Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slaapmiddel op zolder, deel zoveel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    ok super. bedankt voor het meedenken allemaal! ik zal de lamp zo laten en alleen de hoogte wijzigen wanneer de strek va de plantjes hier om vraagt. zal vanmiddag ook proberen de blumats te plaatsen en anders wat bijwateren. tensios geven aan dat het prima is, maar waarschijnlijk kunnen de plantjes nog niet bij dat water , is me de vorige keren ook overkomen las ik net
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Misschien kan je foto's maken van je spullen waar ze staan, vergeet je het, check je mobiel. 😊
      Dit kan je met alles doen, foto's nemen en onderverdelen in aparte topics.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Gewoon in je kweekverslag zetten, anders blijf je zoeken.

      Alles in 1 doos of kast houden is het simpelst.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja ik heb al talloze reminders en alarmpjes in mijn telefoon. soms complete handleidingen gemaakt, maar dan vergeet ik dat ik die uberhaupt gemaakt heb. ik probeer ook altijd alles bij elkaar te leggen op een logische plek, maar wanneer ik dan even afgeleid word, gaat het mis.. het wordt alleen maar erger, maar voorlopig red ik me nog wel met wat hulp hier en daar.

    #17
    Howdy Stoners,

    Vanwege ontbrekende onderdelen bij de blumats heb ik vandaag wat water gegeven met de hand. ook nog 1 x wat gesproeid. zal het niet weer doen want ik las dat dit onverstandig is. geprobeerd de steel droog te houden en naar schatting 200 ml verdeeld over de 4 plantjes.

    ze hebben het volgens mij wel naar hun zin.

    temp ingang kast is 20 gr. bij de uitgang wat warmer en de lv is 68. in deze fase is dat volgens mij prima
    IMG_7283.jpg

    Voor die blumats moet ik nog een gat boren in de bonanza. zit erg te twijfelen wat nou handig is qua hoogte ivm lichtlekken enzo. ik kan ook geen verslagen vinden van anderen die zo'n kast hebben icm een watervaatje erbuiten. vind het zonde mn kast te verneuken dus eerst nog maar even wat verder zoeken.

    wel leuk om weer bezig te zijn met nieuwe plantjes. krijg er lol in
    dat was hem weer
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ok duidelijk. thnx. in dat geval hoef ik denk ik helemaal geen water te geven want de tensios gaven ongeveer 100 aan en dat is de streefwaarde als ik het me goed herinner.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Nog niet naar tensios kijken als ze zo klein zijn. Gewoon je grond lekker vochtig houden

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik zie net dat ie stoffen zakken heeft.

    #18
    Howdy Stoners,

    Vergeten te vertellen in de startpost dat ik idd stoffen potten heb. ben er niet zeker van, maar ik denk 11 liter.
    iedere pot een plastic bekertje spa blauw want ik heb haast en er staan pottenkijkers in de buurt



    ​​​​de freebie critcal gaat mooi volgens mij:

    de Runtz wat minder. had ook moeite om zn hoedje af te zetten. komt vast goed:



    strawberry cheesecake. als hij net zo lekker is als de naam belooft..

    en de wedding cake. ik wil niemand hier in huis op ideeen brengen, dus die noem ik gewoon cake


    Tensios moet ik nog niet blind op varen, dat begrijp ik, maar ze geven wel richting. 125-130 voor ik er een bekertje water bij mikte dus volgens mij prima.

    er lijkt in een dag niet veel gebeurd, wellicht gebeurt het meeste onder de grond momenteel

    Tot de volgende!
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by Alzheimer; 1 week geleden.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


      #19
      vandaag wat aangezuurd water erbij gemikt. verder geen nieuws. de freebie critical lijkt het verst, de runtz is het kleinst. die staat in het zonnigste deel van de kast dus misschien moet zij nog even wennen

      ​ ​
      Attached Files
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja vind het moeilijk. zal morgen een dagje overslaan. thnx!

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Leuke strains, ik schuif ook aan!

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        gezellig, wees welkom!

