Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x BlueberryAuto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x Blueberry

Update:

26-01-2015
    Vandaag is dag 30
    Groei: t/m dag 21 op 20/4
    12/12: Dag 8

Ik heb ze op 24-01 hun eerste bladvoeding gegeven, ik weet alleen niet zeker of ik het wel goed gedaan heb:
    Ik heb 500ml water gemengd met 2ml Vita Race. (2.5ml is de volle dosering)
    en daar vervolgens nog ongeveer 0.5ml Sugar Royal bijgedaan. (1ml is de volle dosering)

Ik wist alleen niet of ik de voeding op hetzelfde deel water mocht gebruiken. Mijn vraag is dus eigenlijk, of ik hier niet 2x 500ml water --> 1 liter, had moeten gebruiken.
    Dit omdat ik zowel Vita Race als Sugar Royal toegevoegd heb.
    Het is een beetje onduidelijk geloof ik, maar snapt iemand mijn vraag? En heeft iemand een antwoord?

Van deze 500ml heb ik zo'n 150ml rondgespoten over de plantjes, eerst zo'n 100ml en na 2 uurtjes ofzo, nog eens 50ml.
    Vervolgens had ik nog heel veel over, dus heb ik ze zo'n 22 uur later, nog maar een douche gegeven van zo'n 100ml. De rest heb ik maar weggegooid, want ze hebben wel genoeg gehad lijkt me, en het blijft nou eenmaal niet zo lang goed: 1 dagje als ik het goed heb onthouden.

Daarnaast heb ik 's ochtends op de 24ste een paar emmers sneeuw verzameld. Een klein deel daarvan heb ik in kleinere potjes bij de verwarming gezet, zodat het wat sneller zou ontdooien.
    's Avonds heb ik het gesmolten, redelijk opgewarmde sneeuwwater door een koffiefilter laten lopen en mee naar mijn kastje genomen. Ik heb 3/4 deel sneeuwwater gemengd met 1/4 deel lauw water en ieder plantje hier 100ml van gegeven. Ik hoop dat het de vergeling van de onderste bladeren - wat zich toch echt weer naar boven werkt - een beetje tegen zal gaan.

Daar maak ik me toch echt wel zorgen over, die gele blaadjes. Ik zal vanavond foto's toevoegen, want de plantjes slapen hier lekker overdag.

Wat ik al wel kan zeggen is dat de twee voorste plantjes in het hok, welke beide sativa dominant zijn, eenzelfde verloop laten zien. (Vergeelde onderste bladeren en opstaande randjes van de bovenste bladeren en volgens mij toch ook geremde groei). Het derde plantje, welke indica dominant is, gaat toch wat anders. Deze heeft grote groene bladeren, met ook wat vergeling onderaan, maar dit lijkt minder snel te gaan. Ook ziet het er meer 'stippelig' uit, ipv de egale verkleuring van de sativas. Daarnaast bollen deze bladeren juist iets naar onder met naar onder gekrulde puntjes, ipv de opstaande randjes van de anderen. Ik krijg het idee dat de indica misschien een beetje overvoed is en wat minder behoefte heeft aan water. Zit dan ook te denken om haar misschien iets minder te geven dan de 100ml van om de dag die ze nu allemaal gekregen hebben de afgelopen halve week. Ze was van begin af aan het donkerst qua kleur en leek in het hele begin ook al iets minder dorst te hebben dan de andere twee. Dus ik denk dat ik daar even iets moet wijzigen, voor ik er weer eentje verdrink.

Verder zou ik graag 2 nieuwe plantjes ontkiemen en voorgroeien in mijn tl hokje ter vervanging van de 2 ouderen die toch niets meer doen. Maar de vele problemen maken dat ik twijfel. Ik heb het idee dat ik structureel iets fout doe en wil dat eigenlijk eerst fixen, want anders blijf ik zaadjes weggooien en dat is gewoon zonde.

