Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • MWay
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Sep 2012
    • 4999

    #181
    Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

    Ze zetten zich mooi.
    Ben wel benieuwd naar de uitkomst je hebt ze niet lang voor gegroeid.
    Blijf mee kijken.

    Comment

    • mike01
      Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Apr 2012
      • 645

      #182
      Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

      @Tuinbroek: ik heb deze: http://www.dutch-headshop.com/nl/mic...gny-p-697.html ik ervaar het als prutsding, misschien kan er nog verandering inkomen.

      @MWay: Ik ben zelf ook benieuwd wat er van zal komen, 16 dagen groei... We gaan het meemaken! Leuk dat je overigens meekijkt.

      tips en comments altijd goed! Vandaag geen foto's, was verdorie net te laat terug van boodschappen doen.
      Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

      Mike's 5x special kush #1 (RQS)

      Comment

      • shivaman
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Jul 2012
        • 905

        #183
        Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

        mike.. ik heb dat ding zojuist gesloopt met schoonmaken vrees ik.. maar je kan er prima de trichoompjes mee checken voor die 15 piek... je moet m alleen wel ff afstellen ..
        ik heb een draadje over dat ding.. in de eerste post staan foto's die ik met dat ding en me foon heb gemaakt.. beetje wazig door me telefoon, maar je kan er prima mee checken..
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

        Comment

        • mike01
          Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Apr 2012
          • 645

          #184
          Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

          SAM_1816.JPGSAM_1817.JPGSAM_1818.JPGSAM_1819.JPGSAM_1820.JPG

          Wat bladproblemen gespot, heb bij monty's topic gekeken, echter zit er niet echt iets dergelijks tussen wat ik herkenbaar vind. Het gaat voornamelijk om de onderste puntjes.. deze puntjes worden geel/lichtgroen. Heb ze gisteren bloeivoeding meegegeven omdat ik dacht: als het geel wordt, schreeuwt het om voeding. Dus 1 ML op 1 L meegegeven.

          Ehm, ik heb al wat gezocht, maar zoals eerder aangeven, ik weet het niet direct.

          Iemand een idee? En nee, heb zelf al heel veel gelezen en gezocht, dus vraag niet zomaar.

          Heb zojuist direct een PH en EC meter besteld, zal rond dinsdag/woensdag wel binnenkomen. PH KLIK EC KLIK

          Update:

          Temperatuur over de gehele dag tussen de 22 en 26 graden.
          Luchtvochtigheid over de gehele dag: 35%-45%

          Ontkiemperiode Afgerond (5 april tot 8 april) *3 dagen*
          Groeiperiode Afgerond (8 april tot 24 april) *16 dagen*
          Bloeiperiode (nog geen bloei gespot)
          Droogperiode (nog niet gestart)

          Klok staat nu 10 dagen op 12/12. Nog geen bloei gespot geloof ik
          Last edited by mike01; 4 May 2014, 23:11.
          Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

          Mike's 5x special kush #1 (RQS)

          Comment

          • steundheufd
            Advanced Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Mar 2014
            • 1234

            #185
            Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

            ey mike

            ik denk ph probleempje of stikstof probleem eh maatje ...

            maar hopelijk zeggen nog mensen het , of weten ze meteen raad hoe teverhelpen .


            komt wel goed man

            groeten steundjee

            Comment

            • Woody B
              Expert Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2014
              • 80

              #186
              Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

              Doe dat nog goed Mike! Benieuwd naar wat het gaat worden.
              Ik volg alvast mee.
              Woody's zen kweek!

              Comment

              • tuinbroek
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2013
                • 2470

                #187
                Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

                Nou mike
                Die microscoop die ik heb is waarschijnlek van die goedkope chineese rommel.
                Na veel frunikken lukt het aardig.Die van mij koste 16 euro maar als je erm mee schud is het net een rammelaar.Alles was slecht aangedraaid en je moet goed schudden om het lampje aan te houden.Maar ik doe het er maar mee.Maar waarom een ph en ec meter je kweekt ja bio.
                Een ec meter kan ik dan nog wel begrijpen.Als je plant te korten heeft dan kan je ff je grond chekken.Woon jij mischien in een gebied waar het water veel kalk bevat?En dus een hoge ph heeft?
                Nou verder kan ik niet echt veel zien op de foto,s.Nog geen bloei gespot?Ik heb de lamp gisteren verwisseld,maar tot je bloei spot,is het nog gewoon groei.Ik blijf ze tot aan de bloei
                gewoon groeivoeding geven.
                Nou succes met je bladprobleem.

                Comment

                • Cookaap
                  Elite Grower
                  • Dec 2011
                  • 2730

                  #188
                  Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

                  Ph en EC meter kan altijd handig zijn, misschien stap je nog eens over naar mineraal ofzo.

