Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coby's eerste kweek! (Lumatek Zeus 600W)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    ik heb zulke voor stekjes op te groeien en zaad planten tot een mooie grote en de stekken wortelen er super onder en is maar 4watt en kost kwa stroom.dus net niks
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #32
      Zaterdag, fijne zaterdagavond binnen 5 min is het zondag
      Nog geen ervaring met led heb wel al de lamp maar denk na dit te zien dat het 25% standje eraan zit voor de show, of voor andere planten, of wnr in ruimtenood..
      Zaailingen kunnen best wat hebben maar doen het ook uitstekend onder een 18 watt lampje mits dicht erop.. mss dan toch bij de afstand es gaan kijken.. lees in hun boekje enkel tussen 15-40 cm maar is een 300w verder moet je het maar ruiken dus??.. of afkijken
      Nice verslag, veel succes !
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        op 25% procent sterkte heb je niks aan je gebruikt eigelijk de lamp pas vanaf 40tot 60% is goed voor zaailingen word ook geadviseert vanaf de fabricantik had het ook eerst op 25%krijg je alleen maar strek van

      #33
      Bedankt voor jullie reacties!

      Ik heb deze avond het plantje even gemeten en het steeltje is nu tamelijk precies 4cm van bodem tot eerste blaadje. Ik heb het potje even op een verhoog gezet zodat ze wat dichter op de lamp staat.

      Moest dit al te gestrekt zijn kanik ze nog wat dieper begraven in het huidige potje + wanneer ik ze overplant, tijdelijk kan ik haar ook ondersteunen met een tandenstokertje ofzo

      In het algemeen: ik geef nu elke ochted een klein beetje water via het schoteltje, dat wordt dan ook direct opgezogen. Aarde blijft vochtig maar niet nat. Haar blaadjes worden ook steeds groter. Morgen weer tijd voor een fotoshoot

      Nu nog wat genieten van de zaterdag avond met wat games, series en natuurlijk:

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Als het niet nodig is niet ondersteunen, zonder ondersteuning wordt de stam veel steviger, of hij moet echt schuin groeien, niet teveel water geven ander krijg je wortelrot en gaat je plantje dood, tien minuten een satéprikker in de aarde duwen en zolang hij donker wordt en er aarde aan blijft hangen heeft het plantje geen water nodig, 4 cm hoog is niet gestrekt, is goed dus daar hoef je niets mee te doen

      #34
      zo gebruik ik me lamp ook altijd rond 50 a 60cm en dan op 40 tot60 procent ik pak het gemiddelde 50 procent maar omdat joun lamp iets sterker is zou ik aan raden 40procent sterkt de lamp en hoogte 60cm en zodra ze iets gaat strekken lamp.er iets dichter op en vermogen beetje opschroeven tis gewoon kijken naar de plant hoe ze reageerd dr zijn dr ook gewoon mensen die groeien onder 800watt voor dus tja het kan maar zonde vande stroom
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #35
        Bedankt voor de tips iedereen!

        Ze is niet verder gestrekt en enkel haar blaadjes worden groter

        De tip met de tandenstoker ga ik zeker toepassen! Bedankt!

        Goed dat het op deze manier ook werkt blij van men investering

        Ze geniet momenteel van zo'n 230umol (krijg dat micro teken niet gemaakt met men gsm haha). Ik probeer het een beetje wetenschappelijk te houden heb een logboekje waar alles ik alles in noteer.

        Ben aan het denken de lamp ietsje hoger te hangen en de dimmer op 50% te zetten zodat ze rond de 400umol krijgt (word gemeten en uitgeteld, wie had gedacht dat ik ooit nog echt iets aan al die wiskunde zou hebben).

        ​​​​​Volgens de literatuur zouden ze tot 400umol mogen hebben.

        Als de stekjes er straks bij komen en ze uit haar zaailing fase is wordt het sowieso op 400 umol afgemeten en dan opgeschroefd naargelang wat ze mogen hebben

        Als afsluiter nog wat foto's van vandaag!

        Stonede groetjes!
        Attached Files

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          dat word straks een mooie dikke dame haha

        #36
        ik las dat de lamp minimaal 50cm er boven moet hangen
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          het zelfde je mag er wel verder vanaf maar zo te zien niet lagen

        • mafferd
          mafferd commented
          Editing a comment

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          ???