Zou het btw kunnen dat de wortels een zuurstoftekort hebben? Zo ja, wat kan ik daar aan doen? Ik las ergens dat iemand een klein beetje spa rood aan het water toevoegde, is dat een idee? Dat heb ik in ieder geval in huis.
    Ik zag ook iets staan over co2 tabletten ofzo, maar die zou ik dan weer moeten aanschaffen.
    Zijn er nog andere huis- tuin en keukenmiddelen die ik kan proberen? (Ook voor een stikstoftekort?) Ik zal straks nog eens verder googelen, maar misschien hebben jullie ook nog ideeën.

Bijna vergeten, maar ik heb nog een laatste vraag:
    Mijn lamp hangt op ruim 30cm afstand, ik denk wel zowat 40cm. Ik heb een cooltube, dus 30cm zou met een 400W toch echt moeten kunnen. De Luchtvochtigheid is echter constant aan de lage kant, zo rond de 30%. Kan dit de oorzaak zijn van (een deel van) de problemen? Dan doel ik met name op de opstaande randjes van het blad en het feit dat de sativas eerder lichtgroen te noemen zijn, terwijl ze voorheen toch echt donkerder waren. Moet de lamp of lv omhoog? Als ik mijn hand ter hoogte van de plantjes houd, heb ik echt niet het idee dat het te warm is voor ze. Maar het is dus wel relatief droge lucht. Iemand ideeën?

Even mijn vragen op een rijtje:
    1) Heb ik de voeding goed gemengd?
    2) Zou het kunnen dat de wortels een zuurstoftekort hebben?
    3) Hoe los ik dat op? Spa Rood? CO2 Tabletten?
    4) Ik denk dat ze sowieso (ook) een stikstoftekort hebben, wat is hier aan te doen? Bestaan er huis- tuin- en keukenmiddelen om het op te lossen?
    5) Moet mijn lamp/lv omhoog en kan dit de oorzaak zijn van de problemen?

Zo, dat was weer een hele lap tekst, mijn excuses voor het lange verhaal. Hopelijk kan ik in de toekomst een kweekverslag bijhouden waar ik aan 2 zinnen genoeg heb, omdat alles gewoon goed gaat! Maar dat is voorlopig nog even toekomstmuziek.
    Last edited by Lacy LaPlante; 26 January 2015, 13:05.
    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Re: VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x Blueberry

- zolang je bladeren niet verbranden kan je op 30cm blijven .
      - stikstof tekort kan je eventueel oplossen met verse lucht te neen vanbuiten af.
      - lv is goed mijne staat 18%-35% en alles verloopt goed.
      - de wortels ja dat kan als je je aarde te hard hebt aangedrukt.
      - co2 tabs zijn nooit overbodig als je deze in bezit hebt.

- Grts Amazing

Comment

1:Ja
        2:Mits ze te nat staan wel.Of wat Amazing zegt.
        3:Even rusrig met wateren.
        4:Wacht de reactie van de bladvoeding even af.
        5:Nee denk het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
          1:Ja
          2:Mits ze te nat staan wel.Of wat Amazing zegt.
          3:Even rusrig met wateren.
          4:Wacht de reactie van de bladvoeding even af.
          5:Nee denk het niet.
          - had het ook me nummertjes moeten doen , is duidelijker , weer iets geleerd van MWay

Comment

Haha het was duidelijk hoor Amazing, iig beide weer bedankt voor de snelle reactie.
            Ok, ik denk dat ik i.p.v. om de dag even om de twee dagen water geef, misschien is dat beter(?)
            Dan sneeuwwater i.p.v. kraantjeswater, en maar weer even afwachten.
            Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

