Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 1: full gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Chapter 1: full gas

    Korting op 420shop
    Test post, kijken hoe dat allemaal een beetje werkt met uploaden
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    De ontgroening..ben benieuwd of ik over een maand of 4 trotse eigenaar ben van m’n eigen stash..


    De setup:

    Zaad: Greenhouse full gas 5x

    Tent: phantom deluxe 120x120x215 maar zo luxe vind ik hem niet want hij lekt licht..minimaal maar toch.

    Afzuiging: prima klima 750m2 fan controller

    Filter: 800m2 can filter

    Lamp: led marshydro fc4800 (480W) trekt er 500w uit de muur..

    Ventilator: 3 stuks waarvan 2x 30W 1x 27 die draait. Alles van secret jardin.

    EC meter: merk checkit
    PH meter: merk milwaukee pro water proof

    Voeding: biobizz starter pakket+ calmag

    Grond: potgrond van de lokale plantenwinkel.

    Kan aan mest komen van paarden kippen en geiten. En als ik helemaal creatief wil doen kan er ook nog honde en katte stront bij 🙃 maar die stellen we voorlopig nog even uit.
    Ik heb de optie om gebruik te maken van zuiver grond water dus dat ga ik dan ook doen.

    De zaailingen komen in potjes van 6x6x7

    Elastisch Scrog net heb ik liggen ( heb daar nu al spijt van want wss trekken die planten dat hele net scheef en omhoog dus moet even kijken hoe me dit gaat bevallen en anders maak ik zelf wel wat..en

    En natuurlijk niet te vergeten, Brandveiligheid!
    alhoewel ik er met een ledlamp niet echt bang voor ben. Mja m’n huis is al een x na de God gebrand door een kortsluiting dus dat maken we liever niet meer mee!
    Dus ik heb een : fire knock-out 1.6 automatisch opgehangen in de tent. Brandmelder boven de tent en op de gang en nog een brandblusser om de hoek, drink ook veel water dus m’n blaas is meestal ook goed gevuld dus een extra brandblusser staat altijd paraat.

    dat was dat..en toen konden we beginnen.

    14-9-22 22:15 uur
    ontkiemen, oogwatten nat gemaakt met gewoon kraan water en donker gelegd onder een schoteltje.

    17-9-22 21:00 uur
    Zaadjes 4/5 ontkiemd, heb alvast de potjes gevuld met knijpnat potgrond. 25%potgrond 75%stekgrond.
    de potten heb ik in de Propagator gezet om te acclimatiseren.
    De schotel heb ik in de Propagator gelegd die overigens verwarmd kan worden, zat een beetje te zoeken naar de juiste stand. Had hem op dat moment op 7 staan en dat was veelste hoog inmiddels staat die uit. En is m’n temperatuur constant.

    18-9-22 7:30 uur

    Ik ben inmiddels trotse vader van 5 ontkiemde dames, alles ingepot, grond water had ik gemeten toen ik het ging mengen met de grond waardes waren EC 0.3 PH 6.1
    lamp strak boven de Propagator gehangen minimale stand 80W

    20-9-22 9:30 uur
    4/5 zijn boven de grond temperatuur is 23.1 en lv is 65%
    20:00 uur waren ze alle 5 boven de grond.

    22-9-22 10:00 uur
    Ze staan er allemaal mooi bij, de eerste blaadjes beginnen zich na de lamp toe te trekken.. aangezien ik altijd alleen met stekken heb gewerkt en zaad dus nieuw is voor me, zijn die begin blaadjes ook nieuw voor me dus weet niet of dat normaal is dat ze zo omhoog gaan? Zal wel niet veel uitmaken lijkt me en anders hoor ik het hier wel denk ik? Dan kan de lamp een paar klikjes omhoog mss.

    Volgende update komt wanneer de tijd rijp is.






    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Lichtlekken dicht maken, tuingaas voor scrognet gebruiken 5x10 cm, kan je de temperatuur van de blaadjes meten?

      Biobizz heb je genoeg aan, grondwater effe meten en misschien een blumat bewatering systeem?

