Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snuitje's snoetjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Dank je Greyvol.

    Misschien ooit eens Captain fantasy 😄 Maar dan moet ik eigenlijk zo'n dry sift machientje hebben met een draaiende trommel!

    JimBean gewoon mee beginnen als het je een goede bestemming lijkt. Zeefdoosje was € 12,50 het persje € 8,95. Mij leek bubble hash ook teveel geklieder en dacht ook best wel veel geld voor die zeefzakken. Ooit ga ik het wel eens proberen denk ik.
    Last edited by Snuitje; 18 February 2023, 17:54.

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ach was als comment bedoeld maar is een bericht geworden🤷‍♂️

    #62
    Ice o later met wasmachientje van op 420.nl is mss iets voor je?
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      De grap is dat ik ooit zo'n campingwasmachine had, voor het uitwassen van de gafzakken van mijn aquarium....
      Kost ook de wereld niet:

      https://www.bol.com/nl/nl/p/adler-ad...oaAoN9EALw_wcB

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Maar 80 op 420 nrml niet?

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Wesley pipes Volgens mij met zo'n kant en klare set betaal je het meeste voor die zeefzakken. Misschien is die € 80 alleen de wasmachine.

      JimBean, ja zo zien ze eruit, dat is goedkoper dan € 80

    #63
    Goedemorgen Na enige tijd weer eens een kweekupdate. Het is niet van een leien dakje gegaan. Zaad en stroom was verspild, je kent het hopelijk niet.
    De drie ontkiemde White Widow zaadjes had ik in zo'n rood bekertje gedaan met kokos, en dan daar bovenop gruis van een biotab gesprenkeld, en dan met kraanwater de bekers wat vochtig houden. Na 2 dagen kwam de eerste boven. Na 2 weken was die nog nauwelijks gegroeid. De andere 2 kwamen pas na 7 dagen boven maar met het zaadhulsje strak om de blaadjes. Mijn reddingsoperatie hebben ze niet overleefd.

    Die twee vervangen door freebies: 1x lemon haze en 1x auto bubblegum. Meteen in de bekertjes. Paar dagen geleden, paar dagen al na het zaaien, waren ze boven.

    Geef ze nu weer mineraal a+b, en ook de white widow begint te groeien. Voor mij werkt kokos+biotabs+kraanwater dus gewoon niet. Had het kunnen weten misschien, want in de minigrowbox was ik al een experiment gestart met een northern light in een hempy bucket van 7 liter met 1 biotab. Sinds ik die mineraal en afgezuurd ben gaan voeden is ze ook pas gaan groeien. Hempy bucket lijkt wel te werken, ik geef maar 1x per drie dagen zo'n 1,5l water. Dat is lekker makkelijk.

    De mgb:
    20230304_090750.jpg
    Linksonder zie je nog net de waterstofzuiger die ik speciaal heb aangeschaft voor kweken in een hempy bucket. Werkt perfect, na paar seconden heb ik volle lekschaal weer leeg.

    De tent:
    20230304_091315.jpg
    De 152W lamp in de tent hangt zo'n 45cm boven de plantjes, en staat op 24/0, voornamelijk voor het klimaat, zodat ik geen kachel hoef te gebruiken. De temperatuur is dan een constante 24-25 graden. De mgb heb ik sinds 27 februari op 12/12, en heb de verwarming zachtjes aan op kamer waar die staat.

    Temperatuur tent:
    Screenshot_20230304_094526_InkbirdSmart.jpg Fijn weekend
    Last edited by Snuitje; 4 March 2023, 09:05.

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Kunichika, ik durfde het toch niet aan. Krijgt nu gewoon Plagron a&b

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik vroeg toch niet welke voeding je gebruikt en wat durfde je niet aan? Heb je dat boek van die neus al weggegooid. Of is dat boek vervalst, lijkt me niet dat je een plant zo erg moet dieven voor maximaal resultaat.

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Kunichika, ik probeerde je zo goed mogelijk te antwoorden. Lees maar even verder, dan heb je je antwoord

    #64
    Ben een beginner met kweken maar heb vanuit dit topic al meerdere tips en tricks gehaald. Bedankt! Ziet er goed uit allemaal.

