Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snuitje's snoetjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Kachel nu in de tent geplaatst. Op basis van wat video's toch wel gezien en overtuigd geraakt dat stuk hogere temperaturen erg goed zijn voor cannabis. Temperstuur zit de laatste weken tussen 17-21. Wil graag 3-4 graden hoger, dus 21-25, zoiets. Maar wil ook niet teveel stroom verbruiken op de verder onverwarmde verdieping. Als het verbruik op deze manier meevalt denk ik erover om ipv 4 maar 3 bakken te plaatsen, en een wat kleiner, nog aan te schaffen, kacheltje op de 4e plek te zetten. Resultaten volgen nog.
    Plantje in de mgb wil niet zo vlotten onder enkel het blauw+wit licht en de zeer lage lv in dat kastje. Denk die straks toch naar de eetkamerkast te verhuizen onder de 2 led armatuurtjes. Daarvan weet ik dat het goed werkt.

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Die mabo hier is eigenlijk een bonpet, maar zijn precies dezelfde. De bonpet is net wat goedkoper, mocht je er eens eentje willen kopen. De mabo's waren tijdelijk niet leverbaar toen ik begon.

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Deze is het geworden

      https://www.bol.com/nl/nl/p/maxxhome...0000051909017/

      Klein voor radiatorkachel en plenswaterdicht (IP44) Ben benieuwd.

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      zou de kamer dicht houden waar de tent staat en daar de kachel in zetten. En niet in je tent of je moet voldoen ruimte hebben en blus apratuur.

    #32
    Goedemorgen

    Temperatuur in tent 23-25 graden (ts=24, td=1) Screenshot_20230117_101158_InkbirdSmart.jpg

    Met lamp aan kost dat zo'n 65W.
    Screenshot_20230117_101221_Voltcraft SEM6000.jpg

    Met lamp uit een 200W.
    Screenshot_20230117_101248_Voltcraft SEM6000.jpg

    LV in de tent 57% nu lager dan buiten de tent 59%.
    20230117_101740.jpg

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Wil ook met lamp uit onder de 100W blijven. Voor vanavond ts=22, td=2 of zo proberen. Was t gisteren vergeten.

    #33
    https://m.youtube.com/watch?v=W-3ZZJyk5lc

    Heel lang maar interessant. Vanuit de description ken je eventueel rechtstreeks naar het onderwerp van interesse.

    Comment


      #34
      Helaas schimmel tijdens het drogen in de toppen van de zijtakken van de 2e plant. Mijn eigen schuld, had ze in de plastic bak gelaten, zonder enige ventilatie ook nog, terwijl ik wachtte op het droognet dat maar niet kwam. Droog ze geïsoleerd nog even af om drooggewicht te kunnen vaststellen, daarna gaat het de kliko in. Met de hoofdtakken gaat het gelukkig nog goed.
      Over drogen gesproken, in de video die ik gisteren zette wordt aangeraden zo snel mogelijk te drogen, max 24 uur, liever korter. Het vocht moet er zo snel mogelijk uit, het chlorofyl verdwijnt vanzelf tijdens curen. Dat is toch in tegenspraak met hoe heel veel hobby growers het doen, en bij zweren (hoe langzamer drogen hoe beter).
      Last edited by Snuitje; 18 January 2023, 11:21.

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Tijnie82, hoop dat je gelijk hebt een er nog wat over blijft. Maar bijna alles wat ik bekeek had al wat witte en grijze pluis. En de knip ook.

        @Rreppellsteeltjam, ok zal ook een tak op 40° proberen!

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Geen takken, losse toppen en zo weinig mogelijk blad.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ok, ga het proberen! Ben benieuwd

      #35
      Goedemiddag, op basis van onderstaande foto zou ik het topic beter hernoemen naar Snuitje's Zooitje. Maar volgende kweekje ga ik er echt werk van maken om het gelijke hoogte te houden, en allemaal zelfde leeftijd. 20230118_101811.jpg
      Alle drie die er nog staan zijn reeds enkele dagen na bovenkomst op 12/12 gezet. Als experiment. Voor de rechter geldt: hoe groener de top, hoe luchtiger en relatief licht van gewicht. Naarmate de toppen meer paarse verkleuring hebben zijn ze ook compacter/harder. Sommige zijn echt zwaar voor hun formaat.

