Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

Hier klopt toch iets wel degelijk niet die planten hebben veel eerder in bloei gestaan ! vergelijk bovenaan de pagina (dag 16) en onderaan de pagina (dag 22) totaal geen verschil.. je ziet zelfs bij dag 16 al geen verkleuringen van het groeiproces aan de bladeren ! Of is het de 9 wekn versie ? gr

Comment

Hé Bert, ik snap niet precies wat je wil zeggen maar in ieder geval is dit een kort bloeiende Amnesia dat wil zeggen: 10 weken 12/12

De eerste bloeiverschijnselen zijn zichtbaar vanaf dag 11 12/12 vanaf dan komt de topvorming langzaam op gang. De planten hebben nu drie weken 12/12 achter de rug en de topjes zijn wel degelijk gegroeid ten opzichte van dag 16 12/12, ik zal er morgen even wat close-ups van maken ...

Nog 7 weken te gaan ...

Laterzzz

Comment

ja we gaan tot t randje op jd.haha,gewoon lekker blijven doen wat je doet mohawk!en probeer ons niet te foppen met je updates,want bert heeft je door
        .komt goed,succes met de spint,al zie ik mischien 3 spintjes als ik lang kijk.ik ben nu ook weer de lul met die ********f*ckers.
        grtz

Comment

Aah amnesia, mooie herrineringen. Of beter gezegd het gebrek aan die herrinering. Ik hoop dat het je goed gaat lukken.

Comment

Moooi hokje zou ik zeggen
            Alles erop en deraan zie ik.

grtz

Comment

A sharp comment markster "lol" miss had je die laatste stick betr kunnen latn maja het kwam miss verkeerd over , ik bedoelde de vegetatieve fase mohawk maar goed de topvorming gaat lekker gr

Comment

Hé Markster, thanks voor je reply, ik denk dat de spint-uitbraak nu onder controle is. Volgende week heb ik de originele Plant Vitality + weer in huis, ik wil Esmee nog twee tot drie keer sproeien met PV voor de zekerheid. Mochten er toch nog spint-mijtjes rondlopen hebben ze weinig kans meer.

Ik zal ze krijgen ...

Bert, ik begrijp nog steeds niet wat je wil zeggen. Tsja ..., ik ben een Amnesia-roker dus daar zal het wel aan liggen ...

Homegrown en Husky, welcome on board ...

Vandaag dag 23 12/12:

Zojuist foto's gemaakt vlak voor het licht aan ging, enjoy ...

Het schoteltje met blaadjes heb ik gisteren bij de andere planten weggeknipt en gecontroleerd op spint, gelukkig niks gevonden ...

Laterzzz
                Attached Files
                Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 13:50.

Comment

Handig zo'n ph metertje
                  later schaf ik mij die ook aan eerst enkel kweekjes voor beetje meer ervaring op te doen

grtz

Comment

Hé Husky, de PH-meter is niet echt accuraat. De Ph wordt weergegeven in stappen van 0.5 dus: 4.5 / 5.0 / 5.5 / 6.0 / 6.5 / 7.0 / 7.5 / 8.0

Vanmiddag (dag 23 12/12) nog één blaadje gevonden met twee levende spint-mijtjes erop, eraf geknipt en weggegooid.

Zojuist per dame 1 liter water gegeven met 0,5ml Mills C, PH 5.8 (250ml boven, 350ml pijp, 400ml kuip)

De potten zijn afgedekt en de plantjes moeten het nu twee etmalen zelf doen, het is nu donderdagavond, ik ben zaterdagavond weer terug.

Laterzzz

Comment

azo
                      en die spint mijtjes zie je dat goed ?
                      want is nu men eerste micro kweektje

grtz

Comment

Hihi ok dn voor de lekn onder ons : ik bedoelde dat ik de planten erg klein gebleven vond , en d8 dat het er miss mee te makn had dat licht eerder op 12/12 heeft gestaan (door bijv slecht werkende schakelklok ofso) en daardoor eerder in bloei zijn gekomen dan jij aannam....maar goed dat is natuurlijk een optie er kunnen nog genoeg andere redenen van toepassing zijn , maar goed gaat lekker en moge er iets moois vanaf komn grus

Comment

Hé Mohawk,

Mooie planten heb je daar .
                          Heb zelf op dit moment ook 4 Amnesia dames staan die ongeveer net zo ver als die van jou zijn .
                          Ik ga je kweek nauwlettend volgen dan heb ik wat vergelijkings materiaal .(al staan die van mij wel onder een led dus zullen iets minder knallen )

succes met je kweek

grtz
                          Led's grow !

Comment

Hé Bodos, leuk dat je meekijkt, ook succes met je kweek

Husky, die spint-mijtjes kun je met een microscoop-loepje prima bekijken, vergroot 45 x en heeft twee led-lampjes ... kost weinig, super handig ...

Aah Bert, nu snap ik ut

De meiden zijn inderdaad maar weinig gegroeid na de eerste bloei-verschijnselen, ze zijn gemiddeld op zo'n 45 cm blijven steken. Mijn vermoeden is dat het met de genetica van de stekken te maken heeft. Het vorige rondje met stekken van dezelfde moeder was vergelijkbaar. De tijdklok heeft in ieder geval normaal gefunctioneerd, de meiden lieten na een dag of elf op 12/12 hun eerst bloei-verschijnselen zien. Er zullen nog wel wat centimeters bijkomen doordat de toppen zich verder ontwikkelen. Dat de planten laag gebleven zijn heeft ook zo z'n voordelen, de internodes zijn mooi kort en als het verder goed gaat worden het van onder tot boven kneiter harde toppen. Daarom dief ik de dames ook niet, er komt voldoende licht aan de onderzijde van iedere plant.

Morgen weer een update met foto's ...

Laterzzz
                            Last edited by Mohawk; 5 September 2011, 00:19.

Comment

Vandaag dag 27 12/12:

Vanmorgen heb ik een grondmonster genomen uit één pot om te controleren, de meting wees een EC van 2.85 uit. Omdat ik mij afvraag hoe de EC zo hoog komt (aan het beetje voeding dat ik geef kan dat niet liggen) heb ik ook een grondmeting gedaan van de Allmix - zo uit de zak - en wat blijkt ...; de grond had al bij aanvang een EC van 2.53 ...

Zo zie je maar weer ..., meten is weten ..., jammer dat mijn meet-electrode kapot was aan het begin van de kweek.

Vanmiddag na drie dagen weer water gegeven: 0,5ml Mills A / 0,5ml Mills B / 1 ml Mills C per liter. EC 0.95, PH 6.0

Verder heb ik Esmee weer grondig gecontroleerd en ja hoor ... weer twee blaadjes gevonden met spint ..., afgeknipt en weggegooid

Wat zijn die beestjes hardnekkig ..., ik hoop maar dat Esmee nog blaadjes overheeft eer dat de originele Plant Vitality+ binnen is, dat kan nog wel een paar dagen duren is mij vandaag vertelt. Ik heb een foto gemaakt van de onderzijde van één van de blaadjes waarop je duidelijk 4 van die rakkers ziet rondkruipen ...

Ik heb ook een foto van Esmee gemaakt waarop goed te zien is dat ze flink is gekortwiekt

De topvorming is lekker op gang, de foto's spreken voor zich ...

Laterzzz
                              Attached Files
                              Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 13:54.

Comment

grote spinten betekent ook eitjes,je moet snel ingrijpen wil je ze nog indammen.
                                zou erg jammer zijn mochten ze je prachtigge plantjes leegzuigen.
                                grtz

Comment

Bezig...
                                X