Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Secret Jardin DR80

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Secret Jardin DR80

    Hoge lv is prima enkel je grond niet te nat maken. Laat ze maar naar water op zoek gaan. Vochtig is prima nat is vergift voor een zaailing. Als je LV tussen de 60 en 80 is dan verdampen ze nauwelijks en drinken dus ook maar heel weinig. Vaak voldoet de plantenspuit reeds.

    Comment


      #17
      Re: Secret Jardin DR80

      Daar zal ik rekening mee houden Ondertussen heb ik de sleuven beetje bij beetje opengezet. Water geven doe ik nu met de plantenspuit, zodra ze in de grote bak gaan, werk ik met een druppelaar!
      All I want is a little more than I'll ever get

      Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

      Comment


        #18
        Re: Secret Jardin DR80

        Eindelijk! M'n tentje is aangekomen Nu eventjes knutselen en installeren en ik kan ze eindelijk verpotten. De worteltjes zijn door de turfpotjes aan het komen, dus niets te laat!

        Monty heeft gelijk gekregen met z'n schimmels! De turfpotjes hebben op sommige plaatsen witte draden. De potjes zijn nochtans zo goed als droog, maar ik was vergeten dat de hoge temperatuur en de enorm hoge LV al genoeg zijn. Nu goed, volgende kweek heb ik mijn tent onmiddelijk beschikbaar en kan ik sneller overpotten!

        Zijn die oppervlakkige schimmels schadelijk? Kan ik de turfpotjes nog gewoon in de grond steken? Veel schade kunnen ze daar niet aanrichten, of wel? In de natuur komen er ook schimmels voor in en op de bodem. Dilemma, dilemma.
        All I want is a little more than I'll ever get

        Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

        Comment


          #19
          Re: Secret Jardin DR80

          succes met het tentje
          ben benieuwd naar de foto's

          Comment


            #20
            DSC02142.jpg (mijn lelijke VSA)

            - Tentventilatortje erin gezet, het leukste en makkelijkste van de dag.

            - De thermo/hygrometer opgehangen door een vernuftig systeem (al zeg ik het zelf).
            Ik heb 2 €0,70 rollers van de Euriegrowshop aanelkaar gehaakt (tegengestelde richting) en elke kant vastgemaakt, 1 aan de bovenkant, 1 aan de onderkant. Nu zweeft ie mooi op de hoogte die ik wil en kan hij altijd mooi op hoogte van de plantjes blijven hangen. Foto:

            DSC02155.jpg

            Verdere info: De hele tent staat op een isolatieplaat om de koude langs onder te beperken. In de ruimte komt verse, frisse lucht binnen en het plafond is te laag voor mijn kop. Tegen het einde van de kweek ga ik zoveel pijnstillende wiet nodig hebben, dat ik met 5 gram/watt niet ga toekomen.

            DSC02154.jpgDSC02153.jpg
            Last edited by RocknRolla; 28 November 2011, 17:01.
            All I want is a little more than I'll ever get

            Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

            Comment


              #21
              Re: Secret Jardin DR80

              Veel succes met je nieuwe tent en de kweek.

              Comment


                #22
                Re: Secret Jardin DR80

                Hello again!

                De planten zijn na het opzetten van de tent direct verpot! Daarvoor heb ik een grond samengesteld op basis van Bobo's grondje hier op jointjedraaien

                85% potaarde
                10% perliet
                5% meststoffen

                De meststoffen bestaan uit:
                - Koemest (55%)
                - Beendermeel (10%)
                - Bloedmeel (10%)
                - Tuinkali (10%)
                - Kieseriet (5%, geen 10% want de aarde was al licht bemest met Mg)
                - Lavameel (5%)
                - Zeewierkalk (5%)

                Al het sleuren met grond en meststoffen was wel lastig. Het is ook een beetje verdacht om met 40 liter potgrond door een stad te sleuren. Volgende keer wordt het dus plagronmix van de shop. Die verzendkosten nemen we er wel bij :p Liever stoned dan moe!

                Ze zijn dan onder de lamp gezet, wat me al wat zorgen heeft gebaard! De lamp gaat enorm hard.. Toen ik ze er na het verpotten had ondergezet, liet ik ze 2 uurtjes met rust, maar de blaadjes hadden er geen deugd van gehad. Ik weet nu ook weer waarom mensen eerst een voorgroei lamp gebruiken. Hopelijk overleven ze de brandwonde Volgende kweek zonder twijfel een dubbele TL bijkopen.

                Nu heb ik ze in halfschaduw gezet (een kartonnen dakje erover). Het ziet er echt stom uit, maar ik wou dat ze nog wat licht kregen, zonder the full power of the sun te moeten verduren...

