Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lovis's 1m² binnentuin.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Lovis's 1m² binnentuin.

Zo gaat ook eff lekker van start! Erg fijn dat je zon hoog kiem percentage hebt kan ik nog wat van leren wel genoeg soortjes bij elkaar leuke uitdaging!

Anyhow veel succes met je eerste hps ronde! Dat gaat je zeer zeker bevallen!

GreetZzz mafferd

Comment

Bedankt Jack en Mafferd!
      En ja. Indd. Veel soortjes. Hopelijk ook veel verschillende rokertjes tegen het einde.
      We zullen zien wat het allemaal gaat brengen.
      Hps, lightmix, 11-18L potten, tent,.. allemaal nieuwe dingen voor mij! Dus ook veel dingen waar het verkeerd kan gaan

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
      - 1m² Tuin

Comment

Ik denk dat het dezelfde zijn als jou cookaap. Ik heb ze als extra bij een ruil gekregen weet alleen niet meer van wie.
        Weet wel dat die gozer waar jij ze vandaan had dat ik daarmee geruild heb. Maarre leuke verzameling lovis nu hopen dat je een leuke gekleurde purps dame krijgt

Comment

Max toevallig?
          Ik ben vooral super benieuwd naar de berry bomb en de tahoe. Als ik de commentaar er over lees.. hoop ik wel dat het allemaal klopt

- 1m² Tuin

Comment

Yupz volgens mij kreeg ik ze extra bij hem

Comment

Trouble

Mijn fancontroller werkt niet(sms fancontroller met temperatuurdingens). Alle, het werkt wel. Maar enkel op 100%.
              Als ik deze lager probeer te zetten draait de afzuig niet.
              De afzuig bromt/trilt wel en beetje heb ik de indruk. Maar het kan zijn dat het gewoon altijd zo is.
              Normaal draait die altijd op rond de 40 - 50%( minimum ingestelde temperatuur), zonder enig probleem.
              Ook gaat die harder draaien als de temperatuur hoger dan 26 graden wordt.

Maar nu niks. 100% of niks. Beetje nadelig voor de temperatuur denk ik, want het koelt iets te veel af. 22 graden met de lampen aan. Lampen uit weet ik nog niet.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Anders bel ik morgen wel naar de shop...
              - 1m² Tuin

Comment

Dag 6 28Jan

Temperatuur aan 22,5°C. Temperatuur uit 19.5°C
                Lv 38%
                Licht 18/6. 250W. 30Cm van de planten.
                Voeding Geen. Enkel Power roots om de dag.

Fancontroller is defect, volgende week naar de shop en nieuwe halen..(3x naar de shop, hoera. weer 3,5uur kwijt)

Alles verloopt goed, buiten een dame. Ze groeit en beetje raar. En mongooltje denk ik(Foto zo dadelijk). Maar geen probleem, keuze genoeg.

Ik wil uiteindelijk 9 planten overhouden, heb ik besloten.
                Er zitten sowieso en paar mannetjes tussen, die vallen al weg. En de zwakste gaan ook weg vermoed ik. Ik zal wel zien met de tijd.

Ik heb alvast 4x 18L en 5x 11L potten gevuld met lightmix(gemengd met wat cocos, lavameel, root xtender, zeewierkalk,..). Deze staan afgedekt op en warme plaats. Die ga ik daar laten staan tot ik ze nodig heb.

Enkele foto's..
                Overzicht

IMG_4375.jpg
                Gekke plant
                IMG_4391.jpg
                Random fotos
                IMG_4386.jpg
                IMG_4383.jpg

grtsssss
                - 1m² Tuin

Comment

Dat rare plantje heeft ook flinke achterstand.

Denk dat je idd beter af ben om hem weg te knikkeren.

O god.. Zucht... Fan Controllers..
                  sigpic

Comment

Nouja zonder die mongol heb je nog genoeg leuke soortjes staan.

