Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Growstar in Huize Zonneschien.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Growstar in Huize Zonneschien.

Kijk, dat maakt het nog intressanter.

Een test met een ander merk ernaast, dan kan je idd goed het verschil zien, of het idd zo "gold" is als ze zeggen dat het is.

Zal zeker vaker binnen wippen dan als je zover bent!!!!

Veel succes

Grtz

Comment

Ok bedankt voor je info HJM. Ik moet zeggen dat goede aarde voor mij het meeste bepaald voor de smaak tot nu toe, meestal genoeg organisch, 25% of meer. Daar kan de booster die ik gebruik niet tegenop.

Zijn nu met dat terra preta gedoe, inderdaad ook veel buiten labs aan het experimenteren, zoals inderdaad de toevoeging van verbrand hout. Daarbij was het geloof ik inderdaad essentieel dat dit dacht ik voor zoveel mogelijk met heel weinig zuurstof plaats vond.
      De resultaten zijn zeer belovend, ik zag laatst in australie van dat soort experimenten, alleen deze methoden en de huidige laboratorium methoden kunnen nog lang niet het zelfde evenaren als die terra preta uit brazillie. Je moet ook niet vergeten dat die aarde al eeuwen lang in die redelijke dunne lagen zit, en dat er voor de rest niks mee gebeurd is. Mocht deze aarde wel volledig benut worden met behulp van irrigatie en dergelijke, dan zullen de resultaten nog veel hoger liggen.

Ze hebben in het zelfde gebied ook onverklaarbare zeer geavanceerde vervallen systemen gevonden, waarvoor sommige waarschijnlijk voor irrigatie zorgen.
      officieel kunnen ze het allemaal in ieder geval niet verklaren.
      Ik geloof daarnaast in zelf behoudende systemen die evenwichtig zijn in de natuur en het niet verstoren (uit balans brengen). Het gaat om het aansporen en versnellen van natuurlijke evenwichten, circulaties van stoffen.

Om het even nog duidelijker te maken, weten van nog geen enkele cyclus de oorsprong, zoals de zuustof cyclus, stikstof cyclus, daar is geen vaste theorie over.
      We zitten pas op 1% van die agrarische kennis, op dit moment is belangrijk genoeg om de aarde niet door voedsel productie onnodig te verzuren, te zorgen dat de mest gewonnen wordt uit ecologische bronnen en niet uit mijnen en olie, maar uit wat op de oppervlakte groeit.

Comment

@ THC Dude. Mooi !!! De kogel is ook door de kerk. Het wordt het mongol wietje; oftewel Mango Widow #8

Dat is een mooie maar zout gevoelige soort. En omdat 3x 1 ltr van deze voeding waarschijnlijk toch te weinig zal blijken, heb ik maar geen zoutvreter als O.Gajah, Santa Maria of O.Harmonia Mundi genomen. Met Mango Widow kom ik in elk geval verder omdat ik de EC aan de lage kant kan houden.
        En anders moet Growstar maar wat bij sturen om de test af te maken. T'sssssss niet anders.

@Heaven
        Elke voeding op het juiste moment is een booster. Ik weet vaak niet wat ze met die roepsels bedoelen. Monokalifosfaat is een booster voor wortels en bloem, maar ammoniumnitraat juist voor de groei. indolylboter/azijnzuur zet de wortel vorming aan. enz.
        Organische mest beschouw ik voornamelijk als bodem voeding, waar na afbraak mineralen voor de plant vrijkomen.
        De plant kan maar in beperkte mate organische stoffen opnemen. Eiwit gebonden stikstof bv moet eerst afgebroken worden.
        Zo zie je bij Guano bv dat de meeste voeding pas vrijkomt als de plant al in de bak ligt, nutteloos dus.
        Daarom fermenteerd NoMercy het eerst. Maar veel bio mest is voor gefermenteerd. Anders zou het waardeloos zijn voor ons kort bloeiende plantje.
        De vermeende smaak verbetering van bio mest wijt ik aan de meestal aanwezige suikers en mineralen (sporen elementen) die bij minerale mest gewoonlijk is beperkt tot de standaard NPK + het standaard sporen pakket.
        Toen de Duitsers onze waterbommen (tomaten) niet meer wilden vreten, is er een hoop onderzoek gedaan naar smaakverbetering van vruichten op hydro.
        Daar hebben we een hoop van geleerd. Zoals de effecten van niet essentiele voedingsstoffen op de smaak, (onze) gezondheid en groei.

