Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slaapmiddel op zolder, deel zoveel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Howdy Stoners, zijn we weer. klemmetjes nog altijd niet binnen. chinese meuk is niet duur maar het duurt wel even voor je het binnen hebt..

    vandaag week 2 bloei en ik heb toch maar een keer het voedingsschema aangehouden. nu weer een paar dagen aangezuurd water of niks.

    vandaag per dame ongeveer 3/4 liter met per liter
    2 ml fishmix
    1 ml top max
    2 ml bloom
    1 ml algmic
    2 ml bioheaven en 2 ml activera
    IMG_7498.jpg

    Luchtvochtigheid gaat wel een dingetje worden. is in de kast een flink stukje hoger (tot 70 soms)dan erbuiten. misschien zet ik de kastdeur wel op een kier om te kijken of dat helpt.

    verder geen nieuws, alle toppen weer zo geleid dat ze niet al teveel boven het net uitkomen omdat het net erg kort op de lamp zit.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hoezo niet?

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      omdat ik a-technisch ben en ik wil de huidige installatie niet vernaggelen. als de afvoer van de warmteterugwininstallatie verstoord wordt en ik die zooi moet laten herstellen ben ik een boel geld kwijt en heb ik een boel gedoe om mijn kweekje te verbergen

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ik bedoel een ontvochtiger die het vocht opvangt in een bak.

    #62
    Ik heb deze, kan water opvangen in een interne bak of via een slang in een emmer.

    20220818_090703.jpg Qlima D612

    Kun je dat lucht verversing systeem niet uitzetten, mijn broer heeft dat ook maar die heeft hem gewoon uitgezet omdat dat tochtte.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      Bobledsgrow ja dat is wat ik wilde, de afvoer van de WTW samenvoegen met de afvoer van mijn kast en dan de lucht gezamelijk naar buiten geleiden. maar de diameter van de inlaat en uitlaat van de WTW moeten vergelijkbaar zijn om problemen en trillingen etc te voorkomen dus ik durf niet zomaar de afvoer van de wtw te veranderen. als ik het makkelijk ongedaan kon maken zou ik het proberen, maar dat is dus niet zo. ik zal ergens informatie in moeten winnen bij iemand die dit werk doet en hem een plausibel verhaal over mijn extra afvoer voorleggen zonder dat ik hoef uit te leggen dat het om een kweekkastje gaat.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Wasdroger in de buurt?

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      oh dat is een goeie. in de praktijk is het een erg onhandige plek maar ik zou kunnen zeggen dat het vanwege herrie/ruimtegebrek de nieuwe plek moet worden.

    #63
    Howdy stoners, alleen aangezuurd water vandaag. kutdag
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Haha happy wiet is altijd goed! 😁😉

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Oh trouwens, zijn je haakjes eindelijk binnen? 👀

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      nee helaas nog altijd niet. zit bij de brievenbus te wachten

    #64
    Howdy Stoners, mini update, weinig nieuws. aangezuurd water op het menu. tensios 350 en 450 dus 2,5 liter in totaal verdeeld.

    lamp nog laatste tikje verhoogd. hangt scheef zie ik nu.. nog altijd wachtend op die klote klemmetjes..

    LV wel prima nu ik de deurtjes op een kier laat. is van bijna 80 gezakt naar 52 . in deze fase van de kweek kan dat nog prima. zolder is donker en de geur valt nog heel erg mee.

    IMG_7506.jpg

    de runtz vooraan maakt de meeste toppen lijkt het. omdat mn net zo ongelukkig hangt heb ik weinig zicht op de rest. maar dat komt hopelijk later deze week.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Mooi
      Mooi groen
      Mooie toppen
      Behalve dat ene blaadje, weg ermee

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      +1 (ook voor het blaadje)

    #65
    Howdy Stoners,

    Snel een 1/2 liter pp aangezuurd water erbij en klaar zijn we. dat verbrande blad is van de critical. die had ik niet getopt en in 1 nacht groeide ze compleet tegen mn lamp aan. zal dat even weghalen inderdaad. ze zijn mooi groen dus ik hou het ook vandaag op water alleen.

