Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snuitje's snoetjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Snuitje's snoetjes

    Korting op 420shop
    Hoi hoi, omdat de oogst van de eerste plant van mijn tweede kweekje aanstaande is lijkt het me tijd om toch een eigen topic te starten. Bij deze. De laatste update stond hier: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...aat-ons-zien-w

    Eerst slecht nieuws, toprot! 😞 Gelukkig maar 1 top, hoe kon ik het hebben gemist tot nog toe.

    20221215_100726.jpg

    Niet de hele top afgeknipt maar net onder het punt waar weer gezonde groene blaadjes uit de top groeien. Met een lv van 65%-85% mag ik misschien niet eens klagen als het hierbij blijft.

    Dan de plant die als eerste geoogst zal gaan worden naar het zich aan laat zien. Heb al 1 hele amber trichoom gezien gisteren, en plant dronk eigenlijk niet meer. Plan was a.s. zondag of zo, maar tot m'n verbazing was de tensiometer waarde vanochtend weer flink gestegen, van 100 naar 150

    20221216_094040.jpg

    Vorige foto lijkt mooier dan het is. In het grote plaatje is het helaas een kleine plant.

    20221216_094054.jpg

    Misschien omdat ze in een transparante plastic bak zit. Aan de hoeveelheid kokos kan het niet liggen. Blijf wel pvc/plastic potten/bakken proberen, maar niet meer transparant dan.

    Denk na die linksvoor die linksachter. Maar de lange rechtsachter is erg snel aan het afbloeien. Ging als zaailing meteen op 12/12, tegelijk met linksvoor en linksachter, en sprong pas 2 weken na hen in bloei. Nu toch al bijna net zoveel witte trichomen als die linksachter. We zullen wel zien.

    Dan het drogen van de eerste binnenkort. Heb geen aparte droogruimte met geurfilter. In m'n eerste ronde had ik Gorilla Cookies, en die heb ik in een lege kledingkast in een kamer boven laten drogen. Maar deze Northern Lights hebben een veeeel sterkere geur. Gisteren een grote doos geprepareerd om de toppen in te hangen en in de tent te zetten:

    20221215_134802.jpg

    Vrijwel lichtdicht, maar geen actieve ventilatie. Maar het is karton, zal toch wel iets ademen? Idee is ook om de doos open te zetten iedere keer dat de lamp uitgaat. Heb snel even gekeken naar kleine ventilator op batterijen of usb, voor bij in de doos te stoppen, maar nog niks gevonden.

    Dan nog laatste fotootje van de spullen die ik vandaag bekomen ben: De ONA blocks en dispenser, en wat spulletjes voor de volgende kweek; scrognetje, voeding, ph-, en wat verse kokosblokken. Blokken van Ugro ipv Plagron deze keer. Zijn stuk lichter, maar zouden 11l per blok opleveren ipv de 7l per Plagron blok. Growland had ook gewoon de plagron blokken niet.

    20221216_163512.jpg

    Dat was het, tot de volgende keer, hoop dat er dan wat wiet in de doos hangt te drogen 😀🍻
    Attached Files
    Last edited by Snuitje; 16 December 2022, 21:00.

    #2
    Das duidelijk maar hopelijk blijft het beperkt tot die ene top, wel een erg hoge lv.
    Ervaring al met biotabs? de tabletten werken wel goed, maar eens hun bio lijn uitproberen

    Je kan een flens- en verluchtingsgat in de doos maken en dat verbinden aan je tent. (Klein voorgroeitentje werkt tuurlijk ook lekker)
    .En pleur een gat dicht vj tent of zet de aanzuig hoger al volgens de sterkte vd luchtstroom je wilt voor je bloemetjes
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Hi, nee geen ervaring met biotabs. Wil het bij eentje gaan proberen, en dan alleen afgezuurd water geven, verder niks. Zag hier kweekverslagje, ook op kokos, waarbij dat best goed ging. Helaas heeft hij zijn kweekverslag niet afgemaakt. Heb een freebie lemon haze die ik in klein 5l potje wil zetten met 1 zo'n biotab.