Ik denk trouwens dat The Purps van growerschoice zijn

Comment

Ik denk trouwens dat The Purps van growerschoice zijn
                      En die zijn zonder problemen uit gekomen in een keer.. Das nieuw..
                      sigpic

Comment

Ja plantjes genoeg! Had liever gehad dat het en ander plantje was. Helaas. Ik kan nie alles hebben maar ze staat nog niet in de weg, dus ik laat die nog even staan. Heb het tegen haar gezegd. Of je doet je best of.. en heb de vuilzak laten zien
                        Ai ai.. growerschoice. Als dat maar goed komt mss zijn het twee mannetjes

- 1m² Tuin

Comment

Ik laat mijn Mongooltjes standaard staan, ze vergen wat meer zorg en liefde.
                          uiteindelijk trek je er toch één of twee joint vanaf.

gewoon laten staan de gekkerd
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Dag 15 6 Februari

Temperatuur aan 26°C(tot max 30°C). Temperatuur uit 18°C
                            Lv 51%
                            Licht 18/6. 600W. 70Cm van de planten.
                            Voeding Elke woensdag fishmix(spray), elke vrijdag Vita race(spray), en om de beurt PowerRoots en Alga Grow(Halve dosis).

Ik heb het heel druk gehad, dus ik ben nog niet naar de growshop kunnen gaan ivm defecte fan controller. Hopelijk geraak ik er morgen. Daarom dat er zo en groot temperatuur verschil is met de lampen uit. Maar te erg is het nog niet geworden. Oef.

De planten zijn vorige week verpot, en ze staan nu in 4L potten(reg planten) en 11L en 18L potten(fem). Ze groeien best wel hard vind ik zelf.
                            De planten in 11Len 18L potten hebben ietsje meer moeite precies, maar ik denk dat het komt door de grotere pot. Maar dit is geen drama. Als ik de regs verpot dan komt het wel goed.

De onderste bladeren zijn eergisteren geel geworden, dus ik vermoed dat de voeding in de aarde op is. Daarom ben ik begonnen met en halve dosis Alga Grow, en dit om de beurt afwisselen met Power Roots.

Ik vraag me af of er en manier is om de mannetjes iets vroeger er uit te kunnen halen. Want ik zou graag de dames al in 11L potten zetten en de mannetjes er uit flikkeren
                            Ik had ergens ooit iets gelezen van de klok op 16 of 14u te zetten, aangezien de mannen sneller gaan bloeien?

Ik wil er uiteindelijk 9 planten van overhouden. Zodat ze lekker wat ruimte hebben om te groeien. En hoe sneller de kerels en zwakkelingen er uit vliegen, hoe sneller ik de dames grotere schoenen kan geven

En de foto's.. Wel met HPS, was net te laat in de tent voor foto's zonder te maken...
                            Ze hangen en beetje, maar ik heb ze juist water gegeven.

Overzicht:

IMG_4405.jpg Ze doen het allemaal goed, buiten de purps, ze blijven serieus achter staan.

Berry Bomb en White Widow:

IMG_4406.jpg

Buddha Tahoe en Miss Blue:
                            IMG_4407.jpg
                            Bubba Kush (Mongooltje):
                            IMG_4408.jpg
                            Doet het al iets beter, maar nog niet goed genoeg.
                            Miss Blue:
                            Missblue.jpg
                            Toxic Berry:
                            toxic.jpg
                            Ice:
                            Ice.jpg Ice2.jpg
                            Purps:
                            Purps.jpg

En de purps.. Persoonlijk vind ik dat ze ook achter blijven hangen. Wat wel jammer is..
                            Als ze niet sneller groeien vliegen ze er uit..
                            Ik had ook(denk ik) en vliegende beest gezien. Dus meteen mn vleesetende plant in de tent. Geen beesten toegestaan in mijn tent.

Dit was het voor vandaag! Alles gaat goed vind ik. Nu mag het zo blijven gaan. Volgende update zal ik zonder HPS proberen te doen..
                            En hopelijk heb ik tegen dan al enkele mannen er uit gevist!

Ciao!

Attached Files
                            - 1m² Tuin

Comment

Gaat lekker daar in je tentje!

Alleen die ice die hangt wel met zn blad ofniet?

Die miss blue ziet er al weer fris uit. Dat vind ik wel een mooi plantje.

Die bubba kush die laat je er bij staan?

Hopelijk valt het ongedierte mee. Doe zo voort kerel!

Greetzz maffy

Comment

Hey Mafferd, thx!
                                Ze hangen en beetje omdat die vrij droog stonden (denk ik). Ik ga straks weer ff kijken.
                                Missblue is echt en mooi plant. Ook lekker wietje. Lekker zoet.
                                Bubba kush twijfel ik nog. Als die rechttrekt wel. Want dit is en soortje dat is eig heel graag wil proeven. Anders jammer. Toch keuze genoeg
                                - 1m² Tuin

Comment

Bezig...
                                X