Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 X Royal Cookies Automatic - FC1500-EVO Mars Hydro

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: 3 X Royal Cookies Automatic - FC1500-EVO Mars Hydro

Korting op 420shop
    Hi allemaal,

Bij deze mijn allereerste kweekverslag. Tot nu toe heb ik alleen ervaring met buiten kweken, maar wel veel ingelezen over indoor.

mijn setup:

Mars Hydro 80x80 tent
    Mars Hydro 4 inch fan met carbon filter
    150 watt FC1500-EVO
    1x oscillerende ventilator
    Kachel op thermostaat voor de nacht

Grond is Plagron Growmix/Potgrond wat ik nog had liggen en de voedingslijn van BioBizz gaat gebruikt worden.
    4 april heb ik 3x Royal Cookies Auto ter ontkiemen gelegd, door een lage temperatuur heeft dit allemaal wat langer geduurd dan gedacht.

Zo stonden ze erbij op 14 april. Zoals je kan zien had ik wat problemen met de temperatuur.

image.png

Dit is een paar dagen later, samen met mijn kacheltje

image.png

Ondertussen staan ze er zo vrolijk bij, lamp staat nog op 30% met PPFD tussen de 300-380:

image.png
    image.png

Graag hoor ik wat jullie er van vinden! ​​​
    Last edited by Rundvleeskroket; 27 April 2025, 21:08.
  • Answer selected by Rundvleeskroket at 11 May 2025, 21:41.

IMG_7657.jpg Hey allemaal,

Planten zijn goed bijgetrokken en de bladproblemen zijn niet erger geworden. 🍀🍀

Ik heb wat training toegepast om ze mooi in de breedte te laten groeien. Dit doe ik door middel van clipjes waar ik de takken mee buig, mooi van AliExpress gekocht. Nu staan alle kopjes alweer mooi rechtop richting de zon.

Duidelijke voorbloei is nu ook te zien en de lamp is op 70% sterkte gezet💡

IMG_7642.jpg IMG_7648.jpg

Comment

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Zien er goed uit, zou idd de lamp matig opschalen tot 100% over de komende 2 weken.

Hoe meet je PPFD

Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

Comment

• Rundvleeskroket
      Rundvleeskroket commented
      Editing a comment
      Op Iphone heb ik de ppfd meter app. Met de juiste configuratie en diffuser schijnt die goed te werken. Hier wat meer informatie: https://migrolight.com/blogs/grow-li...eVbJtI5PeqRFb3

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Waardeloos als je er geen par meter bij hebt

• Rundvleeskroket
      Editing a comment
      Dat schijnt dus wel mee te vallen uit verschillende testresultaten. Belangrijk is wel dat je bron goed geconfigureerd is en je diffuser gebruikt. Je kunt er een redelijke indicatie verkrijgen, voldoende om te bepalen of het veel te sterk is of niet imo

Leuk ik volg, succes!😁

Comment

Suc6 Kweek rundkroket

Comment

Dames zien er goed uit.

Veel plezier met je kweek. 😊👍

Comment

Leuk zo’n eerste binnenkweek 😁

Ik gebruik ook die PPFD app. Welke “source” gebruik je? Het beste wat bij mijn lamp past is volgens mij “LED 6500K + 10% 660 nm”.

update: ik lees net via dat linkje van jou dat het “3500K +10% 660nm” moet zijn. Weer iets geleerd 👍
          Attached Files

Comment

• Rundvleeskroket
            Editing a comment
            Mijn configuratie is 4000k + 10% 660nm. Dit gemiddelde heb ik geschat op basis van de verhouding leds 3000k en 5000k.

Korte update op koningsdag🦁

Vandaag ontvang ik een pakketje met vangplaatjes en aaltjes. Ik zie wat rouwvarenmugjes rond vliegen en dit wordt nu de kop ingedrukt voordat het echt een plaag wordt.

verder staan ze er vrolijk bij! Lijken de verhoging van de lichtintensiteit te kunnen waarderen.
          Attached Files

Comment

Hey allemaal,

Vandaag de potten gecontroleerd en ze stonden hartstikke droog. Mooi tijd voor een waterbeurtje, ze hebben allemaal +- 1.5 liter water gekregen met een ph van 6.0. Alles wat onder eruit liep was binnen 3 minuten weer netjes opgezogen.

Toch ff wennen zo met die growbags. Je merkt dat veel water verdampt! Hopelijk kunnen ze weer een weekje vooruit zo.

Zie hier en daar wat bladranden zeer licht krullen, misschien toch wat stress door de rouwvarenmugjes of iets te vroeg met die BioGrow. Mijn pakketje is vertraagd, zodra de vangplaatjes en aaltjes binnen zijn meteen maar aan de slag.

Foto van gisteren met zijn allen en ene van vandaag.
            Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Zoek effe op kanoblad.

Ik vind 1.5 liter weinig, de grond ziet er ook niet nat uit.

Ja, is nu nog lastig te diagnostiseren via het grote internet. Vooral omdat de symptomen nog zo minimaal zijn. Misschien ben ik ook te voorzichtig dat kan.

