Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek 70x70x160cm tent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Ben wel benieuwd wat je nou precies aan voeding hebt gegeven. Ik las even terug en zie voedingstabletten. Zijn dat die biotabs? Heb je zo'n pakket gekocht dat er ook bacteriƫn en schimmels bijzitten? Af en toe wat calmag las ik verder, en dan gewoon kraanwater. Maar las ook dat je er af en toe voeding bijgooit? Welke is dat precies? Beetje veel vragen maar misschien ga ik het eens kopiƫren

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Tijnie82, ja klopt ik gebruik die van plagron. Wat me van die voedingstabletten zo aanspreekt is dat je de eerste maanden gewoon water ken geven zonder verder met schema's en toevoegingen te werken. Ben wel van plan, als ik ze ga gebruiken, de ph nog zelf bij te regelen, maar zoals ik het in dit verslag zie is ook dat niet per se nodig.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ik gebruik biobizz hoef je ook geen ph of ec te meten en is heel goedkoop fles bloeivoeding halve liter 5eu
      en geef tussendoor ook gewoon water niet afgezuurd is beter van wel maar ze zijn het gewent bij mij k kocht eerder de duurste van duurste voeding en boosters kost een hoop geld extra en super veel extra krijg je dr niet door als je de planten goed traint en dieft en met een scrogg kan je oogst flink boosten zou liever me geld uit geven aan goede zaden lamp en klimaat dan aan dure voeding in de andere dingen die ik net benoemde heb je al veel meer winst dan met de duurste voeding en perfect water geven helpt ook heel veel dus met andere woorden een goede oogst heb je voor een groot gedeelte zelf in de hand

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ja, veel goeds gelezen al over biobizz! Ik ga het allemaal een keer proberen

    #92
    ik heb in het begin van die voedings tabletten in de grond gedaan. en bijgevoerd met calmag verder gewoon kraanwater er op zonder ph meting.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Yup,

      Weer zo'n kweker die niet moeilijk wil doen en toch een goed resultaat gaat halen. Best irritant soms...

    #93
    deze:
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Thanks!

    #94
    Takketoelli mijn partner doet al moeilijk genoeg voor ons beiden dus vandaar .


    hoop op 100gr is dat realistisch?

    Wat is een beetje een normaal wat je uit een halve m2 kunt halen? (.7x.7x1.60).

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hahaha
      Dat verklaard!

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ik haalde met twee autoflowers 182 gram met 150 watt mars hydro lamp, bij jou ziet het er ook uit, suc6.

    #95
    Dat ziet eruit als meer dan 100gr. Reken maar op de gram de watt.

    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


      #96
      Takketoelli

      lamp hangt nu zo dat de gehele tent wat licht krijgt als ik hem lager hang dan heeft of die grotere toppen achterin weinige licht of die kleineren voorin.

      wat voor booster gebruik jij dan pk1314?

      heb vandaag een busje met green sensation gekocht. bij growland.nl
      ā€‹ā€‹ā€‹

      hopelijk komen er nog wat grammetjes bij.
      Last edited by Hebriblok; 21 September 2022, 07:45.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Kan, mits je toppen er klaar voor zijn. Er moet wel wat te boosten zijn. Wanneer ze klaar zijn kan over getwist worden, maar zeker is dat ze in week 4-5 er klaar voor zijn, vandaar.

        Dosering Green Sensation kan zekers wat hoger dan ik doe; ik vind het daar alleen inderdaad te duur voor. Je zou dat aan kunnen vullen met PK13/14, van ieder de helft ofzo. Ik geef nooit meer dan drie keer per dame GS. Met mijn voedingsvaatjes is dat zo'n 12 liter, dus maar 3-4ml

        Ik heb zelf de regel dat ik basisvoeding driekwart dosering geef, alle additieven een kwart dosering. Meer vind ik niet nodig, maar alles kan en mag he. Tekorten kun je makkelijk wegwerken, overschotten niet is mijn gedachte erachter

        Wat ik wel wil gaan uit proberen in de toekomst is om de PK13/14 de hele bloei elke gift mee te geven, en de GS dan vanaf week 4-5 erbij, dus dat ik ze samen geef. Nu is dat een of het ander. Beide kwartdosering

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        takketoeli dat kan prima wat jij zecht de hele bloei pk geven maar dan moet je wel erg laag zitten anders verbranden je wortels doe je het goed ga je ook hele andere toppen zien tis net wat je zecht de basis voeding kan je best hoog mee zitten maar met de additieven beter om laag te zitten omdat je snel te veel geeft de plant moet er ook aan wenne voor alles goed verwerkt word een goed menu is het halve werk voor een goede oogst en met gs kan je makkelijker hoger mee in dosis zitten dan pk

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Geef mij maar atami b-cuzz zeer makkelijk om te gebruiken en haal er leuke resultaten mee

      #97
      zullen zien wat die green sensation nog kan doen in de laatste weken.

      gewoon een liter in eens en dan toppen van een kilo per stuk. ( en toen werd ik helaas wakker ).

      zal voorzichtig beginnen.