      Heb een mini winflex 185m3 afzuiger, hoger gaat die niet, in de tent. Wel maar 16W, dus lekker zuinig. Dus dan de doos via een flens+kort stukje slang op de luchtinlaat van m'n tent aansluiten, en een tweede gat in de doos voor de verse lucht? De doos past er niet los naast in de kast waar de tent staat. Denk beter op zolder inderdaad wat je zegt een dedicated droogtentje. Als die ona blocks goed werken kan ik het ook weer gewoon in een kledingkast hangen misschien, met de ona block bij de deur van die kamer

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Heb wel wat onderzoek naar de overige producten van biotabs producent gedaan. Die bacteriën en schimmels. Denk dat het overbodig is en vnl. een commerciële zaak.

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Niet zozeer naar de schimmels van biotabs, maar naar schimmels in het algemeen. Ze zijn van levensbelang voor planten/struiken/ bomen in het wild, maar wat ik vond niet voor planten die worden gekweekt zoals wij ze kweken

    #3
    Droogdoos aansluiten op de tent zegt men hier. Hopelijk loopt de lv in de doos niet op tot in de 90 . Er moet toch wat circulatie zijn . Lekkere toppen zou zonde zijn er te verliezen opt einde. Een in en uitlaat maken in de doos, en de uitlaat op een inlaat van je tent maken mss?
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Dank je Ketelhuis. Na al het advies hier zal ik doos niet meer in tent plaatsen zoals mijn bedoeling was. Doos moet dan op overloop, want past niet meer erbij in de kast. Dus combi-connect en flens(en) aanschaffen, maar dat trekt de afzuiging dan vast niet meer met z'n 185m3🤷‍♂️. Ben eigenlijk klaar ermee om nu nog nieuwe dingen aan te schaffen dit rondje. Misschien ga ik toch proberen het gewoon zonder geurfilter te drogen dan, op m'n werkkamer in een hoge kast, die ona block werkt echt heel erg goed, en die zet ik dan buiten de kast in de kamer. Of op zolder. Buren wonen op minimaal 50m, en zolang de geur ook de benedenverdieping maar niet bereikt is het goed.

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Kun je doen ja als dat een mogelijkheid is, wel ventilatortje erbij zetten

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      👌🏻Ventilatoren te over in huis na de laatste zomers

    #4
    Goedemorgen, weer een fout. Niet van mij deze keer maar van m'n digitale tijdschakelaar (Voltcraft sem-6000, had toevallig of niet vd week een automatische firmware update gedaan).

    Het licht had om 20:00 uit moeten gaan, maar tot mijn schrik zag ik dat het om 3:00 toen ik thuiskwam nog aan stond. De planten hadden toen dus al 19 uur licht gehad.

    Heb lamp meteen uitgedaan, en gaan zoeken op internet hoe dit te 'repareren', en zag dat mensen er op 4 manieren mee omgaan:

    1/ Niks doen, plant krijgt dan 36 uur licht, en gaat dan weer op de vertrouwde tijden 12/12. Dit kon ik al niet meer doen want had de lamp al handmatig uitgezet.

    2/ lamp meteen uit en bestaande lichtschema aanhouden. In mijn geval zou dat 5 uur donker betekenen, want lamp gaat dan om 8:00 weer aan.

    3/ lamp meteen uit voor 12 uur, daarna weer aan op 12/12. Mijn lichtschema zou dan veranderen naar licht aan van 15:00 tot 3:00 en donker van 3:00 tot 15:00.

    4/ lamp meteen uit en bestaande schema aanhouden, maar 1 lichtperiode overslaan. In mijn geval zou dat 29 uur donker betekenen vanaf het moment van ontdekking afgelopen nacht om 3:00, tot morgenvroeg om 8:00.

    Optie 2/ heb ik verworpen vanwege 1 commentaar dat ik op een Amerikaans forum vond, nml. dat de planten best een keer langer mogen opblijven, maar dat het belangrijk is dat als het eenmaal donker is, het dan ook minstens 12 uur ononderbroken donker moet blijven. Klonk me logisch.

    Rest mij nu de keuze tussen 3/ en 4/. Ik neig naar 3/, dus vanaf vanmiddag 15:00 lamp weer aan.

    Misschien heeft iemand anders dit ooit meegemaakt en kan mij vertellen hoe hij of zij dat toen heeft opgelost?
    Last edited by Snuitje; 18 December 2022, 08:08.