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Leuk om te horen zeg, bedankt! Haal zelf ook onnoemelijk veel info van dit forum, en ook buitenlandse forums.

    #65
    Goedemorgen Gisteren nog even bij Welkoop geweest voor wat perliet, zodat de Auto Bubblegum toch in een wat grotere pot kan komen dan de 2,5l die ik eerst had voorzien en voorbereid.
    20230305_102254.jpg De twee grotere buckets ben ik vanochtend begonnen met inwateren. Iedere pot 6 liter met 10ml calmag en klein beetje plagron cocos a+b, afgezuurd naar ph 6,2. Morgen weer 6 liter/pot. Eens de toplaag wat egaal van kleur is geworden, ben ik van plan de plantjes erin te zetten.

    De specificaties per pot zijn:

    Linksachter, hempy bucket met 4 liter perliet, en daarop 13 liter kokos gemengd met 300g CaSiO3 (wollastoniet). Huismerk Lemon Haze van wietzaadjes.nl.

    Rechtsachter, hempy bucket met 1,5 liter perliet en daarop 6 liter kokos. Huismerk Auto Bubblegum van 420shop.

    Rechtsvoor, hempy bucket met 4 liter kleikorrels, en daarop 13 liter kokos. White Widow van Seedstockers.

    Ik verwacht de 2 fotoperiode planten wel lang te moeten laten groeien voordat de lamp naar 12/12 gaat. Hopelijk is de autoflower dan zo goed als af. Geen idee hoelang ervoor staat, had het zaadje gratis gekregen bij een bestelling.


    De plant in de mgb wat hoger gezet, ze is niet zo hoog van zichzelf.
    20230305_102617.jpg
    Vanavond lekker kaasfondue, nu al veel zin in

    Fijne zondag

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam denk en hoop dat het niet heel erg precies komt. Aan het einde van de vorige kweek zat de ec van lekwater van dezelfde kokos iig boven de 3.6, hoger meet mijn meter niet. 10ml calmag op 6 liter water brengt de ec van 0.3 naar 0.8, en had aangevuld met a+b tot ec van 1.4

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik gebruik nooit calmag, maar dan is 12lotet inwateren nog erg veel lijkt me. Maar goed doe jij maat lekker 1/elke waterbeurt 10ml calmag bijgeven dan weet onze eker dat je perfecte planten krijgt. Goed bezig

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Hi Kunichika, het is kokos die ik na eerder gebruik echt helemaal volledig heb doorgespoeld, helemaal vrij van zouten is, denk ik. Wat ik heb gelezen kan je dan: of even bufferen met calmag voordat je je nieuwe planten er in zet, of vanaf het moment dat de planten er in staan iedere keer wat calmag meegeven. Ik probeer een variatie op dat eerste. Eens dat de planten erin staan ga ik dan niet meer meegeven tenzij ze het aangeven. Zeg niet dat ik het goed doe hoor, maar het is ook niet dat het zonder plan is. Ben zelf ook benieuwd.

      Had je al gezien dat de planten er nog niet in staan? Ze staan nog in rode bekertjes, maar de bekertjes staan al op de eindpotten. Het water waarmee ik de eindpotten inwater gaat zeker niet de bekertjes in, voor die maak ik apart water.
      Last edited by Snuitje; 6 March 2023, 17:19.

    #66
    Kaas fondue! Smakelijk alvast
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Dank je, was lekker!

    #67
    Goedemiddag vandaag de plantjes in de tent alvast in hun eindpotten gezet:
    20230307_161819.jpg
    Hoop dat de 2 potten met daarin de fotoperiode planten groot genoeg zijn voor de lange groeiperiode die ik in gedachten heb. Anders volgende keer rechthoekige potten gebruiken. Scheelt toch veel in volume vergeleken met conische potten die dezelfde oppervlakte innemen.

    De Northern Light in de mgb:
    20230307_161358.jpg
    Volgens mij gaat ze wel goed, en behalve de trage opstart nog geen problemen gehad met haar.

    Fijne avond alvast!

    Comment


      #68
      Goedemorgen extreem ontbladerd zo pas: 20230308_111649.jpg Arm ding lijkt het nu. Weet niet eens meer de precieze argumenten van de voorstanders, maar ben ik binnenkort door eigen ondervinding weer wat wijzer (in ieder geval of de plant overleeft en hoe het vanaf hier gaat).