    LV is k** met peren. tussen de 68 en 80 dus ik doe de deurtjes weer een stukje open.

    verder geen plantennieuws. klemmen nog niet binnen en door al het gezeik op mn werk ook geen puf om ze ergens anders te halen. we wachten het gewoon af.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Misschien wat touw bevestigen aan je net en daar wat gewicht aan hangen?

    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Ik bedoelde inlaat gaten!
      KLIK HIER

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      Highrider oh sorry man ik heb compleet over je tip heengelezen. ik denk dat je gelijk hebt. kast op een kier is vergelijkbaar met meer inlaatgaten denk ik. nu je het zegt heb ik volgens mij in een eerder rondje ook die verduisterkap van de inlaat afgehaald om meer lucht in de kast te krijgen. ik ga kijken of ik die dingen er af kan halen en of de LV dan daalt. er werd net namelijk al gezegd dat ze mn kast konden ruiken. dat zou kunnen komen door de deur op een kier. maar ik hoop dat het komt omdat ik er net gewoon bezig was met voeding geven etc. thnx!

    #66
    Howdy Stoners, zijn we weer.

    Voorzichtig optimistisch omdat ondanks het natte k**weer de LV daalt tot 55 met de kastdeurtjes op een kier. LV was opgelopen tot boven de 80 dus dat werkte nogal sfeerverlagend hier


    Nog altijd geen klemmetjes in huis maar toch een poging gedaan het net wat te verlagen. onder vastmaken aan de stoffen potten heb ik geen vertrouwen in. heb eerder al eens die potten kapotgescheurd en erom heen is 0 ruimte: er is ook geen paniek dus ik wacht rustig op die klemmen
    IMG_7511.jpg

    Maakt ook niet uit, op deze manier is het prima vol te houden tot de klemmen er zijn. het net hing met een tie rip aan de lamp vast, maar die heb ik losgeknipt in de hoop dat hij gewoon blijft hangen op de planten :

    dat blijft prima hangen en het net wat naar beneden drukken lukte ook redelijk.
    IMG_7512.jpg

    links vooraan de runtz. niet getopt . mooi groen. toppen beginnen flink aan te dikken.
    IMG_7513.jpg

    rechtsvoor de critical. dat is de enige dame die naast mooi groen blad ook wat lichter blad heeft en die dus een extra slok voedingswater heeft gehad vandaag.
    best vreemd. op de foto hieronder zie je rechts een top die echt beduidend lichter groen is dan de top links ervan. heb 3 keer gecheckt maar het is echt dezelfde plant
    IMG_7514.jpg

    rechtsachterin een reden dat ik zit te wachten op de klemmen. ik zou daar het gaas graag wat verlagen zodat ik de weddingcake ook eens kan bekijken/geleiden. weinig toppen maar wel dikke en die zijn al redelijk besuikerd. dat belooft wat want na het weekeinde zit bloeiweek 2 er pas op. in totaal zijn ze dan 5 weken oud
    IMG_7515.jpg

    de weddingcake wordt een beetje overwoekerd door de strawberry cheesecake. deze staat linksachter maar is te lang om de toppen daar kwijt te kunnen. in die hoek zie je dus maar weinig want haar toppen komen verderop wel boven.
    IMG_7516.jpg

    Vandaag 2 liter voedingswater gegeven volgens schema van bloeiweek 2

    per liter
    2ml allerlaatste keer fishmix, vanaf nu biogrow
    2 ml activera
    2 ml alg mic
    2 ml bloom
    1 ml top max
    2 ml bio heaven.
    de rest van het weekend weer aangezuurd water.

    zo'n kastje is een leuke afleiding in een kutweek als deze. hopelijk zit er een wietje bij waar ik goed op slaap want ik heb dat helaas harder nodig dan ooit. deze week wat oud apenhaar gevaped. man wat een flutwiet. bij het drogen is alles door elkaar geraakt dus ik weet niet welke het was maar deze mik ik aan de kant voor in de tinctuur/olie. na twee vullingen in de mighty nog geen enkele ontspanning. vanavond eens een ander potje opentrekken.
    Last edited by Alzheimer; 3 weken geleden.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Heb je een paar chat berichten gestuurd!

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja super

    #67
    Howdy Stoners, even de administratie bijwerken.

