Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Montys Wintertuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Wintertuintje

    hoop dat je het ondercontrolen krijg beter nog helemaal weg

    maar ziet er toch weer lekker uit en over de foto's niks te klagen
    Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
    laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

    Comment


      Re: Montys Wintertuintje

      P1040304.jpgP1040266.jpgHigh Again.

      P1040297.jpgP1040300.jpgMijn huiskamer ruikt momenteel als een zoete Arabische nacht, hihi. De lowtjes moeten het doen met het schamele winterlicht van het raam Erg veel is dat niet omdat ik ze wat verder in de huiskamer heb staan vanwege al de gluurderige buren. Daarnaast krijgen ze een beetje ledlicht voor de leukigheid. kleurt mooi zo. Verder natuurlijk het licht van de tv en de rest van het licht hier in de woonkamer maar veel kan ze er niet mee doen. Deze lichtstress werkt naar mijn mening op dit moment prima voor de harsproductie. Voordeel van een nadeel zullen we maar zeggen. Laatste dagen met een zeer lage lichtdruk schijnt het zelfde effect te hebben als ze helemaal donker zetten qua harsaanmaak.

      P1040295.jpgP1040290.jpgP1040294.jpgP1040292.jpg

      P1040286.jpg
      P1040284.jpgIk heb inmiddels alle grote fanbladeren weggenomen vanwege de meeldauw. Ik begin zo meteen aan het knippen van de topjes. Ik ga dit doen terwijl de lowtjes nog in de pot staan. Alles waar ik nog iets van meeldauw in zie zal meteen eruit geknipt worden en onder water gaan voor een 7 daagse water-curing. Alls wat nog niet bevallen is door de meeldauw zal ik nog op de plant laten staan. Ik wil eens proberen om een bud aan de plant in de pot te laten drogen door de pot geheel droog te laten komen en de plant te laten verdorren met bud en al.


      P1040281.JPGP1040291.JPGP1040280.jpgP1040278.jpg


      P1040288.jpg
      Last edited by monty; 5 January 2012, 12:24.

      Comment


        Re: Montys Wintertuintje

        he monty nog de beste wensen en zonder man van die meeldauw altijd weer die meeldauw nou dat het maar snel weg gaat.verder gaat het lekker daar.gr vapo

        Comment


          Re: Montys Wintertuintje

          P1040305.jpgHigh Again,






          Zojuist een beetje zitten klieven, oeps beetje doorgeschoten, dus this een megaklief geworden , hihihi Boeit niet ze gaan er toch aan moeten geloven. De meeldauwsporen zitten zowat overal als ik het onder de microscoop bekijk. P1040311.jpgP1040316.jpg











          Echte meeldauw

          De symptomen van echte meeldauw zijn gemakkelijk herkenbaar: wit schimmelpluis op de bovenkant van het blad. Bij zware aantasting komen ook meeldauwkolonies voor op de onderkant van bladeren en op de stengels.


          Oorzaak Meeldauw
          Echte meeldauw wordt veroorzaakt door verschillende schimmels die specifiek zijn voor een gewas of een groep gewassen. Deze schimmels behoren tot de Ascomyceten, orde Erysiphales, genoemd naar de geslachtelijke ascosporen. De ascosporen worden gevormd om een lange tijd van ongunstige omstandigheden te overleven. In de binnenkweek speelt de vorming van ascosporen geen rol en hebben we alleen te maken met ongeslachtelijke sporen.
          Alle kennis en adviezen over maatregelen tegen echte meeldauw in de binnenkweek zijn gericht op de korte levenscyclus met ongeslachtelijke sporen.


          Levenscyclus
          powderymilspores.gifDe levenscyclus van echte meeldauwschimmels in de binnenkweek is simpel. De infectie start met een spore. Het spore kiemt op het blad. Er volgt een schimmeldraad en doormiddel van haustoria wordt voeding uit het blad gezogen. Deze schimmeldraad (hyfe) groeit door en vormt een witte schimmelmat. Vervolgens worden conidia gevormd. Deze worden via de lucht verspreid naar andere planten. Hierdoor kan de cyclus weer opnieuw starten. De schimmelsporen bevatten zelf voldoende water en voedsel om altijd te kunnen kiemen bij aankomst op een blad.

