Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aotoflower binnen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ze begint nu echt te groeien, blaadjes 45°omhoog en nieuwe blaadjes ontspruiten zich.
    Wat heb ik gedaan, de buitenste ring aarde van een lepel breedte eruit gespit, en opgevuld met dakpan brokkies en tussenlaag aarde. Dan water geven op de scheidingsgrens bestaand en nieuw, zodat het homogeen wordt. Kan nu meer bewateren omdat ik een flinke drain rondom heb gecreëerd.
    Compress_20251105_115805_5938.jpg Compress_20251105_115805_5492.jpg

Comment

Nieuwe aanwinst die er een stuk groener uitziet dankzij het waterstofperoxide waarin ontkiemd is.
      Goed idee van Grow Co, op het internet is er veel over te lezen.

Het is hetzelfde zaadjes uit het doosje, nu eens zien hoe dat dan gaat, het is haar 2e levensdag, militair groen. Compress_20251106_083952_2858.jpg

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        De eer gaat naar @Rreppellsteeltjam door zijn gelammer ben ik ermee begonnen 👍🏻

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Kijk dat werkt goed zo te zien!

De 1 in de volle grond, de ander onder lamp disco tot nu toe. Beiden lijken het te doen, volhouden.

De zaailing met waterstofperoxide geef ik ook druppelsgewijs handmatig water, om de eerste 2 weken wortels re vormen. Het is cruciaal voor een goede opbouw, het was me nog niet helemaal gelukt in de pot.

In de volle grond ermee, het ging niet goed in de pot, het stagneert. Ik doe het om te experimenteren of het verschil maakt in de volle grond. Lukt dat eenmaal goed, dan weet ik ook dat die grond geschikt is voor in de pot.

Heb natuurlijke bemesting gemaakt, het is hier niet te verkrijgen, dus zelf maar aan de slag.

Bananen schil in water 48 uur min. Magnesium supplement.
      Koffiedik.. Stikstof en meer.
      Iemand ervaring hiermee? Compress_20251109_074746_6279.jpg Compress_20251109_074746_6497.jpg

Comment

• Locogringo
        Locogringo commented
        Editing a comment
        Zouden na n week of drie toch groter moeten zijn?
        Zie geen verschil!

Crop_20251109_180517_7922.jpg Dat was ook het probleem in de pot, ze werd niet groter.
      Dus gisteren in de volle grond, en is duidelijk aangeslagen aan haar nieuwe omgeving.
      Het zal moeten blijken of het verschil maakt, kan er nog niks over zeggen.
      Wellicht over een weekje wat meer expansie, ze is niet overleden in ieder geval.​
      Last edited by komatsu300; 3 weken geleden.

Comment

Compress_20251110_154849_9591.jpg Niets mis mee, dat volle grond gebeuren heb ik toch meer in de vingers. Een week later zal het er zeker anders uitzien.

Het koffiedik en bananen extract hebben in ieder geval geen negatief resultaat.

Vochtigheid 60%, 28 °C, ZW 217. Dus niet de hele dag een volle bak zon gelukkig.

Compress_20251110_115201_1174.jpg
        Last edited by komatsu300; 3 weken geleden.

Comment

Omdat ik een poging ga wagen om met cocos aan de slag te gaan, om het wortel proces op gang te krijgen. Daarom kwam ik op het idee om een waterzak te gebruiken zoals een infuus in het ziekenhuis eigenlijk maar dan anders.

Wat denken jullie, goed idee? Plant-Water-IV-Bag-Tumbleweed-Plants-14466425.jpg

Comment

• Grow Co
            Grow Co commented
            Editing a comment
            Idee is leuk maar het water moet niet door blijven lopen
            Lijkt me ook wel erg plaatselijk zo.
            FF n splitter er tussen zodat je aan 2 kanten water geeft
            Lijkt zo op de blumat geloof ik alleen reageert die wel op de bodemvochtigheid.

Ja, een splitter zit er tussen, dus twee druppelaars regelbaar.
          En ja zoals je ook zegt, het blijft lopen!
          Ik zag de bal ook al aankomen, want er moet geregeld worden maar dat gaat niet automatisch. Zal dus een lekbak worden die het water overschot beheerd, en aan de hoeveelheid te meten de doorstroom knijpen of vergroten.
          Is geen standaard voor denk ik, dus ook even klooien.

De bag is 5.2 ltr, dus 24 uur houdt het zeker vol zonder droog te staan. Wat verbruikt zo'n systeem doorgaans aan water op cocos basis?

