Bedankt Silas, we kunnen weer door een deur. Heb negeren begrepen. Compress_20251023_102623_3288.jpg
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aotoflower binnen
Collapse
X
-
Compress_20251025_112933_3106.jpg Compress_20251025_090125_5647.jpg Wordt al iets, doorgaan.Last edited by komatsu300; 25 October 2025, 14:32.
- Likes 3
Comment
-
Bedankt, Ja het gaat beter. Ben een beetje met het klei en humus complex aan het stoeien, en heb schijnbaar nu de goede formule gevonden.
Het is weliswaar de experimentele fase, om de juiste opzet te vinden wanneer ik met nieuwe zaden ga beginnen, die ik nog moet kopen trouwens.
Maar wie weet wordt dit nog een aardig plantje, er zit rek in, in ieder geval.
- Likes 1
Comment
-
Rek wil je natuurlijk niet maar het is buiten zolang je het niet in de schaduw zet of onder een tent die licht afblokt kan je moeilijk de zon onder controle houden maar het is uw eerste run niet hé. Je weet dat je bij lange rek het stammetje meer kan ingraven en dan worden dat ook wortels😉
-
Hé NewNoobie heb je al gezien dattie de vorige 3 paginas heeft verwijderd?
-
Het leuke aan dit soort gewassen is, dat ze meteen laten zien of ze blij zijn of niet. De plant vertelt eigenlijk wat je moet doen.
Het is dan aan de kweker/ster hoe te doen voor succes. Compress_20251026_094431_1427.jpg
- Likes 4
Comment
-
nou eigenlijk moet je niet echt veel doen, gewoon goei begin condities geven en dan zijn ding laten doen.. ik zou voor autos wel een veel lossere grond voorzien.. deze lijkt me nogal hard grof klei achtig wat ik voor buiten wel heel goed vind want daar heb je een plant die maanden kan groeien en maakt daar net zeer sterke wortels en stammen in.., maar autos hebben weinig tijd en hele fijne worteltjes en je wilt in die eerste weken zaailing en groeifase voor ze omslaat dat ze heel makkelijk zo ver en zo diep mogelijk haar wortels kan zetten zonder enig weerwerk of hinder dan heeft ze een veel groter netwerk om verder op te bouwen en bloeien en krijg je een grotere plant.
-
Het opkomend plantje heeft in ieder geval haar kleur weer terug, zoals ik het graag zie. Het blijft allemaal nog experimenteren, met de landrace van hier had ik nergens problemen mee, het zal dus ook aan het soort zaad kunnen liggen.
Buiten is uitgesloten, echt veel te warm, binnen houd ik de boel op 29 graden, dat is hebbelijk. Compress_20251027_194625_5823.jpg
- Likes 1
Comment
-
-1089671885-949517495.jpg
Omdat ik nooit cadeautjes krijg met Sinterklaas, verwen ik mezelf maar een keer.
Lijkt me niet slecht.Last edited by komatsu300; 28 October 2025, 10:35.
- Likes 3
Comment
-
Fenderbender, daar ben ik ook achter gekomen, de wortel gang is fijn, dat verbaasde me eigenlijk.
Daar moet ik mee dealen, ik heb de grond hier niet voor het uitzoeken, het is zeker geen klei grond. Het is vulkanische grond wat zeer vruchtbaar is, maar de structuur is niet fijn. Daarom gemixed met potgrond en wat fijn grind.
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik de volgende ronde niet meer met ATF verder ga, maar gewoon fem. Ben dus op zoek naar een soort die niet groot wordt, niet penetrante ruikt en tegen hoge temp. kan.
Welke is dat volgens jou?
- Likes 1
Comment
-
hmm niet simpel, want ik zoek meestal fel ruikend, een plant die ik vond dat heel weinig geurde was Ace Malawi, een zwak zacht fris kruiden geurtje maar helemaal niet die typische wiet geur, maar ja klein is ze niet want strekt nogal en makkelijk ook niet want ze moet super lang bloeien maar kan wel tegen de hitte, nu de grootte kan je bij elke plant zelf in de hand houden door de pot en manipulatie en groeitijd, maar das één waar ik voor geur altijd moet denken want dat was één van de weinige keren dat ik dacht ah ben geen wiet aan het groeien, en khad onlangs ook eentje die puur naar aardbeien rook tijdens de groei maar als de bloei daar was was die wiet geur er wel weer bij.
Autos kunnen leuk zijn als je iets compact en snel wilt, maar ze groot genoeg krijgen is dan weer de uitdaging en das echt in die eerste weken te doen, van zaad naar zaailing naar jonge plant moet zo snel mogelijk verlopen, en ja een truuk die enorm hielp was ze niet verpotten maar meteen in de finale pot en zien dat ze super snel en makkelijk kon wortelen door ze in heel losse & luchtige grond te zetten met veel perliet en niet te wateren aan de stam, maar enkel de kant van de pot, zodat de wortels de moeite doen om naar buiten te groeien en dat water te gaan zoeken. En dan blijven ze 14 dagen klein ofzo maar vanaf dan groeien ze bijna elke dag exponentieel want de plant op dag 17 of 21 is een heel ander beest met al gigantische bladeren.