    Aangezuurd water op het menu vandaag. En niet teveel want het is vochtig overal. Met de deurtjes op een flinke kier is de LV 55, doe ik ze dicht loopt het op tot ruim boven de 70...

    Tensios op 450 en 550. twee liter verdeeld en later vanavond kijk ik nog even of dat niet te weinig is.

    toppen beginnen wat groter te worden, blad is mooi groen, op dat ene blad na . had een beschadigd blad weggehaald bij de critical maar de runtz heeft er ook 1. is ook niet getopt en zat ook ineens tegen mijn lamp aan.

    het is bijna eind week 5 en eind week 2 van de bloei. man wat gaat het hard. nog 5 weken en we zijn misschien al weer klaar.
    misschien moet ik mn werk er maar van maken nu ik ontslag ga krijgen
    IMG_7522.jpg

    heeft iemand ervaring met auto's en blad weghalen? kan dit na twee weken bloei nog of is dat onverstandig? ik zou nog wel wat weg willen halen om de LV te verlagen en de toppen wat meer direct licht te geven.

    dat was hem weer.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik vind het al flinke topjes voor pas 2 weken.
      Ik zeg doen, word gewoon wietboer! 😁

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Heb het vaak op YouTube voorbij zien komen dat ze zelfs in de late bloei nog defoliation toepassen

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ok super. dan ga ik denk toch wat blad verwijderen want het groeit zo vol onder het gaas dat ik ontzettend bang ben voor rot met dit weer.

      wietboer. klinkt best goed 😁.

    #68
    Howdy Stoners, zijn we weer.

    zat vandaag iets te vroeg klaar om water bij de plantjes te mikken. lamp was nog net niet aan dus een keer de gelegenheid om een foto te maken met de lamp uit:

    IMG_7526.jpg

    mooi zichtbaar waarom ik bijna geen voeding durf te geven deze ronde. het is diep donkergroen deze ronde .

    Nog altijd die kloteklemmetjes niet in huis. het gaas hangt gewoon op de planten want zit nergens aan vast. voor in de kast hangt het wat lager dan achterin waar links de strawberry cheesecake veel ruimte opeist.
    lamp aan:
    IMG_7531.jpg

    Tensios op 500 en ook 1 op 600 dus iets meer dan 2 liter erbij gemikt. meer durf ik net aan met de hoge LV

    rechtsachterin zie je de wedding cake maar nauwelijks. is de kleinste in de kast maar heeft wel een paar mooie toppen. lukt me niet ze goed in beeld te krijgen ..
    IMG_7532.jpg

    een handje blad verwijderd en verder geen nieuws..
    week 5 zit er op. bloeiweek 2 ook. Als ik de zaadboer mag geloven zijn de voorste twee (runtz en critical) over een maand al klaar. de dames erachter drie weken later. eerst de periode met de hoge LV maar doorkomen. met de kast op een kier zakt deze naar 55 dus daar ben ik niet ongelukkig mee
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Nou dat mogen dan wel goud omhulde klemmen zijn zeg! 😉

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ze worden hier in huis al gek van mn gemopper

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Irritant he dat lange wachten. Nadeel van online bestellen, ze kunnen wel s vertraagd zijn, heuuuuul erg vertraagd. 😭

    #69
    Howdy Stoners, zijn we weer.


    Tensios op 450-550 dus toch maar weer dik twee liter aangezuurd water voor de dames. ook een paar handjes blad weggehaald. dat moet ik als ik moed verzmeld heb nog een keer doen want ik zie op de foto's nu dat het nog veel te vol is.

    IMG_7534.jpg

    Maarrrrr. mn gaas/net zit vast aan de kast, de klemmen zijn eindelijk binnen. ze zijn irritant klein en daardoor is het nogal een toer om ze goed vast te krijgen, maar het lijkt er op dat het blijft zitten dus voorlopig ben ik tevreden.


