Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Atmosphere goes LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kijk m ff high zijn, letterlijk.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment



      https://youtu.be/qtXa_dAWKXc

      Een geweldige Bruce Bugbee video weer. Ook over spoelen en overfeeding. Als je op maat bemest hoef je nooit te spoelen , er vind dsn immers geen ophoping van voeding plaats in je grond.

      We geven bijna allemaal te veel voeding mede dankzij alle product reclames. En met organische voeding kun je ook overbemesten.
      P
       

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Het gaat om overtollige voeding er uit spoelen, of de aanwezige voeding op maken.

        Als je met een lage ec kweekt, zal dat dus minder nodig zijn.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Ec in de natuur 1.1 als t goed is hoger is het nog nooit geweest

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Buiten bemesten we nooit zo veel als binnen met veel kleinere hoeveelheden grond. In de volle grond blijft de ec laag in principe. Voordeel van hydro mediums binnen is dat je de boel echt snel kunt doorspoelen of gewoon steeds met drain kunt werken, zonder dat de boel te nat wordt voor de wortels.

      Bodems met natuurlijke begroeing hebben een evenwichts situatie. Voeding die vrijkomt uit organisch matetiaal wordt direct door planten weer opgenomen.

      Ketelhuis : hoe weet je of je een goed bodemleven hebt? En tot hoe ver is het in staat voedingszouten af te breken?

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        atmosphere1 ik zou het je niet kunnen zeggen, ik weet enkel wat ik zelf heb toegevoegd om het bodemleven te stimuleren, zoals wormenkak en wormenthee. Bij dat laatste zag ik een stuk of 1000 springstaartjes op het water dansen dus ik weet dat er iets leeft in mn potten...

        maar hoeveel en hoe efficiënt ze zijn durf ik niet te zeggen.

        volgende ronde ga ik denk ik weer op mineraal draaien omdat het nu altijd gissen is en ik wil toch wat meer controle over mn planten.

      Ik begon dit kweekje met een 'voedingsarm' medium(wat voor buiten voedingsrijk zou zijn) ec 2.0. En heb verder nooit veel voeding gegeven zodat de drain nooit hoger werd dan die 2.0 . En dan is het ook zo dat ec waarde nog niets zegt over waar deze precies uit bestaat. Je kunt ook een hoge ec hebben en op hetzelfde moment toch een tekort aan een specifieke stof.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Maar in een 20 liter potje bijna onmogelijk denk ik dan, hoe groter het medium dan inderdaad hoe beter de slaagkans?

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Jep in het begin

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Dat denk ik wel ja , simpelweg door meer ruimte voor de wortels en meer stabiliteit in temperatuur en vochtigheid.

      Back home , en ze hebben niet stil gestaan! net geinspecteerd op hermas of toprot , maar niks gevonden. Tensio stond afgelopen zaterdagavond op 0 en nu op 110 , water geven was niet nodig. Ik had vooraf nog 20 liter cocosgrond bovenop gegooid om zo nog meer water te kunnen vasthouden.
      foto's komen nog .

      Comment


        filedata/fetch?id=1792444&d=1678359472&type=thumb Hier kun je zien waarom ik deze kweekmethode heb toegepast. ongetopte zaailingen geven meer buds onder het oppervlakte. Nu 12 weken en 4 dagen totaal.
        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by atmosphere1; 9 March 2023, 14:56.

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Ikke wel wand de tak zit vol.wiet van beneden tot boven aan daar gaat het om

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          mooi mooi man , ik zou al maar wat extra weckpotten in huis halen !!

        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Heel vet!

        Hoi atmosphere1 vraagje, ben van plan in mijn buitenkweek half potgrond en half cocos te gaan gebruiken met onderin een laag kleikorrel, potten van 40 tot 50 liter, wat is dan de beste voeding om te gaan gebruiken?
        Zelf zat ik te denken aan biotabs en dan alleen kraanwater of regenwater, normaal buiten alleen gekweekt op aarde daarom de vraag aan een kenner.
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Daar heb ik geen ervaring mee , maar ik denk het wel.

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Ik bedoelde echt zeekleikorrels, geen hydrokorrels dus.
          Die zeekleikorrels haal ik hier van het land van een boer gewoon , het is maar net of het in de grond zit waar jij woont.
          Last edited by atmosphere1; 10 March 2023, 16:37.

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Bentoniet is wel aan te komen maar zeeklei korrels kan ik nergens vinden op het net

        Bladvergeling bovenin zet nu echt door , en er zijn bijna geen witte haren meer te zien behalve bij 1 plant .

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Niet nog wat vroeg voor vergeling?

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Ze zijn al erg ver in de bloei , ook al is de bloeitijd nog niet lang.

        IMG20230310160031.jpg IMG20230310160154.jpg nu nog rijper worden.

        Comment


        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Nogal heftig !

        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Ghehe goed man

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ziet er al goed uit, mooie toppen

        https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel...SABEgJSN_D_BwE

        kleikorrels voor door de grond , heel anders dan hydrokorrels! bentoniet inderdaad

        De duurdere ongeparfumeerde kattebak korrels zijn ook een optie.

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Als je er genoeg in doet kan je meschien wel een weekend op pat 😉 kattenbak grit 🤣

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Het is wel zo dat bentoniet anders is wat betreft samenstelling als zeeklei.

