Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Steund's New Adventure

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Steund's New Adventure

    He Steuner,

    Wel wat vervelend die bladproblemen die zich herhalen .
    Vreemd dat de AK 47 bij weinig voeding ook verbrande bladpuntjes heeft.
    Als ik t wist had ik je t meteen gezegd maar ben zelf maar pas bezig en
    er valt genoeg te leren over binnenkweken.

    Wens je dan ook veel geluk en dat de schade beperkt blijft .

    Hou je taai en de groeten van Hippie .
    The seeds of today are the flowers of tomorrow

    Comment


      Re: Steund's New Adventure

      De ph van je water zegt iets over de hardheid, de ec geeft bij hard water dan aan hoe hoog het kalkgehalte is. De eenheid waarin hard water wordt aangegeven verschilt in belgie (meestal franse hardheid) en nederland.(duitse hardheid) Waardoor er misverstanden kunnen ontstaan.
      Ph zegt niks over de hardheid van je water maar over de zuurtegraad!!!!

      De grootheden voor waterhardheid staan prima uitgelegd in de linken die je gaf, Duitse hardheid Franse of Engelse. Harheid geeft het aandeel Ca en Mg in je water aan, PH de hoeveelheid H+ ionen.


      Al te veel rommelen met voeding en bijgiften is idd geen slim plan maar zelf zou ik die wel een theelepeltj bitterzout op 10 liter water, eenmalig, meegeven.

      Bronwater is eigenlijk heel arm water. Er staan dan wel leuke getalletjes op het etiket van de sporenelementen die erin zitten maar das dus eigenlijk nagenoeg niks. Bij een kweek met enkel spa blauw kom je ongetwijfeld sporenelementen tekorten tegen.


      Ik weet de samenstelling van je grond niet maar het lijkt erop dat er langzaam vrijkomende meststoffen (stikstof) zijn toegevoegd. Overmatig stikstog kan ook de Mg blokkeren. Langzaam vrijkomende meststoffen zijn eigenlijk niet geschikt voor cannabis vanwege de zeer korte levenscyclus van ons geliefde plantje. De stikstof komt dan namelijk pas echt goed vrij als ze al in bloei staan en dan wil cannabis juist weinig N en veel P en K. Te veel N in bloei remt je bloei en de P opname aanzienlijk. Voor een terrasplant in een pot die heel de zomer groeit of een buitenplant die je eind maart zaait en die pas eind september in bloei gaat kun je wel langzaam vrijkomende meststoffen gebruiken maar binnen in een potje kun je beter op relatief arme grond (voorbemest voor 3 weken) starten en gewoon mineraal gaan voeden.

      Comment


        Re: Steund's New Adventure

        Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
        Ph zegt niks over de hardheid van je water maar over de zuurtegraad!!!!
        .
        Bedankt voor de correctie Flint
        typefout, ph moest dh zijn of toch in de war....

        Dat krijg je met de nachtelijke zoektochten
        Last edited by Stemma; 17 December 2014, 16:35.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          Re: Steund's New Adventure

          voor in de toekomst neem ik je tip van bij het merk blijven volledig mee !
          zoals al eerder vermeld was er zo goed als niks meer in de winkel buiten die aarde ...
          dat zal idd het wat makkelijker maken en leuker , door al die problemen vind ik het niet al te leutig meer in feite.
          ik vind het wel leuk om met de plantjes bezig zijn maar je snapt me wel dat da irritant is als je je best doet he.
          en kan ik best geloven van je wietjes hehehe hoop dat ik ook ooit zo kan kweken !
          bedankt voor je reactie he man .


          Groeten Steundje.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
          Ph zegt niks over de hardheid van je water maar over de zuurtegraad!!!!

          De grootheden voor waterhardheid staan prima uitgelegd in de linken die je gaf, Duitse hardheid Franse of Engelse. Harheid geeft het aandeel Ca en Mg in je water aan, PH de hoeveelheid H+ ionen.


          Al te veel rommelen met voeding en bijgiften is idd geen slim plan maar zelf zou ik die wel een theelepeltj bitterzout op 10 liter water, eenmalig, meegeven.

          Bronwater is eigenlijk heel arm water. Er staan dan wel leuke getalletjes op het etiket van de sporenelementen die erin zitten maar das dus eigenlijk nagenoeg niks. Bij een kweek met enkel spa blauw kom je ongetwijfeld sporenelementen tekorten tegen.