        #37
        Nog dichter hoeft ze niet in principe, µmol is momenteel goed voor de zaailing en zie geen tekenen van lichtverbranding ofzo
        Het zal momenteel niet veel lager als 50 zijn btw

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          k was voor je aan het zoeken wat de hoogtes zijn maar staat weinig op inderdaad kwam dit tegen dacht laat het je even weten niet slecht bedould

        • CobyBE
          CobyBE commented
          Editing a comment
          Is ook niet slecht opgenomen, vind het super! Bedankt

        #38
        lstrg.png
        .....

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Toevallig het 300w pro schema ook van Lumatek?

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          owja das het betere werk hahaha daar heb je wat aan teminste

          ben zelf meer van op centimeter hangen dan op umol ofzo daar heb k geen kaas van gegeten ben hps dat ik al nu ook met led kweek had ik niet verwacht maar die lumatek stond ook op nummer 1die ik graag wou alleen beetje erg duur hehe maar dan heb je ook wat

        #39
        luma2.png
        luma3.png
        luma4.png
        a.u.b mr Rietslang

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Thanks mafferd!
          Een 0.5 m dus, tenzij met co² toevoeging op 0.3. Dan raar dat er in het boekje staat max 40cm afstand.. Mss 40cm in bloei en 50cm bij groei.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Vind het ook vreemd dat de lamp zo ver van het gewas moet hangen, het lijkt mij ergens een verkapte vorm van stroomverspilling worden.

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Het soort materiaal dat op de wanden zit heeft ook erg veel invloed , wit of spiegelend maakt veel uit

        #40
        Hey bedankt voor die schema's Mafferd! Super handig zo! Maar begrijp ik nu goed dat ze ofwel de lumatek 600w op ofwel
        - 1 meter afstand / 25% / 100-300µmol
        - 1 meter afstand / 100% / 800µmol

        doen?

        Edit: Ik heb het fout bekeken, ze zetten de lamp op max sterkte wanneer ze ook CO2 toevoegen!

        Ik snap dat de lamp een minimum afstand moet hebben omdat anders misschien geen goede spreiding van het licht krijgt maar ik meet op 50cm hogere µmol als op 50cm dus ik ga hem nog even zo laten hangen denk ik.

        Time for another hit!

        Comment


          #41
          Net even naar men kleine dame gaan kijken, ze is goed gegroeid! Ik zag op 1 blad "geler" stukje dus nu heb ik paniek dat dat hitte of lichtstress is, je kan het op de foto moeilijk zien maar het is het "bovenste" blad. Bijgevolg heb ik de lamp nu op een beetje hoger gehangen en het verhoogje onder het plantje uitgehaald.

          µmol is nog steeds +- 200, kan de lamp ook hoger hangen maar wil strekken voorkomen.

          Even wat foto's opzoeken van licht/hittestress, brb!

          Attached Files

          Comment


            #42
            Lekkere setup gap 1.2x1.2 tent met een 600 lumatek moet je de 500 gram minimaal halen man.
            ik ga je volgen ben benieuwd

            Comment


            • CobyBE
              CobyBE commented
              Editing a comment
              Ben super benieuwd hoeveel er uiteindelijk gaat afkomen ja Het worden de eerste keer 7 planten (6 stekjes en 1 uit een zaadje) en ik ga proberen de scrog methode toe te passen dus we gaan voor maximaal haha

            • Monkey Man
              Monkey Man commented
              Editing a comment
              Hps 600 watt 5 x 18 liter pot scrog me 1e run had ik 490 gram droog in een 1.2 x 1.2 tent. Amnesia haze stekken had ik 24 dagen voorgroei en 11.5 week 12/12. Organic voeding. Met een lumatek 600 watt moet zelfs 600 haalbaar zijn denk ik

            • atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              Met meer planten nog meer en ook sneller !

            #43
            Goeiemorgen goede vrienden!

            Vandaag weer een kleine update, plantje wordt elke dag meer een echt plantje, heeft al een paar mooie blaadjes

            Vandaag zie ik nog een beetje meer geel op de rand, zou dit komen omdat de lamp "te laag" hangt of omdat er teveel voeding in de potgrond zit?
            Je kan de licht-gele verkleuring zien op beide foto's in bijlage.

