Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

8 plantjes in een tent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    8 plantjes in een tent

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    ik heb een kweekje opgezet (mijn eerste):

    - secret jardin 1m2
    - 600 w hps
    - staande ventilator
    - 1000-2000 w kacheltje
    - en natuurlijk voldoende afzuiging en een filter voor de luchtjes

    Ik begon met stekjes. Deze heb ik aan het begin niet erg goed verzorgd, omdat ik de luchtvochtigheid niet onder controle had. Deze schommelde tussen de 40-60%. Ik heb de 80% nooit gehaald. Ook zijn de plantjes een beetje verbrand omdat ik, waarschijnlijk de lampen te dicht op de plantjes had hangen.

    Dan hier de foto's, ik heb een erg uitgebreide fotoreportage. Zo zie je goed hoe mijn plantjes zich hebben ontwikkeld

    De eerste dag:




    De tweede dag


    De derde dag:


    De vierde dag:


    De vijfde dag:


    De zevende dag (plantjes grotere habitat gegeven en helaas heb ik er eentje moeten elimineren ):


    De negende dag (ik heb er twee moeten elimineren omdat ze niet aansloegen):


    De tiende dag:


    De dertiende dag:


    De negentiende dag (de plantjes in bloei gezet!!!!):


    De twintigste dag:

    En de twintigste dag van dichtbij :



    De dertigste dag (1 maand):


    En de dertigste dag (1 maand) van dichtbij:
    Er beginnen al trichomes op de bladeren te ontwikkelen. Ik moet nu nog minimaal 6 weken wachten



    Hier zijn de plantjes 46 dagen oud. Ze staan 26 dagen (4 weken) in de bloei.







    Hier zijn de plantjes 8 weken oud. Ze staan 6 weken in de bloei.
    De toppen zijn echt groot, en ondanks dat ik ze heb overbemest staan ze er nog redelijk bij (wel veel gele bladeren). Ik ben trots op ze.





    Ik blijf updaten in deze post!

    Greetz,
    Micks
    Last edited by Micks; 29 November 2008, 02:47. Reden: Foto's erbij

    #2
    Zozo! En dat in 19 dagen! Ik moet zeggen dat je 'n erg mooie tent (en toebehoren) hebt! Ik zal hem zeker blijven volgen
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Ja, ik knuffel de plantjes elke dag

      Comment


        #4
        Haha, dat zal ze veel goed doen
        anders wel een mooi kweekje

        grtz

        Comment


          #5
          Welke planten zijn het? Welke soort?
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            nou ja, dat weet ik eigenlijk niet. White Widdow geloof ik.

            Comment


              #7
              ziet er goed uit

              Comment


                #8
                Ziet er goed uit!
                Mijn tent is ook 1m2, het probleem is met veel plantjes in zo'n tent, dat water geven voor achterste plantjes moeilijke actie is. Vooral als zie staan te bloeien. Ik moet zo'n 5lt. spuit halen met een lange stok.
                Peace.

                Comment


                  #9
                  deze ga ik zeker volgen ziet er erg mooi uit, zeker voor dat het je eerste keer is. keep it up

                  Comment


                    #10
                    yoo dat gaat goed ik zie dat je stekjes heb genomen stekjes in nederland het grotendeels stekjes is NLX en power plant of ppp maar voor de rest gaat het goed greetz
                    Schutto In tha house

                    Comment


                      #11
                      Mooi Materiaal, daar kan het gewoon niet fout mee aflopen.
                      Als je erg zware problemen hebt met de luchtvochtigheid kan je je best een een luchtbevochtiger kopen.
                      Volgende kweek zet je misschien wat meer plantjes en dan zal er geen plats meer zijn voor de grote bakken water.
                      Mooi begin en gaat zeker mooi eindigen.

                      Greetz

                      Comment


                        #12
                        Zion, ik schrok nogal van de prijs van een luchtbevochtiger. Het totale prijskaartje ligt al op 1100 euro! Misschien toch wel de moeite waard nog.
                        Ik probeer wel alles met regelsystemen te maken. Zo heb ik mijn kachel aangesloten op een redelijk precieze thermostaat zodat het niet te koud wordt. En ik heb mijn afzuiging dus ook redelijk goed afgesteld. Zo is het mijn hele kweek netjes tussen de 21 graden (lamp uit) en 25 graden (lamp aan).

                        Oorspronkelijk geplaatst door AddyX View Post
                        Ziet er goed uit!
                        water geven voor achterste plantjes moeilijke actie. Vooral als ze staan te bloeien. Ik moet zo'n 5lt. spuit halen met een lange stok.
                        Peace.
                        Waar haal je zo'n spuit? Ik zie dat probleem ook aankomen. Ik gebruik nu een plastic bekertje. Dat is even tijdelijk geimproviseerd, maar daarmee kan ik trouwens wel goed in de gaten houden hoeveel water een plant krijgt.

                        De beginnersfouten die ik heb gemaakt (tot nu toe):
                        - Ik vond de VSA nogal warm worden. Ja, weet ik veel hoe warm zo'n kreng wordt... nou heb toen maar besloten om de VSA van de houten (!!!) plank te halen waar ik hem op had gemonteerd. Haha, vet gevaarlijk! Ik las dat je een VSA nooooit op een houten plank mag monteren in verband met brandgevaar.
                        - Ik heb ook de afvoer van de tent op de afvoer van de verwarmingsketel aangesloten. Dat ging dus ook niet omdat de totale afvoer te klein was voor beide. Prutser ben ik ook
                        - De lampen hingen bij mij dus ook te laag aan het begin (op 60 cm met jonge stekken bleek te dichtbij), hierdoor had ik verbrande bladeren.
                        - Ik had maar 1 passieve invoer van lucht met een diameter van 16 cm (plus een panty ervoor tegen beestjes). Daar heb ik nu 2 passieve invoeren van gemaakt (allebei met een panty ervoor).


                        Greetz,
                        Micks

                        Comment


                          #13
                          Als beginnend tent kweker ga ik deze ook volgen !

                          Het water geven : waarom mag je je plantjes niet uit de tent halen om water te geven ? Dat doe ik iedere keer, zo kan ik ze meteen controleren en ook verplaatsen. Zo krijgen alle plantjes een keer de kans om midden onder de lamp te staan. Als iemand van mening is dat je ze beter met rust kan laten en ze moet laten staan, svp feedback. Als beginner ben ik me van geen kwaad bewust ?

                          De luchtbevochtiger ; je hoeft echt voor zo'n tent geen professionele bevochtiger te kopen. Ik heb er van het weekend 1 gehaald bij de LIDL voor 30 €, normale prijs 50 €. Zie ook mijn kweekverslag voor een foto.

                          Verder veel succes, ziet er al netjes uit !
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            Hoi Micks,
                            5 ltr. spuit kan je bij elke tuin centrum kopen, maar lucht Luchtbevochtigers zijn hier te-koop:http://www.e-d.nl/index.php?cPath=27_69.

                            Groetjes

                            Comment


                              #15
                              En nog een ding Micks, doe even een zij luikje open voor meer lucht naar binnen te halen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X