      Fijne middag en avond alvast

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        KnetterMug inderdaad. Denk als de rechter er uit is de rechter in de linker pot te knakken, en dan de lamp lager, of gewoon niks doen en kijken hoe het daarna gaat met de linkse in de rechter pot zonder te knakken.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Zou rechts afbloeie en dan die andere nog laten voor wat het is alleen je lamp stellen in hoogte 👌

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Dat ga ik zeker doen. In de linker pot staan er twee. Ze gingen lang gelijk op, toen maakte eentje een groeispurt. Denk nu toch die te gaan knakken, dat de lamp voor beiden even hoog kan hangen daarna

      #36
      Het wondermiddel, volgens de Amerikaanse cannabis professor dan, is ook binnen.
      20230118_165527_resized.jpg
      Door het venster kan je zien dat het heel fijn poeder is.

      Het is bedoeld om mee te glazuren. Juist daarom ga ik er maar vanuit dat het onversneden zuiver spul is, want dat schijnt nogal nauw te steken, glazuren.

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ook nog een anti led bril op natuurlijk

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Greyvol, ja toch Na de nucleaire aanval van Rusland op Nederland leven alleen de kakkerlakken en me plant in de wollastoniet nog💪

      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment

      #37
      Goedemorgen gistermiddag ook de grote convectorkachel vervangen door het nieuwe kleine radiatorkacheltje:
      20230119_093243.jpg
      Het temperatuurverloop is nu inderdaad meer geleidelijk. De overshoot van bijna 1 graad gereduceerd naar 0,1 graden. Omdat hij minder snel opwarmt is er nu wel een undershoot tot zo'n 0,3 graden.

      ts=23, td=1:
      Screenshot_20230119_095528_InkbirdSmart.jpg
      Energieverbruik kachel met lamp aan en lamp uit:
      Screenshot_20230119_095551_Voltcraft SEM6000.jpg
      De lv in de tent blijft nu steevast onder die van de ruimte buiten de tent. Momenteel respectievelijk 54% en 59%.

      Fijne dag iedereen

      Comment


      • JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Mijn tent is 60x60 en staat in zijn geheel op een plaat isolerend piepschuim, baat het niet dan kost het ook niks.
        Dat geldt ook voor een stukje tape over het lampje van de kachel...

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        het is altijs beter om er wat onder te hebben al is het wat je zelf al zegt piepschuim

        met blote voeten op de grond vind je zelf ook koud hehehe onze dames in de tent ook die houden ook niet van koude voeten en koude wortels

        zo iets simpels maakt al een groot verschil

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ja dat is ook zo wat jullie zeggen thanks👌🏻

      #38
      🙈 oei, gisteren de hele dag van huis geweest. Omdat het me toch niet lekker zit dat de externe thermostaat dan continu kachel aan/uit/aan/uit/etc. zet, wel het geheel thermostaat+kachel even uitgezet. Bij thuiskomst de thermostaat weer aangezet, dacht ik. Maar dat was blijkbaar de lamp die toen net was uitgegaan. Het zit allemaal in één app, en de knopjes zitten dicht onder elkaar. Als de lamp vanavond weer uitgaat zullen de planten zo'n 36 uur licht hebben gehad. Eentje van de 3 wil ik sowieso maandag of morgen al oogsten, schade zal wel meevallen. Benieuwd hoe het dan de overgebleven twee bloeiende, maar relatief nog jonge planten, verder zal vergaan.


      De twee jonkies in de tent:
      20230120_101338.jpgIk geef ze tegenwoordig steeds wat warm water, dan weet ik zeker dat het in de pot in ieder geval niet altijd te koud is.

