Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Growstar in Huize Zonneschien.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Growstar in Huize Zonneschien.

    als een fabrikant op ze etiket zet wat er precies inzit maken ze het zo naa,homeopatisch vind ik wel heel goed gevonden van de beste man.

    Comment


      #17
      Re: Growstar in Huize Zonneschien.

      Niet mee eens.

      De beste merken proffessionele meststoffen zoals Yara, 3M, (Scotts), Haifa en Peters e.d. Zetten precies op de verpakking wat er in zit.
      En dat moet ook, want HUN klanten zijn geen statse fratse stumpers.
      Toch verkopen deze bedrijven de hoofdmoot van alle minerale meststoffen in de tuinbouw.
      Als je fratsen verkoopt, zullen je klanten onwetende fratsenmakers zijn.

      Merken als Hypro verkopen prima zonder geneuzel. Toch maken die er geen probleem van te vertellen wat erin zit.
      Bovendien verkopen zij prima aan de wetende grootafnemers

      Gewoon alle info vermelden, de amateur kan toch geen hoeveelheden pure mono meststoffen aanschaffen.
      Als ze al zouden weten wat ermee te doen.

      Maar voorlopig heb ik vandaag weer een baaltje Scotts Osmosol 215R opgehaald. Voorlopig is er nog geen "wiet" merk geweest die een beter resultaat heeft opgeleverd.

      Alhoewel, Growstar neemt nu de handschoen op We zullen zien.

      Greetz, HJM
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #18
        Re: Growstar in Huize Zonneschien.

        Update 27-6


        Foto 1 & 2: De zaailingen en de backup stekken doen het prima op de Growstar. Valt niets van te zeggen.

        Foto 3: De planten in het hok gaan ook prima. Ik denk dat ze over een week of 4 ruimte moeten maken voor de Growstar run.

        Greetz, HJM
        Attached Files
        Last edited by HJM; 27 June 2011, 19:25.
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #19
          Re: Growstar in Huize Zonneschien.

          zo die groeien snel

          zien er goe uit wel flink wat verschil in hoogte

          mooi om te zien hoe iedereen nou echt wat anders ga doen maar wel met de zelfde voeding

          rustig
          Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
          laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

          Comment


            #20
            Re: Growstar in Huize Zonneschien.

            Jep,

            De meeste hoogte verschillen zitten in de div. pheno's van de Dame Blanche.
            Maar het geheel blijft goed gezond met deze voeding, die ik deze kleintjes beperkt houdt op een EC onder 1.
            Ook lijkt er een "dons" of "was" laag te ontstaan. Iets wat ik vaak zie als er extra silicium wordt gegeven. TOP.

            Greetz, HJM
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #21
              Re: Growstar in Huize Zonneschien.

              ik vond ze al zo glimmenze zien er echt super uit

              Comment


                #22
                Re: Growstar in Huize Zonneschien.

                blakend van gezondheid ,die spruitelingen van je
                tof dat jij die growstar kan testen
                kunnen we echt eens een vergelijkende test krijgen
                ik schuif aan
                't zal weer es genieten worden

                Comment


                  #23
                  Re: Growstar in Huize Zonneschien.

                  Het gaat nog steeds goed.

                  De zaailingen heb ik opgepot. Ze waren opvallend goed doorworteld.
                  De Exelerator doet het blijkbaar prima.
                  Ik vermoed dat de auxinen hier bij geholpen hebben.

                  Grtz, HJM
                  Attached Files
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #24
                    Re: Growstar in Huize Zonneschien.

                    Ziet er goed uit, mooi spruitjes heb je staan.

                    En zeker goed door geworteld!!

                    Zal regelmatig eens binnen wippen

                    Grtz

                    Comment


                      #25
                      Re: Growstar in Huize Zonneschien.

                      Hey, thanks.

                      Ik heb de zieltjes vanavond maar even onder dak gezet.
                      Maar het bleef bij wat regen, gelukkig.
                      Was even bang voor hagel. En daar heb ik al genoeg schade van.

                      Greetz, HJM
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #26
                        Re: Growstar in Huize Zonneschien.

                        Update 2-7-'11

                        Het is even uitzitten, maar toch twee plaatjes van planten op de Growstar.
                        Ze zien er gezond uit, dus nog geen klachten.
                        De Santa Maria is getopt en aan he re-veggen.
                        Normaal geef ik re-veggende planten extra stikstof, maar dat heb ik hier nagelaten.

                        Grtz, HJM
                        Attached Files
                        Last edited by HJM; 2 July 2011, 22:55.
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #27
                          Re: Growstar in Huize Zonneschien.

                          Interessant om te zien.
                          Wat is de reden van GW experiment?
                          Al die merken top voeding die je noemt heb ik nog nooit zo van gehoord, als ik op scotts side kijk, herken ik wel al weer producten die je bij een plantenzaak kan krijgen. Waarom is de beste voeding niet in growshops te krijgen? Waarom zijn dat allemaal nederlands merken? Lijkt wel of het allemaal growshop- voedingsmerk deals zijn.

