Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x BlueberryAuto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x Blueberry

Ik hoop het, zou fijn zijn.
    Ik geef ze op dit moment 100ml om de 3 dagen.
    Ze krijgen op dit moment 50ml flessenwater gemengd met 50ml kraanwater.
    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Re: VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x Blueberry

En heb je een idee van de pH daarvan? Als die bvb. meer dan 7.5 - 8 is, zit je er wel behoorlijk naast.
      Een pH-testkitje kost amper 5 eu. als je geen digitale pH-meter hebt of wil kopen.

Grtz
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

- hmmm geen regenwater
        - als dit kan hou het dan bij fleswater
        - kraantjeswater is zeer goed de eerste 2weken (bevat kalk)
        - 2weken ver tot de oogst dan beter de juiste of zo juist mogelijk de ph behouden
        - door middel van regenwater of ph+ - ph- (kleine kost) maar dan weet je nog de ph niet.
        - heb je deze niet ter besschikking dan plaats je gewoon paar emmers buiten en wachten tot deze gevuld worden , dit is en optie
        - en kosteloos.
        - regenwater best door koffiefilter spoelen voordat je deze aan de dames geeft.
        - als het kan , kan je idd zoals Rodigan zegt een testertje halen
        - heb ikzelf ook gedaan.

- Grts Amazing

Comment

Ok, bedankt voor de tips. Ik ga op zoek naar regenwater, en ik ga even ph-meter en testkit googelen.
          Dat koffiefilter is wel een goed idee, zal ik doen.
          Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Je kunt ook een Brita waterzuiveraar aanschaffen,deze na wat ik nu ervaar bij de mijne dat het je 2 filters kost per kweek.
            Als je de grote bestel en via de site van Brita 12 filters bestel krijg je de kleine kan kado.
            Deze vul ik en die staat op een heerlijk warme plek om ze de weekelijkse sproeibeurt te geven.
            Is deze nu geen optie zou ik hem wel op je wenslijstje plaatsen,ideaal voor ons hobbykwekers.
            Na metingen,deze heb ik 3 keer herhaald scheelde het 1,2 in de phwaarde van ph 8,7 naar een ph 7,5 en is mijn water gezuiverd van metalen,kalk en chloor.
            Als je de bak op een plek neerzet met 21/22 graden kun je na het aftappen het direct bij je planten gieten.
            Sorry, we hebben de gezochte pagina niet kunnen vinden. Controleer uw zoekterm en probeer het nog eens. Of ga naar de startpagina van de BRITA website.

Zou wel even op een vergelijkingssite kijken kan een paar euro schelen heb de mijne ook goedkoper bij de Harense smid gevonden.
            Filters bestel ik bij Brita zelf.

Comment

- idd MWay
              - maar als je zon toestel niet hebt kan je het chloor verwijderen door kraantjeswater in een emmer te doen en na 24u een tikje geven en alle belletjes die je ziet is chloor die verdwijnt uit je water.
              - metalen en kalk zijn dan nog niet weg

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

- oohh wist ik niet , nl heeft beter water

Comment

QnQ heb hem eigenlijk gekocht omdat de hardheid van het water hier 10,4 is.
                    En de leuke bijkomstigheid is dat mijn ph zakt naar een goede acceptabele waarde voor op plagron bio.
                    De Brita kan zo in het assortiment van een growshop voor hobbyisten.
                    1 verkochte Brita zeg 3 kweekjes per jaar is 6 filters,kwekertje blij geen verstoring meer door te hard water plus ph verlagend en de kleine growshop een goedlopend product.Alles goede voor je plantjes toch en het water wat eruit komt is schoon en kalkvrij dit heb ik getest op een spiegel en elke keer op laten drogen tot er een liter op was gegaan en geen kalkspoor te zien.

Comment

MWay, ik heb je aanschaf van de Brita waterzuiveraar in een andere thread gevolgd en deze staat inderdaad op mijn verlanglijstje, toen ik de ervaringen las.
                      Ik denk dat ik maar eens begin met regenwater, omdat ik het geld er nu even niet voor over heb, maar ik hoop deze in de toekomst wel aan te gaan schaffen.

Comment

Als je regenwater tot je beschikking hebt is het goed,ik heb die mogelijkheid helaas niet.
                        Maar dit is een goede vervanger.

Comment

Yep, absoluut, het ding zal geen kwaad doen.
                          Men is soms onterecht 'bang' voor chloor in het water, dat wilde ik even opmerken.
                          In Nld is het al van 2005 niet meer toegestaan als primair ontsmettingsmiddel.
                          Ik gebruik het kraanwater (pH 8.1 EC 0.2) ook gewoon, heb daar nooit problemen mee gehad.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoe gaat ie hier?

Comment

Excuses voor de late reactie, ik zit met een sterfgeval binnen de familie en ben de afgelopen dagen helemaal niet meer op JD geweest.

De kleintjes zijn overvoed en vertonen wat bladproblemen.
                              Opkrullende bladeren, bladeren draaien weg van de stam (overvoeding toch?)
                              De ene is erg donker (zowat lichtjes blauwgroen?!) bovenaan, de ander is juist lichter van kleur en de onderste bladeren lijken te verkleuren naar lichtgroen/tegen geel aan.

Dit is natuurlijk niet erg duidelijk, dus ik zal binnenkort wat nieuwe plaatjes schieten.

Zaterdag hebben ze voor het laatst wat te drinken gehad. De bedoeling was 100ml per plant, maar ik ben iets uitgeschoten waardoor ze eerder zo rond de 125ml gekregen hebben.
                              Ook hebben ze vandaag voor het eerst een 12u lange nacht gehad.

Dat was het geloof ik wel zo'n beetje.

Comment

- is het mogelijk om een foto te posten ?
                                - wil die dames wel even bekijken , vooral die blauwgroene

- Grts Amazing

Comment

Bezig...
                                X