Best leuk dit no-till kweken maar hip? Nee hoor, ik zag dit al in 2017 voorbijkomen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Worms&Watts - Gelato Dream - 300W Lumatek - Organic symbiotic - AC Infinity klimaat
Collapse
X
-
Dat is dus wat ik zeg. Ik doe niets nieuws. Feitelijk kweekte ik vroeger ook zo, Sannie style van het oude wielforum. Toen ook al met wormen, bacto en schimmels.
Eigenlijk is alleen de manier van mulchen, topdressing-timing en covercrops er voor mij nu nieuw bijgekomen, en qua technologie het hele VPD gebeuren. Ondertussen ontwikkeld die kweekstijl zich natuurlijk ook in al die jaren, meer kennis meer onderzoeken. Net als dat ook in de moestuin bepaalde dingen ontwikkelen/verbeteren.
In USA is deze manier van kweken zeker wel hip en happening laatste jaren, op hele grote schaal, niet alleen het organische kweken maar vooral ook die focus op VPD en andere ontwikkelingen die ik echt super interessant vind en graag in mn kweek wil verwerken.
In die zin dus zeker hip ja, ook al bestaat het principe al jaren en jaren: Ik zie hier niet van zulke kweekverslagen, ik zie ook maar weinig die zich met VPD bezighouden, en ik zie al die ontwikkelingen ook niet in de NL growshops. Dat bedoelde ik beetje met vastgeroest.
En of we het nou hip willen noemen of niet, ik wil gewoon op zo’n organische manier kweken en daarnaast dat combineren met al die (hippe) ontwikkelingen uit de usa. Niet omdat ik hip wil zijn, maar omdat ik het allemaal leuk en rete interessant vind, en graag het kweken weer op wil pakken met alle ontwikkelingen die ik afgelopen 10 jaar gemist heb. Niets meer, niets minder. Maar nogmaals, misschien zit ik hier niet op het juiste forum, en wordt er gewoon een beetje raar opgekeken als iemand het anders wil doen dan de rest hier. Wat ook prima is natuurlijk.
- Likes 1
Comment
-
Greyvol heeft ook een bak met "overbodig" groen
, en voor het eerst is nogal bezig met dingen uit proberen en ook techniek.
-
Het is de flow van dingen he. Het werd legaal en ineens wilde iedereen het wiel opnieuw uitvinden. Zowat alle oude technieken werden de deur uitgegooid, het moest allemaal anders beter groter meer sneller enz enz.
Geld
Nu gaat men weer langzaam terug naar de oude technieken, omdat de wiet vroeger echt wel lekkerder potenter geneeskrachtiger enz enz was. "Vroeger was alles beter, ik wil terug" 😀
Tja
Mendo Dope volg ik graag; die kweken enorme bomen buiten op de manier zoals jij in de tent doet. Super gaaf en bijna altijd prijswinnende wiet
-
Ik heb me de laatste tijd ook verdiept in VDP en heb sinds kort de heater van AC Infinity met de VDP in de bloei op 1,3 ingesteld.
Ik kweek met Bio tabs dat is ook gebaseerd op bodemleven bacteriën en schimmels geen meters PH of EC alleen gewoon water of osmosewater en om de week het bodemleven n extra boost geven met compostthee en bacteriën dit 24 uur laten pruttelen met lucht om t tot leven te brengen.
Zoals jij het doet vind ik wel heel gaaf nog een stapje verder naar de basics
Old school rules.😶🌫️
-
Rreppellsteeltjam : Leuk die ga ik ff opzoeken
Takketoelli Je hebt helemaal gelijk! En dat is tegelijk ook mooie ontwikkeling, terug naar kwaliteit, smaak, terpenen en de pure essentie van de plant. Mendo Dope: Jaaa die volg ik ook graag, goed met de deuntjes en met de plantjes - No Till Farmer, love it!
Grow Co : Kijk! Leuk! En mooi die heater, heel benieuwd of dat je bijvoorbeeld ook toprot gaat schelen - als je VPD tijdens bloei goed op orde is zou rot ook veel minder kans moeten krijgen. Dat zijn fijne bijkomstigheden. Die heater zie ik ook wel zitten, ik heb nog 1 poortje vrij op de controller
w.png
Vandaag kwam de Ph meter binnen. Mijn leidingwater is PH 7,9. Ik heb 3 kleine aquaria, allemaal even getest, en die zijn 7,7 - 8,1.
