Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x BlueberryAuto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x Blueberry

VapingMMJ gecondoleerd met het verlies.
    En ja dan is JD even bijzaak.

Ivm je plantjes zou ik zo zonder foto zeggen te droog.

Comment

Re: VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x Blueberry

Vanavond vlak voor de lamp weer aan gaat, zal ik proberen om wat foto's te schieten. En anders worden het foto's met lamp aan.

Bedankt, MWay.
      JD is idd even bijzaak nu, maar ik houd mijn plantjes wel in de gaten hoor. Al laat ik ze vooral met rust.

Dus nu zou ik van te nat naar te droog gaan, te droog was minder erg dan te nat, had ik begrepen. In ieder geval sneller te verhelpen, lijkt me.

Ik heb nog wel een vraagje: Het plantje dat recht onder de lamp staat, is duidelijk lichter van kleur dan de andere twee. Het zijn ook verschillende soortjes, dus ik twijfel een beetje, maar zou dat kunnen komen doordat ze het toch iets te warm heeft ofzo? Ik heb mijn hand ter hoogte van het plantje gehouden, en heb zelf het idee dat het niet te warm is, maar ik begin het met toch af te vragen omdat er zo'n duidelijk verschil te zien is. Vanavond wil ik in ieder geval de afstand even gaan meten, want ze zijn wel gegroeid natuurlijk. Maar ik heb ook nog een cooltube, dus ik vind het wel een beetje vreemd. Of zou hier een andere oorzaak voor kunnen zijn?
      Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

In soortjes kan wel wat kleurverschil zitten,kan ook vocht te kort zijn en doordat ze geen water kan pakken dus ook geen voeding en trek ze het blad leeg om de nieuwe scheut te voeden.

Comment

Ok, dan denk ik dat ik vanavond maar eens begin met ze allemaal 150ml water te geven.
          Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Foto's zonder HPS:

Plantje 1:

Plantje 2:

Plantje 3:

Overzicht:

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Plantje 1 is degene die recht onder de lamp staat.
            De onderste bladeren zijn licht van kleur.
            Daarnaast krullen de bladeren naar boven.

Plantje 2 heeft wat rood gekleurde steeltjes (stress gehad?)
            Ook heeft deze wat bruine verkleuring op het blad, ik weet niet of dat op de foto's goed te zien is.

Plantje 3 is degene die ik omschreef als het plantje met blad dat neigt naar een blauwgroene kleur. Dit is het best te zien op de laatste foto, bij de randen van het blad en de bladpuntjes van de nieuwe scheuten.

Moet ik ze iets bijvoeden? Of juist niet? Ik heb evt. het volgende in huis:
            Vita Race
            Alga Bloom
            Sugar Royal
            Green Sensation
            Root Stimulator

Ze hebben nog helemaal niets gehad, is het tijd om al ergens mee te beginnen?

Negeer die oude plantjes maar die op de achtergrond staan, die zijn echt dood geloof ik. Bevroren in de tijd, zo lijkt het. Ik heb er van de week al 3 weggegooid, maar ik had ze net zo goed allemaal maar meteen weg gedaan.
            Last edited by Lacy LaPlante; 20 January 2015, 22:34.

Comment

Ik zie stikstoftekorten.
              Je medium is Plagron Royal Mix toch? Daar zit normaal gezien voldoende voeding in voor de eerste 4-6 weken.
              Check je al je pH? En potten niet te zwaar (dus misschien te nat...)?

Grtz
              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Ja, ze staan op Royalmix van Plagron.
                Ze zouden idd voorlopig nog voldoende voeding moeten hebben. Maar ik vraag het toch maar even.
                Nope, nog steeds geen PHmeter. Ben deze week echt even met andere dingen bezig geweest.
                Ik kan de potten niet wegen, want ze zitten vast aan de warmtekabel. Ik denk niet dat ze te nat staan eigenlijk, maar dat heb ik wel vaker gedacht de afgelopen weken.

Comment

- je ph zal idd te hoog staan
                  - ik zag dit ook bij mijn dame op ph 8
                  - zodra ik veranderd ben naar ph 6.2 was het probleem opgelost
                  - je ph ligt te hoog je dame kan dan geen voeding slikken , dus zogezegd voedingstekort

Comment

Denk eerder te weinig water gezien het niet aan de voeding te wijten is.
                    Hoeveel water geef je per waterbeurt nu?
                    En op hoeveel dagen zit je nu.

Amazing ze hoeft helemaal geen ph te meten op royalmix en ze heeft de biolijn van plagron dus zonder meten erbij gooien wel het schema beginnen met de helft van de aanbevolen hoeveelheid en zo naar behoefte van de plant opbouwen.De volle dosis ga je nooit halen.

