Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Glueberry OG - 180x120x60 - 2x 150W LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nog even een kiekje vlak voor het eind. Vanavond na 19u gaat de stekker van de verlichting eruit. Morgenochtend oogsten!

20240301_080639.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Gewoon meetellen, want bij 12/12 geef je 6 uur minder licht.

Bij hps schakel je in de bloei ook bij.

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Knip ze, aan de toppen te zien gaat het een mooi rondje worden, geniet ervan over enkele weken.

• DenSchimmige
      DenSchimmige commented
      Editing a comment
      Heerlijk ook hoe vierkant (rechthoekig) het zich na de tent heeft gevormd
      Suc6 met knippen, geniet er van
      Last edited by DenSchimmige; 2 March 2024, 10:35.

En zo is het plantensteunrekje veranderd in een plantendroogrekje.

20240302_165637.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Effe een takje aan het eind laten zitten en dan daaraan ophangen.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Wauw, ziet er prachrig uit!
      Maarre... wasknijpers! Daarmee knijp ik elk takje vast op mijn wietrek. Van die houten, die zijn wat sterker.
      Of wat repp zegt, een zijtakje eraan laten zitten en daaraan ophangen

Fluff?
      Rot?

Nee he 😀

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Wel een beetje fluff hoor. Maar heb gewoon alles opgehangen. De echte selectie komt bij het knippen.

En inderdaad 0,0 schimmel of andere ongein

Ff kluitjes kijken voor ze op de composthoop gaan.

20240303_091624.jpg

20240303_091803.jpg

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Is nrml toch bij die stoffen potten, dan stopt de wortel daar met groeien waar het licht begint, maar krijgen doorgaans wss ook nog es te weinig water.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Droogte aan de buitenkant, dat was het.

Dus daar geen wortels.

Die airpotten hebben dat toch ook?

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Zeker bij de airpotten wordt de groei geremd en gestopt door licht nog voor droogte maar dan moet het wel goed gedaan.
      Dan wss wat druppelsysteemgedoe het ideaalst m

Niet zo veel wortels of wel?
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Het lijkt weinig zo op de foto maar het zijn harde kluiten. De stof van de potten zorgt ervoor dat de wortels gensoeind worden aan de buitenkant en niet gaan draaien langs de kanten van de potten maar meer vertakkingen maken naar binnen toe. Daarom zijn ze ook bruin aan de buitenkant.

Ik zal morgen een foto van dichterbij maken. Ze liggen nog intact op de composthoop.

Het lichtbruine zijn dus wortels. Langs de kanten zijn die afgestorven. Dat heet dus luchtsnoeien. Dat de grond er droog uit ziet komt doordat ik de planten voor het laatst donderdag ochtend water heb gegeven.

20240303_204201.jpg

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Beter laat dan nooit

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Nou ja als er blijkbaar behoefte aan is zal ik wel eens een mooie post aan proberen te wijden.

Je begint met het belangrijkste gereedschap, namelijk een luchtsnoeischaar.

Geintje natuurlijk, misschien morgen meer...

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Neuh, het gebrek aan worrels viel ons op, vergeleken met normaal.

Ik heb wat van die hygrometertjes gekocht bij Amazon. Ze lijken wel aardig in de pas te lopen..

20240304_202743.jpg

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik geloof dat wij dezelfde hebben, prima dingetjes.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Netjes zeg.

Drogen is toch wel het meest saaie van alles. Maar er zijn nog wel dingen om in de gaten te blijven houden.

Het lukt me aardig om de luchtvochtigheid en temperaturen op peil te houden zonder al teveel ingrepen.

Het is tussen de 15 en 21 graden, waarvan het merendeel van de dag onder de 18 graden. Er staat een klein radiatortje onder de inlaat, buiten de tent. Die is aangesloten op de thermostaat in de tent en gaat aan als de temperatuur onder de 15 graden komt. De luchtvochtigheid zit tussen de 55 en 60. De afzuiger draait op 1/4 vermogen.

