloos blijken te zijn, ik zoiets als mars hydro ga halen.

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Mars hydro is al een heel stuk beter waarschijnlijk. Kijk ff wat je budget toelaat

Succes, subke , ziet r goed uit.
    Ganja always does the trick.

Comment

Ik heb de 4 ledbars aan de zijkanten weggehaald.
      (full spectrum ledbars)

En ik heb er 2 daarvan veel dichter op mijn planten gezet.

En de rest heb ik voor nu uitgedaan.
      Dit straks weer aanzetten naarmate de planten beginnen te groeien ?sita1.jpg
      Last edited by EagleNebula; 26 April 2022, 18:07.

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hallootjes, ik kijk ook mee

Deze afstand zou ik ff aanhouden ja, en ff aankijken wat ze doen. Extra lampen zou ik ook nog ff aankijken, maar in de regel zet je die met de bloei er pas bij. Ligt er aan hoe ze het nu gaan doen.

Succes in ieder geval!!

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Als ze al aan staan, mooi blijven gaan, zou ik zeggen.

Die gast blij zeker dat hij ervan af was, haha. Je had beter wat nieuws kunne kopen, en eerst beetje studeren over kweken. Maar welkom hier adelaarsnevel. Ik ben zeer benieuwd naar deze kweek succes

Comment

• EagleNebula
        EagleNebula commented
        Editing a comment
        Hoezo beter wat nieuws kunnen kopen ik vond dit nog best wel een mooi koopje.?

de tent zelf is al 100 euro, en ik kreeg er heel veel toebehoren bij.
        6 Tijdschakelaars,
        Voeding nieuw in verpakking
        Nieuwe carbon can filter,
        10 grote 40(L) stoffen bakken.
        80 x 80 warmte mat met thermostaat.

En dat voor nog geen 200 euro.
        Dat de lamp mischien niet het beste is, dat wist ik al van te voren.
        Ik ga na deze kweek ook een Mars hydro halen.

En studeren doe ik ook zeker, heb ik van te voren al veel gedaan en zal ik ook blijven doen!.

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Goeie, gaat helemaal goedkomen

Welkom!
      ga je nu 3 plantjes kweken in de tent? En wat zijn de andere 2 zaadjes die je erin hebt?

Heb je enig idee wat voor lampen je hebt hangen, als je dit weet kun je de wattage berekenen wat ze daadwerkelijk geven. Meestal is het iets anders met de zogenaamde disco leds.

Zeker een goed begin qua lampen om het kweken te proeven! Ik had het gedaan met grote spaarlampen van 250watt. Led is daar zeker een pluspunt in.

Mocht je vragen hebben stel ze gerust.

Succes!
      Last edited by Italiano; 27 April 2022, 21:36.

Comment

• EagleNebula
        EagleNebula commented
        Editing a comment
        Dankje!!

Nee eerlijk gezegd , ik heb dit allemaal opgekocht van een jongen.
        Ik ga zo snel mogelijk een Mars hydro halen, want ik kan zover ook niet heel veel vinden over deze lampen haha.

Ik ga er 2 auto flowers in laten groeien, en 1 staat er voor de voorgroei zodat die straks lekker naar buiten kan.
        Maar ik ben er nog niet helemaal over uit... of de 2 auto flowers naar buiten en dan 1 plant in de tent zelf.(Banana punch)

Dankje wel, vragen zullen zeker wel gaan komen.
        Ben hier immers om van de professionals te leren.

Zoek eens naar een serie/model nummer op de lampen en post die hier. Via internet kun je heel wat te weten komen, en dan durf ik wel een beetje een groffe schatting te maken van wat je kunt verwachten van deze lampjes.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

• EagleNebula
        EagleNebula commented
        Editing a comment
        Ik ga eens kijken of ik er wat op kan vinden.
        Word vervolgd.

• EagleNebula
        EagleNebula commented
        Editing a comment
        Hey Nederhigh, ik had eventjes weinig tijd maar ik kom met een update!.
        Ik heb even gekeken,
        Maar 4 led bars zijn van Lumeri T5(tenminste als ik er op google kom ik hier op uit).

De andere 4x led bar, Falamaden led grow light full sprectrum. meer kan ik daar niet op vinden.
        en me grote led lamp is 130 watt.

Maar ik denk dat ik bijna wel zeker overga naar een fatsoenlijke led lamp... welke zou jij mij aanraden voor een beginner ? prijs klasse rond de 200..