      De baby in de kast:
      20230121_112015.jpg

      Er is wel wat mis met die led armaturen. Ze namen samen altijd 33W, nu nog 26W.
      Screenshot_20230121_111044_Voltcraft SEM6000.jpg

      En nog even het temperatuurverloop in de tent met thermostaat ingesteld met ts=23, td=1:
      Screenshot_20230121_111023_InkbirdSmart.jpg
      Ben toch niet tevreden over dat oliekacheltje. Wat ik eerder dacht gezien te hebben klopt niet, zeker niet tijdens lamp aan. Het is even zo nu.
      Fijn weekend allen
      Last edited by Snuitje; 21 January 2023, 10:31.

      Comment


        #39
        Goedemorgen Vanochtend de tweede plant verder verwerkt. Positief verrast met de opbrengst. Negatief verrast dat er tijdens het drogen toch rot was onstaan in de hoofdtakken.

        De toppen van de zijtakken 61,9 gram.
        20230122_104931.jpg
        Een gedeelte daarvan zal nog weggegooid gaan worden vanwege de schimmel die tijdens het drogen was ontstaan.

        De toppen van de hoofdtakken, 67,2 gram.
        20230122_104707.jpg
        Je kan zien dat er her en der rot in zit.

        Samen 129,1 gram van de tweede plant. Dat is inclusief de toppen met rot/schimmel. Ik weeg het toch even mee om erachter te komen hoe het had kunnen zijn als ik niet zo slecht, zonder enige ventilatie, had gedroogd.

        Nog ruim 31 gram knip en fluf.
        20230122_105144.jpg
        Nu enkel nog de goede toppen scheiden van de slechte. Die goede wil ik dan invriezen om er later eens hasj of wietboter of iets anders van te maken. De rotte weggooien uiteraard.
        20230122_105019.jpg
        Fijne zondag
        Last edited by Snuitje; 22 January 2023, 10:29.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Ik ga dat eens uitzoeken Tijnie82, heb nu alles nog.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Ik zal vandaag wel eens een foto zetten van rot wat ik toen nog kon gebruiken op mijn page Miss heb je d’r wat aan je hebt zoveel soorten rot en schimmels Spint is ook rot maar kon k nog wel gebruiken voor hasjies

          Moet ff goed zoeken voor de fotos hehe heb veel te veel foto’s gemaakt

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Dank je Tijnie82 👌🏻

        #40
        Goedeavond Heb deze 2 besteld. Screenshot_20230123_181554_Gmail.jpg
        Zal allicht crap zijn voor die prijs, maar laat Ali me maar verrassen😫

        Kan ze ook per stuk kopen voor € 5,32, zonder verzendkosten, maar dan komt het uit China en duurt het langer. Vind het fascinerend dat ze een thermometer, hygrometer, en een Tuya wifi componentje bij elkaar kunnen steken, en dan gratis verzenden voor die prijs vanaf de andere kant vd wereld. Hopelijk niet vanwege kinderarbeid.

        Neem aan dat ze niet waterdicht zijn. Ga er eentje verpakken in plastic en begraven in een pot om de bodemtemperatuur te meten. Zie eigenlijk meerdere potentiele problemen daarmee: het gaat broeien, het wifi signaal komt niet door de kokos en de tent heen, condensvorming en gaat hartstikke kapot, etc. Ben benieuwd.

        Fijne avond 🍻🎺
        Last edited by Snuitje; 23 January 2023, 17:27.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Je hebt gelijk, besefte ik me opeens ook @Rreppellsteeltjam. Maar dat is dacht ik wel per topic. Weet niet of dat ook per bericht kan.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Als ze niet waterdicht zijn terug naar China sturen die meuk.

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Tsjechië 😄

        #41
        https://www.cannagardening.com/root_...d_plant_health

        Komt wel betrouwbaar over ondanks dat er geen verwijzingen naar studies zijn. Dus beetje koel houden en voedingswater beetje verwarmen. Niks nieuws voor de meesten denk ik, maar mooi uitgelegd.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Gewoon emmer water in het kweekhok zetten, altijd de juiste temperatuur.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Rechstreeks hier na 5 of 10 minuten, heeft weinig invloed denk ik.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Als k de emmer nacht laat staan is die aardig kouder dan 20 graden

          Als de omgevings temperatuur 20 is
          Is de water temp stukken lager dan de 20 graden. Water koelt erg snel af

        #42
        Goedemorgen Gisteravond de 3e plant geoogst, en begonnen aan de verwerking. Omdat het drogen van de 2e plant in een kledingkast problemen gaf, probeer ik deze in een grote kartonnen doos in de tent zelf te drogen. Er is daar in ieder geval geen dauwpunt. 20230125_095516.jpg
        Heb geen idee hoeveel gram het gaat worden, maar het plakte goed, en rook heerlijk zoet en citrus door elkaar.