            De lamp zit momenteel op 60cm en het plantje strekt niet verder, dus ik kan hem mogelijks ook gewoon op 1m hangen zoals voorgeschreven door Lumatek

            Edit: ik vind geen foto's van hittestress die vergelijkbaar zijn, zou het kunnen dat de het plantje het wat moeilijk heeft met de constant hoge temps? Het is eigelijk nooit kouder als 25 graden nu met deze temperaturen. Waardoor het in de tent tussen 25 en 30 graden in wordt door de dag heen.

            Edit2: Kan natuurlijk ook eerste tekenen van te veel water zijn :o heb gisteren een klein beetje bijgegeven misschien daarom. Note to self: nog meer laten uitdrogen!
            Attached Files
            Last edited by CobyBE; 19 August 2022, 08:01.

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Niet teveel blijven kloten met die lamp; dat plantje wil weten waar ze aan toe is 😀

              Te nat zou kunnen. Watergift is een van de lastigste dingen in een kweek. Volgende ronde een 3 liter pot nemen, dan heb je een flinke buffer kwa water. Dan hoef je ook niet bij te geven de eerste weken, en zul je ook zien dat de strek wel meevalt. Die lijkt nu veel door het kleine potje. Ook scheelt dat een keertje verpotten. Na een verpot staat een plantje minstens een dag stil.

              Potje tillen werkt erg goed, daar krijg je snel gevoel voor. Evt een ander potje met grond zonder water erbij zetten ter vgl. Dan zul je denk ik schrikken hoeveel zwaarder het potje met water is, en hoe licht een potje kan wegen zonder

            • CobyBE
              CobyBE commented
              Editing a comment
              Hey Takketoeli!

              Blijkbaar was ik stoned toen ik gemeten had, de lamp hing maar 45cm van de bladeren af :\ Helaas zijn de gele plekken duidelijker geworden en tonen ook de mini nieuwe blaadjes gele plekken. Heb de lamp nu op 70cm gehangen maar als die nieuwe blaadjes niet beter worden gaat hij naar 1m zoals Lumatek voorstelt

            #44
            Goedemidag iedereen!

            Blijkbaar was ik stoned toen ik vorige keer de hoogte gemeten heb de lamp hing 45cm boven het bladerdek. Resultaat: de gele plekken zijn duidelijker geworden. Ik heb het nu opnieuw en 2x nagemeten en nu hangt ze voorlopig op 70cm.

            De nieuwe mini blaadjes waren ook al wat 'geler' naar mijn mening, als deze er niet mooier uitkomen dan gaat de lamp zoals voorgeschreven op 1m.

            Eeeeen nu twijfel ik natuurlijk of ik hem niet beter direct op 1m hang Wat denken jullie? Iemand die toevallig dezelfde lamp heeft en ervaring met zaailingen eronder heeft?

            Nog een (stomme) vraag: Vanaf wanneer de ventilator aanzetten? Ik heb deze tot nu uit gehad omdat de lamp zo laag hing, maar volgens mij is het beter deze al op te zetten? Liefst niet direct op het plantje maar iets hoger he? Ik heb hem zo gezet dat het plantje wel wappert maar niet de volle luchtstroom krijgt. Het blaast er overheen. (zie screenshots)

            Ook heb ik gemerkt dat mijn cli-mate ongeveer 2 graden warmer aangeeft als mijn weerstationnetje, dus heb ik hem nu over de afzuiging heen gehangen. Zo vangt die wat luchtstroom en hangt hij niet onder de lamp.

            Voor de rest gaat het haar goed (denk ik), het potje was vandaag weer lichter en de tandenstoker bleeft droog dus heb ik het schoteltje 3x gevuld met water.
            Toen ik de onderkant bekeek zag ik ineens wortels uitsteken :o oh no :o Dat wordt dan overpotten haha

            Ik ga haar direct in de 25l pot met grond van plagron zetten, geen verdere tussenstap denk ik.
            EDIT: Ik lees online dat het beter zou zijn haar eerst nog eens in een iets grotere pot te duwen.. De grootste kleine pot die ik nu vind is 1l en die's ongeveer dubbel zo groot. Dan toch nog maar eerst een keertje naar een tussenmaat. Misschien vind ik nog een grotere

            Qua "ouderdom", ze heeft nu 3-vingerige blaadjes en ik denk dat die nieuwe wat er aan komen er meer zullen hebben? Vanaf 5 vingere blaadjes was het geen zaailing meer maar een stekkie, toch?