      Zie nu ook duidelijker dat ik de toch al minieme ruimte in de mgb niet optimaal gebruik.

      Fijne dag nog

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Gewoon even afwachten hoe gaat

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Als je plant echt goed gezond is zit al het blad er zo weer aan heb het filmpje ook gezien inderdaad

        Maar die lui werken vaak in een lab met perfecte klimaat en dergelijke dat hebben wij niet dus herstel zal wel trager zijn maar het moet goed te doen zijn

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Volgende keer beter inderdaad, de rest gaat wel als een malle netjes hoor.

      #69
      Aangezien je nog een tent met een aantal planten hebt maakt het geen hol uit. En uiteraard zal die plant gewoon verdergroeien. Maar of ze hier nu beter van gaat groeien en bloeien lijkt me sterk. Maar hey🐸leve het experiment, Dr. Mengele...🙃

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Je hebt hopelijk gelijk dat de plant verder groeit. Ik zou eigenlijk moeten weten hoeveel het zonder ontbladeren zou hebben opgeleverd. Denk ook niet mega. Misschien hooguit 20-25 gram?!🤷‍♂️ Met groeien heb ik geëxperimenteerd met verschillende soorten licht, waardoor het totaal niet opschoot. Het was dus al een proefkonijn in de eerste plaats.
        Last edited by Snuitje; 8 March 2023, 13:00.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Eerste 2 weken is voor nieuw blad.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Na 20 dagen moet het ook nogmaals eigenlijk volgens de Schwazzing ideologie. Maar dat ga ik niet doen. Was deze keer al 8 dagen te laat.

      #70
      Goedemorgen de White Widow en Auto Bubblegum lijken me ok, maar de Lemon Haze is zeker niet helemaal ok. Misschien iemand een idee voordat ik het in bladproblemen forum ga vragen?

      Auto Bubblegum:
      20230309_082038.jpg
      White Widow:
      20230309_082025.jpg 20230309_082031.jpg
      Lemon Haze:
      20230309_082005.jpg
      Fijne ochtend!

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Lijkt ph probleem.roest op de bladeren of ijzer te kort voeden in dit fase is ceker nog niet nodig de eerste 2 week verbruiken ze geen voeding pas vanaf week 3 dus vanaf week 3-4 voorzichtig beginne kan dan wel maar tis een tip he

        Als je het wel doet gaan ze eerder trager groeien van de hoge ec

        Lage ec is altijd perfect om mee te starten als je een beetje snelle start wil


        Gewoon ff aan kijken met de lemon h

        Zijn wel gelijk de eerste tekenen dat er iets niet goed is in de grond ph is vaak een boos doener

        Als die niet goed is in de grond nemen ze bepaalde voedings stoffeb niet op ondanks dat je ze toevoegt daarom is het altijd belangerijk om water te geven met een goede ph

        Vaak met voeding er door zit het wel goed

        Zonder voeding moet je toch echt wel afzuuren naar 6.5 wand dan word er ook cal mag opgenomen

        Beste is eens wat drain meten en kijken wat daar de ph van is en daar je plan op aan passen
        Helaas lijken veel problemen op elkaar dus zoveel mogelijk uitsluiten
        Last edited by Tijnie82; 9 March 2023, 10:45.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        De meter week 0,18 af op ph4 en zelfs 0,52 op ph7 ijkvloeistof. Dat is nu bijgesteld, kunnen weer beter door nu. Lamp wel wat verhoogd, van 40 naar 55cm, zag wat krullende puntjes.

        Tijnie82, het is 100% cocos, dus moet wel een beetje voeden vanaf het begin.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Daarnaast het restant Plagron Lemon Kick weggegooid, er zaten na driekwart jaar vlokken in. Misschien niet erg, maar zag er niet lekker uit. Nu verder met een nieuwe fles Plagron ph-. Het is wel stukje krachtiger merkte ik.