Van alle 3 de aquaria wat water gepakt, gemixed, zakje erin gehangen met wat wormenmest, bacto (LAB), percolaat en kelp, en de pH is dan opeens 6,5. Voeg ik nog een drupje visemulsie toe dan blijft die ongeveer gelijk. Uiteindelijk even uitgeprobeerd met ook nog wat melasse, nog wat extra visemulsie, maar ph blijft dan 6,5 a 6,6. Benieuwd of nachtje brouwen nog iets met de ph doet.
In elk geval, meer dan bovenstaande gaan ze nevernooit krijgen in de groeifase, dus ik lijk met de ph al redelijk goed te zitten als dat in een theetje gegeven wordt. Niet dat het veel uitmaakt, ga verder ph toch niet meten, maar het is wel fijn om te weten wat ik ongeveer geef. Benieuwd of ph nog veranderd na 24 of 48 uur brouwen, dit was gemeten nadat ik het net had aangemaakt.
Nou had ik beter even 1 voor 1 kunnen doen en tussendoor meten, want weet niet welk die ph zo mooi omlaag brengt, maar ik vermoed het percolaat. Wil ook regenwater nog testen en een theetje voor de bloeifase. Gewoon nieuwsgierig.
q.png
Een van de garnalenbakkies die voor het water voor mijn plantjes zorgt. Voor de liefhebbers van, eh, beestjes
Ik besproei elke dag de bovenlaag met +- 2L water verdeeld over beide 90L bakken. De tensio’s blijven schommelen tussen 80-90, zolang ik bovenlaag blijf besproeien blijven die nog redelijk constant. Besproei ik een dagje niet, dan lopen de tensios op. Het kleine vleugje OCD in het bloed zorgt dat het elke keer toch ook een spelletje is om de tensie’s gelijk te krijgen, ben ik de enige?
Het jeukt onwijs om die lamp nu al op 100% te zetten en lekker dicht erop. Dat is denk nog het HPS duiveltje wat op mijn schouder zit. Ben al beetje buiten het boekje gegaan maar zit nu op 75% @ 45cm. Wil ook weer niet al te ver gaan, want de bedoeling was juist dat de focus vooral nog even uitgaat naar de wortels. Wat denken jullie?
Nog een vraag, ik kan bijna geen foto's meer uploaden, want mn user quota zit vol. Moet ik dan nu eerst oude fotos verwijderen om nieuwe toe te voegen, nee toch? Bovenstaande fotootje even klein gemaakt, zodat ik nog net kon uploaden
Namasté
- Likes 5
Comment
-
Of je neemt een bluelab.
Effe Silas contacteren over het foto gebeuren, zal jd wel motten bellen, net zoals bij andere foto gekkies.
-
Werkt goed hoor de heater alleen rekening houden dat de afzuiging hard genoeg staat want hij blaast extra warme lucht in maar dat zal bij jou met de controller wel opgevangen worden
Ik heb toevallig ook dezelfde lamp als jij 👌🏻
Zou zeker geduld bewaren ik stel de lamp af met de ITC Parwise daar kan je ook het licht onder water mee afstellen
Voor je aquarium plantjes 👀
-
Beste collega-growers, ik heb besloten een groot topic te maken waar ik mijn huidige grow in kan dumpen en ook degene die erop volgen. Omdat ik nogal een chaoot ben en vaak achter pas veel later post leek dit mij wat overzichtelijker. Ofzo. Initieel wou ik deze in het micro gedeelte posten maar omdat de meeste growers daar het
-
Rreppellsteeltjam & Takketoelli Die Ph meter beland weer ergens in de la deze week hoor, en raak ik niet meer aan, ik wilde alleen even weten wat ik eigenlijk ongeveer geef, ook omdat mijn water hier harder is dan mijn vorige woonplaats. Niet nodig om verder nog ph te gaan meten. Ik ga even berichtje sturen voor die fotos, thnx!
Grow Co Oeps ik heb de lamp gister op 100% gezet @ 50cm afstand. Ik was wel van plan zo'n PAR/DLI meter aan te schaffen. Zag dat AC infinity ook een mooie heeft. Lumatek raadt overigens wel aan om al snel met de lamp naar 100% te gaan dus ik dacht probeer het gewoon. Ga goed opletten hoe ze erop reageren en anders stapje terug. Misschien ben ik inderdaad iets te snel nu. Thnx.
Highrider Pareltje hoor! Ik wordt daar wel blij van. Ieder zn ding he, en we kunnen ons mooie plantje op 1001 manieren kweken, met elke kweekmethode wel zn charmes, maar voor mij geeft een plant die in de levende aarde heeft geleefd het mooiste product.Thnx!Last edited by Worms and Watts; 14 March 2025, 09:36.