Maar heb voor nu de lamp ietsjes hoger gehangen en geen voeding voor de dames de komende 2 waterbeurten.

Comment

• Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Kano blad komt niet van voedingtekort of overschot, mss de lamp iets te lang te dicht gestaan? Staat een ventilator op de plantjes gericht of erboven?

• Rundvleeskroket
              Editing a comment
              Jaa, echt kanoblad is het niet. Meer klauwblad als ik vandaag kijk. Maar het is zeer beperkt, ik denk dat ik te vroeg ben geweest met voeding.

Hey Allemaal,

Aangezien dit mijn eerste groei is en ik online veel lees over het wel OF niet toppen van autoflowers….

Dacht ik zet de schaar er maar eens in!

Laten we eens zien hoe ze hierop reageren. Doel is om de hoofdtoppen wat meer te spreiden en de oppervlakte netjes te vullen.

Attached Files

Comment

• Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Heb vaak autos getopt met een paar keer hoge opbrengst, zelfs een plant met 121 gram in een 15Liter (lsd barneys)

• Minigrowcase
              Minigrowcase commented
              Editing a comment
              Autoflowers van tegenwoordig kan dat makkelijk inderdaad!

• Rundvleeskroket
              Editing a comment
              Dank voor de geruststelling! Heb lijkt erop dat ze weinig beïnvloed zijn door de knipbeurt gisteren🤞

IMG_7624.jpg Hey Allemaal,

Het groeit!!🍀🎄

De dames beginnen aardige bosjes te worden, mooi gedrongen en het toppen is goed gelukt.

Ik heb wel jullie hulp en ervaring nodig. Ze hebben wat bladproblemen en 1tje heeft het zwaar en staat erg rechtop met de bladeren.

Online gezien dat het PH problemen kunnen zijn of bij Led Cal/Mag issues. Met een moddersample bleek de PH 5.9 te zijn, dus meteen gespoelt met PH water 6.5

Nu 4 dagen later zie ik nog steeds dat het heel langzaam erger wordt. Wat zouden jullie doen? Nog even wachten of denk je Calmag? IMG_7611.jpg IMG_7625.jpg IMG_7626.jpg F3F2B96D-3FF5-4A61-B832-218875343459.jpg

Comment

• Minigrowcase
              Minigrowcase commented
              Editing a comment
              Inderdaad te nat gestaan, als ik jou was zal ik wel wat cal/mag mee geven. Dames zien er top uit hoor 😄

• Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Je werkt met biobizz en zuurt daarom nooit af onder de 6.1!!! Onder 6.1 sloop je namelijk het microleven.

Je hoeft in principe helemaal niet af zuren tenzij de ph van je kraantjeswater >8.5 is. De biobizz lijn is uitgebalanceerd bedacht en zou zelf de pH van de bodem moeten organiseren.
              Een pH sample uit een vaste stof trekken luistert verder nogal nauw en vraagt om afwijkingen in je resultaat als je niet PRECIES weet wat je doet.
              Wat bedoel je met spoelen? Toch niet zeiknat zetten hoop ik? Want dan heb je ze zojuist 2 klappen in 1 gegeven waarvan ze moet herstellen --> te nat en ph shock

Verder staan ze mooi groen; genoeg stikkiestof. Beetje gebogen puntjes terwijl ze wel de zon aanbidt; waterhuishouding lijkt daarom inmiddels op orde, misschien iets te donkergroen door te veel stikstof (door de combi puntjes) Wat tevens ook een cal blokkade kan veroorzaken.

Mijn goude TIP:
              R,R,R.
              Regelmaat, rust, reinheid.
              Constante waterhuishouding en probeer correcties niet in al te grote stappen uit te voeren.

Ik zou persoonlijk niks extra's geven, maar dat blijft altijd moeilijk beoordelen vanaf foto's. Ik weet immers niet hoeveel voeding je al hebt gegeven.

Het valt me op dat meerdere mensen de fout in gaan met de Biobizz voedingslijn. Zelf ben ik daar ook één van geweest. Daarom dacht ik wat verduidelijking te schaffen in dit topic. Ik ga niet alle producten omschrijven maar richt me even op de fouten. :smileys-coffee: Allereerst maar het voedingsschema, want daar staan een paar
              Last edited by Highrider; 8 May 2025, 01:54.

• Rundvleeskroket
              Editing a comment
              Thanks voor de hulp erg waardevol!

IMG_7657.jpg Hey allemaal,

Planten zijn goed bijgetrokken en de bladproblemen zijn niet erger geworden. 🍀🍀

Ik heb wat training toegepast om ze mooi in de breedte te laten groeien. Dit doe ik door middel van clipjes waar ik de takken mee buig, mooi van AliExpress gekocht. Nu staan alle kopjes alweer mooi rechtop richting de zon.

Duidelijke voorbloei is nu ook te zien en de lamp is op 70% sterkte gezet💡

IMG_7642.jpg IMG_7648.jpg

Comment

• Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Zien er goed uit, zou idd de lamp matig opschalen tot 100% over de komende 2 weken.
          Bezig...
          X