Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Punisher #2 van LR2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Punisher #2 van LR2

    Korting op 420shop
    Op de laatste pagina staat een samenvatting van het kweekverslag.

    Deze zaden gewonnen van de maandelijkse prijsvraag van 't forum.

    Ze hebben een behoorlijke stamboom zoals ik t begreep.

    Van de 5 zaadjes zijn er 3 uitgekomen, deze heb ik 7 mei binnen gekregen en direct laten ontkiemen, vandaag verpot naar 12l. 't was eigenlijk de bedoeling dat ze als stekjes naar een vriend zouden gaan maar die heeft er toch z'n bedenkingen bij met z'n buren in de tuin, dus ze blijven lekker binnen bij mij.


    Voor 't eerst de aarde van te voren netjes met water ingemengd, na de eerste 4 kweken koppig het denken anders te kunnen doen. En achteraf telkens aarde erbij moeten gooien omdat de wortels blootlagen

    De kleine tent is nieuw, besloten die te halen voor de enorme tijdswinst die je haalt als je tijdens de bloeifase in je tent alvast weer nieuwe plantjes kan laten groeien.

    In de kleine tent hangt een mars Hydro ts1000. In de grote een spider farmer sf4000

    Zal ze bij de volgende bewatering wat wortel groeimiddel geven, ik gebruik die van biobizz (samen met grow, fishmix en bloom).

    Heb momenteel in de grote tent nog 5 planten staan die bijna klaar zijn, daar ook maar een fotootje van gedeeld. Achterin 2x chocohaze, linksvoor amnesia mac ganjamidden critical en rechts Royal Gorilla.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by parakweker; 6 October 2022, 15:04.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    #2
    Die eerste foto was een beetje wazig, was dan ook kneiterstoned toen ik deze topic maakte, daarom hier een betere.

    Ze zijn alweer wat gegroeid sinds 't verpotten, ben nog niet helemaal uit over wat voor groeitechniek ik ga toepassen.

    Ik wou ze eigenlijk net als de vorige kweeks weer gaan toppen en mainlinen maar 2 planten die ik weggegeven heb voor bij iemand in de tuin moeten mogelijk daar binnenkort toch weer weg terug naar mij, in dat geval kan ik misschien beter lst-en omdat die 2 al een dikke voorsprong hebben.

    Zal ook eens naar andere kweekverslagen van deze plant hier kijken of ik daar wat wijzer van kan worden.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


      #3
      Eerste keer bij de kapper, ff de onderste takjes en blaadjes gesnoeid
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


        #4
        Staan er mooi bij!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #5
          Ze doen 't goed en groeien als kool, zojuist alle drie getopt.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 7 photos.
          Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

          Comment


          • Old dawg
            Old dawg commented
            Editing a comment
            Zien er goed uit, mooi vol in 't blad, "toppie"😁

          #6
          EXPLOSIE! Ze hebben weinig stress aangetrokken van het toppen, zie hier hun prachtige groene zee. Alle 3 lijken vooralsnog even sterk, das wel wat anders dan dat zaad van rqs. Ze hebben meer ruimte nodig maar zullen nog een weekje moeten wachten, want de grote tent is nog even bezet met de oogst van gisteren.

          Denk dat ik ze volgend weekend ga verpotten naar de 50 liter airpots!
          Attached Files
          Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ze gaan inderdaad als een trein, mooi groen zien er prachtig uit, toch goede zaden van LR2, suc6.

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Gaan lekker, mooi gezonde plantjes nice verdeling👍

          #7
          Howdie parakweker!

          Helemaal gemist dit verslag, ze staan er prachtig bij!
          Ik krijg het vermoeden dat straks iedereen ineens die zaden wil hebben


          Succes!!

          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Dankjewel! Dat denk ik ook haha!

          #8
          Ze willen heel graag meer ruimte, nog een paar dagen en dan krijgen ze het! Nieuw deze kweek is het whiteboard (5eu marktplaats) waarop ik bijhoud wanneer ik ze stress, water, voeding geef en andere kleine notities. Hoef ik het niet meer allemaal te onthouden en vanuit m'n hoofd te doen.

          Gisteren een lichte defoiliation gedaan waarna ik ze 10 liter water heb gegeven met daarin 5ml fishmix en 10ml grow, beide van biobizz.