    Comment


      #5
      Is mij ook wel eens gebeurd, wat ik heb gedaan is gewoon de 12/12 cyclus weer voortzetten op de tijden die ik had ingesteld.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ok dan, dan komt het niet zo nauw dus, dank je. Heb het nu van 12:00-0:00 ingesteld, kan ik tenminste zometeen even bij ze gaan kijken.

      #6
      Denk dat het goed is zo. Vanmiddag boven de kamer waar ik ga knippen/trimmen eens beetje opruimen en poetsen, en vanavond dan de schaar erin 😀



      Attached Files
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      Last edited by Snuitje; 20 December 2022, 10:14.

      Comment


        #7
        Eerste plant hangt te drogen nu hopen dat de ONA block de geur zodanig weet te verdoezelen dat die de begane grond niet bereikt. 20221220_194601.jpg De kokos is nu twee rondes gebruikt. Plagron garandeert de kwaliteit voor 6 maanden, die is voorbij. Heb grote plastic bak op wieltjes gehaald bij Action. Daar ga ik alle gebruikte kokos in verzamelen. Morgen eerst gaten onderin die bak maken, dan bak de badkuip in. De kokos daarin flink doorspoelen, en dan opnieuw bufferen is het plan. Nog wel nazoeken hoe dat precies moet.

        Comment


        • Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Ik dacht dat het ook belangrijk was om je cocostof te scheiden....even zoeken.

          Gevonden!
          https://youtu.be/N708P_6s0oQ
          Last edited by Highrider; 20 December 2022, 22:57.

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Dank je Highrider, zeer instructief! Ik heb een keukenvergiet en een grote keukenzeef, zal proberen het stof daarmee weg te spoelen. Er gaat iedere keer ook wel wat kokos verloren met het weggooien van de grotere stukken wortels, dus zal sowieso ook wat nieuwe verse blokken erdoorheen mengen.
          Last edited by Snuitje; 21 December 2022, 07:19.

        #8
        Goedemorgen Dit zal de volgende worden, ben vast begonnen wat blad te verwijderen:
        20221221_094555.jpgZal wel meer opleveren dan de eerste, maar waarschijnlijk minder meer dan ik gehoopt had, en gedacht. Er komt toch vrij veel fluf tevoorschijn onder het weggeplukte bladerdek. Bij de eerste zaten ook daar nog compacte toppen.

        Denk wel rustig aan doen met blad plukken, want nog geen amber trichomen, en drinkt ook nog aardig. Zag wel toevallig m'n vinger onder de microscoop langskomen. Hasj van het blad plukken alleen al .
        20221221_095149.jpgStraks nog even water geven, eerst (meer) koffie voor mezelf

        Temperatuur in tent en stroomverbruik kacheltje 's nachts:
        Screenshot_20221221_102739_InkbirdSmart.jpg
        Screenshot_20221221_102515_Voltcraft SEM6000.jpg

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Nog vergeten. De geur van deze is wat anders ook. Is de vorige een wat scherpe maar frisse citruslucht, deze doet meer denken aan anijs en drop, beetje ouderwetse snoepgeur zoiets.

        #9
        Goedemorgen Vandaag overzichtsfoto vd resterende planten. Een ongelijk veld is het wel. Mede door de verschillende leeftijden, en ze daarnaast ook heel verschillend groeiden zonder in te grijpen. 20221222_092040.jpg Ga nu wachten tot alles eruit is, zeker voor de twee rechtsvoor gaat dat nog wel even duren, en het dan netjes aanpakken; gelijke leeftijden, actief op gelijke hoogte houden, en een netje erboven. Alle kleine topjes midden onder van de linkse hadden dan wellicht ook mooie grotere toppen geworden.

        Vanochtend konden ze alle 4 wel weer een slok gebruiken. Eén liter water per bak/pot gegeven, 3 liter totaal met 5ml plagron A, 5ml plagron B en 3ml calmag. Ph 5,8 en ec 1,6. Fijne dag!

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          U2!