    De weddingcake rechts achterin haalt nu bijna het net. liefst had ik het net daar nog wat lager getrokken. maar dan schiet het los door de spanning die er dan op komt. op deze foto zie je rechtsboven zo'n klemmetje trouwens. plakt aan de kast en ik haak hem aan het net. als het nodig is kan ik deze losklikken en het net verplaatsen. dan heb ik wel een nieuwe plakker nodig ,maar gelukkig heb ik er 30 besteld
    IMG_7535.jpg

    de toppen ga ik de komende dagen waar mogelijk nog wat verder verdelen. ook mogen ze er vanaf nu beperkt doorheen groeien. als het tegek wordt bind ik ze terug op het net.
    IMG_7541.jpg

    Toch nuttig voor me om wat extra foto's te maken en op een groot scherm te bekijken. ik zie overal beginnende overvoeding dus de komende twee dagen blijft het net als vandaag bij water en dan zien we wle weer verder

    IMG_7537.jpg


    De LV is met de kast dicht 70. dat kan dus niet helaas. met de kast op 2 kieren van 5 cm is de LV 45 dus ik heb wat parfum bij de zolderopgang hangen en laat de deurtjes voorlopig op een kier. dan zie we later wel weer of dat houdbaar is
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja is ook zo. maar ik ben slaapwiet nodig hè. dus volop amber en zo laat mogelijk oogsten. wat vroeger oogsten vanwege rot maakt mijn ronde waardeloos

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik snap je.

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Voor afjes wel ja, ik zou het doen ben je even beetje geld kwijt maar wel van het probleem af. Alzheimer

    #70
    Howdy Stoners, zijn we weer

    korte update. LV = 45 met kastje op een kier dus daar zijn we blij mee.
    Blad is diepgroen, tegen overvoeding aan dus water op ph 6.2 en vanwege de LV maar een schamele 2 liter verdeeld.
    Ook weer een handje blad weggehaald, dat blijf ik de komende dagen doen.
    Paar klemmetjes extra geplaatst want aan de achterkant was het net losgeknald inderdaad

    IMG_7546.jpg

    Verder geen nieuws.

    --edit-- oh k** ja. bij blad verwijderen trok ik twee keer per ongeluk een sliert van vele centimeters huid van de stam mee .. ik wilde het afbreken maar scheurde het dus. mooi dom. beter knippen om blad te verwijderen? moet ik nog wat met die wond /dunne lange beschadiging? het is maar miniem maar ik denk ik vraag het toch even
    Last edited by Alzheimer; 2 weken geleden.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      yes thnx ga ik dat doen. wondverzorging is niet nodig?

    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Noo stress

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ok thnx. weer even gerustgesteld de bodem van een aantal potten is al in zicht dus ik wil dit rondje niet verneuken

    #71
    Howdy Stoners, zijn we weer

    Eindelijk weer eens voedingswater op het menu. ik volg bloeiweek 3 voor lightmix

    2,5 liter met per liter
    2 ml alga mic
    2 ml bloom
    2 ml bio grow
    3 ml activera
    3 ml bioheaven
    1 ml topmax
    de calmag ben ik al een tijdje vergeten dus neem ik de volgende keer weer eens mee.

    met de kast op een kier is de LV max 53 geweest dus ik durf weer even wat meer water te geven. morgen misschien een klein drupje aangezuurd water en anders niks

    de weddingcake krijgt het minste. ze is me te groen en is wat kleiner. bijna niet in beeld te krijgen maar toch een poging:
    IMG_7554.jpg


    de runtz:
    IMG_7551.jpg
    de critical rechtsvooraan: veelbelovende toppen. slaapwiet zegt de zaadboer
    IMG_7548.jpg
    wordt een mooi veldje zo lijkt het.
    IMG_7549.jpg

    ben mijn oude wiet aan het opmaken. restjes oud apenhaar onderuit de potten, geen idee welk soort en voel er weinig van. maar na drie vullingen slaap ik zeker 5 a 6 uur dus ik ben tevreden en zing het zo wel even uit.
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Mooi veldje zo allemaal zelfde hoogte

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja dat heb ik wel eens minder gelijk gehad ik moet niet te vroeg juichen maar voorlopig gaat het best ok volgens mij

    #72
    Howdy, korte update. 1,5 liter aangezuurd water vandaag. beetje dorst creeren voor een flinke plons voedingswater ergens de komende dagen want de voorste dames worden ineens vrij rap wat lichter van kleur.

    IMG_7556.jpg

    doe die lamp eens aan:
    IMG_7559.jpg

    dat was hem weer

    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Worden toch wel wat grammetjes hoor!