                          zitten in die andere voedingen ook meer andere soorten stikstof, gedeeltelijk gebonden aan andere ionen gedeeltelijk ook niet. Zoals NH3 stikstof en eureum stikstof of grote koolwaterstof stikstof houdende stikstof?
                          Volgens mijn biologische kennis voed NO3 stikstof geen grond bacterien, maar alleen de plant direct. Dus met andere woorden meer natuurlijke verhouding in die stikstof houdende stofffen zorgt voor een meer natuurlijke groei en behouding van bodem leven.
                          Ik noem dat gewoon hydro voeding, wat je in grond gooit, het houdt geen duurzaam evenwicht in stand, daarnaast heb ik nog de mooiste natuurlijke bladeren en planten + toppen gehad met voeding waarbij 3 soorten stikstof in de verhouding 2-2-2 waren opgelost ( canna volgens etiket: 3% NO3- - 0,4% NH4+ - en de rest is handelsgeheim, staat er niet op ). Eenigste wat daar misschien bij in de buurt komt is misschien biologische voeding.
                          Ik zal eens bij de plantenzaak gaan uitkijken voor die merken die je noemde, dankje helpt mij enorm.

                          Begint met namelijk ook een beetje te irriteren dat ik vanalles moet aan schaffen om de grond op peil te houden, anders net zo goed elke weer nieuwe grond kopen en de oude weggooien, want scheelt me dan best wel geld, 5 euro voor 50 liter voorbemeste grond, scheelt ook weer voeding, lijkt wel bezigheids therapie.
                          Leuk gegeven is dat ze meer dan 5000 jaar geleden in het amazone gebied terra preta creeerden, die 30 x meer vruchtbaarder is dan standaard aarde, en 30 oogsten nog steeds geen verlies hebt, dat werd volgens mij gerealiseerd, door accelereren van de natuurlijke cyclussen.

                          Ik ben het ook eens dat een degelijk merk, wel erop mag zetten wat er in zit, zo blijf je teveel gokken, alle planten gaan op elkaar lijken, terwijl tussen genetica best grote verschillen zitten. Kush gebruikt al meer N dan AK bijvoorbeeld hier.
                          Maar vergeet wel niet dat elk merk niet alles er zal zetten, want dat zijn namelijk handelsgeheimen, en dan zullen ze hun product prijs geven.

                          Ziet er iig lekker groen uit daar, nog veel plezier.
                          Last edited by heaven; 3 July 2011, 01:47.

                          Comment


                            #28
                            Re: Growstar in Huize Zonneschien.

                            De reden is dat testjes leuk zijn als je nieuwsgierig van aard ben.

                            En dat de meeste Growshop meststoffen van Nederlandse bodem zijn is omdat ze oorspronkelijk uit de glastuinbouw zijn, en daar zijn we groot in.
                            Ook houden we van handel en geld, en wat is nou makkelijker dan vaste meststoffen verdunnen met een sloot water en een lulverhaal.
                            Als die statse fratsen jochies daar nou in stinken, is het mooie handel.

                            Daarom had je in no time tig "speciale" merken die deze "speciale" voeding voor ons "speciale" plantje leverden.
                            Aan de andere kant maakten ze prof. voeding beschikbaar voor de gewone man, die er anders moeilijk aan komt, of dan een hele zak moeten kopen.

                            Toch verbaast het me nog steeds hoe volhardend stom sommigen zijn.
                            Zo was er op WF een topic over Bedrocan, het bedrijf dat mediwiet kweekt, daar kon je zien hoe simpel zij bemesten met vaste meststoffen.
                            Precies zoals een glastuinbouw kweker. Ze gebruikten geen "boosters" of ander geneuzel.
                            Toch wil iedereen blijkbaar van z'n geld af, en koopt achterlijk dure goedjes die vakmensen blijkbaar niet nodig hebben.

                            Je noemt hydrovoeding,............................het verschil met aarde voeding is dat er ook Ca en Mg in zit. Ook vaak een wat hoger sporen gehalte.
                            En tegenwoordig ook kalimatasilicaat.

                            Vertaal die handelsgeheimen maar in beroeps geheimen.
                            Maar het grootste probleem is ontkenning en onwetendheid.

                            Terra preta is vniets anders dan een optimale klei/humus complex door toevoeging van een soort houtskool aan aarde waar bij voorkeur ook al leem in zit.
                            Dit zorgt voor een grote buffer van +ionen. NO3 bv spoelt nog net zo makkelijk weg.
                            Niks geen hokus-Pokus dus.
                            Hier kom je een heel eind met witveen, cocos, klei, bentoniet.
                            Als je toch koolstof wil gebruiken kan je in een zuurstof arme omgeving je koolfilter gloeien en de korrels dan door je grond mengen.

                            Grtz, HJM
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                            Comment


                              #29
                              Re: Growstar in Huize Zonneschien.

                              mooi mooi, inderdaad goed doorwortelt, we zijn met zen allen goed op gaan, ik denk dat we er nu met ze 10 aan bezig zijn of toch al met 8 dacht ik, grtzzzz B
                              chill and good vibes grtzzz B2

                              Comment


                                #30
                                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                                Comment

                                Bezig...
                                X