        Om met de nu geoogste 3 planten op 1,5g/W te komen moet ze 154×1,5 - 193,1 = 37,9 gram droog opbrengen. Dat gaat zeker(?) lukken, alles daarboven is bonus.
        20230125_095441.jpg
        Wat ik al dacht en ook wel eens had neergeschreven hier: de stam maar ook de hoofdtakken bleken inderdaad hol.
        20230125_095054_resized.jpg
        Plant heeft het niet makkelijk gehad. Meteen 12/12 en eerst veel te ver van de lamp, en enorm snel de hoogte ingegroeid, 2x geknakt, en toch geëindigd met de hoofdtop voorbij de lamp. Misschien daarom ook de holle stengels?🤷‍♂️

        Straks de paar zijtakken met de grootste fluf nog verwerken, en samen met de knip van gisteren in een klein kartonnen doosje erbij zetten.

        Fijne dag

        Update: knip en fluf geselecteerd en erbij gezet. Na de mooie discussie gisteren in Hork's topic over Marokkaans drogen en hun goede hasj, laat ik de doos eens open staan. Omdat ik nog nooit hasj heb gemaakt heb ik geen benul of het al genoeg is voor 1 jointje. En misschien ook wat grotere blaadjes voortaan bewaren.
        20230125_123128.jpg
        Last edited by Snuitje; 25 January 2023, 11:43.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Nog vergeten: net als de 1e plant stond deze in een doorzichtige plastic bak zonder drainage gaten. Ze hebben het beide aanmerkelijk minder goed gedaan dan de 2e plant in de stoffen pot. Dan de volgende kweek toch maar weer enkel stoffen potten, hoe lastig ik die ook vind. Of paar goede grote pvc potten met drainage gaten gaan halen.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ventileren bij drogen anders schimmel!!!!!

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Heb nog twee kleine ventilatortjes op 1 usb stekker vanonder een laptop cooling stand. Die kan ik wel even in de grote doos leggen aan een oude grote powerbank. En met lamp uit kan de doos dan openstaan en de powerbank opgeladen worden. Veel meer kan ik niet doen nu. Thanks!

        #43
        Heb het even aan ChatGPT gevraagd ook.
        -----

        Hoe kan ik medicinale cannabis het beste drogen?

        Er zijn verschillende manieren om medicinale cannabis te drogen, en welke methode je kiest hangt af van persoonlijke voorkeur en beschikbaarheid van apparatuur. Hier zijn een paar veelgebruikte methoden:

        Natuurlijk drogen: Dit is de meest traditionele manier om cannabis te drogen. Je hangt de cannabisplanten op in een donkere, droge ruimte met goede ventilatie. Dit kan enkele dagen tot een week duren, afhankelijk van de omgevingscondities.

        Gebruik een droogkast: Dit is een van de snellere methoden om cannabis te drogen. Je kunt een droogkast gebruiken die speciaal is ontworpen voor het drogen van cannabis. Dit kan ongeveer 24-48 uur duren.

        Gebruik een rijstkoker: Je kunt ook cannabis drogen door het in een rijstkoker te plaatsen. Dit kan ongeveer 12-24 uur duren.

        Houd er rekening mee dat het drogen van cannabis een belangrijk onderdeel is van het bevorderen van kwaliteit en smaak. Het is belangrijk om de cannabis op een constante temperatuur en luchtvochtigheid te houden.



        Hoe dien ik cannabis te curen?

