Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder (vervolg)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder (vervolg)

mooie plantjes xp groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bodos View Post
      De toppen zien er prima uit Mohawk.
      Heb je de bladproblemen inmiddels onder controle ?

grtz..
      Yow Bodos ..., de vergeling van het schut-blad gaat langzaam door maar het duurt aanzienlijk langer voordat het blad opkrult en verdroogt. Ik denk dus dat de oorzaak wel weggenomen is en hoop dat de komende weken de vergeling niet verder doorzet naar de blaadjes in de toppen. Als het schutblad wegvalt krijgen de onderste toppen meer licht dus ik betwijfel of het eindresultaat er minder door wordt. De toppen worden met de dag dikker en de planten drinken ± 2 liter per dag dus ze hebben er nog steeds zin in.

Vandaag dag 35 12/12:

Over vijf a zes weken verwacht ik de nieuwe ronde te kunnen starten dus heb ik vandaag de nieuwe meisjes gesneden. Het is voor mij de eerste keer dat ik zelf stekken snij ..., ik heb mij eerst een paar dagen ingelezen in het onderwerp en vervolgens een eigen aanpak bedacht.

Ik heb ervoor gekozen om met pluggen en startblokken te werken ..., deze hebben een nacht in een emmer water met een PH van 5.2 gezwommen waarna ik ze uit heb laten lekken en de startblokken daarna licht heb uitgeknepen.

Om de nieuwe meisjes te kunnen huisvesten heb ik de UFO weer tevoorschijn gehaald en de onderste kuip gevuld met een flinke laag water. Daarin laat ik een 1-jets mistmaker drijven op een home-made drijfring en plaats daarna het plateau waarop de startblokken komen te staan. Dan de bovenste kuip met de TL-buis erop geplaatst en de UFO eerst een paar uurtjes aangezet om deze op de juiste temperatuur en luchtvochtigheid te brengen. Daarna heb ik de spullen klaargezet om de stekken te snijden.

De stekken heb ik als volgt gesneden: Eerst knip ik de stek ruim af en leg haar op een schoteltje. Met een nieuwe scalpel snij ik vlak onder de 3e node de stek schuin af. De onderste node ontdoe ik met de scalpel van het bladsteeltje en sprietjes en doop het steeltje van de stek meteen in demi-water en daarna in stekpoeder (1cm). Het overtollige poeder schraap ik er met de andere scalpel vanaf en vervolgens steek ik de stek diep in de steenwol plug. Daarna druk ik de plug met stek en al stevig in het startblok en pas dan knip ik de grote blaadjes bij. Het startblok met stek gaat direct de voorverwarmde UFO in en pas daarna knip ik de volgende stek van de moeder en herhaal de procedure.

Zo heb ik tien meisjes gesneden en de UFO is vol ..., begin januari selecteer ik hier vijf geschikte kandidates uit voor de volgende ronde.

De overige meisjes gaan dan naar een pleeggezin ...

Natuurlijk heb ik van deze actie foto's gemaakt ...

Grtzzz
      Attached Files

Comment

prachtig,vooral die foto,van je 10 nieuwe stekkenhoe oud is je moeder plant nu,en wat voor licht hangt er boven,want ik ben ook op zoek naar info over eigen moeder plant

Comment

Hé Tumble ..., de moederplant heeft op 20 september als geworteld stekje haar intrek in de UFO genomen. De moeder is nu dus 13 weken in mijn bezit en ongeveer 15 weken geleden van een kas-plant gesneden ..., na twee weken UFO is ze naar de tent verhuist en staat nu 11 weken onder 2x 55 watt TL.

Isse nie mooi ...?

Grtzzz

Comment

110 watt maar erboven?tering hij ziet er zo groot uit,dat je er wel 40 stekken van kan snijdenwat zijn de afmetingen van je moeder tentje?

Comment

Tumble ..., het moedertentje is 60x60x120.

Ik heb de nieuwe meisjes wat meer stevigheid gegeven d.m.v. saté-prikkers, zacht binddraad en wat aarde op de startblokken die ik rond de stammetjes heb aangedrukt. Daarna heb ik iedere telg 15 ml water met wortelstimulator gegeven rond de stammetjes (PH.5.2). Nu maar afwachten of ze aanslaan ..., de temperatuur in de UFO is 22 graden, de luchtvochtigheid 77 procent.

