Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slaapmiddel op zolder, deel zoveel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Howdy Stoners, zijn we weer.

    vandaag zijn ze precies twee weken oud. Omdat ik alles continu vergeet zit ik nogal eens in mijn vorige verslagen te lezen om te leren en te kijken en vergelijken enz. en volgens mij gaat het dit rondje echt een stuk voorspoediger van start dan ik eerder meegemaakt heb.

    De uitschieter is de Strawberry Cheescake. ik schat een centimeter of 12 a 13 hoog en bezig de 5e verdieping te bouwen. je ziet haar haast groeien . nu maar hopen dat ik het niet verneuk.
    Hier een poging tot een zijaanzicht, maar dat valt nog niet mee
    IMG_7348.jpg
    een plaatje van boven dan maar van dezelfde dame:
    IMG_7347.jpg
    de smurf ernaast is de runtz. hoewel iets kleiner lijkt ze op zich ook prima te gaan:
    IMG_7345.jpg

    dan de wedding cake: weer per ongeluk wat natgesproeid bij het sprayen van de toplaag. beter oppassen dus..
    IMG_7346.jpg

    De critical gaat ook prima volgens mij IMG_7344.jpg

    Vandaag voor alle dames twee plastic bekertjes met een afgezuurd water incl. wat calmag en een heel klein drupje fishmix. (beiden 0,5 ml op een ltr) Wat een klerebagger is dat zeg. denk niet dat ik die nog vaak ga geven. geloof dat ze inwisselbaar is voor de grow. die de volgende keer maar eens proberen.

    vanaf nu moet ik de groteren maar wat meer water geven want voor de runtz is deze portie meer dan genoeg, voor de cheesecake waarschijnlijk niet.

    Bij het uitkiezen van de soortjes heb ik vooral gekeken naar het effect: ik kweek om te slapen; maar ik ben compleet vergeten om te kijken of ze wel klein genoeg blijven, ik heb immers maar een klein kastje ( de verhoging past niet op mn zolder..)

    het zijn auto's dus toppen om ze klein te houden durf ik niet, maar ik denk dat ik deze ronde het net wat ik eerder ook heb gebruikt nu weer in de kast ga hangen. Deze ronde niet alleen als steun, maar echt om uitschieters aan vast te clippen. hopelijk geeft dat niet zoveel stress en kan ik dan toch alles wat op gelijke hoogte houden. maar dat zijn zorgen voor later.

    dat was hem weer, tot de volgende
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Het gaat goed maar kan beter; de blaadjes moeten wat fierder omhoog gaan staan. Dat is een vocht dingetje.
      Ik denk effe wat water erbij. Sproei eerst de toplaag goed nat, en dan watergift. Dan trekt het mooi gelijk de grond in

      Toch, medekwekers? Ben zelf een beetje slecht in beoordelen van water teveel of tekort, dit lijkt mij een tekort

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja jack dat is een goeie. maar dan vergeet ik weer dat ik uberhaupt een excelsheet heb.. liever alles op 1 plek maar ik zal nog eens even kijken wat handig is.

      Takketoelli ah ok. ik dacht dat het hangen kwam omdat ze net wakker zijn. ik zal zo nog eens kijken. de twee dames achterin hebben een tensio in de pot. toevallig zijn dat zowel de grootste als de kleinste. ik zal nu 1,5 uur na het water geven eens meten. ja goede tip om eerst te sproeien, anders heeft het gelijk de neiging om naar de stam, of de rand van de pot te lopen.. thnx!
      Last edited by Alzheimer; 2 weken geleden. Reden: typo

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Alzheimer ik heb op mijn bureaublad een mapje waar alles in staat, excel, foto's etc. Misschien een goeie om die dan duidelijk apart te zetten en die pictogram veranderen omdat je het dan beter opvalt? (Ik heb eigenlijk zelf standaard excel altijd open en mijn laptop gaat praktisch nooit uit).

      Vind het persoonlijk ook lastig om zeker op een foto dat in te schatten, kan inderdaad net zo goed dat ze nog aan het wakker worden zijn als het vlak na 'zonsopgang' is.

    #32
    Van de schrik toch even gaan kijken. fishmix ruik ik trouwens nog.. wat 1 ml niet kan doen

    Ze staan er nu heel iets vrolijker bij volgens mij. tensios op 50 en 28 (runtz) dus misschien iets te enthousiast geweest.