Comment
-
a1.png
a4.png
a2.png
a3.png
a5.png
a7.png
a8.png
aaa.png
Met wat opruimen en verkleinde fotootjes toch ene update.
Het blijft beetje weird om met zulke hoge LV te blijven werken nu ze al zo groot worden maar ze lijken het leuk te vinden. Ze gaan wel hard laatste paar dagen nu de meer volwassen sets bladeren doorkomen. Zijtscheuten uit 1 en 3 vingerling blad dief ik straks weg omdat ik die toch niet ga gebruiken, maar wacht nog heel even met dieven (wel zo vroeg mogelijk). Temp wordt met de nieuwe lamp instelling wel iets hoger, dus de afzuiger, fan en bevochtiger daar nu ook op ingesteld. Even aankijken wat dit doet.
Last edited by Worms and Watts; 14 March 2025, 12:38.
- Likes 4
Comment
-
Highrider / @Silas: Beide manieren geprobeerd. Volgens mij ligt het vooral aan maximum uploadruimte van 25 mb voor newbies en ben ik daar zo goed als doorheen. Misschien als ik er thumbnails van maak dat die fotos van gister nog erbij passen, of oudere fotos gaan verwijderen, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.
-
Je bent idd nog New Member.
Je moet 30 dagen lid zijn en minimaal 20 berichten plaatsen voor het "grote member"ship. Wel leuk, je bent de eerste die met zoveel ervaring en enthousiasme tegelijkertijd binnen komt knallen.
-
Rreppellsteeltjam Ik doe dan 'Chop & Drop' - m.a.w. je zorgt voor een mooi groen tapijtje wat je bodemvocht vasthoudt en je toplaag levendig houdt voor de micro organismen, maar zo nu en dan maai je het veld grotendeels om en werk je dat voorzichtig als nieuwe mulchlaag de bodem/toplaag in. Dat is binnen no time nieuw stro/mulch en wordt door de organismen afgebroken. Voor de zaadjes erin gingen was er al 1 chop&drop gedaan. Er komen nu her en der wat bloemetjes in van de Voederwikke, dus eigenlik is het nu tijd om weer te 'maaien' - maar ik wacht even tot de plantjes iets groter zijn want je planten tussen al dat omringende groen is toch even een lekkerder klimaat dan droog.Het zorgt toch voor een klein micro klimaat op je aarde. De plantjes zijn allemaal stikstofbinders en groenbemesters, sommige ook nog drachtplant, ze halen stikstof uit de lucht en slaan die op in hun blad en wortels, zo breng je op natuurlijke wijze stikstof in je bodem. Niet elk plantje is geschikt als covercrop, maar het kan wel zinvol zijn om je gehele bodem met iets bedekt te hebben. Vroeger legde we er een zwart/wit zeiltje over de bodem of een kartonnetje, werkte eigenlijk ook prima. Over wortel concurrentie met andere planten geen zorgen, onze planten krijgen alle liefde en aandacht, en de covercrops worden elke dag even platgedrukt alsof er op gelopen wordt. Er lopen wel onderzoeken naar (wortel)concurrentie en tot nu toe lijkt het net als in permacultuur alleen maar een positieve invloed te hebben.Last edited by Worms and Watts; 14 March 2025, 12:34.
- Likes 1
Comment
-
Gister een chop & drop gedaan.
Nr 4 had wat opkrullende bladranden, met tegelijk slap blad, die had denk ik toch nog moeite met de licht sterkte, dus die toch nog weer even gedimd.
Nr 2 heeft zelfs uit het kiemblad een mini zijtakje, volgens mij heb ik dat nog niet eerder gehad. Nr 2 is sowieso mijn favoriet: als een van de snelste ontkiemd (nr2) en daarna alles op slow/low - smalste bladeren, langzame groeier, mooiste opbouw. Ze is het minst hoog maar heeft wel de langste zijtakken.
Ze beginnen nu aardig te drinken en groeien.
Helaas geen foto's want stoei nog steeds met die foto upload meldingen.
- Likes 2
Comment
-
Je hebt je prive mail uit staan, ik wou je wat sturen.
Silas komt dit omdat ie nieuw is?
En can joe fiks it!?
Pleeeeeeeeeeese
-
-
Silas dank, en helemaal duidelijk.