      #20
      Howdy stoners,

      Vandaag geen water of andere fratsen, maar een vraagje over het filter dat in mn bonanza hangt:

      ik heb een nieuwe besteld en deze is inmiddels binnen. Nu is het mijn gewoonte om te gaan breken en knippen, vast te lopen en dan vragen te gaan stellen.. dus ik dacht ' dat kan handiger'

      Is er iemand die een vergelijkbaar filter heeft en weet hoe je dit moet vervangen?
      het gedeelte met het grijze doek eromheen moet ik vervangen. maar voor ik het losknip en het daarna niet meer vastkrijg wilde ik de vraag hier even droppen. wellicht is er een handigheidje om dit los te krijgen zonder dat de boel kapot gaat?
      IMG_7299 2.jpg
      Het ziet eruit alsof ik het kapot moet knippen maar dan kan ik hem ook niet meer ophangen volgens mij dus hopelijk is er een foefje voor?
      IMG_7300 2.jpg

      Dan de plantjes. ze lijken rustigjes door te groeien. nog niet echt in de hoogte maar er zit vooruitgang in:

      het is 20 graden in mn kastje wanneer de lamp aangaat. als die een tijdje aan is dan wordt het bij de uitgang max 26. LV is 63% dus volgens mij prima omstandigheden?

      de runtz:
      IMG_7295 2.jpg
      de wedding cake:
      IMG_7297 2.jpg
      Strawberry Cheesecake:
      IMG_7296 2.jpg
      en de critical
      IMG_7294 2.jpg


      Dit is het plan : week 16 starten week 28 oogsten en week 31 de potten vol .

      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ik wil het hele filter vervangen, dat is het deel met daaromheen dat doek, het zilverkleurige is de demper denk ik. maar het geheel zit vast aan de kast met die zwarte banden. ik vroeg me af of ik die los kon krijgen en hergebruiken voordat ik het slopen zou, maar ik moet het dus knippenen ,daarna vervangen en aansluiten op de demper

      • DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Sommige van die (vooral grotere) tie wraps zijn herbruikbaar.
        Pruts eens aan dat lipje die je ziet op de foto voor te zien of hij niet loskomt? Desnoods duw je er iets heel fijn tussen, dan krijg je normaal gezien elke tie wrap los.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        thnx derpie. helaas net te laat gelezen dus ik had de schaar er al in. heb nu met 4 korte rips 2 lange gemaakt. en de boel hangt weer. ventilator was amper op het filter te krijgen en zit heel klein beetje scheef. maar het werkt en maakt geen vreemde geluiden dus ik verwacht dat het goedkomt zo

      #21


      Howdy Stoners, na een dagje vasten heb ik er een klein pastic bekertje per plant bij gegooid. misschien wat veel, maar morgen ben ik weg dus ze moeten er even mee toe.

      Filter heb ik intussen vervangen. zat goed vast aan de afzuiging, maar uiteindelijk is het gelukt.

      nog even een paar plaatjes voor het archief:

      runtz:
      IMG_7307 2.jpg
      de wedding cake
      IMG_7304 2.jpg

      de critical groeide wat scheef. keer een tikje gekregen. wat ingestopt en hopelijk komt dat goed zo:
      IMG_7305 2.jpg
      strawberry cheesecake. foto is beetje verneukt, mijn schuld, de focus ligt op de potgrond..

      IMG_7306 2.jpg

      ik heb de lamp een paar cm verhoogd. gevoel dat ze wel iets meer mogen strekken en het zit me niet lekker dat ze eigenlijk al wat teveel zon op hun bol krijgen. we houden het in de gaten .

      fijn weekend!


      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

      Comment


        #22
        Succes Alzheimer, de plantjes zien er goed uit, op naar een heerlijk slaapmiddeltje.
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          dankjewel man. ja de start vind ik erg lastig maar voorlopig ben ik heel tevreden

        #23
        Howdy Stoners,

        dagje niet gekeken bij de plantjes, en dan ook nog moeten wachten tot de lampen aangingen, was stiekem toch wel erg nieuwsgierig.
        Ze zijn een week oud volgens mij nu en voorlopig gaat het best goed, al zeg ik het zelf

        Gisteren niks te drinken gehad dus vandaag een klein plastic bekertje per pot gegeven.(nadat ik de foto's gemaakt had)

        verder eigenlijk geen nieuws. het groeit, maar gaan nog niet echt de hoogte in. volgende ronde toch beginnen met de lamp iets hoger of met een ledje uit.

        De runtz, voorlopig de kleinste van het stel. staat ook in de hoek waar het licht het sterkst is, dus vandaar ook mn vermoeden dat het wel wat minder mocht qua lichtintensiteit:
        IMG_7309 2.jpg
        De critical die zijn plekje kreeg omdat ik de La vanilla cake kwijtraakte bij het in de grond drukken van de zaadjes. blijf er van balen, maar ze gaat als een speer
        IMG_7308 2.jpg
        De strawberry cheescake:
        IMG_7311 copy 2.jpg
        en de wedding cake:
        IMG_7310 2.jpg

        het gaat nu zo lekker dat ik de blumats nog even links laat liggen. heb sowieso een boor nodig om een doorvoer door de kast te kunnen maken voor de slang en die boor vergeet ik iedere keer even op te halen. uitgeleend ..

