Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x BlueberryAuto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x Blueberry

Het ziet er voor mij uit als te nat.

Comment

Re: VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x Blueberry

Ze hadden een uurtje voor de foto's gemaakt werden water gekregen.
      Echt?! Dus dan toch minder water geven de komende dagen.
      Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Als je overpot naar grotere potten, spoel dan eerst de aarde en laat deze uitlekken vooraleer je verpot. Weeg dan eens de pot met de truc door ze op te heffen, maar dan met 1 hand. Je zal voelen dat dit niet zal gaan.
        Je laat je plantje x-aantal dagen gaan zonder ze water bij te geven. Nadat je ziet dat de aarde bovenaan droger begint te worden, begin je ze te wegen met 1 hand. Kan je de pot makkelijk opheffen, dan is het tijd om water te geven. Water geven beetje inschatten naar grootte van de plant dan en langs de rand van de pot.
        Zo doe ik het en gaat perfect.

Ondervoeding is uitgesloten want ze staan juist in royalmix, ze staan geel doordat ze niets kunnen opnemen en als je kijkt op de foto's naar de aarde krijgen ze wel veel water.

Grtz.

Comment

Bedankt voor je uitleg, ik had zelf ondervoeding ook al uitgesloten wegens de voedingsrijke aarde. Ik zal ze minder water geven. Zou die bedorven wortelstimulator nog veel kwaad gedaan hebben?Zullen ze nog kunnen herstellen van wortelrot e.d?
          Last edited by Lacy LaPlante; 23 December 2014, 14:49.
          Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Tijd zal raad geven. Kijk het aan en zie wat er gebeurd, kan je er niet op antwoorden.

Comment

Ok, dan toch maar geduldig afwachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VapingMMJ View Post
                Ok, dan toch maar geduldig afwachten.
                - denk dat dit het beste is. en dan zorgen voor de eerste keren dat ze water krijgen langsonderen

Comment

Update:

Ik was het vertrouwen een beetje verloren en heb besloten om wat nieuwe zaadjes te laten ontkiemen. Daartoe heb ik op kerstavond de 2 plantjes die superklein waren en niets meer deden uit hun 11l potten gehaald, ik wilde ze eerst gewoon weg doen, maar heb ze uiteindelijk in een klein potje gezet (van 2l en 3l), zolang ik ruimte voor ze heb onder m'n lamp, mogen ze blijven. Ik had ze al afgeschreven, zeker toen ik zag hoe ze eruit zagen na mijn zoveelste overpot avontuur...
                  Maar eentje laat toch een teken van leven zien nu, voor het eerst sinds dagen. De ander is denk ik wel echt overleden, maar ik kijk het nog een paar daagjes aan. Wie weet!

Vervolgens heb ik de 11l potten samen met een 11l pot die ik nog niet gebruikt had, opnieuw gevuld met Plagron Royalmix en ingewaterd. (En tijdens het opruimen ben ik gevallen, geland op m'n stuitje. Dus ook nog de dokter kunnen bellen om 10u 's avonds. Niets ernstigs aan de hand uiteindelijk, maar bah wat baalde ik... en het kerstdiner grotendeels staand doorgebracht.

Maar goed, op tweede kerstdag dan de doorgewaterde potten bij onder de lamp gezet zodat ze wat sneller zullen drogen, en 3 nieuwe zaadjes ontkiemt:
                  1x CBD yummy
                  1x Euphoria
                  1x Grape Valley (Freebee van Organic Earth )

Zodra ze een wortelpuntje laten zien, wil ik ze in een biologische easy plug stoppen en deze easy plugs in de propagator plaatsen of direct in de Royalmix met een kuil van stekaarde rondom de plug. Wat is volgens jullie de beste manier?

En hoelang moet die Royalmix nou eigenlijk aandrogen voor ik de plantjes erin plaats? Stel dat ik ze er vanavond of morgen in plaats, heeft de aarde dan lang genoeg gedroogd?

Ik ga de Royalmix zometeen nog even goed los scheppen en roeren, zodat deze hopelijk wat gelijkmatiger droogt en niet helemaal vastgekoekt raakt.