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Ik hou het wel bij pot grond met een beetje lavameel en wat schimmels en bacteriën

          Zee klei heb ik niet dus dat houdt op.
          Uit de zee komt ook een gedeelte van de voeding voor plantjes heb ik wel is gelezen of gehoord.
          Begrijp daarom best dat je dat in je grond wil hebben en het scheelt ook wat water geven denk ik

        We weten allemaal dat een ph van 4.0 tot 5,5 eigenlijk te laag is voor cannabis , en toch starten velen gewoon op knetterzure potgrond met zo'n ph waarde, welke vaak ook nog een hoge EC heeft, en geven dan ook nog aangezuurd water . Beter geef je dan water dat niet is afgezuurd in de eerste weken , want het duurt vrij lang voordat het kraanwater de PH van de grond corrigeert (omdat de EC van de grond veel hoger is als die van het kraanwater.) Of je mengt de potgrond met geschikte klei grond, met vermiculiet of met kalk om de PH direct goed te krijgen.

        Veengrond is gewoon erg zuur . We zien wel steeds meer potgrond zonder veen tegenwoordig.
        Als je grond bij de start al goed is kan er maar weinig meer fout gaan in de begin fase.

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Goed punt. Ik zou er dan terwijl wat schimmels en tabs en een paar poten wormencompost bij doen ook, dan helemaal geen kijk meer naar die ph of ec. Plantjes de hele cyclus groen

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Wollastoniet kan de ph ook aardig omhoog brengen, naast overige nuttige effecten https://www.frontiersin.org/articles...22.954064/full Paragraaf 3.1.1 staat grafiekje.

        IMG_6744.jpg Update: De ruimte is in ieder geval goed benut .
        Last edited by atmosphere1; 12 March 2023, 16:46.

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Boh dat is kut 😂 beter geen onbekend bezoek dan voorlopig.

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          de capaciteit van een afzuiger geeft de fabrikant volgens een bepaalde standaard weer , in de praktijk is deze sterk afhankelijk van de weerstand die de lucht aan de in en uitgang ondervind . Je merkt er weinig van als de boel 'geknepen' word, want het toerental van de fan motor blijft het zelfde , ook wanneer hij fors minder lucht verplaatst.

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          De scores moet ik nog in een overzichtje zetten inderdaad.

        The Wall Of White is er weer !

        IMG20230315182322.jpgNiet alle toppen zijn zichtbaar overigens , sommige liggen wat lager namelijk
        Ze hebben nog Canna B component gekregen , EC 1,4 . Verder niets.
        Last edited by atmosphere1; 15 March 2023, 19:03.

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Als dat allemaal lekker compact wordt dan wordt het een aardige voorraad, ziet er heerlijk uit

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Ook onderaan zijn het gewoon goede toppen op de foto. Niks fluf of popcorn, of hoe dat ook genoemd wordt

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Op de foto lijkt het of er nog veel witte haren zijn , maar dat is niet het geval , het witte licht weerkaatst gewoon op de aanwezige harsen.
          Voor een sativa dominante soort zijn de toppen aardig compact geworden vind ik .

        Bovenop sommige toppen zit een 2e internode bloei, met nieuwe witte stampers, zoals we dat wel vaker zien.
        Aan spoelen ga ik niet doen , want als dat moet is er dus te veel voeding aanwezig zoals Bruce Bugbee ook opmerkt in zijn betoog over spoelen.

        Ook nu nog geen mannelijke bloemen (gele banaantjes) , hetgeen op het eind best vaak voorkomt , het kan weinig kwaad , maar ik zie ze liever niet.
        Last edited by atmosphere1; 15 March 2023, 19:17.

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Liever helemaal geen zaad in me wiet. Dat heb ik op dit moment wel bij de eerste ronde
          En de 2 ronde zal ook wel zaad in zitten nou ja het is niet anders gelukkig blijven de meeste zaden wel goed in de grinder

          Eerst maar is onderzoeken wat het probleem kan zijn van de ballen en banaantjes in me tent ben bang dat ik een duurdere moet kopen 2 rondes zaad is niet echt chill

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Dat ze meer hars aanmaken klopt wel wand heb een paar planten waar de toppen onder de vliegjes zitten vast geplakt aan de top

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          K had ook 2 rondes achter elkaar bananen echt erg


          Maar heb alles lopen uitsluiten

          K heb de inlaten groter gemaakt
          Andere zaden
          Andere grond andere voeding mineraal
          Ventilatie verbeterd en luchtstroom

          En nu is het maar gebleven bij 2 topjes letterlijk 2 bananen en verder geen last meer dr van gehad na het oogsten van die 2 toppen

          Het zaad bepaalt ook wel wat of je bananen krijgt

          Of kort bloeiers lang laten staan

          Maar wat mij het meeste heefr geholpen
          Is de hele kamer is dag en nacht pikke donket je ziet dr geen hand voor ogen
          zonder licht

          Zijn meestal wat kleine probleempjes waardoor je ze krijgt licht lekken staat op nummer 1 volgens mij en genetica



          Dus goed zaad kiezen scheelt altijd al en al helemaal geen rqs wamd dan heb je ze sws bananen zaden kweekerij die lui heheheh

          Probeer eens een soortje zoals super skunk van no merci zeer sterk soortje en potent



        Ok
        En dan zal ik straks eens een filmpje kijken van Bruce bugbee


        Comment


        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Vind zijn betogen erg goed gewoon , omdat het echt een plant wetenschapper die legaal onderzoek doet naar Cannabis in de praktijk, met iets van 16 setups waar vanalles in getest word en dat is vrij uniek. Dingen die we nog niet weten over cannabis hoor je ook van hem .

        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Van alles wat je leest online is 90% ' Bro-Science' met in het beste geval anekdotisch bewijs.
          Een vleugje echte wetenschap is dan ook erg verfrissend.

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Ja juist, dat is het
      Bezig...
      X