          Ze zijn vandaag precies een maand oud.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.
          Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

          Comment


            #9
            Ziet er prachtig uit allemaal, wat een gezonde planten!
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


              #10
              Vandaag zijn ze dan eindelijk verhuist van de 12L growbags naar de 50L airpots en van de 60x60x150 mammoth classic+ naar de 150x150x200 mammoth pro!

              Ik hergebruik m'n aarde en maakte de fout om de potten van de vorige kweek allemaal tegelijk te legen in mijn nieuwe 100L bak van de action die ik kocht voor 't inwateren, eenmaal vol lukte dat natuurlijk niet meer dus die stap alsnog maar overgeslagen. Aarde was nog wel vochtig, komt wel goed (hoop ik) ​​​​​​.

              Tijdens 't verpotten de onderste kansloze blaadjes en takjes beetje defoiled, daarna 10 liter water over ze verdeeld met 15ml grow, 10ml root juice en 10 ml fishmix.

              ​​​​​​​Ik ga weer verder, groetjes uit de knipgevangenis.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 7 photos.
              Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

              Comment


              • Old dawg
                Old dawg commented
                Editing a comment
                Ze staan er mooi en goed bij,👍 veel succes met deze dames, en nog veel knipplezier 😉

              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                goed bezig gaat een mooi oerwoud worden met dikke bomen hou dr ook niet van die kleine potjes 50liter bags bevalt mij ook goed

              #11


              Mooie tuin heb je ! Denk dat niet lang hoeft te wachten met de klok omzetten, die groeien zo je kast uit
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • parakweker
                parakweker commented
                Editing a comment
                Denk ook dat ze al snel te hoog zullen groeien idd, maar wil ze nog zeker wel een maand geven voor ik de knop omzet zodat het wortelstelsel goed gebruik gaat maken van de 50l, ik zal ze moeten LST-en en toppen denk ik.. Of ff flinke knipbeurt geven

              #12
              Mooie planten, kerngezond!





              maarre.....

              ​​​​​​​Wat vind LR2 er eigenlijk van?

              "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
              "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
              "Ajeto" - Buurman en Buurman

              Comment


              • parakweker
                parakweker commented
                Editing a comment
                Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

              • Old dawg
                Old dawg commented
                Editing a comment
                Die leest "stiekem" mee, en geniet stilletjes met een big Smile op z'n face

              #13
              Alle topjes getopt vandaag, daarna een beetje lst toegepast. Hierbij hoorde ik een knak bij de plant linksvoor bij de hoofdstad, die scheurde uit elkaar bij het punt van de vorige top. Touwtje omheen geknoopt, niks aan de hand. Vervolgens 15L water verdeeld over de 3 potten. Plant rechtsachter heeft in 't blad wat verkleuringen, ik denk hittestress. Lamp maar ietsje pietsje gedimd.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 9 photos.
              Last edited by parakweker; 19 June 2022, 09:02. Reden: foto's op chronologische volgorde gezet
              Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Ik top altijd net iets hoger zodat er een steeltje blijft staan, dan scheuren ze minder snel. Niks aan de hand, die plant geeft dadelijk de dikste toppen

              #14
              1 plant heeft bladproblemen, ik dacht eerst aan hittestress maar ik heb nu 't vermoeden dat het probleem hem in de grond zit. Heb de onderkant van de bladeren geïnspecteerd en heb wederom geen ongedierte kunnen vinden, op een paar enkele varenrouwvliegjes na een paar dagen terug. Heb daarom uit voorzorg eergisteren met gif gespoten over de toplaag van de aarde van alle planten en laat de potten even uitdrogen, heb ook zo'n kleverig papiertje in de tent gehangen.

              ​​​​​​Ik heb wel eerder varenrouwvliegjes gehad en had toen niet deze verkleuringen, als iemand gedachten heeft over wat het zou kunnen zijn hoor ik het graag.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 6 photos.
              Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Ik edo3l dus dat ie erg goedkoop is z

              • parakweker
                parakweker commented
                Editing a comment
                Takketoelli Daar zal je weleens gelijk in kunnen hebben, heb wel een flesje staan maar gebruik dat meestal alleen preventief in de bloeifase, zal er volgende bewatering eens wat bij gooien. Dankje

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Ik geef iedere watergift een kwart dosering, tot en met bloeiweek 5