                  Als je bio kweekt dan heb ik zoals tuinbroek al zegt niet veel aan een ph meter. Wat biologisch kweken is doet ik de ph range vergrootten. Dus ipv van dat een ph van 6 optimaal is is nu van 5 t/m 7 goed opneembaar.
                  Die gele blaadjes zijn hoogstwaarschijnlijk een stikstof tekortje. Dat moet je dus snel aanpakken want met biovoeding kun je eigenlijk niet snel voeding bijgeven, dat duurt altijd even voordat je plant die biovoeding kan opnemen en gebruiken.

                  Comment

                  • tuinbroek
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2013
                    • 2470

                    #189
                    Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

                    Dus cookaap als ik het goed begrijp werkt gewone voeding
                    Gewone tussen haakjes sneller dan bio voediing.Ik ben alleen bio gewend dus als je een tekort hebt dan kun je dat met gewone voeding sneller bij sturen?Dit intrigeert mij dan moet er in de bio dus nog naar iets gezocht worden wat ook sneller je tekort aanvult.
                    Maar hoe werkt dat dan met overvoeding?Ik zag op de tv bij strainhunters dat ze bij bio ook af en toe fluschen dus schoonspoelen van het medium,dat zou zijn om opgebouwde voedingszouten te lozen?

                    Comment

                    • Cookaap
                      Elite Grower
                      • Dec 2011
                      • 2730

                      #190
                      Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

                      De voeding die een plant in een biologische grond moet opnemen om te kunnen groeien wordt heel langzaam vrijgegeven. Zo werken die biotabs ook trouwens.
                      Dus als je een tekortje hebt met bio grond dan voed je bij, maar deze voeding laat zich wat later opneembaar maken.

                      Met minerale "gewone" voeding is de voeding direct opneembaar voor de plant, dus neemt die het ook sneller op

                      Comment

                      • mike01
                        Grower
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • Apr 2012
                        • 645

                        #191
                        Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

                        He cook: thanks man, dus ik moet wat extra voeding geven? 2ML bloei op 1 Liter. Ik ga overstappen volgende kweek op mineraal.

                        OF ik ben gek want ik zie nog steeds geen bloeihaartjes, tenminste, ik zie ze niet.

                        Update:

                        Temperatuur over de gehele dag tussen de 22 en 29 graden.
                        Luchtvochtigheid over de gehele dag: 35%-45%

                        Ontkiemperiode Afgerond (5 april tot 8 april) *3 dagen*
                        Groeiperiode Afgerond (8 april tot 24 april) *16 dagen*
                        Bloeiperiode (nog geen bloei gespot)
                        Droogperiode (nog niet gestart)

                        Klok staat nu 11 dagen op 12/12.
                        Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                        Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                        Comment

                        • Cookaap
                          Elite Grower
                          • Dec 2011
                          • 2730

                          #192
                          Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

                          Volgens mij kon je niet zomaar overstappen naar een mineraal, dat gaat problemen geven. Maar dit kan ik fout hebben.

                          Ook geen extra voeding, want dan word alles opeens vrijgegeven en heb je een voedingsoverschot te pakken.

                          Comment

                          • mike01
                            Grower
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • Apr 2012
                            • 645

                            #193
                            Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

                            Duidelijk, ik heb ze maandag 1 ML op 1L gegeven. Afwachten dan maar.. Nee, de volgende kweek mineraal, niet overstappen bij deze kweek.
                            Thanks voor je advies!
                            Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                            Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                            Comment

                            • tuinbroek
                              Ultra Grower
                              MemberLucky Member
                              • Sep 2013
                              • 2470

                              #194
                              Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

                              Nou weer wat geleerd cookaap.
                              @mike nou die haartjes komen nog wel hoor.Het is nog maar 11 dagen en het is bij elk soortje verschillend.Volgens mij moet de plant er gewoon aan toe zijn,en dat is niet te haasten.Maar elf dagen mike je zult nog ff moeten wachten.Ik schat in totaal 20 dagen,dus nog 9.
                              He succes.

                              Comment

                              • mike01
                                Grower
                                420 MemberMemberLucky Member
                                • Apr 2012
                                • 645

                                #195
                                Re: Mike's eerste kweek, RQS en Blimburn seeds

                                Hee tuinbroek, nou ik hoop maar dat het goedkomt, straks is alles voor niks haha. Stikstof tekort, maandag voeding gegeven.

                                vandaag heb ik ze geen water gegeven, morgen krijgen ze 500 ML, heb de aarde aangedrukt en het bovenste laagje geschraapt met ene vork op aanraden van iemand.

                                Nou ben benieuwd wat het gaat worden zo..
                                Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                                Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                                Comment

                                Bezig...