Over de Terra Preta ben ik critisch, het zal allemaal best, maar in testen naast een grond met een hoge klei/humus complex was er nouwelijks voordeel te zien.
        Zeker toen er Fulvine en Humuszuur uit bruinkool (zou je ook best Terra Preta kunnen noemen) in de strijd werd gegooid, was elk voordeel weg.
        Ook is het (op de Australische mannier van maken) een serieuze CO2 bron, grootschalig lijkt dat op de bosbranden in Braziliƫ of Indonisiƫ.

Wat evenwichtig is, wordt meestal door de tijd bepaald. De 'evenwichtige' bemesting van toen, zou nu de wereld in hongersnood dompelen.
        Heel wat zweefteven van nu hebben niet door dat hun geneuzel over Macrobiotische, Paleonitische en weet ik veel wat voor "bijzondere" voeding alleen maar kan vanuit overvloed. Ook biologische landbouw is wereldwijd onmogelijk, tenzij je eerst de ene helft van de mensen en het meeste vee tot compost maakt om de andere helft (vegetarisch) te voeden.
        Ik beschouw mijn kennis over land/tuinbouw en bemestings/bodem kunde wel wat hoger als 1% hoor. En het idee dat ze er 1000 jaar geleden meer over wisten vind ik futiel.
        (En de oorsprong van zuurstof in de lucht zijn planten, ik dacht dat dat wel bekend was)

Verder heb ik niets tegen herwinnen en zuinig zijn. verkwisting is dom.
        Maar geloven is ook dom, om het simpele feit dat geloof een gebrek aan weten is.
        Zelf weten dus, en over wat je niet weet; niet het geneuzel van anderen achterna lopen.
        Von Daniken bleek ook een charlatan die milioenen een rad voor ogen draaide.
        Wat blijft; de mens is nog nooit zo gelukkig, gezond en oud geworden als deze tijd. Het leven vroeger was hard, onderdrukt, pijnlijk en kort. Natuurlijk waren er minder ouderdoms ziektes, daar moet je nl oud voor worden. Nu is ook niet alles goed en geweldig, maar niemand met verstand wil het leven van 500-1000 jaar geleden.
        Ik wil niet eens het leven van mijn ouders. Die leefden in een tijd dat de kunstmest net 'in' kwam. Eindelijk kon een gezin op arme zandgrond overleven.
        Daarvoor was het armoede, kindersterfte, ziekte en vroege dood. Geweldig dat mensen die tijd geweldig vonden, achterlijke zolen.

En wat bedoel je met verzuren van de aarde? Verreweg de meeste beboste "natuurlijke" gronden zijn arm en zuur.
        De landbouwer strooit dan ook regelmatig om de Ca en pH op pijl te houden.
        De boer heeft door de eeuwen heen de habitat van ons gemaakt, maar dat wordt niet meer gezien.
        Die natuur maffia (of Pim moordenaars) prikken een moment in de tijd, en verklaren dat heilig. Belachelijk.
        Wat was er met alle tijd ervoor en erna mis?
        Van mijn mogen ze de natuur maffia aanpakken. Als die hun zin krijgen loopt alle landbouwgrond onder het onkruid, zetten zetten ze het land wat onze voorouders met bloed en tranen hebben gewonnen onder water en moeten we te paard en wagen naar het werk. (mag het paart niet schijten natuurlijk, want dat is vies en geeft CO2)
        En elke dag granen eten lijkt me ook niets; Ojee, volgens de Paleo idioten (Caveman) mag ik alleen eten wat niet snel genoeg weg kon komen en wat bessen langs de weg.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ik blijf wel bij wat ik weet. Lijkt mij beter dan geloven wat de zoveelste Bhagwan zegt.

Greetz, HJM
        Last edited by HJM; 12 July 2011, 00:44.
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Hey HJM,

Mooi dat je een beslissing heb genomen, en de genetica lijkt mij erg intressant(maar dat is alles waar WW in zit )
          En die mongooltjes zijn vaak wel de betere planten aan het eind van de rit, want die van mij in me ballebak is de mooiste plant van de 5 vind ik.

En je heb idd gelijk dat de meeste WW kruizingen erg weinig voeding nodig hebben dan de meeste planten.
          En ik hoop voor jouw dat ze extra na willen sturen mocht je te kort komen, want dan kunnen ze mee doen om te bewijzen dat hun spulletje het "beste" is. (maar dat vind iedere voeding maker)

Veel succes, en zal regelmatig binnen wippen hiero!!!!

