Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shivaman's , BigBang, Church en Somango

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Shivaman's , BigBang, Church en Somango

    Korting op 420shop
    En daar gaan we weer ! Na 2 rondjes met stekken ga ik dit keer weer met zaadjes aan de slag.. Eerst maar eens de opstelling van het hok.

    -kast is 80x60x200
    -250W en 400W hps set. ik moet nog beslissen of ik dit keer de 400W ga gebruiken.
    -davin D-12
    -afzuiging en filter (300m3) 5 rondes (ruim 1,5 jaar) gedraaid met het oude filter, nu dus een nieuwe aangeschaft.
    -clipventilatortje
    -150m3 badkamerventilatortje voor de inlaat.
    -ph- ec- temp- en LV meter.
    -hygrometer voor in de aarde.

    De plantjes komen op normale lightmix van de growshop te staan, en ik ga ook dit keer weer de voeding van Plagron gebruiken..

    20140310_230351.jpg De Vita Race is nieuw deze ronde, ik heb gelezen over de "witte plekken" dus ik zal met een kleine dosering beginnen.



    Dan de soortjes... Afgelopen vrijdag de koelkast even open getrokken, en de volgende zaadjes zijn in een glas water beland..

    1x de BigBang fem (Greenhouse)

    G_big-bang-feminized_sd815-4-1.jpg Deze heeft al eerder in de kast gestaan en beviel me prima.. lekker smaakje..


    1x The Church fem (Greenhouse)

    the-church-feminized-seeds-greenhouse_sd816-3-2.jpg Deze is voor mij nieuw..


    en Somango (reg).. met dank aan K1 !!

    somango.jpeg deze is ook nieuw.. ik ben heel benieuwd hier naar ..


    Ik heb het mezelf wel al meteen lastig gemaakt... de somango is nl regulier... ik heb 3 zaadjes laten ontkiemen en ik hoop dat er 1 of 2 dames tussen zitten.. Ook heb ik begrepen dat de Somango een lange bloeier is... ik zal dus een drooghok/tent moeten fixen die ik op me hok aan kan sluiten zodat de bigbang en de church kan drogen.. Maar dat drooghok stond toch al in de planning..

    alle 5 de zaadjes zijn inmiddels ontkiemt.. de bigbang liet zelfs binnen 30 uur al een worteltje van 8mm zien ... Ik heb ze in kleine potjes in de stekgrond gestopt, en ze staan nu onder 110W T-neon..

    20140310_230456.jpg

    ben er klaar voor !
    Last edited by shivaman; 11 March 2014, 01:17.
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    #2
    Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

    Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.. Wat doe ik nou fout ?!?! Ik ben ruim een week verder nadat het (in een glas water) ontkiemde zaad de stekgrond in is gegaan.. Op het moment heeft 1 plantje zich boven de grond laten zien. (al binnen 3 dagen).. Dit is een somango'tje .. Deze kwam netjes zonder hoesje boven..

    20140316_112619.jpg



    Maar in de andere 4 lijkt wel helemaal geen leven meer te zitten.. Net voor de check maar eens even wat opgegraven.. en van 2 zaadjes vond ik het worteltje er erg "bruin en verschrompelt" uit zien.. Ik ga ervan uit dat dat niks meer gaat worden...

    Ik begrijp alleen niet waarom het steeds fout gaat.. vorige run ook al geen v/d 3 zaadjes tot plant weten te brengen.. Ik ontkiem de zaden in een glas water.. Zodra het hoesje barst en er enigzins een worteltje is te zien gaan ze in de stekgrond.. Ik laat de aarde vrij luchtig. druk het dus niet aan.. een klein beetje water in het gaatje, even afdekken met wat aarde.. (zaadje zit +/- 1,5cm onder het maaiveld)
    Vervolgens doe ik wat magnetronfolie (met van die gaatjes) eroverheen voor de LV.. en Ik laat het zeker 3x per dag even luchten.
    Zou het te warm worden onder mn 110W T-neon ?? of droogt het alsnog te snel uit ? Zo'n stekarmatuur is toch juist voor ontkiemen ?!
    de Temp is tussen de 20 en 25 graden, LV tussen de 35 en 45 ..

    Ik heb inmiddels nieuwe zaden in het water gegooid.. Zou ik die nou weer onder die neon zetten.. Of gewoon onder de keukenlamp tot ze boven komen ?
    Ik weet er geen eind meer aan eigenlijk. al mn zaden gaan eraan zo, en het ergste is dat ik niet weet waarom.

    Zijn er meer die problemen hebben onder T-neon ? Hoe kan ik dit misschien anders aanpakken ?

    alle hulp en ideeen zijn welkom !
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

      Bruine wortels zijn dood of aan het afsterven, doorgaans komt dit omdat ze te zuurstofarm staan (te nat) het gekiemde plantje laat ook zien dat ze wat nat staat (lichte kruin, bolle blad) Ik zou geen water in het plantgaatje gieten maar je potjes voor je gaat planten op een schaal met water zetten en ze vanonder laten volzuigen. T-Neonwordt niet warm en heeft nauwelijks warmtestraling dus dat ze te warm zouden staan en te snel uitdrogen zou ik niet als oorzaak zien.