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Haha daar dromen we allemaal van

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        als je dr een liter in doet ben je een fortuin kwijt aan gs hahaha en je planten hangen 10min later allemaal.met het kopje naar beneden

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ja het is een dure hobby zeker nu met die idiote prijzen stijging als je verslaaft bent neem je dat maar voor lief

      #98
      mag ook best wat geld kosten natuurlijk maar mijn bedoeling was om eens zelf te kweken zodat ik geld bespaar tov het geven aan de koffie shop.

      begon met 0.29 cent de kw zit nu op 0.68 zal volgende maand wel op 0.70 zitten ( prijs plafond).

      ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ben gelukkig niet verslaafd ( zeggen de meeste verslaafden natuurlijk)

      maar kan zo 6 maand niets roken dus valt aan deze kant wel mee.

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Dat is wel knap dat lukt mij niet

      #99
      even een kleine tegenslag.

      Vannacht is de stroom uit gevallen en dat heeft dus +/- 4a 5 uur geduurd en daardoor is de lv omhoog geschoten naar 90%

      vanavond om 1900 gaat de lamp weer aan maar ik heb avonddienst dus kan pas als ik er weer ben van het werk zien als er ook wat schade opgetreden is.

      ga er niet vanuit omdat het maar een paar uurtjes is geweest maar schrok wel even vanochtend.

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Als ze nog niet in bloei staan kan het nog wel. Moet alleen niet te vaak gebeuren dan heb je kans op hermafrodiet plantjes

      Hopelijk alles goed afgelopen met de kweek.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        dat zal wel mee vallen met zoon klein tentje en 150watt lamp daar krijg je geen dikke rekening van hoor

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Op het park van Peter hebben complete chalets vol gestaan. En wss nu nog steeds. Ze waren 10-15 jaar geleden bezig om daar de kwekers plaag weg te jagen op verschillende locaties weet ik nog, heb in die tijd zelfs nog een dikke zak wiet gekregen van iemand die daar op de camping alles vol gezet had. šŸ˜‚ goeie ouwe tijd.

        Maar henriblok heeft volgens mij nergens gezegd dat hij op een park van ome Peter zit..

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        volgens mij ook niet nee alleen dat hij op een vakantie park woonde maar de kwek is allang klaar denk ik

      Heren helaas door wat tegen slag In de privƩ sfeer is de eerte kweek niet echt goed afgerond heb +/- 75-100 gr er vanaf kunnen halen maar er zat veel blad aan.

      Wiet ligt nu te drogen (curen) en smaakt elke keer als ik iets pak wat beter. Niet super wiet hoop dat straks de 2e kweek wat beter gaat.

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        75 tot 100 gr is best een goede score

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Blad aan de toppen kan je hash van maken.

      ja dat klopt maar kwaliteit was niet wat je er van zou mogen verwachten en moet gewoon beter als je ziet hoeveel tijd en geld er in is gegaan.

      maar straks eind feb. begin ik waarschijnlijk met de 2e ronde en laten we eerlijk zijn als kweken het zelfde is als seks je wordt steeds beter ( of krijgt een dikkere arm). dus er is nog hoop.

      Comment


        simpele soortjes pakken die lukken altijd skunk soortjes enzo gaan vaak.toch goed

        pp
        critical

        en vooral indica soortjes zijn makkelijker te kweken

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Dan raad ik je bleu berrie aan of sneeuwwitje dat zijn de 2 sterkste die ik ooit gerookt heb

        Bas Haze bedoel je dat die ook makkelijk te kweken zijn of alleen hoge THC waardes?

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Die waardes hangen ook af van hoe je kweek verloopt.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          tuurlijk das ceker dat alles afhangt van hoe je kweekt maar een soortje van 20% gaat geen 25% worden natuurlijk maar in de buurt van wat ze opgeven kom je vaak wel

          mijn afje critical die was niet te vermoorden zo sterk en simpel te kweken een kind van 5 zou die nog probleem loss kunne kweken

          critical
          skunk
          pp
          zijn echt van die soortjes vol smaak en super simpel te kweken kan haast niks mis mee gaan als je een klein beetje normaal water geeft

          deze worden vaak ook aangeraden bij kwekers met weinig ervaring die toch een lekker wietke willen roken met een stevige opbrengst

        heb nu even. weinig tijd dus denk dat ik eind feb. weer tijd heb voor een kweek en hopen dat het einde wat beter verloopt.

        alle tips zijn welkom welkom.

        zit te denken aan 4 plantjes en dan twee soorten.

        en zat ook te denken aan een automatische water system. omdat ik bij de vorige kweek dus een aantal dagen niet kon water geven en dit is blijkbaar niet bevorderlijk -.

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          grote potten nemen met veel grond heb je veel meer buffer en kan je het makkelijker doen met minder water giften k ben met 40liter bags wel eens dag of 5 weg geweest zonder problemen

          maar tensio,s van blumats zijn aan te raden of de blumats voor automatische water geven maar heb je wel een water vat voor nodig die groot genoug is

          en moet je het hele vat afzuuren iets anders kweken maar als het een maal loopt gaat het haast vanzelf

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Als je aan alle eisen van de plantjes voldoet dan heb je echt krachtig wiet

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Bio kweken, kunnen ze beter om met veel en weinig water.
      Bezig...
      X