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Licht lekt in de rits ken dat wel dicht kitten alleen dan kom ik er niet meer in😂 en ook onder aan hebben ze iets creatiefs genaaid waardoor het niet helemaal netjes op elkaar aansluit dus daar kan ik ook niks mee.. maar goed, de kamer waar die in staat is dat geen probleem als t wat door schijnt. Hoop alleen dat het verder met geur niks uit maakt? Maar dat gaan we allemaal ontdekken. Tuin gaas was ik idd van plan om te pakken want dat heb ik hier liggen. De mazen weet ik zo effe niet maar dat is volgens mij geen 5x10 moet is effe na meten en anders is het zo gehaald. Temp van de blaadjes meten? Ik heb alleen temperatuur/vocht meter binnen halen voor het algeheel, hang jij een thermometer aan je plant dan? Grond water heb ik gemeten: ec 0,3 ph schommelt tussen de 5,9 en 6,1 in de afgelopen 3 weken dat ik het gemeten heb. Blumat watersysteem zou mss kunnen, maar ik ben in principe elke dag thuis en kan ze dan gewoon water geven. Wel zit ik na te denken over die bluematt mbarr dingen die Remco ook gebruikt. Maatje van me het er 1 gekocht en die gaat die als het goed is binnenkort testen en bekijken hoe t hem bevalt.

    #3
    Mooie setup, de keus van je zaad ook zeer interessant. Mooi om franco te herdenken met zijn favoriete uitspraak. Dit word een leuk kweekje. Pas je wel op dat doe zaailingen niet te veel gaan strekken?

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Bedankt mag ook wel het me een aardige cent gekost😂 ben nu wel benieuwd naar z’n favoriete uitspraak want er schiet me niks te binnen. Ja vond ze idd ook veel strekken, weet niet zo goed hoe ik dit op dit moment zou moeten stoppen aangezien die lamp niet lager kan. Maar wanneer ze over gepot worden gaan ze gewoon een stuk dieper in de grond dan hebben we t ook opgelost.

    #4
    Nou dat zei hij veel, dat hoor je ook wel in hun docu's. Dan zet je de bak hoger waar de zaailingen instaan!!😆 Maar ingraven is ook een oplossing.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      😂🤦🏼‍♂️idd zal ze zo is hoger zetten kijken wat er gebeurd. Komen ze dan niet te dicht bij de lamp? Omdat ze nog zo jong en teder zijn ben ik bang dat ze meteen verbranden. Had van de zomer 1 zaailing na buiten gedaan maar dat was dr niet goed bevallen had binnen paar uurtjes al t loodje gelegd☹️

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Je kunt die lamp toch oom dimmen? Maar dna heeft het hoger zetten weer geen zin. Je moet even de gulde middenweg vinden. Zet ze wat hoger kijk het een uur of 4 aan. Even opschrijven hoe hoog hij is en hoeveel die groeit in een bepaalde tijd. Met of zonder de verhoging of dimmen.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Kan hem idd dimmen alleen hij staat nu op de laagste stand, dus minder als dit gaat helaas niet.

    #5
    Dag 2, 22:00 uur

    Lamp stond nog op 24 uur en gaat dus nu naar 18/6 24:00 uur uit 6:00 uur weer aan.
    De lamp heb ik ook op 25% gezet en volgens de meter geeft die nu 135,4W.
    Kunichika waarschuwde me al voor de strek dus dacht meet ze eens even op dan weten we hoe we er voor staan. De kleinste is 3cm en de grootste 4,2cm 2x 3,8cm en 4cm.
    Toen de zaadjes de potjes ingingen had ik ze allemaal tot 100gr afgewogen zodat ik een beetje weet wat het water verbruik is. Ik heb ze allemaal genummerd van 1 tm 5 en nr 5 had er het meeste zin in 83gr nr 3) minste is ook de kleinste van 3cm met 94gr.
    Alles weer aangevuld met grondwater EC 0,3 PH 6,0 tot 100gr en weer terug in de Propagator.
    De lamp hangt overigens 10 cm boven de dames.

    Wanneer begin je eigenlijk beste met voeding? Heb Root juice staan maar nergens een tabel ofzo.
    Last edited by Bo$wachter; 25 September 2022, 16:39.

