Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Montys Wintertuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Montys Wintertuintje

    Korting op 420shop
    High stoners,

    Na een tijdje de stekker uit de tent getrokken te hebben gaan we weer een run draaien. Ditmaal is het een zadenmix van Jamaica zaden en Colombia zaden. Deze Zaden zijn afkomstig uit de wietzak. Een goede bekende van me heeft gedurende zoon 25 jaar altijd alle zaadjes die hij (vervent buitenwiet roker) gedurende deze tijd uit zijn wietjes geplukt heeft. Het zijn dus zaden rechtstreeks uit Jamaica of Colombia Die hier via de import buitenwiet in de wietzakjes terecht is gekomen.

    CIMG4906.JPGOmdat de zaden reeds zo oud waren heb ik er een boel eerst 24 uur voorgeweekt in water. Vervolgens heb ik deze tudden keukenpapier voorgekiemd. Normaal kiem ik nooits voor maar poot ik meteen in de CIMG4929.JPGlightmix maar omdat ik die kiemkracht van deze zaden graag wilde onderzoeken hebben we het nu dus eerst voorgeweekt en voorgekiemd. Tot mijn verbazing ontkiemde de zaden nagenoeg allemaal binnen de 48 uur. De beste heb ik geselecteerd en in turfpotjes boven de aarde laten komen.

    CIMG4933.JPGDaarna zijn ze verhuist naar een 60 literbak. Ook hier is er weer geselecteerd. De krachtigste gezonds ogende zijn door naar de volgende selectieronde in deze bak. Ook hier zullen er weer gaan afvallen.

    De grond in de 60 liter bak is hergebruikte growmix van de vorige run. De aarde had inmiddels een paar maanden gerust met enzymen. Ik heb er een handje zeewierkalk erdoor gedaan en de zaak goed luchtig gemengd.

    Het plan.
    De zaailingen zijn onder 150 wat t-neon ontkiemd op 24/0
    ZO hebben ze een weekje in de turfpotjes gestaan. Na de overplant in de 60 literbak hankt er nu een 250 wat HPI boven. Deze draait momenteel op het gaslantaren schema (12 uur licht, 5,5 uur donker, 1 uur licht, 5,5 uur donker). Door het uur licht tijdens de donkerfase word de plantstuurstof (phytochrome) omgezet van de avtieve vorm naar de inactieve waardoor de plant toch in de groei blijft ondanks de 12 uur licht.

    Aansluitend zal naast de 250 HPI een 250 HPS er in komen te hangen.
    Als we naar 12/12 gaan. Bij de eerste zichtbare bloei, vervang ik de HPI bulp voor een HPS, waardoor er dan dus 2 x 250 wat HPS boven hangt.

    In week 3 en 4 van de zichtbare bloei stap ik dan over op een 600 wat HPS (2000K) op een21,36/12 schema.
    Om dit te bewerkstelligen heb je een digitale 7 dagen, 24 uurs timer nodig.
    Het gevolg is dat je nu dus gedurende een week (7 dagen) maar 5 gesimuleerde zonsopgangen en zondondergangen hebt. Door dit schema aan te houden is het ook weer gemakkelijk terugschakelen naar 12/12 na deze twee weken. Ik doen dit dus enkel tijdens de piek van de bloem ontwikkeling. Zouden we dit gedurende de gehele bloei toepassen dan verlengen we de bloeiperiode aanzienlijk.
    Door echter het 21:36/12 schema enkel in de piek van de bloem vorming te hanteren, gedurende twee weken bereiken we een betere opbrengst en word de bloeitijd niet dramatisch verlengt. Een compromis dus tussen opbrengst en bloeitijd. (2 tot 4 dagen langer bloeien)

    CIMG4936.jpg

    #2
    Re: Montys Wintertuintje

    Veel succes Monty! Heb ook al zaad van 20 jaar oud ontkiemt, ging best goed, ongelooflijk wat een kracht in ons favoriete plantje zit

    Comment


      #3
      Re: Montys Wintertuintje

      A monty,

      Je bent weer begonnen met lekkere soortjes ziet mij oog. Nu hopen dat er genoeg vrouwen over blijven. Maar dat ze uitkomen vind ik al een wonder met zulke ouwe zaden.

      Plantjes zien er mooi uit, dus die paar maanden fermenteren(of hoe dat ook heet) van je aarde heeft wel goed gedaan.

      Zal weer regelmatig binne wippen hoe het gaat bij huize monty

      Succes.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Montys Wintertuintje

        ziet goed uit monty zal zeker deze kweek van u volgens

        Keep up The Good Work maatje
        sigpic

        Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
        Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

        Comment


          #5
          Re: Montys Wintertuintje

          ben benieuwt hoe ze zich gaan ontwikelen met zo tijd schema

          zullen zeker weer een mee kijker worden

          succes met de winter kweek
          Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
          laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

          Comment


            #6
            Re: Montys Wintertuintje

            ik ben ook benieuwd, ghihi.
            Last edited by monty; 22 October 2011, 22:25.

            Comment


              #7
              Re: Montys Wintertuintje

              ziet goed uit monty zal zeker deze kweek van u volgens

              Keep up The Good Work maatje
              sigpic

              Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
              Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

              Comment


                #8
                Re: Montys Wintertuintje

                ey mont precies wat ik ook van plan was ik had enkel ni aan de 'mindere zonsopgangen' gedacht...
                succes alvast

                Comment


                  #9
                  Re: Montys Wintertuintje

                  Jamaica en Columbia... Je hebt smaak, Monty!

                  Ik ben benieuwd of die gaslantaarn-techniek beter blijkt dan gewoon 16/8 of 18/6. Ik vind het verhaal achter die techniek nogal zweverig.

                  Comment


                    #10
                    Re: Montys Wintertuintje

                    nice monty ga u zkkr weer volgen

                    Comment


                      #11
                      Re: Montys Wintertuintje

                      We krijgen weer een mooie run te zien denk ik , zal wel goed gaan daar !. Succes

                      Grtz Hash
                      Geniet nooit met mate !

                      Comment


                        #12
                        Re: Montys Wintertuintje

                        lokes monty

                        eindelijk weer knallen :p

                        kga je zekers volgen en tevens wens ik u veel geluk met deze ronde

                        groetjes
                        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                        Comment


                          #13
                          Re: Montys Wintertuintje

                          High mondty!~
                          Nog geen 5 vingerig blad te bekennen en al 155 views hihi, vol gas Alleeopppaaaaaaaaaaaa
                          suc6 ermee zal je vanaf de zijlijn volgen


                          Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                          De beste heb ik geselecteerd en in turfpotjes boven de aarde laten komen.
                          Geniaal monty, goed bezig. Die turfpotjes zijn de beste uitvinding ooit
                          Last edited by misto; 23 October 2011, 10:28.
                          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                          Comment


                            #14
                            Re: Montys Wintertuintje

                            Dat beloofd weer een mooie ronde
                            Succes ermee!
                            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                            Comment


                              #15
                              Re: Montys Wintertuintje

                              Oorspronkelijk geplaatst door monty
                              De beste heb ik geselecteerd en in turfpotjes boven de aarde laten komen.



                              Geniaal monty, goed bezig. Die turfpotjes zijn is de beste uitvinding ooit
                              Ghehehe, loljurk. Die turfpotjes zijn idd ondingen. Ik had echter zo snel niks anders voorhanden hier. Ze zijn nu gelukkig allemaal op, ghehe. Dus dat gaan we niet meer doen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X