          Ik weet de samenstelling van je grond niet maar het lijkt erop dat er langzaam vrijkomende meststoffen (stikstof) zijn toegevoegd. Overmatig stikstog kan ook de Mg blokkeren. Langzaam vrijkomende meststoffen zijn eigenlijk niet geschikt voor cannabis vanwege de zeer korte levenscyclus van ons geliefde plantje. De stikstof komt dan namelijk pas echt goed vrij als ze al in bloei staan en dan wil cannabis juist weinig N en veel P en K. Te veel N in bloei remt je bloei en de P opname aanzienlijk. Voor een terrasplant in een pot die heel de zomer groeit of een buitenplant die je eind maart zaait en die pas eind september in bloei gaat kun je wel langzaam vrijkomende meststoffen gebruiken maar binnen in een potje kun je beter op relatief arme grond (voorbemest voor 3 weken) starten en gewoon mineraal gaan voeden.

          ja ik heb zelf ook al van die bolletjes erin zien zitten denk oscmotte dingetjes ofso gele en rode.
          en de waardes waren middelhard/hard in duitse dinges als ik juist ben he ...
          dat bitterzout zal ik dan weer eens gaan zoeken in de winkels of op het net weetk het wel staan .
          vandaag heb ik nog maals gevoed maar dan met power roots en terra bloom ec 0,80 .
          een exodus cheese heeft ook zo roeste plekjes dus daar ga ik denk ook nogs wat zeewierkalk over strooien .
          maar dus de vergeeling is volgens jou en tekort en een teveel en een blokkade wand snapt niemeer helemaal .
          flint alle sinds al heel erg bedankt voor je uitleg he weer wat geleerd hehe .

          Groeten Steundje

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door soulrebel View Post
          Idd heel juist steuntje mate teveel fixeren op eventuele probs,bezorgt je plantjes alleen maar stress,zie dat vaak terug bij hobbykwekers,en zo belanden ze in situaties en dragen stress over op hun plantjes,af en toe verkleurde bladeren ed lossen zich meestal toch vanzelfs op,of zijn niet erg mooi veldje heb je daar

          Cheers

          ik probeer me kalm tehouden en lukt meestal wel mate.
          en verkleurde bladeren kleuren niet meer bij he dat zou mooi zijn ghehe , en probeer me niet te fixeren op enkel de problemen ze .
          en bedankt voor het complimentje mate ,

          Groeten Steundje

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door de oerhippie View Post
          He Steuner,

          Wel wat vervelend die bladproblemen die zich herhalen .
          Vreemd dat de AK 47 bij weinig voeding ook verbrande bladpuntjes heeft.
          Als ik t wist had ik je t meteen gezegd maar ben zelf maar pas bezig en
          er valt genoeg te leren over binnenkweken.

          Wens je dan ook veel geluk en dat de schade beperkt blijft .

          Hou je taai en de groeten van Hippie .
          ja is inderdaad nie al teleutig maateke .
          ja is inderdaad vreemd maarja al vanaf kweek 1 maakt steundje rare dingetjes mee he .
          is in het dagelijkse leven ook zo dus we reden ons wel .
          en weet wel dat jij me zou helpen maatke das lief , en bedankt voor het succes en ik hoop het zelfste ...


          komt in orde , hou u goed he makker !
          Groetjes Steundje

          Comment


            Re: Steund's New Adventure

            Als je je best blijft doen valt uiteindelijk alles op zijn plaats.
            Tevens zijn de meeste zaden die ik gebruikt heb geen goedkope geweest,zal ook wel geholpen hebben.

            Comment


              Re: Steund's New Adventure

              dat klopt ik ben ook nog maar en beginerke he , met de tijd kom ik er wel .
              nee dat kan ik best geloven dat die niet goedkoop waren , genetica zal er zowizo wat met temaken hebben maar je kweekskills zijn ook wel mooi he !
              bedankt voor je reacties m8 .


              Groeten Steundje

              Comment


                Re: Steund's New Adventure

                Plantjes zijn zo te zien ook lekker aan het aanvullen
                Kzou persoonlijk me kop nie teveel breken over die beetje bladproblemen ze steun , die zullen da wel nog halen tot einde ze
                Zolang ge maar mooie dikke toppen hebt

                Grtz Pain !!

                Comment


                  Re: Steund's New Adventure

                  vullen wel maar enkel de White strawberry skunks , de ak 47's zijn ook nie slecht bezig, en cheese vald wel mee.
                  mja ik probeer der nie teveel aan te denken en me bezig te zijn maar is niet al teleutig he.
                  maar we zien wel wat tedoen en stuur ze en beetje bij als het kan en nodig is .
                  en hoop dat ze nog aan dikken komende weken fingers crossed he !


                  bedankt voor je reactie maat ,

                  Groeten Steundje
                  Last edited by steundheufd; 19 December 2014, 00:41.

                  Comment


                    Re: Steund's New Adventure

                    groei : 16/10 - tot 13/12 . week 10 hele cyclus (woensdag) . ' alles 74 dagen boven de grond ' .
                    klok 12/12 : dag 39 , gestart op 13/11 .
                    bloei : bij Ak47 (1&2) en White Strawberry skunk (4,3 & 1) gestart op 29/11 (zaterdag), op heden 21/12 (dag 29) week 4 bloei bezig .

                    exodus cheese 1 en 3 bloei gestart op (woensdag). op heden 21/12 dag 21 bloei

                    exodus cheese 4 en 2 bloei gestart op (zaterdag). op heden 21/12 dag 15


                    DSC01729.jpg ak47 (2) .
                    DSC01733.jpg ak47 (1) .