    Misschien was het hangen een combi van et wakker zijn en wat te droog staan? ik weet het ook niet. zo fokking moeilijk altijd.

    IMG_7350.jpg
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Misschien de volgende keer als ze weer hangen, 1 plantje meer water geven en 1tje niet, dan zie je of het aan de watergifte ligt.
      Ik vind het wel knappe dames hoor. 😊

    • Eclecticon
      Eclecticon commented
      Editing a comment
      Ik gebruik de blumat tensio voor het eerst dus niet echt verstand van nog maar moeten ze niet verder in de grond?

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      Eclecticon nou dit zijn van die grote tensios. ik probeer de punt een stukje boven de bodem van de pot te steken, maar klopt wat je zegt, ze zitten niet exact even diep.
      Babz ja dat wilde ik idd proberen, alleen heb ik er maar 2 met een tensio en die verschillen nogal in grootte en in hoeveel ze drinken dus dat wordt hem niet. denk dat ik gewoon die blumats moet installeren. staat op de lijst met klusjes maar ik moet dan eerst een gat in mn kast boren

    #33
    Howdy Stoners,

    Vandaag geen water of voeding. tensio van de grote op 120, de kleine op 85. Er zou een druppie bij de grote mogen maar ze overleeft het prima zonder hoop ik.

    ik blijf toch iedere dag maar spammen. als ik begin met overslaan vergeet ik de hele boel waarschijnlijk.. ik zie nu wel wat je bedoelt Takketoelli . vooral bij de de Critical rechtsvoor hangt het blad wat.
    Ga er vanuit dat het toch eerder iets te nat dan te droog is geweest. eerder deze week een flinke plons gegeven. kunnen we mooi checken door een dagje over te slaan.

    IMG_7352.jpg

    de wedding cake linksvoor kan ik van de zijkant op de foto krijgen en dan valt het wel mee met het hangen, hoewel dat op de foto hierboven ook lijkt te hangen:
    IMG_7351.jpg


    Verder eigenlijk geen nieuws. ik zag 7 vingerig blad en als ik het me goed herinner maken ze die als ze het naar hun zin hebben. als dat lulkoek is heeft iemand me dat wijsgemaakt

    dat was hem alweer.
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Als je er niet te lang mee wacht
      Dan kan je ze wel toppen
      Ik heb afgelopen week mijn 2 autoflowers getopt
      Die van mij reageren er goed op
      Mijn buurman had vorig jaar een andere autoflower getopt
      En die reageerde ook heel goed
      Net zoals een gewone plant die je topt

      Als je hok nu kut loopt
      En ze hebben ergens last van
      Dan zou ik het misschien niet doen
      Maar bij gezinde hard groeiende gezonde autoflowerd zie ik het probleem niet
      Vooral niet met zo'n beperkte hoogte

      Of test het uit met 1 de grootste zou ik doen
      En dan kijk je wat ze doet

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ok thnx man. ik denk dat ik dat ga proberen idd. zal morgen nog ff bij de zaadboer nalezen hoe groot ze normaal worden en dan moed verzamelen 😁

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Goed om te horen dat het wel kan Bobledsgrow 😊, ik wil namelijk misschien mijn AFjes ook toppen.

    #34
    Deze 2 getopt na de 4e vertakking enkel en alleen het groeispurt eruit geknipt
    4dagen later waren ze zo
    Babz Alzheimer
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja had je topic laatst gezien.bij cocos. maar had die auto’s niet gezien. nu wel πŸ˜πŸ‘πŸ». ik volg.
      denk dat ik er in ieder twee ga toppen trouwens. thnx!

