Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lovis's 1m² binnentuin.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Lovis's 1m² binnentuin.

Hmm dan maar de ventilator er vanavond terug in als ik thuis ben van werk.. ik ga dagelijks blijven controleren. En dan maar het risico nemen... wel klote dat het de grootste toppen zijn dat beschimmelen.
    Achja.. dan hebben we dat ook meegemaakt! Zal en pak minder opbrengst zijn.. mja so be it. Dan maar goeie kwaliteit! Thx

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
    - 1m² Tuin

Comment

Als de plant helemaal milky is en niet meer drink zou je haar theoretisch konnen oogsten.
      Kut van die rot succes

Comment

-.-" Das gewoon weg kut..
        sigpic

Comment

Tip als je grote dikke toppen in je planten hebt zitten is mij geleerd als je LV niet op orde is eerst je afzuiger afzetten je inlaat en je waaiers 3/4 minuten wachten je tent open doen en je neus naar binnen.Net voor de lamp aangaat is ook een mogelijkheid wel de afzuiger en inlaat uit zetten en heb je rot dan ruik je het geheid.Vind zelf dat met de lamp uit je meer ruikt maar dat zal wel door de lagere temp komen.Je wiet ruikt ook beter als deze niet te warm is.

Comment

Ja door de lagere temp word het ook weer vochtiger, en daarom ruik je het dan beter, ik vind het echt zon vochtige aarde geur.Maar waar begint dan de schimmel volgens mij door een beschadiging van de stam? Want het begint altijd binnenin de top.
            Is dat juist of zit ik er naast?
            Wel heel erg zonde.

Comment

Verspreiding van Toprot

Oorzaken van toprot zijn oa. dode bladeren bij het afvallen in de herfst, spinnenwebben, larven en coconen van insecten,... die rotten in je plant. De meest voorkomende oorzaak is een veel voorkomende schimmelaandoening bij cannabis is pythium. Deze schimmel zorgt voor wortelrot en rot van het onderste deel van de stengel. Het komt het meest voor bij jonge plantjes en bij stekken. Grotere, gezonde planten zijn veel minder gevoelig voor pythium. Bij ernstige aantasting door pythium krijgen planten 'omvalziekte'. We hoeven niet uit te leggen wat dat betekent.. Pythium is te herkennen aan het bruin worden van de schors aan de voet van de stengel. In het begin is de bruine aaanslag nog gemakkelijk te verwijderen, later gaat het rottingsproces steeds dieper in de voet van de plant verder. Pythium is een schimmel, die het beste gedijt in natte en vochtige milieus. De sporen van pythium verspreiden zich alleen via water. Er worden 2 soorten sporen gevormd, zwermsporen en rustsporen. de zwermsporen kiemen het best bij een temperatuur van ongeveer 15 graden C., terwijl de rustsporen juist kiemen als het warm is, zo'n 28 graden C. Om aantasting door pythium te voorkomen is een constante bodemtemperatuur een vereiste. Grote temperatuurschommelingen moeten worden vermeden. Verder moet voor een goede luchtvochtigheid (dus een niet te hoge RV) worden gezorgd. Bladschimmels meeldauw en draadschimmels komen minder vaak voor dan pythium. Meeldauw kan onder andere toprot veroorzaken.Andere oorzaken van toprot zijn oa. dode bladeren bij het afvallen in de herfst, spinnenwebben, larven en coconen van insecten,...

Bron:http://wietwiki.nl/index.php?title=Toprot

Comment

Bedanky Mway en tuinbroek. Zondag gaan ze om. Dan ben ik vrij en gaan we werk van maken.
                Lv is 40%, temperatuur is tussen 20 en 30 graden. Dagelijks gaat de venster en uur of twee open voor verse lucht. Dode bladeren enzovoorts gaan dagelijks uit me tent. Volgende ronde laat ik wel en ventilator of twee in mn
                tent draaien.. mss dat het helpt? Wat lucht door de toppen..

Het is wel kut. Mja.. niks aan te doen zeker? So be it. Als ik er en lekker rokertje aan overhou dan ben ik tevreden. Het zal wel minder opbrengst zijn, maar heb toch genoeg hoop ik (tenzij alle toppen rot zijn)
                Ik kan ook niet echt inschatten wat de opbrengst gaat zijn deze ronde. Vooral niet na deze tegenvaller. Maar ik vermoed dat het wel mee gaat vallen.
                Heb er veel uit geleerd. Volgende ronde wa aanpassingen. Met hopelijk en betere opbrengst

- 1m² Tuin

Comment

Lovis, had je toprot in de toppen die waren om gevallen?
                  Zo ja, als dat bij mij gebeurt.. In de gaten houden dus.
                  sigpic

Comment

In twee wel. De derde top ( vandaag gevonden) niet.

- 1m² Tuin

Comment

Ik zal het zeker in de gaten iig. Dagelijks controle. Elke plant nieuwe handschoenen. Ivm kruiscontaminatie.

- 1m² Tuin

Comment

Kan het misschien altijd nog komen?
                        Maar wel goed voor de volgende keer. Je hebt nu tenminste een kenmerk.
                        sigpic

Comment

Hopelijk is er geen volgende keer

- 1m² Tuin

Comment

ziet er alvast mooi uit zonden van de rot!

Comment

Hoi Lovis,

Ondanks alles hoop ik toch dat je er wat lekkers afhaald !

Geluk en veel suc6 man ...

Hippie .
                              The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Thx Hippie & Mister Frank!

Na het lezen van en boek van Soma(biologisch kweken), denk ik dat de reden van de toprot is dat die iets te veel water hebben gekregen. Want dit kan blijkbaar en probleem veroorzaken tegen het einde van de bloei.. Dus bij deze weet ik waar ik moet oppassen de volgende ronde

Wegens tijdgebrek heb ik eigenlijk maar 2 toppen van de Miss Blue geoogst, de rest staat nog lekker te zonnen in mn tent.
                                Nog niet veel Amber te zien. Hier en daar en beetje. Maar er is ook nog wat clear.
                                Dinsdag en woensdag heb ik eindelijk vrij, dan gaat de schaar er in! MissBlue, Tahoe OG en Bubba kush gaan er aan. Plus de halve planten die over zijn gebleven van de BerryBomb en de MissBlue.

Ik heb dus mn vorige dames iets te vroeg geoogst. De smaak is wel goed, en de effect is wel oke. Maar als ik nu de dames ruik in men tent... Dan besef ik toch dat ik wel te snel ben geweest. Ik denk dat de smaak en effect nu wel veel beter gaan zijn.

White Widdow en Ice moeten nog eventjes. Er is weer en van de toppen van de ICE die wilt gaan rotten, maar ik probeer zo snel mogelijk inte grijpen. Om de schade ter vermijden. Weer zo en grote top weg gerot wil ik absoluut vermijden.

Ik ben ook bezig met the cannabis grow bible, van Greg Green. Me beter inlezen voor ik er weer aan begin. Zodat de volgende ronde veel beter gaat.

Oogstverslag en rookverslag komen er nog wel. Dinsdag, woensdag, misschien donderdag

grtss
                                - 1m² Tuin

Comment

Bezig...
                                X