Weet niet of er dan nog wat van dit verslag gaat komen hoor jongens, haha ik ken mezelf. Zit er nu helemaal vol in en wil nu delen en feedback krijgen, niet over 2 weken. Dan sta ik al bijna in bloei en hebben we al het moeilijke al gehad
Dus misschien een ander keertje dan. Zelf nogal visueel ingesteld en zonder fotootjes vind ik er persoonlijk weinig aan. Een gat van 2 weken midden in een kweekverslag is voor mij stiekem ook wel een showstopper, dan is het geen kweekverslag meer (mijn verslag is volgens mijn autistische hoofd dan incompleet en dus onzinnig).
Dingen in een logboekje schrijven doe ik hier thuis ook, ik startte dit online kweekverslag omdat het handig is als er wat meer ogen mee kijken, LED voor mij nieuw is, feedback kunnen krijgen, en overal meteen de juiste fotos bij de juiste dag te hebben, een compleet naslagwerkje dus, van seed to harvest (wat je met alleen een logboekje niet hebt). Maar als dit kweekverslag vanaf nu ook gewoon een logboekje wordt, dan is voor mij zowel de lol als het nut even weg.
Afijn, wie weet kom ik later toch nog terug voor ene update of eindverslagje maar het kweekverslag in dezelfde lijn nu voortzetten zonder fotootjes is gewoon niet zo mijn ding, dus voor mij stopt dit kweekverslag dan nu hier. Niet om tegen de regeltjes aan te schoppen, want prima dat die er zijn, alleen zonder fotootjes gaat het denk ik gewoon niet werken voor mij, of eigenlijk, die lol en het doel/nut is er dan af. Hou niet van incompleet. Zie mezelf dit ook niet over paar weken weer oppakken of inhalen, of nu komende weken alleen tekstueel verslag uitbrengen. Nope. Had ik die regeltjes vooraf maar even beter moeten lezen, maar ik en regeltjes...
Hoop dat jullie begrijpen,
Andere keer beter.
Namasté
Comment
-
We hebben hier allemaal een enorm voorstellingsvermogen hoor, ik zie het allemaal zo voor me, de rest fantaseren we wel voor ff

Kunnen we strakjes als de foto's er weer bijstaan gaan vergelijken of onze fanta overeenkomt met de werkelijkheid
Ik hoop dat je eventjes door wilt zetten!!

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
"Ajeto" - Buurman en Buurman
Comment
-
Ik heb JD gevraagd om een uitzondering voor Worms and Watts te maken.
Zoals Highrider al zei dat kan, via het upgraden van het account. Nu ligt de bal bij Jointjedraaien
Veel gestelde vragen over het forum
JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
420Shop.NL
"Wat je kunt maken, kun je ook kraken."
- Likes 3
Comment
-
Maar.....ik heb net een foto album besteld.
Nare man.
-
Silas Grote dank hiervoor, wordt erg gewaardeerd!
-
Wow joh, wat een reacties. Jeetje. Wordt heel erg gewaardeerd, voelt vereerd zelfs ofzo haha.
Komt goed, we gaan er beste van maken. Met of zonder fotos. Geeft wel ff een impuls dit.
Grote dank!
- Likes 5
Comment
-
Takketoelli Veters? Welke? Neejoh we gaan niet vallen hoor, en anders leedvermaak is soms ook leuk he
Hork Ja beetje lui is ie sowieso wel.
Ok, hoe we die fotos er nog wel/niet bijvoegen zien we dan later wel, en hoe. Voor nu even update in de vorm hieronder:
Chop&Drop
Heb de covercrops niet echt gemaaid, maar gewoon platgedrukt in de aarde en nieuwe laag stro eroverheen. Wilde de toplaag en wortels niet verstoren, en het komt grotendeels op hetzelfde neer; een deel sterft af en wordt nieuwe mulch/compost/humus laag, en een deel is sterk genoeg om er toch doorheen te komen. Ik vind het wel leuk als er wat blijft. Zodra er iets gaat bloeien bij de covercrops gaat de knip erin, bloeien is alleen voor onze plant.
