Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aotoflower binnen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Compress_20260113_175436_6017.jpg Ja, dat heb ik ook een goeie wortel activator. Ben ermee bezig, alleen is het me niet helemaal duidelijk hoeveel voor zo,n klein bekertje.
    Ik strooi een klein beetje over de aarde uit, en met de plantenspuit gelijkmatig besproeien
    Zien hoe het erop reageerd, and so on.

Comment

Altijd schattig, peuters en zaailingen. Er zit groei in, mag ook wel een keer. Het merk is Critical, omdat deze niet zo hoog wordt, dat moet nog blijken.
      Wie heeft zo een soortje al geprobeerd? Compress_20260114_080132_2092.jpg
      Attached Files

Comment

Wie wat bewaard heeft wat, relay, solenoid klep en tijdschakelaar voor de infuus water regulering zak (5 ltr.). Dus dat is mooi opgelost, nu kan ik de dosering aanpassen en ook nog eens het moment en tijdsduur.
        Vol automatisch, alleen de infuuszak vullen en druppelen maar.
        Attached Files

Comment

Goed = goed, Critical mag er zijn. Als dit een leuke plant wordt wil ik gaan stekken, daar ben ik wel weer goed in (ahum).

Ik ga met dat laagjes werk aan de slag en vraag mij af of gebakken klei in kleine vorm, dakpan verpulveren, en deze vervangen als werking van perliet. Het houdt ook vocht vast, losse structuur wat de homogeniteit breekt van de aarde/potgrond. Ik ga het ook proberen met cocos als tussen lagen, en zien wat het beste werkt.

Als we weer in Portugal zijn, dan koop ik daar wel een baal om wat meer hiervan te gebruiken.
          Roeien met de peddels die ik hier heb, het is niet anders maar het lukt.

Fotootje, natuurlijk.
          Attached Files

Comment

• Fenderbender
            Fenderbender commented
            Editing a comment
            Die ziet er contenter uit, kzou mss ook potje vol doen volgende keer, als die tapwortel wat dieper kan groeien die eerste dagen krijg je sneller een grotere zaailing
            ooh zit je in Portugal? I love it there.

Nee ik zit op Kaapverdië, ook leuk.. maar Portugal daar zit veel familie van mijn vrouw. Dus vanzelf dat ik daar regelmatig ook mijn vleugels strekt, en mag wel zeggen ...niet slecht!
          Saludos.

Comment

Begint wat te worden, ook onder de 120 w lamp gezet.
            Hoeveel licht zou ze nu mogen krijgen?

Is het bevordelijk om haar een paar uurtjes buiten te zetten in de zon, of gewoon strak onder de lamp ..? Compress_20260122_082135_5280.jpg
            Attached Files

Comment

• Fenderbender
              Fenderbender commented
              Editing a comment
              Hou maar gewoon onder de lamp, buiten kan ie alleen maar iets oplopen, beestjes of een andere plaag.

• Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Ja buiten de lichtstress die het oplevert, wil je zo veel als mogelijk buiten gescheiden met binnen te houden. Beestjes worden een verschikking zonder natuurlijke vijanden.
              3rrr's: Regelmaat, Rust, Reinheid

Okidoki, ga ik ook zeker doen. Verder laat ik zijn beloop totdat de mm ...cm...decimeters worden.
            Ben wel erg benieuwd , maar ik heb er vertrouwen in.

Comment

Aanvankelijk is die drum wel een goed idee, het bundelt het licht maar ook de temperatuur. De plant wil veel licht maar niet gepaard gaan met hoge temperatuur, toch..!

Ik dacht daarom, die drum haal ik weg en creƫer een ruimte met meer volume aan lucht. De lamp heeft capaciteit genoeg, en ik heb ruimte genoeg zonder dat iemand daar last of nieuwsgierig kan zijn.

Beter of niet..!

Comment

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Is het echt lichtdicht in de donkere periode ?

Goede vraag, normaliter wel..het is een blokhut . Alleen de lampjes van de omvormer branden, en voor de rest niks.
              Maar ik zal het eens goed checken !
              Thanks.