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Lekker bezig 💪

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja tnx mannen. hoop het van harte. heb maar een 150w lampie en maak ieder rondje wel een paar blunders dus heb nooit veel meer dan 150 gram droog geoogst denk ik. deze ronde is het risico wat meer verdeeld. geen enorme kegels maar wel wat meer toppen dan anders. en door het net is alles redelijk op gelijke hoogte dus ik hoop dat het wat wordt op deze manier

    #73
    Howdy Stoners,
    even de administratie bijwerken. omdat er morgen bier op mijn programma staat en ik dus niet aan de planten toekom heb ik vandaag een flinke plons voedingswater zo verdeeld dat de weddingcake het minste kreeg. daarna nog wat aangezuurd water waarbij deze juist het meeste kreeg. op die manier geprobeerd ze goed nat te zetten en toch niet te verstikken met teveel voeding.

    de andere 3 beginnen al wat minder groen te worden dus ik wil eigenlijk naar 3x voeding in de week toe voor hun en 2x voor de weddingcake. Die zie je uiterst rechts, ze heeft bijna geen ruimte door de strawberry cheesecake links van haar.

    IMG_7561.jpg

    de strawberry zie je hier dus, maar omdat de toppen zol ang zijn is op de plek waar de pot staat juist ruimte over..:
    IMG_7562.jpg

    dan de runtz:
    IMG_7563.jpg

    en de critical:
    IMG_7560.jpg

    tot de volgende! IMG_7564.jpg
    Last edited by Alzheimer; 2 weken geleden.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit hoor!

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Is al een mooi toppenveld zo, goed bezig!

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja voorlopig gaat ie lekker. zo benieuwd naar die soorten. zit nu oud apenhaar op te paffen. 😅

    #74
    Howdy Stoners, zijn we weer. aangezuurd water met wat calmag(bedankt voor de herinnering reppel) op het menu vandaag. tensios beiden tussen de 450 en 550 dus ruimt twee liter verdeeld.

    Week 6 zit er na vandaag op dus 3 weken bloei achter de rug.
    Omdat ik wat zuinig was me de voeding vanwege de verbrande bladpunten, schiet ik nu wat door de andere kant op. vooral de voorste twee dames zijn rap aan het vergelen. morgen dus weer een flinke plons voedingwater en dat probeer ik de komende week 3 x te plannen. snel even een foto voor de lamp aanging en dan blijkt het toch wel een beetje mee te vallen. IMG_7567.jpg

    lamp aan zie je wel wat verkleuring
    IMG_7572.jpg
    de wedding cake rechts achterin heeft als enige nog altijd diepgroen blad. mooie plant is dat, jammer dat ik hem maar amper zien kan vanwege de grotere starwberry cheesecake links van haar

    IMG_7571.jpg

    de runtz lijkt het verste onderweg. begint ook mooi besuikerd te raken:
    IMG_7569.jpg
    LV is met de kast op een kier 50-55 dus dat lijkt ook redelijk.

    eigenlijk is dit een vrij zorgeloos rondje tot nu toe.
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      . volgens de zaadboer zouden de voorste twee over 3a 4 weken klaar moeten zijn...

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Erg mooi gekleurde toppen, dat wordt echt een fijn wietje. Kun je soms al snel zien, zoals hier nu
      Top

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      hier word ik vrolijk van. thnx takketoelli

    #75
    Howdy Stoners, zijn we weer. Week 7, bloeiweek 4 is gestart. ruim 2,5 liter voedingswater verdeeld volgens schema biobizz IMG_7574.jpg

    LV is 50 dus ik zag nog geen dringende noodzaak om meer blad weg te halen. misschien morgen nog wat uitdunnen bovenin om wat licht door te laten. daarna moet ik ze niet meer gaan stressen denk ik?

    begint een mooi veldje te worden zo, al lijken ze op de foto wat groter dan ze werkelijk zijn

    --edit. kut ik heb me verrekend. week 16 is de kweek gestart dus we hebben al 7 weken gehad. nu eerst terugzoeken hoelang ze al bloeien. wat ben ik ook een oen

    ik ga uit van 3 weken bloei achter de rug dus zitten we nu in begin week 4 bloei en in begin week 8 totaal.
    Last edited by Alzheimer; 1 week geleden.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment

    Bezig...
    X