        Dat was hem weer.

        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ja onderlangs water geven kan ik eigenlijk niet. lekbak heeft aan één kant maar een randhoogte van 1cm.
          die is dus echt om knoeiwerk op te vangen.
          ik had gekozen voor stoffen potten om te voorkomen dat ik teveel water geef πŸ˜…

        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Kan je die ene kant van je lekbak niet verhogen Alzheimer dmv bv tape te spannen? Of een zeiltje in je lekbak zoiets dergelijks.

        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Stuk vijverfolie gaan halen en dan je innerlijke macgyver eens volledig loslaten. Komt vast wel in orde dan om die lekbak te laten renderen

        #24
        Howdy Stoners,

        Vandaag een hoeveelheid water gegeven die ongeveer het dubbele is van wat ik zou doen zonder jullie hulp

        Mijn gevoel en de tensios vonden een plastic bekertje per pot we genoeg, maar twee kan ook geen kwaad verwacht ik dus dat hebben we er van gemaakt.

        Ik heb de potten wel ingewaterd bij de start , maar inderdaad niet zodanig veel dat het er onder weer uitliep. verder zijn de potten ook groter dan ik eerder gebruikte dus mijn gevoel zal wel te behoudend zijn. de twee potten met een tensiometer zal ik straks nog eens even controleren. ik hoop/verwacht dat ze tegen de 100 aanzitten

        Tot nu toe erg gelukkig met de ontwikkelingen, op dit moment blijft de runtz nog wat achter, maar die komt vast nog wel.
        ​
        de topper is momenteel de strawberry cheesecake:
        de critical trekt ook mooi bij nadat ze wat scheefgroeiend van start ging:

        en de wedding cake



        Plantjes lijken niet heel mooi donkergroen ondanks dat ik een mix van light- en allmix heb gebruikt. Voeding genoeg dus ?
        voeding genoeg dus dacht ik en die zal de eerste weken niet nodig zijn dacht ik. zo eens teruglezen in mijn vorige verslag.

        ik zit iedere dag wel te kutten met het plaatsen van foto's . continu invalid request. en dan doe ik exact hetzelfde nogmaals en lukt het wel. als de problemen niet groter worden dan teken ik er voor


        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.
        Last edited by Alzheimer; 1 week geleden.
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

        Comment


          #25
          even een aantekening voor mezelf.
          vorige ronde heb ik de eerste weken geen voeding gegeven (wel teveel water). we gaan dus nog ff door zoals we bezig zijn πŸ˜…
          mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Heb je ook calmag staan?

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            daar zeg je wat. ik ga zoeken. thnx!

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            kut nee. vergeten. grow, bloom,topmax zelfs fishmix. maar de calmag niet πŸ˜…. ik ga bestellen

          #26
          Howdy Stoners, zijn we weer

          Sorry , ik blijf toch maar dagelijks updaten, al is het maar om terug te kunnen lezen wat ik gedaan heb

          Gister een dubbele portie water, vandaag de tensios op 75 en 90 dus ik geef ze vandaag niks.
          Heb alleen wat met een plantenspuit gesprayed(na de foto's) om de toplaag van de grond wat te bevochtigen. LV was maar 49 % dus dat leek me wel wat.

          hopelijk is morgen de calmag binnen. compleet vergeten en juist erg belangrijk omdat ik ook nog wel eens vergeet de waterontharder uit te doen voor ik wat te drinken pak voor ze.
          Dus bedankt voor de reminder @Rreppellsteeltjam​ !!

          Morgen dus weer wat water en dan hopelijk met calmag, verder hoeven ze als ik mijn vorige verslag mag geloven nog geen voeding de komende week, (misschien wel weken)

          Verder geen nieuws, gelukkig hebben we de foto's nog

          Strawberry Cheesecake
          IMG_7318.jpg
          De Wedding cake :
          IMG_7317.jpg​


          De critical:
          IMG_7320.jpg​
          en de runtz
          IMG_7319.jpg​

          mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

          Comment


            #27
            Howdy Stoners, zijn we weer met ons dagelijks portie onkunde.

            Gister geen water gegeven en dat vonden ze niet erg want je ziet ze groeien. Vandaag een kleine liter verdeeld over de plantjes en de oppervlakte goed nat gesproeid om de LV op te krikken. calmag was binnen dus een drupje van een kleine ml meegegeven. toen ik de foto's zag bleek dat ik flink op het bladgroen had geknoeid met water. niet weer doen, ik weet het.
            morgen krijgen ze niks want vandaag stonden de tensios op 130 en 95 voordat ze water kregen. ik ben voor mn gevoel dus weer wat te royaal geweest.