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          om de zoveel tijd draai ik weer eens een playlist van hen af. Jeugdsentiment

        #10
        De kluit gaat weg en de rest wordt geprepareerd voor hergebruik. Beetje stom te grote gaten onderin de bak geboord, de kokos valt er wat uit, maar ja niks meer aan te doen. Volgende keer een theedoek op de bodem. 20221222_131235.jpg Heb nog een zak perliet en twijfel om dat erdoorheen te mengen. Afgelopen voorjaar eens bij jonge kamerplanten geprobeerd, maar die zonder perliet groeien mooier. Kan toeval zijn, men zegt dat perliet goed is.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Hi Rietslang. Het is kokosvezel. Had tijdje terug eens gelezen dat de grote stukken wortel er uitgezeefd moeten. Die gast had een tuinzeef ervoor, dacht 0,65cm raster. Maar er zitten nog zat stukjes wortel in wat ik ga hergebruiken, maar dat zijn hele dunne sliertjes. Misschien kan ik er nog wat bijkloppen van die kluit, ligt nog niet in de biobak. Een biotab ga ik eerst proberen met een freebie zaadje inderdaad, heb al biotabs.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Die wortels kan je rustig laten zitten ja, doe ik ook altijd.

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Als jullie zeggen dat t kan ga ik het eens proberen👌🏻

        #11
        Goedemorgen Het wachten is nog steeds tot linksvoor geoogst kan worden, maar het schiet niet echt op. Nu al bijna 2 weken langer in de bloei dan de bloeitijd zoals aangegeven door de leverancier, en nog geen amber trichoom te zien. Heb daarvoor stukje van de top en wat suikerblaadjes onder microscoop bekeken. Gisteren die plant 2l water gegeven en daarnet was er weer 1,5l nodig. 20221224_104609.jpg Ook wat verzinnen om de twee rechtsvoor wat dichter bij de lamp te krijgen, de topjes blijven maar klein.
        20221224_102424.jpg Weer eens vergeten de thermostaat van 23 naar 21 terug te zetten toen gisteravond lamp uitging, maar stroomverbruik kacheltje viel gelukkig mee nu het buiten ook weer warmer is
        Screenshot_20221224_111127_InkbirdSmart.jpg
        Screenshot_20221224_111106_Voltcraft SEM6000.jpg
        Verder wens ik allen fijne en gezellige kerstavond en kerstdagen. Verheug me al op Die Hard 2, dacht morgen bij veronica of op 7😃

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Ah de film komt op rtl 9 22.50

        #12
        Goedemorgen🌲 Vond een klein kerstcadeautje in de tent vanochtend. De eerste amber trichomen op een suikerblaadje van de plant linksvoor: 20221226_095343.jpg
        De plant rechtsachter heeft ze nog niet, maar ransparant heeft al wel bijna volledig plaats gemaakt voor wit, dat gaat best snel nu
        20221226_094751_resized.jpg
        20221226_095620.jpg Fijne dag, eet en drink ze!

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Hi Tijnie82, dank je. Had dat inderdaad wel eens vernomen, dacht ook post van jou. Voordat ik echt de schaar erin zet zal ik ook zeker nog eens goed naar trichomen op toppen zelf kijken. Maar wil niet iedere dag stukje top afbreken. Beetje om de dag.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          je hoeft er niks af te knippen om de thrichomen te bekijken k heb zelf een mini microscoop vergroot van 40x tot 100x

          werkt prima en altijd eerst de grote toppen oogsten die zijn vaak het eerst klaar en dan krijgt de rest een boost

          en kan je de lamp weer veel lager hangen of wat ik zelf vaak doe de top knakken en naar beneden trekken of buigen

          krijgen ze amper stress van en de rest waardeerdt het licht en kan dan ook lekker aandikkem nog

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Ja, ik heb zo'n clip microscoopje voor op de telefoon, maar het is in de inloopkast net wat te donker om het goed te bekijken. Als het even scherp beeld is is het snel weer vaag ook. Met die microscoop die ik al had kan ik het rustig bekijken wat verschuiven, omdraaien, in/uitzoomen etc. Vind het wat prettiger.