Grtz

Comment

@THC Dude
            Dat verhaal met de MW #8 was echt raar. Ik wilde hem eerst wegmikken omdat hij misvormd was. Maar nieuwsgierig als ik ben, moocht hij even blijven.
            Toen leek het een echte Indica type te worden, ook goed dacht ik.
            En zo ineens een groei spurt en madame werd een echte Sativa/Haze type. Lange bloeiwijzen en al.
            Maar goed dat ik er ook stek van had gemaakt. Wat de wiet is ook erg lekker

Tja, met die voeding zie ik wel wat er gebeurd, het is ook het belang van GrowStar de test goed af te maken, neem ik aan.
            We zien wel hoe het loopt. Misschien kan ik het net redden. Ik hou me gewoon aan de onderkant van het schema.

Greetz, HJM

Comment

Haaaaaaaaaaaaa,

Hard gewerkt vandaag. Hok uitgemest, gegast, gelucht, pH fijn afgesteld en de planten erin gezet.

Dat laatste was nog een heel gedoe. Omdat de planten zo groot geworden waren, en ook niet zo buigzaan meer, (mede door de waterglas) heb ik ze zo goed als horizontaal opgepot.
              EƩn kant van de kluit zelfs gelijk aan de potgrond.
              Zo kreeg ik ze onder het SKROG rek.
              De 5 Mango Widow #8 staan elk in 25 ltr Canna Cocos grond, die is zo goed als leeg, maar wel gestabiliseerd. De 3 rechtse planten zullen de Growstar voeding krijgen.
              De Lady Cane en de Santa Maria erachter staan in Action cocos grond, daar zit wat meer voeding in. (ook elk 25 ltr)

Als start hebben de GS planten Accelerator gehad en de andere SuperFK.

De Growstar voeding heb ik volgens het schema aangemaakt in een 80 ltr waterton.
              Klein waterpompje erin uiteraard.

De laatste foto's zijn van de Lady Cane (Super Silver Haze x G13) die zo goed als bestoven is door de mooie St. Jack (Jack Herrer x Santa Maria) Dit moet wel een mooie kruising opleveren.!!
              Attached Files
              Last edited by HJM; 31 July 2011, 21:38.

Comment

Dat gaat lekker bij jouw daaro....

Mooi kerel om te zien, wat voor sort is het en met wat ga je da kruisen??

Veel succes verder!!!

GRtz

Comment

@THC Dude, Staat erbij, of bedoel je wat anders?

Nog even in het hok geweest.
                  Het rek is zo goed als vol, het voorgroeien zal niet lang duren. "Elk nadeel heb z'n voordeel"
                  De Mango Widow heeft steeds met de hand voeding gekregen van Growstar met extra waterglas omdat het zulk zeiknat kutweer was.
                  Maar omdat ze half in de schaduw tegen de schuur stonden, waren ze erg lang geworden. Zo'n meter wel.
                  Bij het potten heb ik daarom de koppen eruit geknepen, zodat ze beter vertakken.

Ze zien erg erg gezond uit met deze voeding, zeker niet minder dan die met andere meststof.
                  We zullen zien hoe het verder gaat.

Comment

En ik blijf meekijken

Comment

Da's gezellig

Comment

Dat dacht ik ook.....ook nog leerzaam en interessant tegelijk, wat wil je nog meer???

Comment

Handje geld????

Comment

Ach ja, een paar handjes vol zou het wel gemakkelijker maken....
                            Maar zolang er een gehaktbal of een karbonade bij het avondmaal zit en later op de avond een flessie bier, hoor je mij niet klagen

Comment

Een beetje Hollander klaagt natuurlijk
                              Zeker als ze het zo slecht hebben als wij

Trouwens, gisteren de HPS lampen vervangen door Sunmaster Dual Spectrum.
                              De temperatuur is stabiel 28-31 graden (dag-nacht) en de rH 50-52%
                              Verder gaat alles ok.

Comment

Zoek de verschillen

Ik zie nog geen verschillen tussen de planten die mijn frutsels te eten krijgen en die Growstar voeding krijgen.
                                En dat is goed.

Nog even en dan gaat de klok om. Het rek is zo goed als vol.

Temp. en rH nog steeds stabiel.

Greetz, HJM
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X