            De cheesecake:
            IMG_7325.jpg

            de Critical:
            IMG_7327.jpg

            De bruidstaart
            IMG_7324.jpg

            en de smurf van runtz
            IMG_7326.jpg

            Dat was hem weer. hopelijk worden de plantjes niet nog lichter groen nu de calmag er weer bij gegeven wordt.
            mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

            Comment


            #28
            Howdy Stoners, toch even een update.

            Plannen zijn er om gewijzigd te worden nietwaar? ik zou vandaag niks geven maar omdat ik morgen een biertje ga halen en dan vast de planten vergeet en de tensios net boven de 100 stonden leek het me toch verstandig een plastic bekertje water met wat calmag bij iedere plant te mikken.

            de runtz
            IMG_7330.jpg

            strawberry cheesecake:


            IMG_7331.jpg

            de critical:
            IMG_7329.jpg
            en de wedding cake:
            IMG_7332.jpg

            het is wat frisjes op zolder de laatste dagen maar ze lijken er geen last van te hebben. het groeit, het ruikt zelfs al een beetje. Het gaat wel lekker zo volgens mij?

            Morgen zuip ik mijn kop er af en zaterdag hoop ik er weer te zijn.





            mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Wat is frisjes?

            #29
            Howdy stoners, zijn we weer.

            Dagje overgeslagen dus tensio op 190 bij de grootste (cheesecake) en 150 bij de kleinste (runtz). denk dat ik dus beter iedere dag kan blijven geven.

            drie volle plastic bekertjes voor de runtz, 4 voor de anderen. straks even kijken wat dat met de tensios doet en dan kan er eventueel nog een druppie bij hier of daar om de rest van de grond ook even mooi nat te maken.

            callmag geef ik iedere keer mee, straks even googlen of dat wel kan/mag. maar ik geef liever wat veel mee omdat ik ook wel eens vergeet de ontharder uit te zetten/te kort de kraan laat lopen nadat ik de ontharder uitzet.

            over 2 dagen zijn ze nog maar twee weken oud, ik ben blij met het verloop tot u toe

            Ze zijn in werkelijkheid ongeveer zo donker als de critical, de rest lijkt lichter op de foto's maar dat valt dus mee.
            ​
            de critical:
            ​de weddingcake:
            de strawberry cheesecake:
            en de runtz:


            dat was hem weer.


            edit-- even de tensios bekeken nu al het water mooi verdeeld is en die geven 26 en 39 aan. iets te enthousiast geweest dus. morgen maar weer even kijken. omdat het van die stoffen potten zijn zal het wel loslopen hoop ik.
            Attached Files
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.
            Last edited by Alzheimer; 2 dagen geleden.
            mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

            Comment


            • Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Gaat helemaal goed komen hier

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Je kan ook een 25gr zeewierkalk korrel per 20L grondmengsel voordien toevoegen als je bang bent je doses te vergeten, dan hoef je aan de calmag niet meer te denken, als je het niet vergeet

            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              dank je Boswachter, het is nog maar het begin maar ik ben erg blij met de ontwikkelingen tot nu toe.

              dat is een goeie Rietslang, nooit van gehoord. zal eens zoeken of dat wat is voor een volgende ronde. thnx!

            #30
            Howdy Stoners, sorry voor mn gespam maar ik moet even de administratie bijwerken anders zit ik morgen weer te twijfelen wanneer ik nu wat gegeven heb..

            Vandaag niks gegeven. licht gaat bij mij aan om 16:00 en de beide tensios gaven toen exact 77 aan. dagje overslaan kan dus geen kwaad na de plons van gisteren.
            Lamp wel heel iets verhoogd in de hoop dat dit de strek bevordert, want nodes genoeg maar ze zitten wel erg dicht op elkaar. ik zal de komende dagen eens proberen een foto van de zijkant te maken.

            dat was hem alweer
            Last edited by Alzheimer; 1 dag geleden.
            mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

            Comment


            • Bobledsgrow
              Bobledsgrow commented
              Editing a comment
              Hoe dichter de nodes op elkaar hoe beter
              πŸ‘ŒπŸ½

            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              ah ok. misschien ben ik te bang dat het dwergjes blijven. het zijn auto’s natuurlijk dus ik kan de groeifase niet verlengen mocht dat nodig zijn. maar ik heb weinig ruimte de hoogte in dus ik zal het goed in de gaten houden. thnx!
          Bezig...
          X