Comment

De plant definitief naar de fliering,waar heb je die anders voor toch? Mooie plek uit het zicht, en ook nog eens subtiele verlichting.
                Het plantje ook maar meteen verpot, nu met lagen cocos en potgrond/lokale grond.
                Licht op 340 ppfd, 23 °C.

Ik beschouw haar nog als zaailing, totdat een echt blad zich laat zien. Het zit er allemaal wel aan te komen, geduld hebben!

Daarna aan de gang met infuus druppelsysteem, tja.. hoeveel en hoelang laat je nu het beste druppelen.
                In de zaailing fase lijkt mij handmatig wel gewenst, maar als het echt begint te groeien dan lijkt druppelen zeker niet verkeerd.

Fotootje weer natuurlijk. Compress_20260126_105128_8948.jpg
                Attached Files

Comment

• Minigrowcase
                  Minigrowcase commented
                  Editing a comment
                  Word tijd voor een tentje!

• Bobledsgrow
                  Bobledsgrow commented
                  Editing a comment
                  Inderdaad Ik zou effe op.temu een tentje bestellen
                  Ik heb er daar 1 van 150x150x200
                  Normaal 120€ min 40€ van de kortingcoupon
                  80 € uiteindelijk
                  Een kleiner tentje is goed koper
                  Minder kams op herma’s door lichtstress
                  En Politie aan de deur word vaak duurder

,,minder kans op licht stress,, Hummm die begrijp ik even niet, de plant staat continu onder die lamp op 18/6 licht met een tijdschakelaar.
                Waar zou de lichtstress dan moeten ontstaan?

Om 00.00 uur gaat de lamp uit, van buitenaf is er geen spatje licht te zien waar de lamp aan staat.
                Het ziet er uit als een gezellig lichtpunt in de avonduren, heb het nog iets meer geblendeerd en het lijkt wel een gewone excentrieke stalamp.

Maar het is een goed aandachtspunt, in je enthousiasme zou je snel een klein foutje kunnen maken of over het hoofd zien.

Bedankt in ieder geval!

Comment

• Minigrowcase
                  Minigrowcase commented
                  Editing a comment
                  Gaat mij meer over de stank, na paar weken zal ze goed ruiken ookal staat ze niet in de bloei

Toch maar net gedaan alsof het een groei cabine is, met aluminium bekleding. Creatief en de wanden zijn instelbaar. Voorkant naar de muur open gelaten om een zo goed mogelijke warmte afvoer te bevorderen.

Ben content met een rolletje all. folie, lichtreflectie, hygiƫne en goede warmte/vochtafvoer.

Bovendien voor de niets wetende of vermoedenden dat ik in CaboVerde woon en leef, waar ik gelukkig wel weer all.folie kon kopen.
                Temu bezorgt hier niet, ook weer mijn pech..maar het laat mij NIET ontmoedigen, blijf creatief zoals in de vele afgelopen jaren.

Fotootje natuurlijk. Compress_20260127_130616_6421.jpg

Attached Files

Comment

• Minigrowcase
                  Minigrowcase commented
                  Editing a comment
                  Hoe ga je het doen met de geur?

Geweldig zo,n hok, net als een drum maar dan anders.
                Mooi groen, dankzij de doktersrecepten. Volhouden!

Het druppelsysteem verwacht ik van het weekend, dus het wordt dan uiteindelijk toch nog wat. Daarna 2 stekjes in de steenwol, en dat is het proces. Altijd wel iemand blij te maken met een stekkie, en het dekt de kosten ook weer.

Fotootje met de Poco natuurlijk. Compress_20260129_090758_8539.jpg
                Attached Files

Comment

Het nieuwe opkomende blad laat zien dat het vijf vingerig wordt, het maakt een frisse indruk.

Goed zo Critical, doorgaan!

Fotootje Compress_20260130_090010_0426.jpg
                  Attached Files

Comment

Bezig...
                  X