                Ook heb ik een vraagje over de temperatuur! Het wordt lekker warm in dat tentje, maar is een luchttemperatuur van max 30 graden er niet over? Er wordt nochtans ijskoude lucht uit de kelder aangezogen.. Ik heb al gezorgd dat er meer lucht naar binnen kan, maar ik moet wel zorgen dat de geur in de tent blijft... Nu begint de kelder naar potaarde te ruiken!
                All I want is a little more than I'll ever get

                Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                Comment


                  #23
                  Re: Secret Jardin DR80

                  Een Silverbox he..hmm, misschien uit voorzorg het bodemzeiltje eruit laten ? Smoker2002 heeft momenteel ook problemen met een Silverbox.
                  Eigenlijk moet ik niks zeggen, want ik ben wel benieuwd of het echt nog steeds aan dat zeiltje kan liggen

                  Een koolstoffilter filtert niet elke geur.
                  Bijvoorbeeld de zwavellucht van een hotbox doet een koolstoffilter niets mee. (Als je dat niet weet heb je binnen 24u iemand op de stoep die komt vragen waar die lucht vanaf komt)
                  Misschien is de geur van potgrond ook wel ongevoelig voor koolstoffiltering.

                  Als het koud is in je kelder, en 30 graden in je tentje, zul je misschien wat meer inlaat-luikjes open moeten zetten.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #24
                    Re: Secret Jardin DR80

                    Ik denk dat je je koemestkorrel ruikt. ghihi.

                    Comment


                      #25
                      All I want is a little more than I'll ever get

                      Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                      Comment


                        #26
                        Re: Secret Jardin DR80

                        Goed nieuws!

                        De kleintjes herstellen zich met zekerheid! Er komt nieuw groen en de blaadjes groeien! Het gaat niet fenomenaal snel, maar ze hebben het ook zwaar te verduren gehad! Hieronder enkele fotootjes:

                        DSC02158.jpgDSC02159.jpg
                        Deze heeft dus duidelijk een tikje gehad. Het onderste blaadje is vergeeld, maar de nieuwe blaadjes zijn vrij groen en fris. Hopelijk heft ze morgen haar kopje weer fier omhoog!

                        DSC02160.jpg
                        Deze doet het beter! De getande blaadjes zijn iets groter en ze laat haar kopje niet hangen. Daarnaast zie je een moiststick, die staat op stand 1 voor droge planten.

                        DSC02161.jpg
                        Deze leuke dame is de sterkste van de bende. Ze is ook duidelijk bezig aan nieuwe blaadjes en gaat het denk ik wel redden.

                        DSC02163.jpg
                        Deze heeft het ergste van de lamp gehad. De nieuwe blaadjes waren helemaal dor, maar de nieuwe stukjes zijn gelukkig weer groen.

                        Ze hebben door mijn knoeien waarschijnlijk een pak vertraging opgelopen, maar ik groei ze wel een weekje langer. Er zit geen haast achter
                        Attached Files
                        All I want is a little more than I'll ever get

                        Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                        Comment


                          #27
                          Re: Secret Jardin DR80

                          Zou even heel rustig aan doen met dat water. Die mammoettanks die je nu laat leegdruppelen zit genoeg water in voor minstens een week.
                          Waarom is dat water bruin ? Je geeft toch nog geen voeding ?

                          Zwavellucht : QNQ012.jpg
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #28
                            All I want is a little more than I'll ever get

                            Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                            Comment


                              #29
                              Re: Secret Jardin DR80

                              Ghehe ja je leest wel meer onzin hierzo. Zeker niet doen. Je verkloot je bodem EC met niet opneembare stoffen en de zuiker in de cola is qua molecuulstructuur gewoonweg te groot om door de wortelvliezen te komen. De plant kan dit zo dus niet opnemen. Er bestaan wel zoetmakers gebaseerd op complexe koolhydraten zoals Arabinose, dextrose, maltose en xylose.

                              Comment


                                #30
                                DSC02180.jpg Deze staat zo mooi donkergroen dat ik mijn ogen er bijna niet kon afhouden. Voor de ervaren growers hier is dit waarschijnlijk niet echt speciaal, maar de eerste keer is altijd het spannends

                                DSC02181.jpgDeze deed het eerst merkelijk beter dan de andere plantjes, maar nu lijkt hij een beetje te hangen. Het bovenste blaadje was ook wat kleurloos... Is dit overvoeding of overwatering?

                                DSC02182.jpg Deze spruit heeft ook mooie vertakkingen en ziet er fris uit!

                                DSC02183.jpg Deze bezwijkt zelfs onder z'n blaadjes... Ik moet zeggen dat alle stengeltjes vrij smal zijn. Is hier een reden voor? Kan ik dit verhelpen door op voeding/water te letten, meer of minder ventilatie? Ik ben stilaan begonnen met het verlagen van de lamp om ze zo weinig mogelijk tot groei in de hoogte te stimuleren.

                                DSC02185.jpgHier is nog een foto van het mindere plantje. Je ziet het kleurverschil aan het onderste blaadje. Ik heb de Ph gecontroleerd en die zit goed en ook de bodemvochtigheid ziet er niet slecht uit...

                                Greets,
                                RocknRolla
                                All I want is a little more than I'll ever get

                                Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                                Comment

                                Bezig...
                                X