          Kenmerken
          Na kieming groeit de kiembuis over het blad en vormt hechtorgaantjes, de zogenaamde appressoria. Vanuit de appressoria groeit de kiembuis verder door de celwand heen de plant in en vormt daar voedingsorganen, de haustoria. Op die manier kan de schimmel voedsel opnemen uit de planten. Echte meeldauwschimmels kunnen alleen groeien op levende planten. Op de schimmeldraden die buiten op het bladoppervlak groeien worden sporendragers met daarin nieuwe sporen gevormd. Dit is het kenmerkende witte schimmelpluis. Als de sporen volwassen zijn, worden ze losgelaten en verspreiden ze zich via de lucht of via kleding. In het algemeen zien we de eerste en zwaarste aantasting bij tochtplekken. De aantasting kan zeer snel verlopen. De sporen kunnen binnen een paar uur kiemen en binnen een week zijn de nieuwe sporen volwassen. mildew_spores.jpg2012_01_05_14_04_48_356.jpg2012_01_05_14_06_37_442.jpg


          Kiemen
          De sporen kiemen vooral goed bij hoge RV maar bij lage of wisselende RV worden er meer sporen gevormd en losgelaten, dus in totaal maakt de RV voor de aantasting weinig uit. Echte meeldauw schimmels kunnen alleen overleven op levend plantmateriaal. Op gewasresten kunnen de schimmels maar een paar dagen overleven. Na een aantasting je hok of tent dus een week leeg laten liggen!!



          Voorkomen

          Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat melk een goede bescherming tegen meeldauw kan bieden.
          Wekelijkse bespuitingen met melk de aantasting van echte meeldauw even goed onder controle konden houden als bespuitingen met met synthetische gewasbeschermingsmiddelen. Niet alleen is melk een goede gewasbescherming, maar ook een goede bladvoeding die het immuunsysteem van de plant verbeterde. Uit de experimenten bleek dat een wekelijkse bespuiting met een concentratie van minstens 10% (1 deel melk, 9 delen water) de sterke van de meeldauwaantasting met 90% verminderde. Je mag de concentratie niet veel hoger nemen, want boven de 30% groeit er een schimmel op de bladeren die zijn voedingsbodem in de melk vindt. Je kunt er nog een volle theelepel natriumbicorbonaat (bakpoeder) en een half theelepeltje met groene zeepaan toevoegen.

          Paardenstaarten (Equistem arvense) kun je preventief gebruiken tegen meeldauw.
          Er staat: Snij 1 kilo van de bovengrondse delen in stukjes van 4 centimeter en laat ze een etmaal (een dag) in een emmer van 10L staan. Breng daarna het mengsel gedurende 30 min zachtjes aan de kook. Je laat het dan weer een dag staan waarna je het zeeft. Daarna los je 20centiliter op in 1 liter water en verstuift dit op de aangetaste planten of gebruikt het als preventief middel.

          Knoflookthee is een beschermingsmiddel voor een preventieve behandeling van schimmels.
          Een aftreksel werkt plantenbeschermend, ... Spuit de thee over de planten tegen echte meeldauw gedurende 5 opeenvolgende dagen. ...
          Hoe maak je knoflookthee: Snijd 5 knoflookbollen in kleine stukjes en giet er 1 liter kokend water over.
          Laat het 24 uur lang trekken en giet het vervolgens af. Voeg daar dan 3 liter water aan toe om te verdunnen.
          Spuit de thee over de planten tegen echte meeldauw gedurende 5 opeenvolgende dagen.

          Knoflookgier
          Giet knoflookgier uit over de bodem om te voorkomen dat schimmelsporen in de bodem zouden kunnen overleven.
          Snijd 10 grote knoflookbollen in kleine stukjes en overgiet ze met 2 liter heet water. Na de afkoeling er nog eens 5 liter water aan toevoegen. Laat het mengsel staan tot de gisting begint. Daarna gebruiken.
          Knoflook bevat allicine, een bacteriedodende stof met antibiotische eigenschappen. Een aftreksel werkt plantenbeschermend, versterkend en genezend o.a. tegen echte meeldauw.

          Boerenwormkruid.

          Een aftreksel of thee van 300 g vers materiaal of 30 g gedroogd op 10 ltr water. Tweemaal verdund (1 deel aftreksel op 2 delen water) helpt het tegen roest en meeldauw.

          Alsem.


          Aftreksel van 1 kilo vers of 150 gr gedroogd materiaal op 10 ltr water. Driemaal verdunnen (1 deel aftreksel op 3 delen water) en vernevelen over planten als voorzorg tegen meeldauw en roest.



          ecostyle bied ook een preventief middel aan vital - bladvoeding. Vital verminderd de kans van meeldauw onder het motto - voorkomen is beter dan genezen.

