Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

Klopt haha al kan ik dat persoonlijk niet bevestigen maar toch ik vind 1200 watttoch wat te veel vooral als ik naar de uitleg van je vorige kweekjes kijk en daarbij dat je zelf aangeeft dat ze nu toch best klein zijn zou ik ondanks dat er genoeg potentie in de dames zit (valt al te zien) toch een 600 tje ophangen is zekr voldoende hoor gr klitfetesjist

Comment

Hé Tumble, ze zijn idd lekker op gang ... Gisteren heb ik maar weinig water gegeven (250ml in de pijp EC 1.65 / PH 6.0) en vandaag (dag 33 12/12) de eerste keer H&G Topbooster gegeven in plaats van Mills C, ik heb wel dezelfde hoeveelheid Mills A/B toegevoegd (EC 1.75 / PH 6.0). De Topbooster geef ik 4 dagen mee ..., daarna gaan we knallen ...

Vanmorgen heeft één afzuiger het begeven die ik de vorige ronde heb gebruikt voor de cooltubes en nu voor de actieve inblaas. Gelukkig heb ik deze ronde een andere afzuiger voor de cooltubes in gebruik genomen anders had ik nu een paar gesprongen lampen gehad ...

Laterzzz

Comment

ken iemand die werkt ook met cooltubes in een lage ruimte,als de temperatuur te hoog word in de ruimte,40+dan gaat alles uit,ook de afzuiger.is eigenlijk een brand beveiliging.misschien dat je zoiets ook in kan bouwen.verder vind ik je ec wel de hoge kant opgaan,omdat je maar van die kleine planten heb.maar als ze de voeding wel opnemen ga je wel hele bagger vette toppen krijgen.

Comment

Hé Tumble, ik heb in het begin een thermostaat-beveiliging aangeschaft maar weer teruggebracht omdat het apparaat niet goed functioneerde. Je wilt natuurlijk niet dat alles uitgaat zonder dat het nodig is. Wat ik nog wel een keer wil realiseren is een beveiliging die de lampen uitschakelt als de afzuiger van de cooltubes stil valt. Gelijktijdig moet dan een noodverlichting worden ingeschakeld zodat de planten niet in het donker komen te staan. De hoofd-afzuiger moet natuurlijk wel blijven werken anders meurt de hele tent de pan uit na een uurtje. Het lijkt mij een uitdaging om zelf een schakelbord te maken waar dit soort veiligheids-schakelingen zijn ingebouwd. Maar goed, ik kan zo nog wel een hele lijst van verbeteringen bedenken en niet alles kan tegelijk worden gerealiseerd.

Ik ga op mijn gevoel af met voeding geven. De EC-waarde van de aarde was in de zak al erg hoog (EC 2.5) maar de planten lijken het wel lekker te vinden ... De voeding die ik gebruik is een minerale voeding en ik hanteer een lagere dosis A en B dan het schema aangeeft. Nu het grote blad wat lichter van kleur begint te worden schroef ik de EC langzaam op en neem binnenkort weer een grondmonster, toch staar ik mij niet blind op de meetresultaten, ik kijk vooral naar de plantjes en probeer logisch na te denken. Zodra er van overvoeding sprake is kun je dit het eerste zien aan verbrande bladpunten en een algemene stilstand in de ontwikkeling, vooralsnog is van beide kenmerken geen sprake ...

De Topbooster van House & Garden heb ik eerder gebruikt, een top-product ... Ik ben benieuwd wat het nu gaat doen in combinatie met Mills. De plantjes hebben vandaag 250 ml in de pijp en 200 ml in de kuip gehad. Morgen weer een ruime waterbeurt (850 ml) van boven, midden en onder in de kuip met een lagere EC.

Laterzzz

Comment

Vandaag dag 35 12/12:

De meiden doen het goed, ze hebben gisteren een waterbeurt van 750 ml per plant gekregen (EC 1.35 / PH 6.0) en vandaag 1 liter per plant (EC 1.50 / PH 6.0). Dit is de derde dag dat ik House & Garden Topbooster mee heb gegeven aan het voedingswater (1,5 ml per liter), morgen de laatste keer bij begin week 6 12/12. De planten nemen het water goed op, het blad staat fier omhoog. De grote bladeren worden wat lichter van kleur maar vergelen niet, geen verbrande bladpunten, het voedingswater hou ik morgen nog op EC 1.50 en bouw ik het gedurende week 6 op naar 1.80.

Vandaag ook foto's gemaakt, enjoy ...
            Attached Files
            Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 14:10.

Comment

Ze zien er gezond uit voor de 6e week.
              Keep it up!

Comment

Gaat daar lekker Mohawk!! topjes zien er frosty uit mmmm

Hoeveel cm zijn de meisjes ondertussen? En wat is het gemiddelde aantal weken bloei voor je amnesias denkje?
                kheb zelf amnesia haze van keraseeds en die zegge 12weken bloei binnen. Kheb niet zo veel ervaring maar kvind 12 weken lang, dus kben beetje nieuwsgierig naar de tijdspanne van je bloei :p

Peace!
                Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                A friend with Weed is a friend Indeed

Comment

Hashizall, de meiden zijn nu zo'n 45 tot 50 cm hoog. Deze Amnesia heeft ± 10 weken 12/12 nodig.

