Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lovis's 1m² binnentuin.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Lovis's 1m² binnentuin.

LV is alleen voor stekjes, dus hoef je niet veel rekening mee te houden.. Alleen uit kijken dat het niet te hoog word ivm toprot..
    Voor de rest kan ik je geen antwoord geven, vind het toch nog beetje moeilijk onder en overvoeding..

Die verkleuring van het blad, kan idd door de strain komen, maar op je laaste foto vond ik het lijken op een blad probleem dat Herby ook bij zijn WW kweekje had.
    Molybdeem tekort noemde Flintstoned het..

Btw, ik ben ook 'bio' bezig, maar aangezien ik een hekel heb aan ph meten, heb ik sannies bio tabs.. Blijkt dat je niet op je ph hoefde te letten..
    Vond het toch aardig kloppen als ik zo me DP zag :o Maar da's misschien niks voor jou ivm je control freak trekje(?)

Nog ff de laaste loodjes, succes kerel. Gaat zeker beloond worden!
    sigpic

Comment

Hey SD!
      Ja inderdaad.. Nu wil ik echt geen toprot zien...

ivm het bladprobleem, het lijkt inderdaad en molybdeem tekort. Want het is juist hetzelfde.
      Dit komt door en te lage ph... Dan is 6,0 voor bio te weinig? Geen idee.. Ik zal meer info zoeken iig. Thanks voor de tip!

Bio tabs heb ik ook na gekeken.Lijkt me wel cool. Maar dan zit ik nog altijd met potgrond
      En niet meten... Dat vertrouw in niet meer.
      Vanaf mn volgende kweek alles meten. Zodat ik zeker weet wat er allemaal aan de hand zou kunnen zijn. En zo problemen hopelijk sneller oplossen...

En nu indd de laatste loodjes.. Momenteel 35%milky en de rest clear, buiten de tahoe OG, die is bijna volledig milky Ice en WW zijn nog bijna volledig clear.

nog en paar weken geduld....
      droog tent is in orde, droog netten staan klaar, scharen gereed... Geduld geduld...
      - 1m² Tuin

Comment

Nee, best voedings opname voor een plant is tussen de 5,8 en 6,5 of 6,2 PH.
        Dus dat zou eigenlijk goed moeten zijn, ik weet niet hoe je ph kan meten van je bodem.. Misschien ff kijken of je dat kan meten?

Je kan op Sannies way ook je aarde telkens opnieuw gebruiken. Moet je weer bactieren enzo toevoegen.. Blijkt heel goed te werken.
        Ronson had een mooie ronden er op gedraaid met zijn sweet n sours. En dat was volgens mij ook hergebruikte aarde
        Alleen moet je dan denk ik een grote bak zoeken om het in te kunnen bewaren als je klaar bent.

Scharen al aan het slijpen ?
        sigpic

Comment

Ja dat opwarderen gaat prima met die bacteriën ik heb 2jaar op dezelfde grond gekweekt.Sannies bacto en perfect start erdoor ff paar dagen onder een suk plastic wat wormenstrond en gaan met die grond.Ik woon ook op een flat en het is soms wel lastig het aanvoeren van nieuwe grond en je oude weer weggooien.

Comment

Aaah, das het leuke er van om beetje in een achter buurt te wonen.. Nobody cares
            Niet dat ik alles laat zien ofzo hoor daar niet van..

Hoelang kan je die aarde dan telkens her gebruiken? keer op keer? of is er max aantal keer aan?
            sigpic

Comment

Gewoon in vuilniszakken en naar de plaatselijke afvalplaats alles bij restafval storten Of kuiltje graven op de hei haha
              Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

Mike's 5x special kush #1 (RQS)

Comment

Het is wel bijna 180L potgrond... Ik denk dat ze bij de plaatselijke afvalplaats raar gaan kijken
                - 1m² Tuin

Comment

Hergebruiken gaat ook uitstekend mits je deze even op de juiste manier onderhanden neemt.
                  Lekkere toppen trouwens

Comment

Ik zal de pros en de cons opschrijven en dan en keuze gaan maken.. wordt vervolgd

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                    - 1m² Tuin

Comment

Shhhht. Al mn takjes beginnen heel erg te plooien. En deel is gebroken. Toppen wegen te zwaar!
                      Ik weet niet of ik blij moet zijn of niet... ik krijg die niet weer recht

- 1m² Tuin

Comment

Dan zul je jojo's op moeten hangen, of overal stokken naast.

Ze zien er al een paar weken flink uitgehongerd uit.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb geprobeerd met stokken. Maar die zijn maar 60cm. Alles daar boven plooit weer naar beneden. Jojos ken ik niet, maar ga ik zo snel mogelijk gaan halen denk ik.
                          Meeste zijn half milky half clear.. dus ik denk dat het niet meer lang gaat duren.
                          En deel ziet er precies uitgehongerd uit.. maar van onder zijn ze nog groen, midden en boven zijn ze gelig. Komt dit dsn niet eerder door en blokkade? Ze moeten iig niet meer zo lang denk ik. Een week max twee? Ze moeten milky zijn met en beetje amber..
                          In ieder geval thx qnq!

- 1m² Tuin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lovis View Post
                            Het is wel bijna 180L potgrond... Ik denk dat ze bij de plaatselijke afvalplaats raar gaan kijken

Naja, zijn 4 zakken... Ik doe het zelf ook zo, gewoon bij restafval niemand die het ziet
                            Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

Mike's 5x special kush #1 (RQS)

Comment

Jojo's zijn die katrolletjes met een haak eraan, die zijn speciaal bedoeld om plantjes omhoog te houden.
                              GROWR-NICOROL010.jpg
                              Nico-rol heten die dingen officieel. Prijzen variëren van 0,50 tot een euro (of meer) per stuk.
                              Worden soms ook bij orchideeën gebruikt bijvoorbeeld. (tuingroothandel mss?)

Je kunt zelf ook iets fabrieken met elastiek en kunststof haken ofzo.
                              Geen vishaakjes gebruiken, da's zo'n gedoe als er een losschiet als je net met je kop in de tent zit.

Nee, die honger kun je nu weinig meer aan doen, da's een paar weken geleden gebeurd denk ik.
                              Wel iets waar je volgende keer rekening mee kunt houden.

Grtz, Q.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hmm..straks en kijkje nemen in de lokate tuingroothandel.
                                Ik heb zelf en rol henneptouw en wat haken. Misschien kan ik er iets mee frabriceren.

Wel jammer van de tekort dan. Dat ik het niet eerder heb kunnen oplossen. Zal wel invloed hebben op het eindresultaat.. mja als de smaak maar goed is ben ik blij.
                                Volgende ronde iig en heel andere aanpak!
                                Nogmaalgs bedankt Q!

Grts
                                Lovis

- 1m² Tuin

Comment

Bezig...
                                X