Ze hangen onderin de tent omdat daar de temperatuur het laagste is. Het karton is om hopelijk te zorgen dat de lucht overal langs gaat in plaats van meteen schuin naar linksboven de filter in. De inlaat zit rechtsonder bij de zaklamp.

De topjes in de zeven bovenop zijn mijn kanaries in de kolenmijn. Als die droog genoeg zijn kan ik langzaam aan naar de rest gaan kijken.

20240305_183524.jpg

20240305_183026.jpg
    Last edited by norseman; 5 March 2024, 20:06.

Comment

• DenSchimmige
      DenSchimmige commented
      Editing a comment
      Nee joh drogen is het leukste, kost tenminste niet zoveel stroom
      En ja een erg belangrijk proces.

temperatuur heb ik nog nooit zoveel over gehoord.
      Zolang het maar niet te vochtig of nat is.

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Ik probeer zo dicht mogelijk bij 16/60 te blijven. Dan ben je vrij lang aan het drogen. Tot maximaal 2 weken, maar hoe langer hoe beter.

Maar ik ga er ook niet al teveel middelen in steken.
      Last edited by norseman; 5 March 2024, 21:03.

Kluitje kijken poging 2

Vandaag was het lekker weer om in de tuin bezig te gaan. Ik heb peultjes gezaaid. Een hoop onkruid gewied en het bed waar ik dit jaar aardappelen ga poten gespit en bemest.

De kluitjes lagen nog op de composthoop dus ik dacht laat ik er eens wat grond uitspoelen om te kijken hoeveel wortels er echt in zitten. Onderin valt nog wel wat te winnen, maar dat hou je denk ik met Blumats die van boven water geven. Verder ben ik toch niet ontevreden.

20240309_140723.jpg

20240309_141429.jpg

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      norseman ja de metselkuip staat in mijn tent onder de eb en vloedtafel.

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Mijn tent is 1,80m, dat is niet heel hoog. De filter neemt ook bovenin nog de nodige ruimte in. Boven de tent is nog wel wat ruimte dus ik zou ook een tafel kunnen maken waar de tent op staat. En dan het reservoir onder de tent zetten. Is ook beter voor de watertemperatuur denk ik.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik heb het filter evenals de metselkuip onder de eb en vloedtafel. dan lukt het wel qua hoogte.

Ik ben voorzichtig aan het knippen geweest maar het meeste is nog te vochtig. Ik sorteer nu niet op plant maar op A en B kwaliteit toppen.

Die tak in de asbak is een B+ / A- topje + wat vingerhash van het knippen. Al zeker een lekker rokertje maar hij mag nog even rijpen.

20240310_215027.jpg

Deze fucker ben ik wel al tegen gekomen dus dan zullen zich er vast nog wel een paar melden.

20240310_214808.jpg

Comment

• DenSchimmige
      DenSchimmige commented
      Editing a comment
      Ach helemaal voorkomen doe je dat niet.
      Ken me nog herinneren hoe blij vrienden vroeger waren als ze een zaadje vonden in een zakje van de shop.
      Zagen het alsof het willy wonka's golden ticket was.

Drogen gaat traag en knippen gaat traag en daar is niks mis mee.

Maar het meeste is nu droog genoeg. Vanaf vandaag ongeveer 2 uurtjes per dag knippen en in het weekend de laatste horde. Omdat de temperatuur relatief laag en de luchtvochtigheid relatief hoog blijft heb ik ook lekker de tijd.

Dan gaan de lamp, de verwarming weer terug de tent in en de pepertjes en tomaten voor de zomer erin

20240313_212258.jpg

Comment

• DenSchimmige
      DenSchimmige commented
      Editing a comment
      Dat dat alles traag gaat zul je straks alleen maar plezier van hebben.
      Knip ze nog even en geniet ervan!

Tot nu toe nog 1 zaadje meer gevonden (ook) in een fluffy topje onderaan een tak. Tot nu toe nog niet in de dikke toppen.

20240313_214511.jpg

Comment

• DenSchimmige
      DenSchimmige commented
      Editing a comment
      Probeer dat zaadje eens te ontkiemen
      Puur voor de lol

Ik zit ongeveer op 1/3 van het knipwerk.