              #15
              Ik vind dit wel mooi om te zien ja! Tof! Je bent een van de eersten!
              Houd er rekening mee dat het helaas geen zuivere Punisher #2 is, de allerlaatste uit 2017 staat nu in de tuin, maar wat ik afgelopen lente heb uitgedeeld is vorig jaar gekruist met White Rihanna #2 x Punisher #2. Dacht ik..
              Iets meer groeikracht, maar wel iets minder smaak en geur. In de vriezer vond ik nog de paarse punisher 2 x groene punisher 2. En ik heb van de stamboom 1 [eskobar bubblegum x kush] x [critical jack x black domina] ofzoiets teruggevonden.. Eigenlijk twee, maar de slakken hebben er een te pakken gehad. Die laatste, da's een man. Dus de punisher #3 gaat ofwel bestaan uit WR2xP2 x P2, ofwel uit die eerdergenoemde hybride x punisher #2. Hoe dan ook weer dicht bij het origineel.

              Je houdt er rekening mee dat er mannen tussen kunnen zitten, toch? Want dat was een beetje de opzet
              Bewaar dat stuifmeel, want dat is goud waard.

              Varenrouwmug is redelijk onaantastbaar met gif, dat zou ik niet meer toepassen. Een week of 2 goed droog kweken (op het randje van slaphangen) werkt als een tiet. Kamerplanten wel effe hetzelfde behandelen want daar komen ze vaak vandaan.

              Als je over de stammetjes wrijft met je vingers, denk je dan aan citrus of aan coffeeshop blend a la dennenbomen? Want die citrus-achtige da's die WR2 die ik eruit probeer te kweken. Prima wietje hoor, als je van critical en polm enzo houdt.. Ik vind dat iets minder lekker.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Ik ben niet veel online de laatste tijd, dus het schiet er weleens bij in om alles in de gaten te houden. Mocht je tegen dingen aanlopen, tag me effe of stuur me een PM. Maar reken er op dat ik zomaar een week niet reageer. Hier in de tuin knallen ze als kool dit jaar.
                Mocht je stuifmeel willen bewaren: meng ongeveer 5 delen met 95 delen patentbloem (droog!) en doe dat in een afgesloten zakkie of reageerbuis in de vriezer. Maak verschillende batches, als het kan zoveel mogelijk. Als er dan eentje niet werkt, dan heb je de rest nog. Je hoeft dan ook niet alles te ontdooien, da's slecht voor de kwaliteit. Als je slappe takjes hebt: maak stekken! Die kun je dan later bevruchten als het uit komt en dan hoef je de rest van de planten niet te bevruchten; meer rookwaren voor jezelf. Een klein stekje met een topje kan makkelijk 3-20 zaden voortbrengen. Bevruchten doe je idealiter op het moment dat je voorbij de eerste pruikjes bent, wanneer de toppen beginnen te verlengen. Ik gok dat altijd op 20-25 dagen na de start van de bloei.
                Een man die bloeit, kun je ook prima laten bloeien in een flesje water trouwens. Dan zul je wel moeten wachten tot de man bijna op springen staat, stel dat er rot in komt omdat je het water niet ververst dan issie te vroeg dood, maar historisch gezien zijn de mannen in deze lijn ongeveer 3-4 weken eerder op hun toppunt dan de vrouwen. Dus je hebt een redelijk tijdframe.
                Ik ben er niet altijd om deze tips te herhalen, dus mocht je iemand anders zien met dezelfde soort: plak deze informatie daar gerust neer.

              • parakweker
                parakweker commented
                Editing a comment
                Goeie tips thanks! Daar kan ik wat mee. Ik hoop echter stiekem wel dat het 3 vrouwtjes zullen zijn want ik ben bang dat ik t verpest en er anders straks allemaal zaad door alle toppen zit. Stekjes maken is wel een goed idee, heb ik eenmaal eerder geprobeerd maar dat mislukte. Wel eens de moeite waard om te gaan onderzoeken echter want ik zie veel voordelen ten opzichte van kweken met zaad en heb nu een aparte tent waarin een moederplant gebonsaid kan worden

              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Stekken is echt niet moeilijk met wiet. Zonder stekpoeder wortelen ze in een dag of 14. Met stekpoeder in een dag of 13. Dat scheelt dus niets.
                Belangrijk is dat je een iets zurige grond neemt en de boel in het begin super vochtig houdt zonder dat het gaat schimmelen. Een beetje waterstofperoxide 3% van de kruitvat of etos kan daar prima bij helpen. Dat verzuurt, en het ontsmet. Eetlepel of 4 per liter water en je bent good to go.
            Bezig...
            X