Vandaag dag 36 12/12:

Vanmiddag de schatjes 650 ml water gegeven (per liter: 1,5 ml Mills A / 1,5 ml Mills B / 1,5 ml H&G Topbooster / EC 1.50 / PH 6.0). Ik heb vandaag ook weer grondig gecontroleerd op spint en gelukkig niets gevonden, super spul de ORIGINELE Plant Vitality Plus ...

Dit is de eerste dag week 6 ..., een mooi moment om wat foto's te maken voor het licht aan gaat ..., dacht ik vanmorgen ...

Bij deze:
                  Attached Files
                  Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 14:13.

Comment

Snap nog steeds niet waarom jij 1200 watt gebruikt ? of ben ik de enige die ziet dat dit gewoon pure energieverspilling is op vijf plantjes waar je max zowiezo maar 500 tot 600 vanaf haald ! dus je hangt er voor de leuk maar 600 watt bij ? als je er nu nog bruin van werd kon je het als zonnenbank gebruiken marj je kunt er altijd nog voor gaan zitten en ervan "genietten" lol ! voor zover het ietswaard is , ze gaan lekker grus edit : sorry kon het niet latn

Comment

Bert, ik gebruik 1200 watt omdat de lichtspreiding met twee lampen beter is, de lampen hangen nu ±30 cm boven de meiden. Eén 600 watt lamp heeft een belichting-oppervlak van maximaal 1.2 m2 bij een hoogte van 50 cm, mijn ruimte is 1.55 m breed. Omdat ik met twee cooltubes werk ga ik ervan uit dat ik ongeveer 1000 watt aan effectief vermogen (lumen) heb.

Dat de planten vijftig centimeter hoog zijn komt omdat ik twee keer heb getopt op twee weken voorgroei. In principe kunnen ze 1 meter hoog worden in deze kweekruimte maar dat geeft meer werk en is onhandig. Ik heb bewust voor gedrongen planten gekozen door twee weken onder 600 watt Metal Halide voor te groeien, de volgende ronde maak ik daar drie weken van en ga ervan uit dat ze dan zo'n 75 cm hoog worden.

Ik weet zeker dat - ook bij dit formaat planten - meer licht ook meer gewicht betekent mits de planten gezond zijn natuurlijk. Ons favoriete plantje is ook op dit formaat gek op licht ..., de lichtsterkte van mijn lampen is minder dan de lichtsterkte van de zon ..., ach ..., het blijft behelpen ...

Vandaag dag 38 12/12:

Vanmorgen heb ik de meiden weer een behandeling met Plant Vitality Plus gegeven, ik heb 2 liter aangemaakt en zorgvuldig onder en over al het blad gespoten. De kuipen kunnen makkelijk worden rondgedraaid door de trolley's, erg makkelijk ... De grond was nog voldoende vochtig dus voor de tweede dag op rij geen water gegeven. Vanaf morgen krijgen de schatjes weer te drinken ..., by the way ..., ik ben benieuwd naar het effect van de Topbooster in combinatie met de bloeistimulator van Mills ...

Laterzzz

Comment

Helemaal mee eens. Ga zo door op die zolder. Alles is erg mooi afgewerkt met oog voor details en volgens mij weet u heel goed waar u mee bezig bent.

Comment

Dit wou ik nou provoceren mooiie , duidelijke uitleg waarin je uitlegt het hoe en waarom ! je hebt duidelijk al verstand van zaken en bent goed ingelezen ! gr ps maar toch sarcasme is o zo leuk haha

Comment

Thanks Monty, er valt nog veel te leren maar met logisch denken kom je een heel eind ...

Ja, da's humor Bert ..., Maar effe serieus ..., je gaat ook uit van een te hoog drooggewicht bij 600 watt (quote: vijf plantjes waar je max zowiezo maar 500 tot 600 vanaf haald!). Uit de meeste kweekverslagen blijkt dat de opbrengst van vijf planten onder 600 watt gemiddeld zo'n 350 tot 450 gram drooggewicht oplevert, niet meer.

By the way ..., één 600 watt lamp gebruikt zo'n 550 kilowatt op 10 weken 12/12, dat kost dus pak 'm beet 120 euro aan stroom. Ik betaal bij de apotheek 10 euro per gram voor een middelmatig wietje, bij 12 gram méér opbrengst heb ik de stroom dus al terug verdiend.

Vandaag dag 40 12/12:

Gisteren hebben de meisjes per pot een halve liter water met voeding gekregen (EC 1.68 / PH 6.1). Vanmorgen heb ik de plantjes weer een halve liter water/voeding gegeven (EC.2.05 / PH 6.1) Gisteren en vandaag heb ik House & Garden Shooting Powder meegegeven aan een mix van Mills A, B en C. De Shooting Powder wordt geleverd in poedervorm en moet dus afgewogen worden, 3 gram op 5 liter water. Het Topbooster kuurtje van vier dagen hebben ze al gehad maar ik heb op de foto de fles er maar even bijgezet.

Foto's spreken voor zich ...

Laterzzz
                            Attached Files
                            Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 14:20.

Comment

... en nog wat foto's dag 40 12/12:
                              Attached Files
                              Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 14:22.

Comment

en dit alles voor 5 plantjes?
                                Grow till the lights are out!

Comment

Bezig...
                                X