Grtzzz
              Attached Files

Comment

alles is liefdewat is het toch een leuke hobby

Comment

Tsja Tumble ..., liefde is de kracht waaruit alles ontstaat wat is en alles wat is wordt door haar onderhouden en tot dienstbaarheid aangezet ...

Ghehe ..., effe een psychedelische brainwave tussendoor ...

Tenslotte heb ik vandaag de stekjes voor een tweede keer 15 ml water met wortelstimulator gegeven (PH 5.2) en het blad nat gesproeid met dezelfde oplossing. Als morgen alles bruin is was de PH-waarde te laag ...

Tussen de bedrijven door heb ik de meiden in de kweekruimte twee keer een liter water gegeven met basisvoeding en fulvine (PH 6,5). Ook heb ik de grond in iedere pot bewerkt met een bamboestok (ronde top) door ongeveer 15 gaten (per pot) te prikken tot op de hydrokorrels ..., dit om de grond te doorluchten. Dat hierbij diverse wortels beschadigen is niet erg ..., de wortels krijgen zo meer zuurstof en zullen me er dankbaar voor zijn.

De geknakte takken geven de dikste bloemvorming te zien ..., zo zie je maar ..., mishandeling uit liefde wordt beloond ...

Laterzzz

Comment

haha ja wa een lieve baby's hopelijk worde ze groot en sterk zoals hun moeder
                    Guerrilla: 2013
                    Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
                    Neem een kijkje en reageer

Comment

Yow peeps ..., zonet heb ik effe gekeken hoe het met de kleintjes is .., ze zien er allemaal nog fris uit dus de zure douche van gisteravond is ze wel bevallen.

De temperatuur in de UFO was 24 graden en de luchtvochtigheid 82 procent .., de ideale waardes ...

Ik heb meteen wat foto's gemaakt van de meiden in de kweekruimte ..., vlak voordat het licht aanging ..., en daarna heb ik wat budshots genomen voor de Amnesia fans ...

Vandaag dag 36 12/12 (begin week 6):

De meiden krijgen straks één liter water met magnesium, fosfor en basisvoeding ..., vanmiddag krijgen ze nog een liter volgens hetzelfde recept. Ik geef per waterbeurt een halve liter met de drukspuit op de bovenlaag van de grond en een halve liter in de pijp. De PH-waarde van het voedingswater zuur ik licht aan tot PH 6.5 met PH- (fosforzuur).

Laterzzz
                      Attached Files

Comment

Al lekker herfst in je hokkie...Mooie topppen ook om te zien en zitten goed vol met trichomen.

Dat komt wel goed!

Grtz

Comment

zo wat ben ik jaloers op jou hokje zeg

Comment

Howdy Mohawk!

Deam die amneze bud's zien der lekker frosty uit, real niceh..
                            Kzit met mijn amnezen ook in week 6 bloei maar die zijn nog ni zo frosty als de jouwe. tijd voor een inhaalbeweging hier hehe!

Grtz
                            Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                            A friend with Weed is a friend Indeed

Comment

Yow gappies ...,

Vanmorgen heb ik het plateau in de UFO gevuld met een mix van hydrokorrels en Plagron lightmix. Dit omdat het nu zaak wordt het overtollige vocht uit de startblokken te trekken en een goede bodem te creëren voor als de worteltjes straks uit de startblokken groeien. Daarna heb ik een beetje water met wortelstimulator aangemaakt (PH 6.0) en de stekjes licht gesproeid en 10 ml rond ieder stammetje gegeven.

De stekjes zien er groen en fris uit ..., er zijn er nog een paar met slappe knieën maar het merendeel staat nu op eigen kracht ..., de steuntjes laat ik er bijstaan tot ze goed geworteld zijn. De temperatuur en de luchtvochtigheid in de UFO blijven netjes op peil met de deksel erop. De deksel laat voldoende lucht naar binnen om de meisjes van zuurstof te voorzien.

Vanaf morgen ben ik weer een paar dagen afwezig ..., het is zaak de stekjes dan zo achter te laten dat ze een paar dagen kunnen overleven zonder enige bemoeienis van mijn kant.

Laterzzz
                              Attached Files
                              Last edited by Mohawk; 22 December 2011, 15:00.

Comment

niemand laat ze eigen kind alleen,laat staan 10

Comment

Bezig...
                                X