    Comment


      #6
      Oorspronkelijk geplaatst door Bo$wachter View Post
      Dag 2, 22:00 uur

      Lamp stond nog op 24 uur en gaat dus nu naar 18/6 24:00 uur uit 6:00 uur weer aan.
      De lamp heb ik ook op 25% gezet en volgens de meter geeft die nu 135,4W.
      Kunichika waarschuwde me al voor de strek dus dacht meet ze eens even op dan weten we hoe we er voor staan. De kleinste is 3cm en de grootste 4,2cm 2x 3,8cm en 4cm.
      Toen de zaadjes de potjes ingingen had ik ze allemaal tot 100gr afgewogen zodat ik een beetje weet wat het water verbruik is. Ik heb ze allemaal genummerd van 1 tm 5 en nr 5 had er het meeste zin in 83gr nr minste is ook de kleinste van 3cm met 94gr.
      Alles weer aangevuld met grondwater EC 0,3 PH 6,0 tot 100gr en weer terug in de Propagator.
      De lamp hangt overigens 10 cm boven de dames.

      Wanneer begin je eigenlijk beste met voeding? Heb Root juice staan maar nergens een tabel ofzo.

      Comment


        #7
        Dag 3

        Geteld vanaf het moment dat ze boven de grond kwamen.

        9:30 temp in de Propagator is 29graden lv 90% volgens de kleine nieuwe meter. De andere meter geeft 22,7 graden aan en lv van 56% dus daar zit een klein verschil… ga nog een meter halen en dan kijken wat die zegt hopen dat ik zo een middenweg vind wat nou daadwerkelijk de metingen zijn.

        Lengte van de plantjes is nog ongeveer het zelfde.

        11:30

        Vind dat de blaadjes wat krom naar onder trekken, lamp staat nog steeds op 25% 135W volgens dr meter. De lamp hing op 10 cm boven de kopjes heb het nu naar 35cm erboven verplaatst want ik ben zo de halve dag weg en wil niet dat ze me weg schroeien🙃


        20:45

        Zo de dames doen goed hun best groeien allemaal goed, de blaadjes lijken weer wat recht getrokken te zijn. Dus misschien is 10cm boven de kopjes toch iets te laag geweest. Nu lijkt het wel als of ze weer wat zijn gaan strekken, had ze na gemeten en ja hoor 0,1 tot 0,3 omhoog. Ben een beetje aan t zoeken naar een middenweg want wil ze niet te lang laten worden dat ze omvallen. Heb de lamp nu maar op 25cm boven de kopjes gehangen kijken wat er gebeurd.


        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.
        Last edited by Bo$wachter; 23 September 2022, 20:02.

        Comment


          #8
          Subke , succes. Bewerkte mest of herbivoren mest is goed, carnivoren mest niet es gelezen ergens hier... lv moet niet zo hoog denk ik. Roots van plagron is vanaf week 2, weet niet van andere merken...
          Ganja always does the trick.

          Comment


            #9
            Welkom kom dr gezellig bij zitten.

            ja daar heb je volgens mij gelijk in met herbivoor&carnivoor alleen bij ons zijn ze vegetarisch dus dat zit wel snor.😜

            Nee was er al zelf over uit dat ik de honden en katten stront er niet in wil mengen. Hou het bij de herbivoren.

            Zit er ook aan te denken om mss 2 van de 3 te bemesten en de andere alleen op potgrond en zo wat voeding van bio bizz. Om zo te kijken wat de verschillen zijn.

            Ga de grote potten 26L denk ik maandag alvast klaar maken. Had ergens gelezen dat meen ik QnQ zei dat je ze beter 2 weken voor het overpotten al klaar kan maken voor dat ze over groot worden.

            Comment


              #10
              Suc6 met je kweek, je plantjes zien er goed uit, die plastic kap hoeft er niet meer op zogauw ze boven de grond zijn, zou de lamp op 40-50 cm hangen en ze iedere dag wat meer licht geven, zaailingen kunnen veel hebben, hou wel de temp beetje in de gaten.
              buiten-2020, 2021, 2022, 2023
              Hydro-met afjes-2022

              Comment


              • Bo$wachter
                Bo$wachter commented
                Editing a comment
                Bedankt 👌🏼Wat is volgens jou de beste temperatuur die je kunt aanhouden?
                Ik ben bang als ik de lamp zo hoog hang dat ze te veel gaan strekken. Heb 1 slechte ervaring daar mee en die wil ik beetje uitsluiten, en sinds Kunichika er wat van zei werd ik zenuwachtig en zit ik er boven op😂

              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Ik zet mijn lamp altijd meteen op vol vermogen, eerst op zo'n 80 tot 90 cm en laat ze langzaam zakken als je ziet dat er te veel strek komt.