Verder laat mijn enige 'redelijk ontwikkelende' plantje nu ook een bladprobleem zien. Er komen wat donkere roestachtige vlekken op de bladeren. Bladeren zijn diep donkergroen. Dus straks nog maar weer even terug naar Monty's bladprobleemoplosser.
                  Uiteraard zal ik later vandaag of morgen nog wat foto's plaatsen.

@Amazing:
                  Water vanonderen geven is inderdaad wel een goed idee. Dan moet ik gewoon water gieten op de schaal onder de pot en wachten tot het opgezogen wordt, toch?

Comment

- ja idd maar ik zou ze niet langer dan 5-10min laten water opzuigen. ( langs onderen)
                    - ik doe elke 2-3 dagen ongeveer 250ml bij men dame en na 4de keer krijgt ze 4 dagen nix en dan 1.5L langs onderen en op 5-10min laat ze ongeveer 150ml staan dit werp ik dan bij de noname plant
                    - voorlopig nog geen problemen gehad.

Comment

Ok, dan zal ik ze eens een paar keer van onderen water geven.

Comment

( is beginners foutje ) kan gebeuren
                        ik lees enorm veel want wil een oeie oogst.
                        iedereen maakt eens fouten en door aandachtig te lezen , kan je je fouten beperken
                        en hopelijk leer je uit je fouten.

sterkte met de nieuwe zaden

Comment

Ja ik lees ook veel maar heb hier en daar een beetje impulsief gehandeld, er zijn hier en daar gewoon wat dingen misgegaan.
                          Dankje, hopelijk hebben deze nieuwe zaadjes een wat betere start.

Comment

Doe ze in die plug in de proporgator.
                            Zet je proporgator op je potten en lamp er boven op 24/0
                            Als ze ontkiemt zijn doe je deze in de aarde.
                            Kuiltje even beetje nat sproeien met plantenspuit en de bodem mag wat natter,dat zakt wel.
                            Aanvullen begin dag 1 18/6.

Comment

Bedankt MWay, ik zal ze in de propagator doen.

Comment

Update:DSC_1513.jpg DSC_1515.jpg

Verder had ik een plantje die het duidelijk beter deed dan de rest, maar dit is verleden tijd geloof ik. Ook deze ziet er nu niet echt mooi meer uit:

DSC_1517.jpg DSC_1523.jpg

Het begon met de vergeling van de onderste bladeren, vervolgens werd de hele plant lichter groen. Ik vermoed dat het dus ook wel door overwatering zal komen, net zoals bij de rest. Daarnaast heeft deze als enige bruine vlekken, dus ze heeft nog ergens anders last van, vast nog een of ander tekort, ik dacht zelf dat dit ook aan de overwatering lag?
                                Is er iets wat ik kan doen om haar een handje te helpen, of is het gewoon afwachten of ze nog bij zal trekken? Ik geef haar in ieder geval minder water, verder heb ik niets gedaan. Net als bij de anderen.

De twee plantjes die ik zelf al opgegeven had, laten elk een ander verloop zien. De een lijkt toch echt overleden te zijn, terwijl de ander juist tot leven lijkt (leek?) te komen en helemaal mooi donkergroen werd, en wat de lucht in schoot. Nu lijkt dat weer even te stagneren, om wat voor reden dan ook. Misschien dan toch weer het water?

Foto:
                                DSC_1526.jpg
                                Die voorste kleine zielepiet ga ik morgen denk ik maar weggooien, dat wordt echt niet meer wat.

Dan als laatste nog m'n autoflower, welke er niet uit ziet, maar ik meen wel wat voorbloei gespot te hebben. Geen idee of dat nog wat wordt, ik ga er vanuit van niet, maar ik laat haar nog even staan.
                                Foto's:
                                DSC_1512.jpg DSC_1532.jpg DSC_1534.jpg

Ik weet niet of jullie het op deze foto's kunnen zien, vermoedelijk niet, maar ik post ze toch maar.

De AutoBlueberry deelt haar potje met dit plantje, die ik eigenlijk ook al opgegeven heb:
                                DSC_1528.jpg DSC_1531.jpg
                                Last edited by Lacy LaPlante; 4 January 2015, 00:46.

Comment

Bezig...
                                X