            Foto's in bijlage, de eerste twee zijn van gisteren, de rest van vandaag

            Stonede groetjes!
            Attached Files
            Last edited by CobyBE; 20 August 2022, 17:54.

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Die verkleuring van het blad is een genetisch dingetje, daar groeit ze gewoon iverheen. Heb je soms.
              Je zou al kunnen plannen voor een verpot, meestal wordt dat gedaan als van boven bekeken de grond bijna niet meer te zien is, zoals foto 3
              Ik zou nu direct in de eindpot zetten

              Je kunt trouwens foto's in de tekst plaatsen als je dat zou willen; 'opload attachments' knop

            #45
            Goeienacht vrienden van het groene plantje!

            Aangezien ik geen (naar mijn mening) deftige tussenmaat kweekpot over had heb en naar aanleiding van Takketoelli zijn comment heb ik haar vandaag omgepot naar haar eindbestemming. De 25l kweekpot

            20220821_212733.jpg
            Ze staat er fier in he

            De wortels haddenzich al mooi rond de de oude kweekpot en naar het diepste punt genesteld
            20220821_211634.jpg 20220821_211644.jpg

            (^ bovenstaande foto's zijn in de avond gemaakt toen de zon onder was, de wortels zijn niet blootgesteld aan UV-licht)

            Aangezien ik zo stom ben geweest om geen onderzetters mee te bestellen heb ik even het schoenenbakje uitgewassen en nu staat ze tijdelijk daar in. Heb nog 1 extra kweekpot en 7 bodempjes besteld maar greensell is nog met verlof tot woensdag Dat zie ik natuurlijk pas wanneer ik besteld heb

            Dat maakt het water geven langs onder wel wat moeilijker maar dan is het tijdelijk maar zo.
            De kweekpot zelf heb ik gevuld met Plagron growmix, niet aangeduwt en op voorhand wat water gegeven (Niet genoeg denk ik want onderaan de pot was de aarde nog droog )

            Hoe dan ook, het overpotten verliep pijnloos, heb de wortels een beetje los gemaakt vooraleer haar in haar voorgemaakte gaatje te planten en dan te bedekken met wat aarde. Daarna nog een goeie scheut ontzuurd water Kan ze direct wat drinken want ik merk dat ze meer en meer begint te drinken

            Momenteel zuur ik af met wat turf aquariums maar heb me 5l PH- en een PH-druppeltest gekocht dit weekend. Daar ga ik deze week eens mee experimenteren om te zien hoeveel ik precies nodig heb om tot een mooie PH-waarde te komen. Ons kraantjeswater heeft ~7

            Hoe zit het eigenlijk met voeding? Gewoon nog steeds water? Ik heb helaas geen worstimulator anders had ze daar wat van gekregen.
            Best nog wachten tot ze echt een stekkie is he?

            Als afsluiter nog wat foto's van hoe ze er nu bij staat, omdat het kan

            20220821_212737.jpg 20220821_212727.jpg

            Stonede groetjes!

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Dat zal de kleine dame goed doen. Een dagje wennen, en dan gaat ze!

              Het best kun je de volgende keer voorbewateren; dus in een aparte emmer de potgrond mengen met water. Beetje erbij en mengen en herhalen, tot je een druppeltje water ziet verschijnen als je hard tussen drie vingers in een beetje grond knijpt. Je zult merken dat er flink wat toegevoegd kan worden. Zo heb je een goede verdeling zonder luchtzakjes, en hoef je een hele tijd ook niet bij te geven.


              Nu water blijven geven totdat je de drievingerige blaadjes ziet vergelen, dan start voeding. Liefst iets eerder maja, wat er nog niet is kun je ook niet zien he
              In growmix zit best wat voeding, dus ik denk dat je wel een maand zonder voeding kunt. Ook zal de grond nog wel wat inklinken, dus je kunt nog wat grond en dus voeding bijgeven straks. Eventueel

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Oh ja, ik weet niet of je wilt gaan binden ofzo, maar het is wel handig om een aantal gaatje in de potrand te boren, helemaal rond. Die zouden er standaard in moeten zitten eigenlijk, en wit moeten zijn maar goed

              Ooit aan geërgerd dat ik dat vergeten was
          Bezig...
          X