              • Bo$wachter
                Bo$wachter commented
                Editing a comment
                @corleone1933

                Die neem ik mee na de volgende ronden. Ben nu beetje opbouwen, volgende x 💯

              #11
              Dag 4

              16:30 uur

              De strek lijkt er een beetje uit te zijn, de blaadjes worden groter en ik zie al nieuwe sprieten op komen.

              De bak gaat ervan af, heb er een luchtbevochtiger in gezet. Die staat op 65% lv.

              Temperatuur 24.2 lv 62%… wat is eigenlijk de beste temp en lv?

              Lamp hangt op 25cm boven de kopjes en geeft 135W.

              Zit te twijfelen om de lamp op 35 te hangen en dan 160W te geven, de twijfel wordt veroorzaakt door 1 blaadje wat krom naar onder groeit🤔 zal de foto zo er bij posten.

              De laatste foto is dat kromme blaadje.

              Alles net weer afgewogen en toeval of niet alle 5 wegen ze 93gr nu van de 100gr dat ze wogen naar de watergift.

              Enfin alles staat er goed bij moet ik zeggen.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 6 photos.

              Comment


                #12
                Dag 5

                5:30 uur

                Heb gisteren de lamp nog een standje hoger gezet zodat die 145w geeft. De timer die ik gisteren had gehaald had ik niet goed ingesteld waardoor de lamp vannacht niet uit is gegaan en door heeft gebrand😑🙃 gevolg is dat ik nu zie dat de plantjes er minder vrolijk bij staan. Timer staat nu weer goed dus om 6:00 springt de lamp weer aan. Ben benieuwd of ze bij getrokken zijn vanmiddag.
                Iemand verder nog tips of ideeën waar dit aan zou kunnen liggen of heeft dit met m’n lamp te maken die niet uit is gegaan… ze staat overigens sinds gisteren pas op 18/6 dus ze hebben nog maar 1 x kunnen slapen..

                6:45 uur

                Heb de lamp toch 5 cm verhoogd, dus nu 30cm boven de kopjes met +- 145W straks even kijken wat die precies aan geeft. 1x 30W ventilator aangezet op stand 1, ben benieuwd of ze wat recht trekken.

                Ook vind ik ze wat licht groen, in het verleden waren mijn stekken altijd wat donkerder? Waar zou dit aan kunnen liggen? Soortje? Of komen ze iets te kort of staan ze juist te nat?

                Graag feedback hier over

                15:00 uur.

                Blaadjes hanger er het zelfde bij, niet beter niet slechter. Naar aanleiding van de tips/link hangt de lamp nu 40cm er boven en geeft 50% van z’n vermogen. 50% is 230W volgens de meter.
                Temp 23,7 lv 54%
                Plantjes nog eens opgemeten en 2 zijn er 0,4cm gegroeid 1: 0,3cm 1: 5cm 1: 0,8cm
                Attached Files
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                Last edited by Bo$wachter; 25 September 2022, 16:33.

                Comment


                • Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  15-40 cm geeft die aan boven het gewas. Over zaailingen kan ik helaas niks specifieks vinden🙃 maar mijn 10 cm was wel uitdagend blijkbaar dan. Maar goed dat ik de lamp nog niet veel Wattage heb gegeven anders had ik nu stro in de tent staan volgens mij

                • Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Dan zal de strek minimaal zijn en staat ze wel goed de lamp . Heb je handleiding of boekje bij de lamp? En de sp3000 was eerder maar op 30% 60 cm eerste week, nuja elke lamp is anders he.

                • Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Ja boekske ligt in de kast, als ik straks thuis ben pak ik die er ook even bij. Maar meen dat daar niks in stond wat ik me zo kan herinneren over zaailingen.

                #13
                Op youtube staat een tutorial, in het vegetieve stadium zegt hij dat 36inch de sweetspot is de lamp full gass. Bloeifase to 18 inch full gass. Je kan dus en de hoogte halveren naar dan moet je je lamp ook halveren. En de zaailingen tja die zou ik dan op 40cm op iets minder dan de helft zetten. Maar dat is naar aanleiding van het filmpje, ik zou hoog beginnen en als je ziet dat ze strekken dan lager. En die verkleuringen had ik ook de vorige binnenkweek dat kwam toch echt dat ik de lamp te laag had gehangen. Of beter gezegt de lamp niet verhoogt naarmate de zaailingen groeide. Toen ik de lamp verhoogd had en de nieuwe node kwam kijken was dit vergeling aan de randjes weg.