Dankje!

tis beter zo beetje ervaring op doen en dan ronde hierna goede lamp enzo der zijn hier mensen fie met een bouwlamp kweeken of gewone spaarlampe dus je kan zeker wel hier mee een ronde volbrengen of het ideaal is wat anders nu beetje leren hoe jemoet water geven enzo heb je straks mooi wat geleert en heb je hierna fikke toppen hehehe succes ik zal af en toe eens komen kijken

Comment

• EagleNebula
        EagleNebula commented
        Editing a comment
        Precies, kan wel meteen het beste van het beste halen... maar je zult in het begin toch tegen problemen aanlopen of je nu duur spul of goedkoop spul hebt.

Dankje ik zal deze kweek goed up-to-date houden.

Even een kleine update

28-04 22:00

Volgens mij vinden ze de lamp wel fijn op deze hoogte.
      Ze zijn ook een stuk minder gaan strekken, 4-5cm hoog zijn ze nu.

20220428_220144.jpg 20220428_220152.jpg

Comment

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Zien er goed uit!
        Edit: tenminste, lastig te zien zo of het strekt van bovenaf. Licht die rechter nou helemaal schuin?
        Last edited by Nederhigh; 29 April 2022, 12:47.

• EagleNebula
        EagleNebula commented
        Editing a comment
        Haha nu je dat zo zegt... lijkt dat wel zo.. maar nee die staat gewoon zuiver mooi recht op.

Steeltje is 6cm tot aan het eerste blad..Ze zijn wel iets wezen strekken in het begin denk ik.

Ze zien er inderdaad happy de peppy uit en eh, een goed begin is het halve werk

Veel succes

Comment

nu goed in de gaten houden je plantje en niet te veel water geven he in de groei vragen ze nog niet zo veel zolang je plantje niet strekt zit de lamp wel goed he hoogte denk dat je met die led er zogoed als tegen de plant kan zonder dat er iets verbrand ben benieuwt naar hoe het plantje dr straks uit ziet met een zee van toppen

Comment

• EagleNebula
          EagleNebula commented
          Editing a comment
          Ja precies, deze lampen geven niet zo heel veel warmte af , en de led sterkte zal ook nog wel mee vallen denk ik.
          Kan altijd even experimenteren, met de hoogte natuurlijk.

Alleen heel veel lager dan dit kan ik niet meer , ja kan wel maar dan moet ik me stekkerdoos in de kweektent hangen, ik heb nu juist alle stekkers en dergelijke uit de tent gehouden.

Jaa ik ben ook echt heel benieuwd wat voor toppen er aan komen, kan niet wachten tot ze volwassen word.

owja ik zie je hebt geen hygro meter waar je temperatuur op afleest en de luchtvochtigheid handig ding voor de kweek en kost iets van 15eu je moet niks natuurlijk maar ik zou het je wel aanraden

Comment

• Conqueringlion
          Conqueringlion commented
          Editing a comment
          Meten is weten zegt men altijd

• EagleNebula
          EagleNebula commented
          Editing a comment
          Die heb ik er wel inliggen! alleen is dit een kleine variant.
          Ik ga nog zo'n grotere halen bijde growstore!

Kleine update , zo staan ze er nu bij.

Volgens mij vinden ze het wel fijn denk ik.

Temperatuur was wat aan de lage kant.
        Ik heb mijn verwarmings mat op 21 graden gezet,
        En me Clip vent aangezet,
        image_441020.jpg image_441021.jpg

Comment

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Bijna het modelnummer van je lamp goed op de foto

• EagleNebula
          EagleNebula commented
          Editing a comment
          Ja dat dacht je dus, maar daar staat dus alleen falamaden full spectrum op.

Word daar niet veel wijzer van op google.
          Was het even vergeten om het terug te koppelen.

ze strekken wel behoorlijk zo te zien.( hoe groot zijn de plantjes nu ). op wat voor afstand heb je de lamp hangen?

Comment

• Italiano
          Italiano commented
          Editing a comment
          Op de 2e foto zie je wel een lang stammetje. En helemaal aan het begin van de post zie je een behoorlijke strek

• Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Touché

• EagleNebula
          EagleNebula commented
          Editing a comment
          Vanaf het zand tot onderkant eerste blad is 5.6cm...Vanaf het moment dat ik de lamp dichterbij heb gezet zijn ze beter gaan groeien.
      Bezig...
      X