Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x BlueberryAuto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x Blueberry

In navolging op mijn laatste bericht, ik keek dus net naar mijn planten en ze stonden er erg treurig bij dus heb ik ze rap water gegeven.

Ik denk dat bij twijfel je toch het beste een dag later water kan geven.
    En zoals in een bovengenoemd topic zag ik nu duidelijk het verschil in "slapte" van de bladeren.
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Re: VapingMMJ's Eerste Kweek: 2x CBD yummy, 1x Euphoria, 1x Hawaii Maui Waui, 1x Blueberry

- mss ben je hier iets mee.
      gallery_30483_12178_39113.jpg vergelijk je bladeren

Comment

Denk een blokkade door te nat.
        Laat ze maar eens licht worden die potten.

Comment

Excuses voor de late reactie, ben gisteren de hele dag weg geweest, waardoor ik er niet meer aan toegekomen ben.

@Stemma:
          Ja, ik heb natuurlijk gaatjes onderin de pot.
          Potten komen ook gewoon van een goede growshop, btw.
          Ik heb beide topics die je me aanraadde al meerdere keren doorlopen en ik kan alleen maar beamen dat het op teveel water lijkt, maar de informatie die ik heb over de plantjes maken dat erg tegenstrijdig.

Ik heb zo'n zelfde groene losse meter als jij beschrijft (inclusief worteltjesangst), en deze gaf bij alle 3 de plantjes duidelijk 'dry' aan en stond ver in het rood. Ik heb ze goed diep ingestoken, echt tot onderaan de pot, omdat ik me afvroeg of het water onderin soms minder goed verdampt. Dit was dus het resultaat. Ik heb ze toen na de meting op woensdagavond toch maar gewoon 100ml water* gegeven en na de watergift stond de meter overal nog iets voor het midden, niet meer in de rood dus, maar ook zeker niet nat. Dit was voor het eerst dat ze water kregen sinds de sproeibeurt op zaterdag (en zondag nog wat extra's).
          *Water was 50% opgewarmd sneeuwwater gemengd met 50% Bar-le-duc met een ph van 7,6.
          Last edited by Lacy LaPlante; 30 January 2015, 11:42.
          Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Enige tip:
            Verwijder zo snel mogelijk de bladeren die toch niet meer te redden zijn. Je plant mag daar geen energie meer insteken, dat is verloren, en kan ie beter gebruiken op andere gebieden. Mooi afsnijden/afplukken.

Verder Ph experts genoeg hier; ik weet van mezelf, hoe meer ik ermee begin te klooien, hoe meer het bij mij altijd de mist in gaat.
            Maar nat lijkt me niet, dan staat het meer flodderig slap. Eerder een overbemesting lijkt mij. Je bladeren beginnen naar boven te willen krullen, ook gaan ze geel worden, ze zouden in dit stadion beter donker groen staan, dus stikstof-kalium verhouding loopt ergens scheef. Teveel bemesting slaat ook uit op geel... te weinig kan ook. Maar een blad naar boven krullen, zeg ik eerder overbemesting...
            Succes nog!

Comment

Beter in jou geval batmix nemen,eventueel spoel je deze even uit maar dan moet je de pot wel droog laten worden en bij het plaatsen dan inwateren met 100ml met powerroots voor de eerste dagen en direct in de uiteindelijke pot.
              De eerste 6 weken is het dan alleen powerroots om de waterbeurt,1 x sugarroyal in de week halve dosis,1 x Vita race in de week hele dosis.
              en gewoon doen die hele dosis.Zorg voor een plantenspuit die goed vernevel dan val bij goed richten het water wat in de pot loopt mee.
              Verwed er 10 zaden op dat je zo makkelijk een lekker wietje krijgt zonder meten.
              Lamp er vol op en zou ook je verwarmingskabel anders gaan plaatsen en niet meer zo rond die potten maar op de grond in bv zand en daar de potten op.
              En neem 18 liter potten heb je iets meer speling met water geven.
              4 weken voorgroei volstaat meestal wel om op 12/12 over te gaan.
              Ik gebruikte de eerste keer 25 liter potten en daar in heb ik ze geen 1 keer te veel gegeven en had 1 vaste dag dat ik ze niets gaf.
              Dat hanteer ik trouwens nu nog steeds ga dan wel wat vaker kijken hoe ze er bij staan en geef eventueel dan sommige 50/100ml en dat volstaat dan meestal wel.
              Als ik op de 200ml zit geef ik elke zijde van de pot 50ml bij 300ml 75ml en zo verder.

Comment

@Fishie:
                Bedankt voor je reactie.
                De bladeren die afbrokkelen zodra ik ze ook maar lichtjes aanraak, haal ik weg. Degenen die toch nog echt vast lijken te zitten, daar blijf ik vanaf, omdat ik gelezen heb dat het niet goed is om deze weg te halen.

Ik denk zelf ook dat overbemesting het probleem is, en anders toch de PH.