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Alzheimer
      Ik heb bij het topic biologisch kweken
      1 ronde biologisch met greenhouse bio
      Met de f1 autoflowers
      Bij mij werden het echt beestenπŸ™ˆ
      Ik moest tijdens de bloei een 12 planten verwijderen om ruimte te maken

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      die f1 zaden maken hun reputatie dus wel waar.
      ik heb trouwens maar een lampie van 150w dus ik verwacht dat het bij mij wel wat minder spectaculair wordt πŸ˜…

    #35
    even een vraagje tussendoor. dat toppen van een autoflower geeft namelijk niet alleen de plant stress..

    ik las ergens een stukje over stressloos toppen. Als ik het goed begrepen heb is dat niet veel meer dan de top openvouwen en het groeipuntje omduwen tot het afbreekt. dit zou minder stress geven en toch zorgen dat de energie vanaf dan gestoken wordt in meerdere toppen ipv de hoofdtop. Heeft iemand hier ervaring mee of is dit gewoon gelul?

    image.png​

    Op zich lijkt me dit wel een mooi alternatief voor het rigoureus wegknippen van de top?
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      knuppels zoals ik hebben iets meer uitleg nodig rreppell. bedoel je dit als alternatief voor het weghalen van de groeipunt of?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik doe dat ook weleens met blad, effe de steel inknijpen/inkerven met de nagels, zodat de sapstroom blokkeert en het blad afsterft.

      Waarom zou dat bij een groeipunt niet werken!?

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ah ok dus ipv hem er uit te duwen kan ik hem ook doodknijpen. check. straks eens kijken of me dit gaat lukken. thnx!

    #36
    Howdy Stoners, zijn we weer.

    Gister niks gegeven ondanks een tensio op 120. vandaag stond deze op 280 dus 3 plastic bekertjes voor haar. de rest kreeg er 2.

    Op een liter heb ik ongeveer 0,5 ml calmag , 1 ml bio grow en 1 ml activera gegeven. nog geen bio heaven want die was ik opnieuw vergeten te bestellen..

    vandaag een poging gedaan om te toppen zonder stress bij de twee grootsten.
    Dit is de Strawberry Cheesecake voorafgaand aan mn geklungel:

    IMG_7358.jpg

    dit heb ik weggehaald :
    IMG_7359.jpg

    En dit is er overgebleven :
    IMG_7360.jpg​

    Het lukt niet echt om het goed in beeld te krijgen ben ik bang. maar ik heb dus alleen het groeipuntje omgeduwd tot ze loskwam. Dit heb ik ook bij de wedding cake linksvoor gedaan , ondanks dat zij volgens de zaadboer niet zo groot wordt.
    IMG_7362.jpg


    dan de critical vooraan. die blijft wat hangen met het blad en ik weet niet of dit wegens te nat of te droog is. heb haar nu meegenomen in de watergift en sla haar vanaf nu over om te kijken of ze daar vrolijker van wordt:
    IMG_7363.jpg

    als laatste de smurf runtz die rechtsachter staat. voor zover ik kan zien wel geond, alleen iets minder snel groeiend dan de anderen:

    IMG_7364.jpg

    Dat was hem weer. hopelijk overleven de dames aan de linkerkant het verwijderen van de top. straks nog even kijken wat de tensios zeggen en dan morgen op mijn handen zitten en overal afblijven
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja ok maar vanmiddag vroeg ik of iemand ervaring had met stressloos toppen. dat is idd ook toppen, maar toch anders. het leek mij minder ingrijpend dan de hele top wegknippen. volgend jaar een nieuwe kans. maad dan ben ik dit wel weer vergeten

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik denk dat je fimmen bedoelt Alzheimer.
      Dan haal je maar een deel van de hoofdtop af ipv helemaal, als je dit goed doet ontstaan er meerdere toppen van die ene top, het is ook minder stressvol voor het plantje.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Getopt. Maakt niet uit verder.

    #37
    nee ik had gelezen dat je kan toppen, fimmen en stressloos toppen.

    toppen is de hele top wegknippen bij de onderste rode streep. fimmen is bi de bovenste rode streep knippen. en dat stressloos toppen is alleen het binnenste groene puntje weghalen.

    ik heb het inderdaad verkeerd gedaan en gewoon getopt ben ik bang.. maar toch vraag ik het me af want ik heb wel degelijk die buitenste fanleaves naar buiten gebogen en laten zitten.
    ach het was een probeersel. gisteren wilde ik toppen na het advies van Bobledsgrow​. misschien heb ik dat dus per ongeluk alsnog gedaan .we zien wel hoe het afloopt

    image.png​
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja ik twijfelde ook erg. heb het jou nooit zien doen bij auto’s volgens mij. wilde het je nog vragen. vergeten. maar was wel benieuwd en ik ben bang dat ik een probleem krijg met mn beperkte hoogte icm de niet zo handige keuze voor relatief grote potten. misschien valt het mee. en ook met wat minder wiet kan ik vrij lang toe. paf maar 1a2 vullingen per dag

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Komt allemaal wel goed. Geen zorgen. En je nieuwsgierigheid is nu verholpen.