      #71
      Dit is een voorbeelt van ijzer te kort en dat lijkt erg op joun plantje
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Inderdaad! Maar ph meter is weer goed nu, dan is het even afwachten.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Nog even nagezocht, op kokos begint de ijzeropname aardig af te nemen met ph boven de 6. Ik zat daar door de afwijking toch stukkie boven. Zou goed kunnen dus, laten we hopen dat het verholpen is nu

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        K had niet je hele verslag gelezen dacht dat je op aarde kweekte vandaar de goed e waardes is alles meten is weten

      #72
      Goedemorgen

      De lemon haze blijft een zorgenkindje. Nochtans precies dezelfde verzorging als de white widow en de auto bubblegum. Misschien kan ze niet goed tegen 24/0 lichtschema? Op de auto bubblegum wel ook wat kleine lichtgroene vlekjes, hopelijk wordt het niet meer.
      20230311_094438.jpg 20230311_085828.jpg 20230311_085821.jpg
      20230311_085805.jpg
      De paar dagen geleden ontbladerde northern light lijkt te herstellen. Vandaag wordt de 12e dag op 12/12, dus verwacht snel wat bloei te zien.
      20230311_094802.jpg
      Vandaag allemaal veel water met calmag, en action kamerplantenvoeding en ph- tot ph 5,7 en ec 1,6 gehad.

      Fijn weekend!

      Comment


      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Volledig met water verzadigd ?? lijkt mij stuk hang er ook vanaf welke cocosgrond je precies hebt. De voor hydro bedoelde kan goed nat .

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        atmosphere1, bedoel je slabs? Weet eigenlijk niet hoe dat eruit ziet. Maar ik denk dat het ook met die geperste blokken kan. Wat ze in buitenlandse kweekverslagen die ik wel eens lees 'coco coir' noemen

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Coco coir lijkt enorm veelzijdig te zijn. In m'n vorige kweekje had ik 1 'direct op 12/12 plantje' in een plastic opbergbak zonder ook maar één drainagegat, en heb de tensio steeds op laten lopen naar zo'n -150 voordat ik weer opnieuw water gaf. Het is de 2e opbrenger geworden met 84g. Slechts 1 andere plant die maanden was voorgegroeid in een stoffen pot leverde wat meer, dacht 129, maar had ook die matig bewaterd. Het is ook hobby om het allemaal zelf eens uit te proberen. Nu dus eens met overvloedig water geven.

      #73
      Goedemorgen🤔
      Help bladproblemen!!

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rt#post1793135

      Comment


        #74
        Goedemorgen De roestvorming linksachter, en de chlorosis rechtsachter lijken niet te zijn toegenomen sinds gisteren, en ik zie ze groter worden. Ben er iets minder ongerust op nu.
        20230313_092234.jpg
        De northern light in de mgb heeft zo goed als haar bladerdek terug, er worden geen kostbare fotonen meer verspild aan de bodem van het kastje.
        20230313_090938.jpg 20230313_090912.jpg
        Fijne maandag!

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Northern light strekt nog een beetje, hoop dat dat nog even doorgaat. Alle beetjes helpen

        #75
        Realiseerde me dat de twee planten die geen bladproblemen hebben gehad, in kokos staan waar ik wollastoniet (CaSiO3) doorheen had gemixt. Kan toeval zijn, maar heb de twee kleintjes ook maar een topdressing van het spul gegeven. Morgen water erover.
        20230313_134751.jpgDenk stiekem dat een hogere base saturation precies is wat deze oude kokos nodig heeft. Al snap ik er nog maar weinig van.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Hoofdstuk 5 om meteen naar de conclusies te gaan https://www.frontiersin.org/articles...22.954064/full

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Dan zal ik straks ook de lamp weer wat lager hangen. Had hem gisteren in blinde paniek 15 cm hoger gezet herinner ik me opeens weer.

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Op basis van de grafiek in paragraaf 3.1.1 in het aangehaalde onderzoek, ben ik beetje bezorgd om de toekomst van me white widow. Ph van het lekwater steeg in het onderzoek met ruim 2,5 punt in 64 dagen. En heb nog wel 300g van het spul door het kokos gemengd😳 Even iets om in de gaten te houden. Misschien maakt het niet al teveel uit, zolang ik er maar beetje lage ph in blijf gieten.
          Last edited by Snuitje; 13 March 2023, 22:37.
      Bezig...
      X