- je water wel even binnen laten staan zodat je water rond de 20graden is

Comment

Als ik het goed lees heb je in 2 dagen je plantjes 180 ml per plant gegeven, 80 ml bladvoeding wat grotendeels de plant in is gedruppeld en 100 ml water. Het risico op teveel water wordt zo weer erg groot.
                (bovendien is de voeding die bedoeld was voor opname door het blad is ook grotendeels weer de aarde ingedruppeld.)
                Onthoud dat je planten beter wat te droog kunnen staan dan wat te nat. Te nat geeft kans op onherstelbare schade, terwijl je bij te droog wat extra water kan geven (tenzij de plant helemaal is verdord ).
                Het inschatten van water geven blijf ik ook een lastige vinden. Misschien zijn vochtmeters een goede investering ? (ze staan in ieder geval op mijn verlanglijstje)

Bronwater kan heel veel calcium bevatten waardoor er een verstoring in de Calcium en magnesium verhouding optreedt waardoor er blokkades optreden.

Hele donkergroene bladeren zijn vaak een teken van veel voeding.

Hoezo een huis tuin en keukenmiddel voor een stikstof tekort ? Je hebt je voeding toch ?
                (@ Amazing- stikstoftekort oplossen met zuurstof van buiten af ? CO2 is koolzuurgas en N is stikstof)

Verder vroeg ik me af of je weet dat een cooltube naast veel warmte ook heel veel licht tegen houdt? (het PAR licht wat de planten het hardste nodig hebben)

Het is voor ons handig als je van de "gespikkelde" en "bolstaande" bladeren even een goede foto van bovenaf kan nemen.
                Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

@Amazing:
                  Ja, tuurlijk, dat water staat allang gefilterd en wel bij de plantjes onder de lamp.

@Stemma:
                  Klopt, al hebben ze die 80ml in totaal gehad, niet per plantje. Maar verder heb je gelijk; het meeste is natuurlijk de aarde ingedruppeld. Te droog is inderdaad beter dan te nat, in theorie weet ik dat, maar in praktijk lijkt het toch iedere keer weer mis te gaan. Ik denk dat ik ze tot woensdag ofzo misschien maar eens even helemaal niets meer geef, en dan vanaf dat moment om de twee dagen.

Vochtmeters zouden een idee kunnen zijn, ik heb er eentje maar ik vraag me af of deze überhaupt functioneert; één van de twee pootjes is namelijk afgebroken.
                  Misschien morgen maar eens in de potten steken, het is het proberen wel waard. Ben alleen zo bang dat ik de wortels doorboor...

Ik heb inderdaad voeding, maar geen algemene groeivoeding. Zou ik evt. al eens met een lage dosis bloeivoeding kunnen beginnen? Ik heb nog geen voorbloei gespot, vandaar de vraag.

Van dat PAR licht heb ik nog nooit gehoord, dat ga ik eens even googelen.

Ik wilde eigenlijk vanavond wat foto's maken vlak voordat de lamp aan zou gaan, maar ik was helemaal vergeten dat ik op dat moment helemaal niet thuis ben. Dus dat is niet gelukt. Ik vermoed dat foto's met HPS licht toch niet gaan helpen, dus qua foto's is het wachten tot morgen.

Comment

Ik las 150 ml en later 100 ml bladvoeding is 250 ml.
                    Ik dacht over 3 plantjes is 250 ml :3 = 83,33 ml
                    of heb ik dat verkeerd begrepen ?

In je Royalmix zit toch ook al voeding ?

Wat geeft je voedingsschema aan, welke voeding te gebruiken met Royal mix ?

Bloeivoeding pas vanaf bloei !

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

bioschema.jpg is dit je schema ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Och ja, je hebt helemaal gelijk. Het is bedtijd voor mijn hersens geloof ik.
                      Ik had niet gedacht aan de tweede sproeironde een dag later en heb zelf een hele formule verzonnen om die 80ml van jou te achterhalen, haha. Mijn excuses, niet zo handig.