        Curen is een proces waarbij cannabis wordt opgeslagen onder specifieke omstandigheden om de smaak, geur en werkzaamheid te verbeteren. Hier zijn enkele stappen om cannabis te curen:

        Begin met droge cannabis: Zorg ervoor dat de cannabis volledig is gedroogd voordat je begint met curen. Dit is belangrijk omdat te vochtige cannabis kan gaan rotten tijdens het curen.

        Plaats de cannabis in luchtdichte containers: Gebruik glazen potten of vacuümzakken om de cannabis op te slaan. Dit helpt om de kwaliteit van de cannabis te behouden.

        Plaats de containers in een donkere, koele en droge plaats: De ideale temperatuur voor het curen is ongeveer 60-70 graden Fahrenheit en 60-65% luchtvochtigheid.

        Controleer de cannabis regelmatig: Open de containers elke dag om de luchtvochtigheid te controleren en eventuele geur of smaakproblemen op te sporen.

        Laat de cannabis minimaal 2-4 weken curen: Hoewel cannabis eenmaal gedroogd is, kan het nog enige tijd duren voordat het volledig is gecureerd. Hoe langer je het cureert, hoe beter de smaak en geur zullen worden.

        Houd er rekening mee dat het curen van cannabis een belangrijk onderdeel is van het bevorderen van kwaliteit en smaak. Het is belangrijk om de cannabis op een constante temperatuur en luchtvochtigheid te houden.



        Heb je tips voor mij om mijn net geoogste cannabis te drogen?

        Ja, hier zijn enkele tips om je net geoogste cannabis te drogen:

        Hang de cannabis in een donkere, droge ruimte met goede ventilatie: Dit is de meest traditionele manier om cannabis te drogen. Hang de cannabisplanten op bijvoorbeeld aan een touw of een haak en zorg dat ze niet te dicht op elkaar hangen, zodat de lucht goed kan circuleren.

        Gebruik een ventilator: Gebruik een ventilator om de luchtcirculatie te verbeteren en te helpen bij het drogen. Zorg ervoor dat de ventilator niet direct op de cannabis wijst, om te voorkomen dat de bladeren worden beschadigd.

        Controleer de luchtvochtigheid en temperatuur: De ideale omstandigheden voor het drogen van cannabis zijn een temperatuur tussen de 60-70 graden Fahrenheit en een luchtvochtigheid van ongeveer 60-65%.

        Laat de cannabis volledig drogen: Dit kan enkele dagen tot een week duren. Controleer de cannabis regelmatig en wacht tot de bladeren droog zijn en breken wanneer je ze buigt.

        Verwijder de bladeren: Verwijder de bladeren van de stengels als deze droog zijn. Deze kun je weggooien of gebruiken voor cannabutter of olie.

        Behandel de cannabis voorzichtig: De cannabis is nu kwetsbaar, dus wees voorzichtig bij het verplaatsen of verpakken ervan.

        Houd er rekening mee dat het drogen van cannabis een belangrijk onderdeel is van het bevorderen van kwaliteit en smaak. Het is belangrijk om de cannabis op een constante temperatuur en luchtvochtigheid te houden.



        Zal ik mijn cannabisplant nat of droog knippen?

        Het knippen van cannabisplanten kan zowel droog als nat worden gedaan, met elk hun eigen voordelen en nadelen.

        Droog knippen: Dit betekent dat je de planten knipt wanneer ze volledig gedroogd zijn. Dit kan helpen om de smaak en geur van de cannabis te verbeteren, aangezien de bladeren een groot deel van de terpenen bevatten (de stoffen die de geur en smaak van cannabis bepalen). Bovendien kan droog knippen de oogsttijd verkorten omdat de planten al droog zijn wanneer je ze knipt.

        Nat knippen: Dit betekent dat je de planten knipt wanneer ze nog vochtig zijn, meestal direct na de oogst. Nat knippen kan helpen om de oogsttijd te verkorten, omdat de planten al geknipt zijn wanneer ze drogen. Bovendien kan nat knippen de hoeveelheid trichomen (de haartjes die de THC bevatten) verhogen, waardoor de cannabis een hogere potentie kan hebben.