                    DSC01730.jpg white strawberry skunk 4 .

                    DSC01732.jpg white strawberry skunk 1 .


                    DSC01753.jpgDSC01751.jpg white strawberry skunk 3.



                    DSC01762.jpgDSC01740.jpg

                    (meeste foto's zijn genomen met de lumii bril voor de camera , kwaliteit verbeterd er niet op ...maar filtert toch mooi die hps kleur weg .)




                    zoals jullie zelf al zien , ze worden er niet groener op .
                    zijn mooi dames maarja kut grond he .

                    toen ik tegen flintstoned zei dat er enkele gekleurde bolletjes in de aarde zitten , (rood , geel ) en als je er op drukt komtr wit poeierke uit of en sapke .
                    zei hij meteen dat is voor bemest , uhu klinkt dus vrij logisch he ...
                    wat gaat steundje nu doen ?
                    gewoon aan kijken , als ik ze probeer bij te voeden met ec van nog geen 0,8 verbrande de puntekes .
                    dus al teveel kan ik niet doen he ...

                    waar ik ook voor vrees, is dat er totaal geen gewicht aan gaat komen buiten misschien enkele hoofdtoppen , en dan nog geen ultra grote cijfers .
                    door het snel vergelend blad zal ik denk ook enkele weken vroeger moeten oogsten voor het afsterft of in de toppen treed ...
                    vind het zeer spijtig en de leut is er vrijwel af , maar niks aan te doen he .

                    ik doe men best nog voor de dames en hoop dat het wat helpt .
                    maar opgeven doen we niet he !





                    moesten jullie nog iets opgemerkt hebben , hulp kunnen bieden of eender welk , word dat ten zeerste geaprecheerd !

                    bedankt &

                    Groeten Steundje





                    Comment


                      Re: Steund's New Adventure

                      Je hoeft niet eerder te oogsten omdat je blad geel word hoor, gele bladeren worden vanzelf bruin en vallen eraf.
                      Enkel moet je goed in de gaten blijven houden of je ook ergens rot tegen komt, maar dat moet je altijd.

                      Niet vrezen voor weinig gewicht, beter hopen op veel gewicht.

                      Comment


                        Re: Steund's New Adventure

                        Die magnesium is echt wel een tegenvaller steundje :s
                        kan je niet nog wat extra magnesium geven?
                        Je eerste plantje in de tent links vanvoor begint die vanonder ook goed geel te worden of ?
                        En die toppen zien er toch al goed uit, misschien niet de dikste van de dikste maar ik vind ze toch al wel goed hoor, nog even geduld.
                        We gaan toch liever voor de kwaliteit, ikzelf toch .

                        Komt goed steundje

                        Grts cheese

                        Comment


                          Re: Steund's New Adventure



                          Mooi beeld zo over je toppenveld. Ik zou hier zeker tevreden mee zijn, en me niet al te druk maken over de verbrandingen en blokkades. Ze ijn goed door bloeifase 1 heengekomen ondanks de problemen onderweg. Lekker laten afbloeien en niet te veel meer aan proberen te sleutelen.

                          Comment


                            Re: Steund's New Adventure

                            Hoi Steuner,

                            De toppen staan er ieder geval goed bij, en daar gaat het tenslotte om !
                            Kop op maatje, dit wordt echt wel een lekkere oogst .
                            Land in zicht komt steeds dichterbij...

                            Hippie .
                            The seeds of today are the flowers of tomorrow

                            Comment


                              Re: Steund's New Adventure

                              de tekst en gebrabbel komt achteraf wel ...
                              en mannen bedankt voor de reacties he !

                              White Strawberry Skunk 3 .
                              DSC01790.jpgDSC01791.jpgDSC01796.jpg

                              White Strawberry Skunk 1.
                              DSC01807.jpg


                              Heufd top van White Strawberry Skunk 4 .
                              DSC01799.jpg

                              Exodus Cheese 3 .
                              DSC01811.jpg


                              Exodus Cheese 2 .
                              DSC01806.jpg

                              Ak47 '2' .
                              DSC01800.jpg

                              Ak47 '1' .
                              DSC01803.jpgDSC01804.jpg


                              Pica la Familia .

                              DSC01825.jpgDSC01820.jpg




                              Groeten Steundje

                              Comment


                                Re: Steund's New Adventure

                                Wow steund, dat staat daar al lekker vol! Mooie dikke toppen in wording zeg.
                                Nu maar de rit uitzitten.

                                Comment

                                Bezig...
                                X