        #13
        Goedemorgen Bij deze wat meer van hetzelfde qua foto's. Nog geen amber te bespeuren in de hoofdtoppen van de plant links 😫 Morgen 10 weken in bloei terwijl haar vriendin al twee weken hangt te drogen. 20221230_094822.jpg Zoals te zien 'denkt' 1 van de 2 jongsten rechtsvoor, fuck it, ik ga niet wachten tot de lamp lager kan, en groei er zelf wel naartoe, de topper!😄

        Links verstouwt ook nog enorme hoeveelheden water, gisteren 1,5l en vanochtend kon er weer 1,5l bij.
        20221230_094552.jpg Heb ook door nu dat het niet zozeer de buitentemperatuur is waardoor kachel meer of minder hard hoeft te werken met lamp uit, maar de hoeveelheid wind buiten. Hier zie je dat kachel best vaak aanspringt met relatief hoge buitentemperatuur maar wel harde wind. Terwijl thermostaat op slechts 19 graden staat ingesteld.
        Screenshot_20221230_104117_InkbirdSmart.jpg
        Dat was hem voor dit jaar. Tot 2023!!

        Zo op pad naar de slijter om advocaatlikeur te kopen voor de hond. Las dat het kan helpen tegen vuurwerkangst dat ze dan lichtjes dronken zijn.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Als ik zelf wat teveel drink heb ik ook wel het idee dat m'n hond me aankijkt zo van: moest dat nou? Slijter moet sws nog even wachten want vond nog een fles wijn die nu net op is. Wil ook geen kinderen aanrijden in een 30km zone

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          wij halen altijd van die tabletjes van de dieren arts niks aan de hand daarna drank aan je dieren geven doe je niet

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          ja bloeitijden zeggen soms echt niks de ene plant is de andere niet al zet je tien dezelfde neer

          das soms wel.balen als je alles in een x wil oogsten met die verschillen beste in fases te oogsten wat klaar is oogsten hehehe

          k doe zelf altijd dikke toppen dr eerst af en dan krijgt de rest ook een boost om af te bloeien

        #14
        Goedemiddag lotgenoten, mooi nieuws! De eerste plant was gedroogd en daarnet geknipt. In de tent vond ik het zelf een beauty, baalde toen alleen beetje dat ze klein/kort was gebleven.

        Destijds:
        20221216_094040.jpg

        Daarom nu blij verrast met toch 64 gram 😀
        20230103_155922.jpg
        En klein zakje knipafval aangevuld met de allerkleinste topjes (alles waarvan ik denk niet minstens 1/3e jointje te kunnen draaien.)

        Ook niet onbelangrijk, vind het lekker ruiken. Een iets indringende citrusgeur; ik hou er persoonlijk wel van.

        Het past mooi in 2 kleine weckpotten, beide tot 2/3e gevuld. Ik laat ze nog even paar dagen openstaan, heb het idee dat het nog net ietsje droger kan.

        Ben nu erg benieuwd naar wat de volgende plant op gaat leveren. Die is toch minstens anderhalf keer zo groot. En daarna staan er nog 3 in de tent 😀

        Groetjes, en wordt vervolgd
        Last edited by Snuitje; 3 January 2023, 16:08.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Heb wel weer stomme fouten gemaakt met het licht in de tent. Gisteren na het verzorgen vergeten de lamp weer aan te doen. Kwam er vanochtend pas achter. Ze hebben daardoor bijna 36 uur geen licht gehad. Maar daar maak ik me niet echt zorgen om want 36 is meer dan 10. Toen vanochtend na het verzorgen weer vergeten de lamp aan te doen, maar dat 4 uur later al bemerkt, en de lamp snel aangezet. Dat baart me wel wat zorgen want 4 is kleiner dan 10🤷‍♂️

        • KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Jonguh.. dikke oogst mooie plant ook. Dat het mag smaken

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Dankjewel

        #15
        Tent vanochtend: 20230104_101539.jpg Een laag takje met fluf van de linker plant afgehaald en onder microscoop bekeken:
        20230103_095416.jpg Wil zaterdag weer eens een stukje hoofdtop afbreken om te bestuderen. Hopelijk kan ik dan het weekend de hoogste toppen of liever nog de hele plant gaan oogsten. Het duurt maar door anders.

        Topjes van de 2 jongsten beginnen mooi te ontwikkelen:
        20230104_101610.jpg
        De allerhoogste top van de plant rechtsachter op 1e foto is best luchtig, niet heel compact. Misschien omdat er voor langere tijd geen direct licht op was gevallen. Eens nazoeken wat voor verschillende redenen daarvoor kunnen zijn.

        Fijne woensdag nog!
        Last edited by Snuitje; 4 January 2023, 14:15.

        Comment

        Bezig...
        X