Die levende toplaag is pure winst. Het houdt verdamping tegen, dus je hoeft minder te bewateren. Het zorgt ervoor dat je een actief bodemleven behoudt, ipv een grotendeels uitgedroogde toplaag. Meer ruimte voor de wortels. Het is bovendien een feestje om naar te kijken, er gebeurd van alles, vooral als je goed naar de bodem zelf gaat kijken. Ik ga alleen wel iets van een leesbril of microscoop scoren, want op gegeven moment kijk je scheel. Doel is in elk geval ook kruipende wortels bovenop de aarde/onder strolaag, zodat bak van boven tot onder met wortel gevuld. Zie nu wel onder de bakken al wortels uitkomen. Daar ligt aan de voor- en achterkant van de tent een vochtige handdoek tegen de bakken aan, zodat de worteltjes voorlopig nog even een soort micro klimaatje hebben en geen licht, kan ik mooi in de gaten houden hoe de wortels de bak aan het vullen zijn.
Wormen
Als je de stro enzo opzij schuift, dan is het enorme levende bende. De meeste wormen zitten gewoon op de aarde toplaag direct onder het stro. Als de lamp net aan springt, dan ‘beweegt’ de grond/stro doordat de wormen schrikken en zich wat dieper in de grond nestelen. Je ziet dan overal wat strootjes bewegen en wormen snel wegkruipen. Ook als je met je hand de covercrops weer platdrukt dan voel je her en der hele wormenballen wegkruipen. De avocado’s zijn inmiddels helemaal uitgehold, een flinterdun schilletje is enige wat is overgebleven. Zo’n klein mini composthoopje direct tussen de planten werkt heel goed in de moestuin, maar voor binnen natuurlijk beetje voorzichtig mee zijn, rottend fruit trekt ook vliegjes aan enzo, en van al die beestjes - die vliegjes willen we juist niet. Het leek mij wel even mooie start om alles aan te zwengelen, de wormen zich happy te laten voelen, de mijten gaan er goed op. Er zit een panty over de inlaat, en er hangen gele kaartjes als graadmeter. So far so good, we zijn nog niet gevonden. De meeste kans om vliegjes te krijgen is overigens wanneer ik weer de tent open heb om te gluren, dus als ik ze krijg weet ik dat ik vooral mezelf aan moet kijken.
Die wormen zijn trouwens ook handige graadmeter, als die lekker bezig zijn in je toplaag dan gaat je bodem ook meestal wel lekker, als je wormen ontsnappen of heel diep zitten dan is er misschien iets aan de hand.
Voedingslijn
Met deze hippe high tech setup, was er natuurlijk geen geld meer over voor een fatsoenlijke voedingslijn. Dus ze drinken thee. Thee die nu voornamelijk nog bestaat uit aquariumwater met bacteriën en kelp/alg, met soms een heel klein beetje visemulsie of melasse. Maar er staan al wat prutjes te fermenteren, om in later stadium als wat meer potente thee te geven. Qua NPK gaat er dus nog amper wat in, vooral bacto wat er nu in gaat om bodemleven aan te zwengelen, en wat zoetigheid om die te laten floreren. Het eerste rondje blijft het moeilijkst, omdat dan nog niet alles optimaal in evenwicht is, het moment dat je bodem echt ‘floreert’ is pas als je grondje al een hele cyclus heeft meegemaakt, je grondje wordt elke ronde beter in feite.
De bacterie koloniën die ik gebruik zijn LAB (Lacto Acid Bacteria) en PSB (Photo Syntheses Bacteria) en die kun je zelf eenvoudig maken/kweken. In later stadium ook met gist maar die geef je vers en niet als kolonie brouwsel. Het gaat eigenlijk vooral om die LAB, die wil je door je hele bak heen hebben. Dat zijn allemaal nuttige bacteriën die helpen de bodem en wortels gezond te houden en dingen af te breken. In later stadium kun je ook de anaerobe bacteriën inzetten bij bewatering van onderaf, om anaeroob alles af te breken wat aeroob niet gelukt is. Dat laatste is voor mij ook nieuw, volgens mij zijn alle bacteriën die ik tot dusver heb gebruikt altijd aerobe bacteriën. Afijn, ik heb ze nu allemaal in huis, en ga helemaal lekker op al die zelfgemaakte brouwsels, leuk om mee bezig te zijn. Net als die biochar, leuk om allerlei zelfgemaakte/zelfgebrouwen dingen erin te hebben, vaak veel beter ook dan uit een flesje of verpakt. Dan is veelal alles toch in een granulaat vorm of met houdbaarheidsdingen, dit is puur natuur levend en broeiend.