          Curatief
          Daarnaast heeft ecostyle ook silinal wat curatief in plaats van preventief word gebruikt. Tot druipens aan toe het blad bespuiten en na 1 week herhalen. Curatief werkt Exact van Bayer ook prima. Spuitzwavel wordt als fungicide gebruikt. Over de wijze waarop zwavel de kieming van de schimmelsporen remt, bestaan slechts hypothesen
          Last edited by monty; 6 January 2012, 10:35.

          Comment


            Re: Montys Wintertuintje

            so je maakt je fotos zo alsof het een sprookje is maar dan wel een heel lekker sprookje. hoop dat je de meeldauw kan vernietigen good luck
            Guerrilla: 2013
            Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
            Neem een kijkje en reageer

            Comment


              Re: Montys Wintertuintje

              Het is een beetje cliche maar idd mooie foto`s weer Monty

              Comment


                Re: Montys Wintertuintje

                Ziet er weer goed uit je foto's monty, mooi kleuren ook op je kamerplantje

                Succes met de laatste loodjes.

                Grtz

                Comment


                  Re: Montys Wintertuintje

                  mooi stukje over meeldauw mont !

                  en : mooie lowryders, al vind ik ze redelijk vergelijkbaar met wat ik er buiten van bak, en dat had ik eigenlijk niet helemaal verwacht. Oke ze worden fiks langer onder jouw condities maar echt dichtgroeien doen ze weer niet, en dat had ik stiekempjes wel een beetje gehoopt bij jou. Op afstand valt er natuurlijk geen ruk te zeggen over de compactheid van de toppen, kan je daar tegen de tijd van oogst wat aandacht aan besteden ajb ?
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    Re: Montys Wintertuintje

                    Stiekumpjes had ik dat dichtgroeien ook gehoopt, hihi. Voor een lowryder #1 vind ik ze niet onaardig na 5 weken bloei. Te bedenken dat ze derderangs stonden, slecht geventileerd, tegen de deur aan gepropt, het rest strooi en reflexilicht ontvangende. En ja de meeldauw. Ik had ze graag nog een week of twee in de tent gehouden en dan zou er ook nog wel wat meer aangekomen zijn. Toch ben ik niet ontevreden en al blij dat ik binnenkort weer een broodeigen smoker heb.

                    Comment


                      Re: Montys Wintertuintje

                      jammer van die meeldauw man maar die geknipte zien der mooi uit man

                      Comment


                        Re: Montys Wintertuintje

                        Vital is goed spul. Ik gebruik het elke kweek en heb altijd een paar flesjes op voorraad.
                        Zit Silicium in enzo, altijd goed, en 'kost niet duur'.

                        Eigen wiet is goud waard. Groen goud toch ?
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          Re: Montys Wintertuintje

                          P1040344.jpgHigh Again,

                          Na wat getreuzel, overwegen, wikken en wegen, observeren, piekeren, weer meeldauw constateren, toch besloten om de onderste zijtoppen alvast te oogsten. Ja a ik weed, normaal zou je de bovenste rijpste als eerst oogsten en de rest nog even laten staan maar de zijtakken hadden het meeste last van de meeldauw omdat deze nog slechter geventileerd stonden dan de hoofdtoppen. Ik laat deze 3 cola's nog staan zolang ze schimmel vrij blijven.
                          P1040357.jpgDe extreem gekleifte had wat ondersteuning nodig anders kiepte ze om, hihi. Op een paar fluffie zijtopjes na is het toch nog redelijk compact allemaal, niet keihard maar toch wel aardig. Een paar van die luchtige toppen liggen geforceerd te drogen, (mens moet je ook wat te hoesten hebben he). P1040350.jpg

                          P1040361.JPGP1040360.JPG

                          P1040362.jpgP1040358.jpg











































                          P1040352.jpgP1040353.jpgP1040355.jpgAl het overige van de zijtopjes ga ik watercuren. Iedere dag word het water ververst (of vaker) gedurende 7 dagen. Vervolgens worden de natte toppen op een net geforceerd gedroogd. De in water oplosbare stoffen gaan vanuit de plant het water in. Hoe vaker je ververst hoe beter dit diffusie proces op gang blijft omdat er dan grote concentratie verschillen zijn tussen de plant en in het water. De harsbolletjes blijven gewoon op de trichomen zitten en lossen niet op in het water. P1040356.JPG

                          P1040345.jpgP1040349.jpgP1040347.jpgP1040346.jpg

                          Grtz.

                          Comment


                            Re: Montys Wintertuintje

                            verzuipen die hap

                            Comment


                              Re: Montys Wintertuintje

                              hmm dat ziet er lekker uit

                              Comment


                                Re: Montys Wintertuintje

                                Dus als ik het goed begrijp gebeurd het watercuren vers?
                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                                Comment

                                Bezig...
                                X