De fluff en het knipafval gaan in de hasjbak. Tot nu toe heb ik 160 gram toppen gewogen. Dan kom ik naar schatting dus uit op 480 gram. Maar het definitieve resultaat komt nog, de dikste toppen moet ik nog knippen.

20240315_180714.jpg

20240315_180543.jpg

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ben je tevreden tot dusver?
      Je topje van gister ziet er goed uit, geen zaden meer gevonden?

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Tot dusver ben ik niet ontevreden. Maar er is altijd ruimte voor verbetering

Het is tot nu toe bij 2 gebleven. En ik heb ook 1 banaan gevonden. Er kwam ook nog wat stuifmeel uit zelfs. Maar dat gaat nu gelukkig niet veel meer uithalen.

Ik zal wel de tent extra grondig schoonmaken voor de volgende ronde.

Pff morgen nog een paar uurtjes knippen...

20240316_224930.jpg

20240316_224501.jpg

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Een vriend van mij heeft een molen gemaakt om hasj te zeven met droogijs. Daar gaan de hasjbakken doorheen binnenkort is de bedoeling. Ik hoop dat ik daar ook nog foto's van kan plaatsen.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Niet te lang want dan word het groen, misschien kan je er verschillende bakken/platen/vellen onder leggen, zodat het groene de rest niet vervuild.

Gewoon 1 voor 1 weg trekken, zodat het product op de onderliggende plaat valt.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Graag norseman, die foto's. Zelfbouw droogijshashmolenzeef is zeer interessant!!

Klotewerkje he, dat knippen. Vanavond ben ik aan de beurt. Maar het is maar één dame, max twee per keer bij mij, zo blijft het leuk. Ik denk half uurtje drie kwartiertjes strakkes, ben ik klaar.
      Er zijn wiettumblers te koop, maar dat wist je waarschijnlijk al. Ben zelf geen fan van tumblewiet, maar kan mij goed voorstellen dat iemand daar voor kiest

Nou dat was het dan.

In de potten zit bij elkaar zon 430 gram. Ik ben redelijk streng geweest met selecteren, dus in de hasjbakken zitten ook nog wel wat topjes die rookbaar zijn. Maar hasj vind ik ook lekker op z'n tijd, dus geen probleem.

Het hasjmaken zal ik hier ook nog verslaan.

Ik ben er natuurlijk al wat van aan het snoepen want hoe minder geld ik naar de coffeeshop breng hoe beter. En hik is best al lekker te roken en zal alleen nog maar vooruit gaan. En ik word er knettertje stoned van

20240319_174442.jpg

Volgende ronde gaan we voor de 500.

Comment

• MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Heel netjes, veel rookgenot gewenst!

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Goed gedaan, geniet ervan

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Bedankt iedereen. En vooral voor alle tips en opmerkingen die deze ronde tot een succesvollere dan de vorige hebben gemaakt.

Op dat de volgende nog beter mag gaan!

Het leuke van een winterkweek is dat het rond deze tijd klaar is. Precies de tijd om te beginnen met planten voor buiten. Zo is de tent nu alweer operationeel. Niet voor wiet maar voor peper en paprikaplanten en over een paar weken tomaten..

Dit jaar wil ik wel weer een paar autoflowers buiten zetten. Die wil ik ook in de tent gaan voorgroeien. Maar daar is het nog veel te vroeg voor en zal ik in een ander topic verslag over doen.

20240320_192214.jpg

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Zeker Repel, ik verwerk het bij voorkeur buiten en dan zorg ik dat het van me af stuift. Net als dat ik nooit tegen de wind in pis.

Ik zal eens kijken naar die zakkies. Perlite kan ik denk ik ook wel laten zitten..?

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Perliet word papperig, grind niet.

Perliet neemt ook voedingsstoffen op en verkleurd.

Boven dwc in een netpotje word het mogelijk weer droog en gaat stuifen.

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Duidelijk!

Ik denk dat het perliet wordt en dan dat eraf spoelen. Want daarvoor heb ik alles al in huis
Bezig...
X