      Er is nooit niks verkeerds gebeurd in die zin. Jouw kweekje.

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Komt helemaal goed
      Maak je je geen zorgen
      Zolang jij het klimaat onder controlle houd
      En ze ongestoord zonder verdere stres van koude of extreme hitte kan groeien
      Is er niks verloren
      Je hebt er immers geen nodes vanaf geknipt
      Dus geen onnodige tijd weg gegooid
      En misschien word dit wel de manier voor ruimtes met jou hoogte
      Je moet je oppervlak zo egaal mogelijk indelen

    #38
    even een plaatje 2 uur voor de lamp uitgaat. normaal kijk ik als ze net wakker zijn en hangt de boel er wat sloompjes bij. het zijn net mensen

    nu staat het blad veel hoger. bijna een beetje klauwend zelfs.

    IMG_7370.jpg
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dit is een mooie bladstand ja. Lag het dus daaraan!

      Top

    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Ik heb al meermaals een timelapse gemaakt en dan zie je mooi hoe de bladeren zich aanpassen. Ze weten ook wanneer het licht zal uitgaan want het laatste uur laten ze hun bladeren al wat zakken.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja blij dat het hier aan leek te liggen want je blijft je toch afvragen wat er beter moet. ik ben een gewoontedier dus kijk eigenlijk altijd op dezelfde tijd. een timelaps is een erg leuk idee idd want het is een enorm verschil

    #39
    howdy Stoners, ik blijf spammen

    Vandaag een drupje bio heaven en calmag door 2 liter water. jullie gaven al vaker aan dat het wellicht wat droog stond en ze lijken iets meer water prima te vinden.
    De eerste liter wel weer vergeten aan te zuren. ergerlijk is dat toch.
    een ph meter zonder ijkvloeistof kopen zodat je weer bestelkosten hebt is ook niet handig trouwens. maar als het niet erger wordt dan overleven we het wel.

    de critical rechtsvoor: omdat ze er vanmorgen prima bij stond heb ik haar ondanks mijn voornemen om haar even over te slaan toch gewoon water gegeven
    IMG_7371 2.jpg
    De runtz rechts achter: volgens mij gaat ze prima
    IMG_7372 2.jpg

    Dan de twee getopte dames.. de Strawberry cheesecake:tensio op 220 dus van de schrik heeft ze in ieder geval flink gedronken
    IMG_7374 2.jpg

    en de wedding cake links vooraan:
    IMG_7373 2.jpg

    Hopelijk vergeven ze de mishandeling van giseren en gaan ze lekker door waar ze mee bezig waren.

    Het valt me op, ook mijn oude verslagen terugkijkend dat de planten aan de linkerkant het iedere keer beter doen. Misschien komt dat door de luchtstroom die links voelbaar steviger is. misschien verbeeld ik het me. bracht me in ieder geval op het idee alvast een ventilatortje op te hangen en deze zachtjes te laten draaien. stellen we uit tot morgen. ben ook een stoner tenslotte

    IMG_7375 2.jpg
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      wat een vet apparaat is dat ook zeg. jammer dat ze zo prijzig zijn. deze kan gewoon in je woonkamer, valt alleen mensen op die hem ook hebben

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik ben er ook echt enorm blij mee Alzheimer. 😊
      En het is idd even een investering, maar ik heb met 3 kweekjes(inclusief energie kosten etc) 1 Mgb eruit.

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Oh en ik ben pas vorig jaar September begonnen met kweken.

    #40
    Dit is 2 dagen na de laatste foto
    vanavond maak ik een nieuwe foto
    Maar ze doen het goed zoals je ziet

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja die lijken gewoon lekker door te gaan. die medusa is een kruising van 2 indica's als ik het goed begrepen heb, en jij hebt ze onder een dikke lamp staan toch? hoe krijg je dan zoveel ruimte tussen die nodes?