-
Mooi, uitgebreid verslag..het verteld het verhaal over de ATF wat ik niet wist. Heb alleen gekweekt in het verleden met landrace en fem soorten, die deze moeilijkheid graad niet hebben.
Ze werden heel groot, wat ik eigenlijk niet wil.
De zaailing zit al in zijn grote pot, wel over gepoot, en heeft het naar haar zin. Maar het tempo is er nog niet, dat zal dus moeten komen.
Het water geven doe ik als volgt, steek met een laselectrode in de hoeken van de pot, en giet daar dan water in het ontstane gat. Ik wist eigenlijk wel dat de grondsoort het probleem zou kunnen zijn, alleen tuinaarde en potgrond is gewoon geen structuur, maar veel humus.
Het is niet eenvoudig laten we maar zeggen.
- Likes 1
Comment
-
Ja ze ziet er gezond en goed uit en bewatering klinkt ideaal, maar verpot, dat kan al vertragen en de aarde structuur kan de auto kleiner houden.
Want het is mogelijk om al een stevig klein plantje hebben op enkele weken en voor autos zeer belangrijk, bij femis maakt het niet zoveel uit hoewel ja kan ook enkele weken in energie kosten schelen als ge de plant meteen den draai kunt laten vinden.
Ik groei nu in potten met vanonder een reservoir dat constant de grond bewatert en als ik daar in zaai dan krijg ik meteen een kanjer van een zaailing ook omdat die tapwortel meteen blijft doorgroeien naar het water en hoe groter je die eerste weken wortel groei krijgt hoe groter de plant gaat uitvallen reuzegroei of dwergroei kan je door externe factoren aanmoedigen.
Hoeveel watt is de nieuwe lamp?
-
De grootste verwarring is bij mij onstaan toen het eerste kweek een snel groeiend plantje liet zien. Ik dacht, niet slecht ATF.. maar het was helemaal geen ,,auto,, natuurlijk! maar gewoon een regulier zaadje.
Het is wel toeval natuurlijk om van de 7 zaadjes die ik heb, net deze als eerste te nemen.
Omdat alles gewoon heel soepel ging, dacht ik dit ook te doen bij de volgende zaadjes.
Maar dat waren wel ATF 's.
Grond structuur, het is dus een structureel probleempje, ze worden schijnbaar geen joekels maar ze ruiken fruit 🍋🟩 achtig. Trouwens, het gaat niet om de kilo's maar om kwaliteit.
Comment
-
Nee, in een donkere kast ontkiemd. Eenmaal de loblaadjes zichtbaar naar buiten in de schaduw. Dan om de lichturen aan te vullen onder disco licht, dit wil ik veranderen door de nieuwe 120 watt lamp.
Comment
-
In ieder geval roeien met de riemen die ik heb, ze doet het nog steeds, niet snel maar wel mooi. Compress_20251030_091956_6975.jpg
- Likes 4
Comment
-
Compress_20251101_091312_2281.jpg Het groeit, niet zoals ik verwacht had maar daar heb ik me bij neergelegd. Dat ontkiemen moet toch beter kunnen in mijn geval, ik ben nog niet tevreden.
Dus het dakpan plan, ik heb nog een stapel oude originele dakpannen, en van gebakken klei. Korrels maken of wat er op lijkt, en mixen met luchtige potgrond. Je zit tegen hydrocultuur aan, dus water geven met vitamientjes.
Hier maar eens mee proberen of de zaailing dit lekker vindt, ze zijn wel erg kieskeurig hoor die wijven soort . Compress_20251101_091311_1975.jpg Compress_20251101_091312_2585.jpg
- Likes 1
Comment
-
Het groeit, niet zoals ik verwacht had maar daar heb ik me bij neergelegd. Dat ontkiemen moet toch beter kunnen in mijn geval, ik ben nog niet tevreden.
Dus het dakpan plan, ik heb nog een stapel oude originele dakpannen, en van gebakken klei. Korrels maken of wat er op lijkt, en mixen met luchtige potgrond. Je zit tegen hydrocultuur aan, dus water geven met vitamientjes.
Hier maar eens mee proberen of de zaailing dit lekker vindt, ze zijn wel erg kieskeurig hoor die A.T.F soorten
Last edited by komatsu300; 4 weken geleden.
Comment
-
Nu 2 weken verder lijkt het erop dat het plantje van goede wil is. Het laat zelfs zien dat ze een 5 vinger blad gaat creëren. Dus de omgeving bevalt haar wel, ze staat 24 uur buiten.
Geen enge beestjes tot nu toe, temp. In de nacht 20 graden en vochtigheid 56%, begin ook met voeding NPK 12-4-6.
Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt. Compress_20251102_073138_8451.jpgLast edited by komatsu300; 4 weken geleden.
- Likes 2
Comment

Comment