Comment

• Grow Co
            Grow Co commented
            Editing a comment
            Ligt eraan hoe ver je plant is die gaat steeds meer drinken.
            Ik heb zelf autopot erg makkelijk systeem

Mooi systeem, autopot...zeker. Als ik een vochtigheid indicator heb (die is onderweg), dan kan ik dat op die manier bijhouden.
          Je begint met een basis, 4 uur druppelen, 3/4 ltr. per dag (zeg maar wat).
          Plantje wordt groter, dus kraantje navenant ook iets verder open. Het is experimenteel, na 10 plantjes weet je het wel zo'n beetje denk ik.

Maar het lijkt me te doen, toch?

Comment

• Grow Co
            Grow Co commented
            Editing a comment
            Zoals je t schrijft klinkt t logisch en te doen. Maar je moet niet n paar daagjes van huis gaan of in plaats van die infuus zak een 10 liter jerrycan nemen 🤷🏻‍♂️

Nou dat is zeker, maar ik kan ook gewoon een infuus erbij nemen, de kosten zijn het niet. Maar je moet er zowiezo bij blijven om je systeem draaiend te houden.

De regelaar kan 5ml. / 250ml per uur ingesteld worden, en dat is het. Dan kan je die zak vullen aan de behoefte voor èèn voeding beurt, want het mag niet constant druppelen toch?

Als je constant mag druppelen dan stel je de regelaar heel fijn in, zoals in het Ziekenhuis eigenlijk. En dan kom je ook een heel eind, zeker als je 2 zakken of meer koppelt.

Waarom zou je dan eigenlijk niet constant kunnen druppelen, het systeem is daar op ingesteld en wordt ook gebruikt voor kamerplanten etc. Is dat voor Cannabis anders dan? Ze kan nooit verzuipen, want het overtollige voedingswater wordt opgevangen in een lekbak, een grote dan! Of je stelt het minimale in, vochtig is vochtig. -1089547900-1109925493 (1).jpg

Comment

-1089550597-1503690746.jpg Het is de bedoeling om het zeer kleinschalig te houden, plantje voor plantje. Bij de mooiste neem ik twee stekken en op die manier voort.
            Ik had dus geen AF moeten nemen, zeker deze niet.

Dit is het idee hoe ik het wil fabrieken, simpel en druppelen maar.

Comment

• Grow Co
              Grow Co commented
              Editing a comment
              Dan heb je n druiper!! 😂
              1 waar je niet voor naar de dokter hoeft 😉

Zeker als ie 250ml per uur druipt, whoooho

Comment

Na een week het ingestraald zaadje door Joanna, laat na 7 dagen zien dat wat het nu is.
              12 uur buitenlicht en 6 uur disco, het moet maar op deze manier totdat ik alles binnen heb voor een andere opzet. Compress_20251114_090720_0261.jpg

Comment

Compress_20251117_071143_3565.jpg Na 9 dagen is het goed te zien dat het toch geen Paardenbloem is. Goed zo meissie, en vooral doorgaan.
                Ik wacht met ongeduld op mijn 120 watt lamp, het zal dan nog beter gaan, dat hoop ik dan maar.
                Die 45 watt full spectrum doet het wèl hoor, maar het kan altijd beter. De blaadjes zijn super groen onder die lamp, maar na en paar uurtjes buitenlicht verdwijnt gestaag die kleur.

Misschien de plant na twee weken gewoon buiten houden, moeder natuur. Compress_20251116_102104_4491.jpg
                Last edited by komatsu300; 2 weken geleden.

Comment

Het gaat dus wèl, leren van de plant hoe ze het liefst wilt opgroeien. Niet teveel water, rulle grond en een goed wortel pakket.

Daarom denk ik dat de volgende stap in steenwol en cocos is. Het steenwol blokjes is erg klein en die pak ik dan in met cocos. Dit prop ik dan in een kleine pot, die heb ik genoeg, en als dat volop wortels heeft in een grote 15 ltr container of wellicht volle grond.

Dan heeft die infuus zak ook meer nut, eigenlijk waarvoor ie ook bestemd is
                  Compress_20251118_070948_8754.jpg Compress_20251118_070948_8534.jpg Compress_20251118_070948_8976.jpg

Comment

De lamp en de 6 functionele meter is binnen, en wekt super.
                    Moisture 50%, ph 7%, luchtvochtigheid 65% en temp. 28 graden buiten.

Ik wil de moisture naar 25-30 % en PH 6,5. Nu met die nieuwe lamp kan ik ook mooi mijn lichturen verhogen naar 16 uur, dan heb ik het aardig voor elkaar denk ik zomaar. Compress_20251120_170053_3232.jpg
                    Attached Files

Comment

Bezig...
                  X