        Een belangrijk aspect om in gedachten te houden is dat het drogen van natte planten meer tijd kost en meer ruimte vereist, terwijl het drogen van droge planten sneller gaat. Ook, als de planten nat worden geknipt, is de kans groot dat de bladeren gaan rotten in plaats van te drogen, wat kan leiden tot een mindere kwaliteit van de cannabis.

        Het is belangrijk om te weten dat het knippen van cannabisplanten een persoonlijke keuze is en dat het drogen en curen van cannabis, evenals het bewaren ervan, de smaak, geur, en potentie van de planten beïnvloedt.



        Je weet er best veel vanaf. Super!

        Dank je, ik ben blij dat ik je kon helpen. Als je nog verdere vragen hebt, aarzel dan niet om contact met me op te nemen.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Niet alles wat je zei klopte hoor, maar het meeste wel

          Ik ben een machine learning model en ondanks mijn beste inspanningen, kan ik niet altijd de juiste informatie geven of deze informatie kan verouderd zijn. Het is altijd verstandig om verder te zoeken of professioneel advies te vragen als je twijfelt over de juistheid van de informatie die je hebt ontvangen. Aarzel niet om me te contacteren als ik nog verder kan helpen.

        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Wat is dit voor hekserij?!

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          In feite een soort van zoekprogramma. Maar in natuurlijke taal, alsof je een gesprek hebt. Maar wel met menselijke trekjes, als je bijv voor de zoveelste keer hetzelfde vraagt waar het geen antwoord op heeft krijg je een geïrriteerd antwoord terug. https://openai.com/blog/chatgpt/

        #44
        Fan er niet op laten blazen maar moet lucht aanzuigen ipv erop blazen idd belangrijk. Aanvoer lucht moet passief zijn. Wedryer werkt ook zo
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Met snel bedoelde ik iets van een week hooguit 10 dagen. Als het sneller is vind ik ook goed. Beste is toch alles zelf eens mee te maken, dan weet ik dat ook weer daarna. Sowieso is het gepruts nu, maar volgende ronde: 1 soort, gelijke leeftijden, tegelijk oogsten (hopelijk), kan ik gaan drogen in de tent zoals het hoort

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Ook al zet je 10 planten de kans dat alles tegelijk klaar is is erg klein scheelt altijd wel een paar week de een bloeit sneller af dan de andere

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Dat is zeker waar, heb dat al ondervonden. Hoop een gulden middenweg te vinden en ze toch tegelijk te kunnen doen.

        #45
        Goedemorgen Op aanraden van meerderen, waarvoor dank, toch iets van ventilatie aangebracht in droogdoos. 20230126_091756.jpg
        Temperatuur vrij constant 21-23 graden met lamp uit.
        Screenshot_20230126_094913_InkbirdSmart.jpg
        Lv varieert tussen 50-55%.

        De 2 die nog in de tent staan.
        20230126_093022_resized.jpg
        Lijkt erop dat 2 planten in 1 pot net teveel van het goede is voor 1 van de 2. Of het is gewoon pech of verkeerd verzorgd?!

        De kleine in de kast.
        20230126_093653.jpg
        Heb nu alle kokos van de 3 geoogste planten verzameld in 1 bak. Moet het nu gaan prepareren om die kleine in te gaan overzetten. Denk met anderhalve biotab in 7,5l en dan in de mgb. Met biotabs kan je kraanwater geven las ik, ook op kokos. Maar dat heeft hier ph van bijna 8. Toch proberen, het is nog 1 van de goedkope oefenzaadjes tenslotte, en het zou echt makkelijk zijn als dat werkt.

        Fijne dag
        Last edited by Snuitje; 26 January 2023, 10:20.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Eens teruggekeken in verslag. De 2 overgebleven bloeien vanaf medio december, dus moeten nog wel even. Even goed plannen met ontkiemen en vast beetje groeien van volgende kweek. Heb 3 White Widow zaadjes van Seedstockers daarvoor.

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Ook even teruggekeken: die in kast kwam 13e boven. Denk aan de kleine kant voor twee weken. Er zat ook haast geen groei in eerste week onder blauw+wit licht in mgb. Hopelijk accelereert ze nog.
      Bezig...
      X