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Ik heb de lamp op 50 % 30/35cm OP 18/6
      Lumatek pro 600w 2.9
      ze staan op biologisch greenhouse voeding op aarde
      De vorige keer ook
      En dat zal wel de oorzaak zijn
      Hoge dosering stikstof door de biogrow

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      weer wat geleerd. thnx

    #41
    Welke lamp hangt er ook alweer boven?

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ik heb van die gbars. drie leds van 50w dus 150 watt

    #42
    Howdy Stoners, zijn we weer.

    Vandaag de tensios op 160 en 220 dus ik heb 2 liter water verdeeld. (de grotere dames wat meer) met daarin per liter
    -1 ml bio grow
    -1 ml bio heaven
    -1 ml activera
    -0,5 ml cal mag

    Vooraf de grond even flink nat gesprayed om te voorkomen dat het water van de grond afstroomt en de plant er niet bij kan.

    Het lijkt er op dat ze inmiddels gewoon doorgegaan zijn met groeien ondanks de stress van het topppen, hoewel de twee aan de de rechterkant die ik ongemoeid heb gelaten ze nu wel inhalen qua grootte. de tijd zal leren of het verstandig was ze te toppen.
    een half uur wakker stonden ze er zo bij:
    IMG_7376.jpg

    de (getopte)strawberry cheesecake:
    IMG_7378.jpg

    de(getopte) weddingcake:
    IMG_7377.jpg

    dan de critical:
    IMG_7379.jpg

    en de runtz: op deze foto moeilijk te zien maar het blad vouw over de lengte wat dicht lijkt het. ik geloof dat dit stress van de hitte of licht kan zijn? Het zou kunnen, het was gisteren erg warm. minimaal 20 maar eventjes 26 als max en zij staat in de hoek waar de lamp het felst was.
    IMG_7380.jpg

    straks nog even kijken of de grootsten wel genoeg gehad hebben want de tensio bij de cheesecake is na 3/4 liter maar net aan onder de 200 te krijgen. misschien nog een slokje erbij.
    we klooien wat aan, voorlopig lijkt het best goed te gaan..
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      dankje!

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Ze zien er super uitπŸ‘ŒπŸ½
      Normaal als ik top
      Dan bekijk ik de plant
      Vaak zijn de onderste 2 blaadjes de vertakking minder ontwikkeld
      Dus die haal ik er gelijk af
      Dan begin ik bladeren te tellen vanaf onder
      Bij elk blad , zit een oksel , uit elke oksel groeid Zo een tak
      Ik top vaak tussen de 4 en de 6 vertakkingen
      Het liefst na 6
      Want de slechtste vertakking doe niet mee komt met de rest
      Word later alsnog verwijderd
      Hoe meer vertakkingen
      Hoe meer energie in het groeien gaat na alle takken
      En hoe kleiner het per tak word
      Wil ik toppen na 12
      Dat zal ik met een auto flower niet doen
      Dan top ik na 6 en die 6 vertakkingen top ik dan weer na 2
      Ik zag dat ze redelijk wat vertakkingen hadden
      Dat komt goed
      Al zal ik zelf als de onderste iets minder ontwikkeld zijn
      Gelijk verwijderen
      Zodat de energie naar de resterende takken gaat

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ah super dit ga ik nog even rustig teruglezen want ik wilde juist vragen of ik niet wat van die kansloze lage pruikjes kon verwijderen. thnx!

    #43
    Howdy Stoners, zijn we weer

    vandaag 1,5 liter water verdeeld met 1ml bioheaven, 3 ml rootjuice( vond ik nog, jaartje oud..) en 1 ml calmag

    Morgen staat een flinke plons voedingswater in de planning dus vandaag niet al te veel.

    Het allerlaagste blad dat in de weg zat bij water geven heb ik weggehaald en de daarbij zittende kansloze pruikjes ook. meer durf ik niet weg te halen. als de plant er vanaf wil moet ze deze maar loslaten.

    de runzt is de kleinste nog altijd. zal nu een goede 20 cm hoog zijn. gister wat zorgen over hittestress. lijkt niks aan de hand vandaag. dus snel vergeten
    IMG_7389.jpg
    De critical freebie.

