Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Montys Wintertuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Wintertuintje

    Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
    Als altijd monty > jij maakt plaatjes die ik met goed fatsoen alleen s'avonds laat in de beslotenheid van mn eigen huis kan bewonderen het is dat het wat raar klinkt, maar toch maar even : "Ik wil ook zo'n druppel!" bij deze geintroduceerd : de monty-lolly

    Vraagje : hoe hoog zijn die lowrydertjes nou (ex pot) ?
    P1040149.jpg0 er weer uit gegroeid, het heeft ze wel wat geremd anders was ze nog groter geworden. .

    P1040154.jpgP1040155.jpgNu we het toch over de lowrydetjes hebben zal ik ook maar meteen het volgende probleem met jullie delen. Ze hebben meeldauw, . Ik meende eergisteren al wat te zien op me foto's toen ik die eens ingezoomd zat te bekijken. In real life in de tent kijkende was het me niet opgevallen maar vaak zie ik pas dingen op de foto's. Vandaag dus eens goed gekeken en jawel hoor meeldauw, umpf.

    P1040150.JPG2011_12_31_03_15_24_272.jpg2011_12_31_03_12_49_62.jpgOorzaak: In mijn zoals gewoonlijk overvolle tentje staan de lowryders aan een kant tegen de deurwand aan. Hier is daardoor nauwelijks goede ventilatie en de bladeren die tegen de wand staan kunnen hun vocht niet goed verdampen en staan dus nat in hun eigen vocht. Was er al bang voor maar nu dus bewaarheid. Ik heb de aangetaste fanbladen weg gehaals om verdere besmetting te voorkomen. De schimmeldraden lijken nog geen rijpe sporen te hebben gevormd dus ik hoop dat ik er op tijd bij ben en dat je Jamaica ervan verschoond blijft. Ik ga er verder niks aan doen. de lowtjes zijn al goed rijp aant worden en wil echt niet op die toppen gaan spuiten. Ik had er nog niet over nagedacht maar nu ikk dit zo typ is het besluit om deze lowtjes te gaan watercuren gevallen, hihi. Vele vinden het je wiet verkloten maar ik heb er goede ervaringen mee.

    P1040153.jpgDe Jamaica begint nu ook goed aan te dikken en word zienderogen zwaarder en zwaarder. Wel een fluffie karakter en heel veel heel kleine calixen met enorm lang pistels eruit. Veel sativa trekjes, lijkt kwa bloeivorm wel buitenwiet, ghehe.


    Moedertje bleekscheet kleurt vlolijk verder. TMV lijkt niet veel te verergeren en ze is in bloei geschoten.


    Speciaalvoor Moreweed, een montylolly (N.B. dat is buitenwiet waar je helemaal niet stoned van word)2011_12_30_18_36_58_171.jpg




    P1040152.jpg
    Last edited by monty; 31 December 2011, 04:34.

    Comment


      Re: Montys Wintertuintje

      zowat 20cm groter dan ik dacht dat ze konden worden...wow! Die meeldauwgevoeligheid herken ik wel, tegen het einde van de bloei is het snoeien geblazen als de ventilatie niet helemaal optimaal is geweest. Sproeien kan dan idd niet meer, en preventief behandelen.. nou nee, da's toch meer een soort compensatie voor later niet goed opletten .. maar het gaat snel met die rakkers, ze staan er toppie bij!
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        Re: Montys Wintertuintje

        P1040158.jpgHigh again,

        Weer een boel nieuwe meeldauw bij de lowryders. Ik pluk de bladeren die erg bevallen zijn weg en heb de uv lamp er boven gehangen. Eens kijken of dit het wat remt. Verder proberen we zo goed mogelijk te ventileren. Ze rijpen al aardig af dus ik hoop ze zo naar de oogst te brengen.
        De Jamaica gaat ook nog prima, niet veel bijzonders over te melden.

        P1040160.jpgP1040161.jpgP1040162.jpgP1040164.jpgP1040166.jpg

        Comment


          Re: Montys Wintertuintje

          ziet er mooi uit spijtig van die meeldauw, en weer maar eens een overvol kastje zoals altijd hha

          groetjes.

