Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wauw, ziet er prachrig uit!
Maarre... wasknijpers! Daarmee knijp ik elk takje vast op mijn wietrek. Van die houten, die zijn wat sterker.
Of wat repp zegt, een zijtakje eraan laten zitten en daaraan ophangen
Is nrml toch bij die stoffen potten, dan stopt de wortel daar met groeien waar het licht begint, maar krijgen doorgaans wss ook nog es te weinig water.
Zeker bij de airpotten wordt de groei geremd en gestopt door licht nog voor droogte maar dan moet het wel goed gedaan.
Dan wss wat druppelsysteemgedoe het ideaalst m
Het lijkt weinig zo op de foto maar het zijn harde kluiten. De stof van de potten zorgt ervoor dat de wortels gensoeind worden aan de buitenkant en niet gaan draaien langs de kanten van de potten maar meer vertakkingen maken naar binnen toe. Daarom zijn ze ook bruin aan de buitenkant.
Ik zal morgen een foto van dichterbij maken. Ze liggen nog intact op de composthoop.
Het lichtbruine zijn dus wortels. Langs de kanten zijn die afgestorven. Dat heet dus luchtsnoeien. Dat de grond er droog uit ziet komt doordat ik de planten voor het laatst donderdag ochtend water heb gegeven.
Drogen is toch wel het meest saaie van alles. Maar er zijn nog wel dingen om in de gaten te blijven houden.
Het lukt me aardig om de luchtvochtigheid en temperaturen op peil te houden zonder al teveel ingrepen.
Het is tussen de 15 en 21 graden, waarvan het merendeel van de dag onder de 18 graden. Er staat een klein radiatortje onder de inlaat, buiten de tent. Die is aangesloten op de thermostaat in de tent en gaat aan als de temperatuur onder de 15 graden komt. De luchtvochtigheid zit tussen de 55 en 60. De afzuiger draait op 1/4 vermogen.
Ze hangen onderin de tent omdat daar de temperatuur het laagste is. Het karton is om hopelijk te zorgen dat de lucht overal langs gaat in plaats van meteen schuin naar linksboven de filter in. De inlaat zit rechtsonder bij de zaklamp.
De topjes in de zeven bovenop zijn mijn kanaries in de kolenmijn. Als die droog genoeg zijn kan ik langzaam aan naar de rest gaan kijken.
Vandaag was het lekker weer om in de tuin bezig te gaan. Ik heb peultjes gezaaid. Een hoop onkruid gewied en het bed waar ik dit jaar aardappelen ga poten gespit en bemest.
De kluitjes lagen nog op de composthoop dus ik dacht laat ik er eens wat grond uitspoelen om te kijken hoeveel wortels er echt in zitten. Onderin valt nog wel wat te winnen, maar dat hou je denk ik met Blumats die van boven water geven. Verder ben ik toch niet ontevreden.
Mijn tent is 1,80m, dat is niet heel hoog. De filter neemt ook bovenin nog de nodige ruimte in. Boven de tent is nog wel wat ruimte dus ik zou ook een tafel kunnen maken waar de tent op staat. En dan het reservoir onder de tent zetten. Is ook beter voor de watertemperatuur denk ik.
Ach helemaal voorkomen doe je dat niet.
Ken me nog herinneren hoe blij vrienden vroeger waren als ze een zaadje vonden in een zakje van de shop.
Zagen het alsof het willy wonka's golden ticket was.
Drogen gaat traag en knippen gaat traag en daar is niks mis mee.
Maar het meeste is nu droog genoeg. Vanaf vandaag ongeveer 2 uurtjes per dag knippen en in het weekend de laatste horde. Omdat de temperatuur relatief laag en de luchtvochtigheid relatief hoog blijft heb ik ook lekker de tijd.
Dan gaan de lamp, de verwarming weer terug de tent in en de pepertjes en tomaten voor de zomer erin
De fluff en het knipafval gaan in de hasjbak. Tot nu toe heb ik 160 gram toppen gewogen. Dan kom ik naar schatting dus uit op 480 gram. Maar het definitieve resultaat komt nog, de dikste toppen moet ik nog knippen.
Tot dusver ben ik niet ontevreden. Maar er is altijd ruimte voor verbetering
Het is tot nu toe bij 2 gebleven. En ik heb ook 1 banaan gevonden. Er kwam ook nog wat stuifmeel uit zelfs. Maar dat gaat nu gelukkig niet veel meer uithalen.
Ik zal wel de tent extra grondig schoonmaken voor de volgende ronde.
Een vriend van mij heeft een molen gemaakt om hasj te zeven met droogijs. Daar gaan de hasjbakken doorheen binnenkort is de bedoeling. Ik hoop dat ik daar ook nog foto's van kan plaatsen.
Graag norseman, die foto's. Zelfbouw droogijshashmolenzeef is zeer interessant!!
Klotewerkje he, dat knippen. Vanavond ben ik aan de beurt. Maar het is maar één dame, max twee per keer bij mij, zo blijft het leuk. Ik denk half uurtje drie kwartiertjes strakkes, ben ik klaar.
Er zijn wiettumblers te koop, maar dat wist je waarschijnlijk al. Ben zelf geen fan van tumblewiet, maar kan mij goed voorstellen dat iemand daar voor kiest
In de potten zit bij elkaar zon 430 gram. Ik ben redelijk streng geweest met selecteren, dus in de hasjbakken zitten ook nog wel wat topjes die rookbaar zijn. Maar hasj vind ik ook lekker op z'n tijd, dus geen probleem.
Het hasjmaken zal ik hier ook nog verslaan.
Ik ben er natuurlijk al wat van aan het snoepen want hoe minder geld ik naar de coffeeshop breng hoe beter. En hik is best al lekker te roken en zal alleen nog maar vooruit gaan. En ik word er knettertje stoned van
Het leuke van een winterkweek is dat het rond deze tijd klaar is. Precies de tijd om te beginnen met planten voor buiten. Zo is de tent nu alweer operationeel. Niet voor wiet maar voor peper en paprikaplanten en over een paar weken tomaten..
Dit jaar wil ik wel weer een paar autoflowers buiten zetten. Die wil ik ook in de tent gaan voorgroeien. Maar daar is het nog veel te vroeg voor en zal ik in een ander topic verslag over doen.
Comment