    Als ik de reviews mag geloven is dat slaapwiet dus ik ben blij met hoe ze er bij staat momenteel. het bovenste nieuwe blad heeft wat lichtgroene strepen. vreemd. even in de gaten houden
    IMG_7390.jpg

    De getopte strawberry cheesecake. zo'n 25 cm nu. volgens mij gaat ze prima. drinkt iedere dag met afstand het meest
    IMG_7388.jpg
    en de wedding cake. dit zou volgens de zaadboer de kleinste worden. voorlopig lijkt het daar niet op, maar we gaan het zien. IMG_7387.jpg
    verder geen nieuws en geen vragen. als het zo gaat zoals nu krijg je bijna de neiging nog ergens een paar planten neer te zetten. krijg er gewoon lol in

    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Gaat lekker man!
      Als ik een tip mag geven; Voorzichtig met de CalMag

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      dank je! ja ben erg blij met hoe het gaat voorlopig. vorige rondes deed ik rustig aan met de calmag en kreeg ik daarna iedere keer problemen. ik heb een waterontharder en als ik vergeet dat geval uit te zetten of als ik de kraan niet lang genoeg door laat lopen nadat ik hem even uitzet, heb ik heel zacht water. dat moet ik dus wat compenseren. maar je hebt gelijk. iets minder kan ook wel . thnx!

    #44
    Howdy Stoners, zijn we weer.

    even de adminsitratie bijwerken. beide tensios op 240 dus 0,75 ltr voor de groten en 0,5 voor de runtz

    vandaag een flinke maaltijd met wat fishmix 2ml , bioheaven 2ml , activera 2ml en de laatste rootjuice 2 ml per liter op het programma.

    Ze zijn in 24 uur echt centimeters de lucht in geschoten, het gaat ineens zo hard dat ik blij ben dat ik de grootsten getopt heb en me afvraag hoe ik andere rondes die achtersten toch water gegeven heb. kan er nu al bijna niet meer bij..


    totaalplaatje:
    IMG_7397.jpg

    dan de weddingcake. van boven en van opzij

    IMG_7398.jpg
    IMG_7399.jpg

    de strawberry cheesecake:

    IMG_7401.jpg

    de critical van boven en opzij
    IMG_7404.jpg IMG_7405.jpg

    en de runtzsmurf:

    IMG_7403.jpg

    misschien moet ik de lamp gaan verlagen om de groei te remmen? eens teruglezen hoe ik dat eerder gedaan heb.
    maar ze zien er vrolijk en groen uit dus ik ben tevreden. nu met een klein biertje de tuin in
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Eclecticon
      Eclecticon commented
      Editing a comment
      En wat als je een siliconen slang om de tuit van de gieter drukt? Die zijn bij alle bierbrouw sites te koop. Dan kom je met gemak achterin.
      Bijvoorbeeld: https://www.unibrew-nederland.nl/sil...8-x-12-mm.html

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Tuinslang en pvc buis en een trechter kom je al een heel eind.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja goeie tips. de gieter verlengen met zo’n slang zou goed kunnen helpen idd

    #45
    Howdy, even een vraagje tussendoor.

    ik zie een verkleuring op het blad van de critical die ik niet kan terugvinden in de bladprobleem oplosser die op dit forum staat. Misschien is het niks, misschien is het een begin van een probleem dus ik dacht ik vraag het toch even:
    het grote blad op de foto en dan met name de horizontale vinger. die heeft allemaal lichtgroene plekken op een verder donkergroen blad. is dat normaal en trekt dat nog bij of is dit iets waar ik wat mee moet?
    IMG_7407.jpg

    ze lijken verder wel content. groeien de laatste dagen als een speer en drinken ook meer dan tot nu toe. al pruikjes her en der. terwijl ze vandaag 3 weken oud zijn volgens mij
    IMG_7408.jpg
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      TMV virus is bekent, maar dat is bijna nooit het geval. Vandaar dat ik denk een 'ander virus'
      Of zo
      πŸ˜€

      Gaat goed verder he?

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      we houden het in de gaten. thnx😁
      ja meer geluk dan wijsheid maar deze ronde ging vanaf de start echt heel voorspoedig. ben natuurlijk nog maar 3 weken op weg, maar ik ben ook wel eens na 3 weken opnieuw begonnen. dus voorlopig heel tevreden. zoeken hoe ik ze klein kan houden maar dat is een luxeprobleem

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zet dat effe goed op beeld en tag dan lr 2 effe voor uitleg.
Bezig...
X