      Comment


        #4
        Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

        De eerste keer stonden ze idd in een schaal water. Maar juist dan denk ik dat het te nat komt te staan... het potje zuigt zich als een spons vol lijkt me.. Ik dacht dat ik daar juist een fout had gemaakt..
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

        Comment


          #5
          Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

          Iemand met de doorslag voordat ik me volgende zaden vergal? Zetten jullie de potjes ook in een schaal water?
          Het worteltje gaat op zoek naar water, maar moet toch eerst naar boven komen om de bocht te maken? Is het dan wel handig om van onder water te geven?

          Of alleen wat water via de bovenkant toedienen? En hoe vaak voegen jullie misschien nog wat water toe ivm uitdrogen? elke dag, om de dag.. of moet het zaadje het redden met 1 plonsje ..

          En dat folie om uitdrogen tegen te gaan, is dat wel ok ?

          Ik heb qua kweek wel aardig wat ervaring opgedaan, en als ik eenmaal plant heb gaat het wel, maar die eerste stap vind ik echt een hel ....
          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

          Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
          (running)

          Comment


            #6
            Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

            Gewoon en jiffy plug getest? Of zaadje meteen in de aarde?
            Zo doe ik het altijd. Niet te veel gekloot.. 99% van de zaad komt uit als het niet te nat is..
            -

            Comment


              #7
              Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

              nee, geen pluggen... zaadjes het water in.. zodra het worteltje te zien is gaan ze de stekgrond in. mag toch eigenlijk geen probleem geven dacht ik..
              ik hoef het water trouwens toch niet nu al af te zuren? ik zal es kijken voor die pluggen...

              is dit wat?

              http://www.dutch-headshop.com/nl/see...ron-p-629.html
              Last edited by shivaman; 16 March 2014, 18:49.
              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
              (running)

              Comment


                #8
                Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                Kiem ze is tussen de watten daarna gewoon in de lightmix 1 malig inwateren daarna sproei ik dagelijks de bovenkant een beetj vochtig maar ik geef geen water meer tot ik over pot.

                1.5cm is ook wel diep probeer is een halve cm diep en zonder water bij het zaadje.
                Water geven doe je langs de rand van de pot de wortel moet gaan zoeken.

                Comment


                  #9
                  Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                  tussen watten heb ik ook wel gedaan.. het ontkiemen is ook geen enkel probleem... maar zodra ik ze in de stekgrond stop zie ik ze nooit meer terug..
                  meteen in de lightmix ? is dat geen overkill ? ik dacht dat dat altijd juist werd afgeraden.....
                  Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                  Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                  (running)

                  Comment


                    #10
                    Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                    Lightmix stekgrond weinig verschil naar mijn id. Ik kiem altijd in lightmix en dan voed ik gelijk een kleine dosis bij.
                    Ben je niet in de war met growmix?
                    Zou ze toch is wat ondieper stoppen.
                    Water je de potjes in voordat het zaadje erin zit of erna?

                    Comment


                      #11
                      Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                      ja ik ben in de war... dat maakt dus geen reet uit, stekgrond of lightmix..
                      nu de laatste keer heb ik het potje van binnen (zonder aarde) vochtig gemaakt.. aarde erin, kuiltje, paar druppies water in het kuiltje (hier gaat het wrsl fout ) aarde erover en onder de T-neon... als ik m te ondiep stop zit ik straks met een pincet dat helpie eraf te kloten ben ik bang... zet je die meuk meteen onder het licht? of pas als er iets boven komt?
                      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                      (running)

                      Comment


                        #12
                        Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                        Alles in en prop en onder de lamp?
                        -

                        Comment


                          #13
                          Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                          wat ??
                          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                          Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                          (running)

                          Comment


                            #14
                            Re: Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                            Laat je zaadje een uurtje of 8 in het water liggen is het zaadje gezonken haal je hem er uit en doe je die in zo`n ontkiempotje beetje stekaarde erover en met een plantenspuit vochtig houden zodra het ontkiemde zaadje tegen het dak van de propogator zit in de pot en tot de lobblaadjes ingraven.Dit gebeurd doorgaans binnen 72 uur.Die ontkiempotjes kun je ook in het tuincentrum krijgen daar zijn ze 60 voor 5,95 deze zijn van cocos.
                            Succes

                            Comment


                              #15
                              Shivaman's , BigBang, Church en Somango

                              Je moet je aarde eerst inwateren, en dan terug een paar uur laten rusten... Je ontkieming gaat goed, ik doe het ook zo maar de aarde waarin je het zaadje propt mag wel vanvooraf ingewaterd worden, daarna kunnen ze een heel eind verder en hoef je niet meer bij te wateren... Iedere dag je pot optillen en je zal het verschil wel gauw merken in gewicht als het te droog komt

                              Comment

                              Bezig...
                              X