                Comment


                • Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Kunichika
                  Heb hem nu op 40cm hangen op 50% en wat ik zo zie in de afgelopen 3 uurtjes lijkt het ze te bevallen, zie dat de blaadjes weer ietwat opkomen

                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  je hebt de zelfde led in de lamp als ik maar veel gebruiken hem zo zal hier onder even een schema stuuren hoe ik hem gebruik

                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Ik denk dat de boswachter het nu wel onder de knie heeft

                #14
                Wees voorzichtig met afstand en 100% op je lamp, ik heb het 300watt model, start ook redelijk dicht, eerste week op 30% en 40 cm
                moment dat ze over gaat naar 100% sta ip 60cm en daal ik geleidens aan... in de bloei hangt ze nu op 25 cm van de toppen

                Eerste keer FEMS onder LED
                Indica Medisch rondje van Barneys

                Comment


                • Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Bedankt voor de tip, had gisteren even gekeken bij jou verslag nondeju wat een kegels, dat ziet er verdomme goed uit! Dat beloofd wat met m’n lamp als ik een beetje bij de les blijf

                • Waterfall420
                  Waterfall420 commented
                  Editing a comment
                  Je hebt een 480 watts versie, meer licht meer gewicht , succes alle geval!

                • Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Ben benieuwd de tijd zal het me leren. Bedank iig!

                #15
                Dag 6

                8:15 uur

                Temp 26.4 LV 44%.
                Lamp 50% 40cm boven de kopjes.
                Gewicht van de potjes:
                1) 70G
                2) 81G
                3) 74G
                4) 68G
                5) 69G

                Vandaag krijgen ze de eerste water/voeding!
                Er staat op het menu:

                >>roots juice, calmag, bio grow, bio heaven<<

                Ze krijgen de helft van wat voorgeschreven staat
                dus dat houdt in.
                -2ml Root Juice
                -0,1ml Calmag
                -0,5ml bio grow
                -1ml bio heaven
                En dat op 2L water.

                Waardes van het water
                Ph zuiver: 6.2
                Ec zuiver 0.3
                Ph met voeding: 6.1? Had het eigenlijk hoger verwacht dus dit volg ik effe niet.
                Ec met voeding: 0.5

                Alles weer terug naar de 100G, lamp 2 klikjes omhoog dat die weer van 38 terug na 40 hangt.


                Waarom BIOBIZZ Calmag?
                Ca/Mg tekorten komen tegenwoordig regelmatig voor, omdat we in de wereld van vandaag niet altijd meer kunnen vertrouwen op kraanwater om de juiste mineralenconcentratie te leveren. Daarom is het geen overbodige luxe een Calmag supplement bij de hand te hebben om een eventueel tekort van deze belangrijke elementen aan te kunnen vullen.

                In het geval dat er bij jou thuis zacht water uit de kraan komt, je met regenwater werkt of gebruik maakt van een omgekeerde osmose filtersysteem: BIOBIZZ Calmag heeft voor jou een 100% organische en gecertificeerde oplossing voor Ca/Mg tekorten. Je kunt BIOBIZZ Calmag gewoon meegeven bij elke waterbeurt, of geef het één keer per week als je een gebrek aan Ca/Mg in je planten waarneemt.

                Dit product brengt het beste van BIOBIZZ samen in een formule waarvoor je je kweekschema niet dramatisch aan hoeft te passen. Corrigeer gebrekkig water en tekorten op een gemakkelijke, gecontroleerde en natuurlijke manier met BIOBIZZ Calmag, en verheug je op gezonde planten en een gulle oogst.


                Nou laten we daar dan van uit gaan aangezien ik met grondwater werk.

                Foto’s zijn een uur of 10 na het voeden genomen.




                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 3 photos.

                Comment


                • Bas Haze
                  Bas Haze commented
                  Editing a comment
                  Atami B'cuzz
                  1 component is voor groei en bloei.
                  Soil booster uni.
                  Calmag.
                  Bloom stimolater.
                  Blossom builder liquid.
                  En plagron
                  Pure zym.
                  En ph min

                • Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Ahaa bedank, Ga ze straks even opzoeken.
                  Mss iets voor in de toekomst.. heb jij altijd op deze voeding gezeten of ben je overgestapt? Van bvb bio na mineralen

                • Bas Haze
                  Bas Haze commented
                  Editing a comment
                  Ik ben ooit met plagron terra begonnen
                  Toen kwam ik dit tegen en heb deze genomen om dat 1 component wel erg handig vind
              Bezig...
              X