Biochar
Ik wil niet te veel provoceren met beestjes enzo, maar er zitten dus ook nog kippenbotjes in de aarde. Dacht meld dat ook even, voor het shock effect. Alle gekheid op een botje, biochar dus. Biochar is als een soort houtskool maar net iets anders. Hardhout, botten van vlees en vis, alles wordt hierbij verbrand zonder zuurstof, waardoor er een hele poreuze pure koolstof ontstaat waar miljarden bacteriën in kunnen floreren. Eigenlijk vergroot je hiermee de ruimte in je substraat waar bacteriën zich kunnen huisvesten. De biochar is geactiveerd door eerst paar weken te soaken in de visemulsie, en is daarna door het wormenhotel heengegaan. Dan is het helemaal ‘geladen’ en vol microleven. Heb echt veel vertrouwen in dit goedje!
De plantjes
Nr 1 werkt een beetje tegen. Als snelste groeier en grootste plant, had deze als enige last van het licht toen deze op volle sterkte ging. Omhoog gekartelde bladrandjes, blad wat naar beneden, wat paars op enkele stelen. Nu de lamp weer gedimt is gaat ze beter en trekt weer bij, maar lijkt daardoor inmiddels wel ingehaald door dr zusjes, die juist allemaal heel lekker gingen op dat felle licht.
Nr 2 is de favoriet. Klein slank en compact, breedste zijtakjes. Had ook als enige een zijtakje uit een kiemblad, dus sowieso bijzonder plantje. Maar deze gaat het meest slow & steady, en pas als je goed kijkt zie je dat ze misschien toch wel het meest ontwikkeld is, ondanks het iets kleinere formaatje.
Alle planten hebben hele brede bladeren, die van nr 2 zijn het slankst. Nr 3 en 4 gaan redelijk gelijk op. Nr 4 loopt wel voorop met 9vingerig blad.
Bij alle planten heb ik de kiemblaadjes verwijderd, evenals de zijtakjes weggedieft uit het 1 vingerling blad, en kiemblad dus weg. We zijn nu geen baby meer. Ze beginnen ook al wat te ruiken. Echt heel veel verschil in hoogte enzo is er ook weer niet, eigenlijk gaan ze redelijk gelijk op en moet ik tot dusver gewoon tevreden zijn denk ik. Maar, we moeten altijd kritisch blijven om te kunnen groeien.
GENETICA
Soortje is dus Gelato Dream van Anesia. Had vroeger vooral haze soortjes maar wilde nu bij eerste nieuwe kweek onder led niet meteen met joekels van planten werken (hoop ik). Iets meer indica erin nu, een hybride en qua soortje ook wat ‘hipper’ dan oldskool. Opbrengst niet voornaamste, kwaliteit wel. Dit soortje ook gekozen als soort middenweg, zag er mooie kweekjes van, hou van zoet, nouja heel benieuwd. Zowel de lamp als de soort genetica, beide iets buiten mn comfort zone, maar daarom juist leuk en rete interressant. Mijn grondje is wel nog als vanouds heel ‘light’ ingesteld op sativa’s die meestal niet veel nodig hebben. Alles zit erin, maar alles minimaal. Wellicht ga ik met dit soortje wel planten krijgen die iets meer willen dus we gaan zien hoe alles verloopt, maar ik denk dat met topdressings dat wel goed moet komen of aan te sturen is. De plant bepaald zelf wat en wanneer ie ergens vandaan wil halen. Maar dan moeten wel de wortels eerst van boven tot onder de bak bereiken. We gaan het zien, superspannend.
LED
Led is nog steeds dingetje waar ik mee stoei, en ook jullie ogen of gedachtes bij nodig heb. Sta te popelen om die lamp weer voluit te laten gaan, maar de lamp op 100% en 50cm hoogte trok nr 1 echt niet, terwijl de rest het juist heerlijk leek te vinden. Nu de lamp sinds 2 dagen weer op 50% en 50 cm staat, lijkt nr 1 weer wat bij te trekken. Misschien was ik dus voor die plant net ff te snel geweest, een dezer dagen kijken of een stapje omhoog naar 75% misschien een compromis is voor nu. >>> .Wat denken jullie?
Namasté
Worms for the roots, Watts for the fruits!
Last edited by Worms and Watts; 18 March 2025, 13:59.
- Likes 7
Comment
-
Erg interessant
Ik denk dat deze manier van kweek mij teveel energie zou gaan kosten met allemaal die theetjes en middeltjes en weet ik wat allemaal. Lichamelijk en geestelijk
Maar vind het geweldig, ik leer hier veel van.
Kwa licht doe ik het precies als Highrider, vrij snel opbouwen naar voluit en dan spelen met de hoogte.
Vetertjes gestrikt houden zodat je niet naast je schien gaat lopen, hehehehe 😉

Comment