          Comment


            Re: Montys Wintertuintje

            Tja begint aardig vol te raken bij je, mooie planten, eigenlijk had je gsiteravond na 12 uur even wat buitenlucht moeten aanzuigen, had je een gratis zwavel behandeling gehad

            Comment


              Re: Montys Wintertuintje

              Jammer van de meel dauw man ik weet hoe frustrerent is maar verder ziet het rr goed uit man hoor
              hoop dat meel dauw niet te erg word

              Comment


                Re: Montys Wintertuintje

                Oorspronkelijk geplaatst door krasi View Post
                (...) eigenlijk had je gsiteravond na 12 uur even wat buitenlucht moeten aanzuigen, had je een gratis zwavel behandeling gehad
                Inderdaad. Ik heb vanaf 2200 uur m'n hotbox een tijdje laten draaien. De enige avond in het jaar dat de zwavellucht wat minder opvalt.

                Mooi kut monty, die meeldauw. Ik wordt altijd erg chagrijnig van dat soort tegenslagen en zwiep de hele zooi er net zo makkelijk uit, hihi
                Je hebt ze verder ook niet preventief behandeld toch ?
                Behandelen met UV-C zou inderdaad afdoende moeten zijn, maar ik heb het nog niet echt succesvol toegepast zien worden bij Cannabis in een tentje.
                Op de site van Cleanlight staat er het een en ander over.
                In de tuinbouw wordt het wel succesvol toegepast, dus tover die witte poeier maar snel weg..
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  Re: Montys Wintertuintje

                  Tentje heeft hier op oudjaar ook wel lucht van buiten gehad maar dat was dus niet afdoende. De meeldauw schrijd behoorlijk voort . Vanavond eens kijken of de UV lamp wat uitgehaald heeft anders gaan ze vanavond uit de tent en bloei ik ze verder af voor het raam. Ze moeten niet meer zo heel lang (dikke week). Ik ga dan buiten de tent ook nog even door met de UV lamp als experiment of het wat uithaalt. Verder heb ik die lowtjes dan veel meer in het oog en kan haar veel vaker checken. Zolang de meeldauw zich enkel op de fanbladeren manifesteert zal ik deze gewoon wegplukken. Ondek ik meeldauw in me topblad dan gaat alles om in een noodoogst. Sowieso word het zaakje gewatercured. Baal der wel beetje van ze gingen zo super mooi die lowtjes, maar ook wel weer eens aan me zelf en me overvolle tentjes te danken.

                  Comment


                    Re: Montys Wintertuintje

                    Jammer van de meeldauw monty, en idd het blad knippen die besmet zijn.
                    Verder ziet het er goed uit, ze gaan lekker en nog maar even en je kan ze omhakken.

                    Succes met de laatste weken!!
                    Grtz

                    Comment


                      Re: Montys Wintertuintje

                      P1040250.jpgP1040167.jpgHigh Again,

                      P1040172.jpgP1040171.jpgBah meeldauw,

                      P1040177.jpgP1040182.JPGP1040179.jpgP1040180.JPGP1040178.JPG

                      P1040206.jpgP1040209.jpgToch mag ik al met al nog niet klagen over de drie lowtjes #1. de geknakte haalt de 70 cm, nu de knak er ongeveer weer helemaal uit gegroeid is en de kleinste is toch nog dik over de halve meter heen. P1040203.jpgP1040207.jpg
                      P1040175.jpg

                      De Vondeling is in bloei aan het komen maat de TMV word ook erger. Ook hier enig meeldauw ontdekt. Hmm

                      P1040192.jpg
                      Last edited by monty; 3 January 2012, 08:06.

                      Comment


                        Re: Montys Wintertuintje

                        jammer van de meeldauw,wel vette lowryders

                        Comment


                          Re: Montys Wintertuintje

                          Dat zijn mooie dikke toppe!
                          16x Amnesia onder 600W
                          Mooi in volle bloei!!

                          Comment


                            Re: Montys Wintertuintje

                            Flinke kiloknallers Monty, hopenlijk blijven je toppen bespaard van meeldauw.

                            Comment


                              Re: Montys Wintertuintje

                              lekker hoor die lowryders monty, beetje jammer van de meeldauw maar ziet er niet zeker uit als een het half potente wietje waar de meeste mensen nog steeds aan denken als je over autoflowers praat. Die jamaicanen gaan ook lekker, worden mooie lange toppen

                              Comment


                                Re: Montys Wintertuintje

                                Shit van die meeldauw Monty ,maar verder zeer mooie planten en lekker dikke toppen !

                                grtz...
                                Led's grow !

                                Comment

                                Bezig...
                                X