Maargoed.
                      Ja, die Royalmix heeft idd voeding, maar ik heb hem wel hergebruikt nadat ik m'n eerste plantjes heb weggegooid, dus het zou kunnen dat de voeding inmiddels zo'n beetje op is.
                      Ik gebruik idd dat voedingsschema met alle Additives, heb er alleen nog Sugar Royal aan toegevoegd.
                      Misschien dan toch maar Alga Grow erbij aanschaffen?
                      Of een of ander Stikstof booster middeltje. Geen idee wat dan m'n opties zouden zijn, maar Google is morgen vast nog in de lucht.

Comment

Ik heb even gekeken maar sugar royal bevat al veel stikstof NPK 9 -0-0
                        dus misschien heb je hier je booster mee ?

Misschien had je dat zelf al gezien. Ik had zelf pas halverwege mijn eerste kweek door dat de NPK (stikstof, fosfor en kalium) waarden netjes op elke voeding en booster stonden vermeld.

Fishforce is misschien te overwegen als additief , kan ook als bladvoeding, maar daar kan MWay denk ik beter over oordelen.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Aah bedankt! Nee, dat had ik niet gezien en het klinkt zo logisch om op het flesje te kijken dat ik me nu wel een beetje dom voel.

Fishforce zat ook al in mijn achterhoofd ja (Maar ik vind vis zo verschrikkelijk vies, dat dat me toch een beetje tegenhoud). Maar ik wacht sowieso MWay even af.

Het plan is om vanavond iets voor de lamp aangaat wat foto's te schieten.

Comment

Vita race en sugarroyal moet voldoende zijn.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Maar mocht je een goede fishmix willen die niet stink.
                            Dan maak je die zelf.

Comment

Ok, dan laat ik het even zo.

Foto Update:
                              Ze zien er slecht uit, dus jullie zijn gewaarschuwd:

Plantje 1:

Plantje 2:

Plantje 3 (Indica Dominante Hybride):

Ik heb zo goed mogelijk de blad problemen in beeld geprobeerd te brengen. Het lijkt toch wel eenzelfde verloop te hebben als bij de eerste overledenen.

Ik weet niet wat ik moet doen, totally clueless. Maar dat is ook wel te zien op de foto's denk ik.

Kan het zijn dat ze door de Royal Mix verbrand zijn? Dat vraag ik me af omdat ik eerder met overvoeding zat en de Sativa plus semi-autoflower (nóg) harder achteruit gaan dan de Indica, en ik had ergens gelezen dat die ook slechter tegen teveel voeding kunnen. Tis maar een theorie; zoals ik al zei, tast ik zelf nogal in het donker.

Zelf meen ik in ieder geval een stikstof tekort (of lockout?) te zien bij alle 3, misschien ook calcium? Ik spot toch ook roestbruine vlekjes. Daarnaast duidelijke overvoeding bij de Indica Hybride. Groeien doen ze ook niet meer.
                              Last edited by Lacy LaPlante; 28 January 2015, 22:37. Reden: Nog wat extra info.

Comment

Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring, maar het lijken mij toch verschijnselen dat ze te nat hebben gestaan.
                                Stomme vraag misschien maar heb je wel gaatjes onderin je potten waar water evt. kan weglopen.

Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

Als de wortels te nat staan kan je ook diverse blokkades voor opname voedingsstoffen krijgen.
                                Heb je dit topic al nagelopen ?

Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!

Ik vind het wateren ook zo verdomde lastig, ik denk dat ik mijn Cannatonics na eerst te weinig nu ook te veel water heb gegeven
                                en laat ze dus maar even staan.
                                Ik ga ook vochtmeters halen, want bij het inprikken van zo'n groene losse meter hoor ik steeds vaker iets kraken

Las ook ergens dat als je je pot op een droge handdoek of tissue papier zou zetten het overtollige vocht uit je aarde zou worden "gezogen"
                                ( door de drainagegaatjes) maar of dat waar is ??

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                                X