Powerroots geef je tot 3de week 12/12

Vita race 1 keer per week tot en met de derde 12/12,als ik de eerste bloeiharen zie dan sla ik de 3de week 12/12 over.

De Alga grow gebruik je in de groei of soms bij een grote eter die na 4 weken de pot leeg heeft.
                    Mocht je dan al in de bloei zijn dan meng je met Alga bloom 50/50 en nooit meer dan 1ml per liter van elk in die fase.

Sugar royal geef je mee vanaf week 3 groei 1 keer per week.
                    Ik gebruik altijd de halve dosis tot aan het spoelen.
                    Gezien Sugar royal niet in je schema staat,niet gebruiken.

Alga bloom geef je vanaf de bloei BV met 6 weken bemeste grond 4 weken 18/6 en 2 weken 12/12 en dan begin ik begin van week 2 12/12 met 1ml per liter en ga dan op bv kromme bladpunten letten of verbrande bladpunten.
                    Heb je dit niet geef je 1,5ml en dan alleen water.Als ze alles netjes ophebben en niet klagen dan ga je 2ml geven 2keer en dan water.
                    Week 7 dan beginnen met 2.5 en als de plant lekker groen blijft 3 keer water geven per week.

Green sensation geef je vanaf week 5 echte bloei bij je 2de voedingsbeurt een 0,25ml per liter volgende dag water,tot week 6.
                    Vanaf week 6 1ml per liter dit geef ik zo 3 to 4 keer per week mee tot het aan het spoelen.
                    Last edited by MWay; 21 January 2015, 20:12.

Comment

Comment

Je hebt gelijk dat mag je wel geven,heb contact opgenomen met Plagron was zelf ook aan het twijfelen of ik wel gelijk had.
                        Niet dus,je kunt Sugarroyal ook samen met Vita race combineren en gebruiken als bladvoeding.
                        En gewoon 1 x per week.Vita race gebruik ik wel de volle dosis.

Vita race is geen watergift,hoef je niet op te letten.
                        Wel proberen 1 vaste dag te houden en tot de derde week van de bloei en als er witte haren zichtbaar zijn niet meer gebruiken.

Comment

Allereerst nog gecondoleerd VapingMMJ.

Ik heb net je kweekverslag gelezen, het zit je allemaal niet mee
                          Maar mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen, je zal zien dat je straks ook lekker van je eigen heerlijke wietje zult genieten

Mijn interesse ligt ook bij CBD rijke soortjes, dus ik schuif mijn stoeltje bij.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

@MWay:
                            Fijn dat het nu helder is, en bedankt voor het navragen.
                            Maar natuurlijk heb ik toch weer een vraagje: Want ik dacht dat je Sugar Royal bij het gietwater moest voegen? Je zegt nu dat ik dat prima met de Vita Race kan mengen? Dan moet ik het dus op de bladeren sproeien? Ik denk dat ik toch een halve dosis Vita Race aanhoud i.p.v. de hele dosis, omdat ik het idee heb dat m'n bladeren anders verkleuren.
                            Ik zal er inderdaad een vaste dag van (proberen te) maken. Dat lijkt me sowieso het handigst.

@Stemma:
                            Bedankt.
                            Klopt, er is een heleboel misgegaan. Maar ik ben ook niet echt handig gestart, ik had nog niet helemaal door hoe alle apparatuur precies werkte en had geen idee hoe ik bv. het klimaat moest controleren of hoeveel water ik moet geven. Gelukkig helpen ze me hier op het forum iedere keer weer uit de brand, ik leer er in ieder geval wel veel van.

Ik ga door totdat het lukt, het is voor mij echt een medicijn en ook eigenlijk het enige middel wat me echt helpt. Dat geeft natuurlijk een heleboel motivatie, want na jaren klungelen zie ik een lichtpuntje verschijnen, en daar houd ik me aan vast. Plus dat ik het tuinieren zelf eigenlijk best leuk vind. Dat had ik niet verwacht, want - zoals te lezen valt - ben ik absoluut niet praktisch ingesteld.

Ik lees ook actief mee met jouw verslag en heb het hele herma-drama vol interesse gevolgd. Ik ga er een beetje vanuit dat ik dat de komende weken ook nog tegen ga komen, daar mijn plantjes best wel wat stress hebben gehad door alles. Sweet Tooth staat btw al vanaf het begin op mijn verlanglijstje en de Cannatonic vind ik ook erg interessant klinken.

Om in zijn algemeenheid nog even terug te komen op mijn vorige post:

Zelf zat ik te denken om ze vanaf nu om de dag 100ml te geven, ipv om de 3 dagen. Is dat een goed idee?
                            Heeft iemand hier nog een antwoord op?

Comment

Ja,ze zijn er groot genoeg voor en let op de bladeren voor je weer water geeft.

Comment

Ok, bedankt.

Comment

Bezig...
                                X