@MWay:
                Misschien dat ik die weddenschap maar aanga, op deze manier krijg ik van de Royalmix alleen maar weggegooid geld en een boel ellende, Batmix is wel het proberen waard.
                Ik volg jouw beide kweekverslagen met veel interesse, maar ik heb nog wel wat vragen over hoe je dat precies doet met die batmix:

1) Spoel jij de Batmix uit? Volgens mij kan ik dat namelijk beter laten, omdat ik dan veel sneller met overwatering zit.
                2) Volgens mij plant je de zaadjes direct in de grote pot Batmix, zonder stekaarde o.i.d. Zit je dan niet met enorme overbemesting? Ik vind het apart, want ik heb ook andere kweekverslagen op Batmix gelezen, en daar zie ik toch vaak dat er wat verbranding plaatsvindt, soms zelfs nadat de plantjes al wat tijd doorgebracht hebben op een minder zware grond. Hoe doe je dat toch?
                Zal ik dan niet tegen dezelfde problemen aanlopen als nu? Qua overbemesting?
                3) Hoe bezwaarlijk is het als ik het voorlopig even bij 11l potten houd? Deze heb ik namelijk al in huis en passen mooi in m'n kastje. Of heb ik die grotere buffer echt nodig?

En dan last but not least:
                4) Zou de combi Promix en Batmix nog een idee kunnen zijn? Of is dat onnodig? Dan doel ik eigenlijk weer op diezelfde kans op overbemesting.
                Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Ik ontkiem in cocosspongepotjes in een proporgator direct onder de lamp 24/0.
                  Ook doe ik de zaden in een glas water voor 24 uur en gebruik ik stekaarde om de zaden in de cocospspongepotjes af te dekken.
                  De eerste 6 uur hou ik de proporgator dicht althans tot deze lekker warm aanvoeld
                  Zodra ze rechtop staan plant ik ze in de 18 liter pot en zet de lamp voluit en eerste twee dagen nog op 20/4 en daarna op 18/6,
                  Je kunt in het gat ook een beetje stekaarde doen en zo de eerste start van de penwortel beschermen tegen de voeding.
                  De potten heb ik dan al gevuld klaar staan,als je deze gespoeld heb doe dit dan 2/3 dagen voor het aanzetten van de lamp en zet ze op een warme plek zodat ze kunnen verdampen.De rest verdamp dan wel tijdens het ontkiemen wat 3 dagen in beslag zal nemen.Dus de aarde mag niet meer nat zijn hooguit wat vochtig.
                  Ik woel de aarde meestal zo nu en dan tot die tijd even om.
                  Ja binnen 72 uur boven meestal binnen 24 uur de eerste al op deze manier.
                  De zaadjes die ik direct in de batmix plant daar weet ik van dat ze graag veel voeding lusten,andere gaan zoals hierboven omschreven.
                  11 liter lukt ook wel.

Comment

Ah dat verduidelijkt een hele boel, thanks.
                    Ik heb deze: http://www.eugrowshop.eu/nl/kweekmed...stuks-op-tray/
                    Ze zwellen helaas niet op en zijn dus vrij ondiep. Daarom heb ik ze de laatste keer in een 0,7l potje met stekaarde gedaan. Direct in de grote pot met een handje stekaarde is dan vergelijkbaar denk ik, dat zou ik ook kunnen doen.

Dan ga ik voor de veilige methode met wat stekaarde i.p.v. direct in de Batmix.
                    Zouden ze minder snel verbranden in de Batmix vergeleken met de Royalmix? Want voor ik ze in de Royalmix deed, hebben ze ook in stekaarde gestaan.

Dan blijf ik even bij de 11l, wel zo handig.

Comment

Die zijn ook goed en dan gewoon die plug rechtstreeks in die pot.
                      Wel vochtig houden die plug.

Comment

Ok, bedankt!
                        Alweer een heleboel info en handvaten gekregen van je, heel fijn.

Ik ga even uitzoeken welke growhop in de buurt Batmix op voorraad heeft, en dan ga ik het uitproberen.

Thanks again, MWay.

Comment

Ik zat zo te denken, is het misschien een idee om een mix te maken van promix (lightmix) en batmix ?

Ik denk dat wij als beginnelingen, de plant nog niet zo goed kunnen "lezen" als MWay en andere gevorderde kwekers.

Een strain uitkiezen wat mindergevoelig is voor over- of onderbbemesting ?
                          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

- idd MWay is een goeie , heeft mij ook al goed geholpen.
                            - had ik de eerste 3 weken zijn advies niet gevolgd , dan was me dame al lang gestorven.

Comment

Ik heb zelf ook zitten denken aan een mix, maar zie eigenlijk niemand die dat doet hier, ik vraag me dan af waarom niet? Ben wel benieuwd wat de reacties hierop gaan zijn...

Ik heb mijn strains met name gekozen op medicinale kwaliteiten en de thc en cbd percentages. Het was achteraf gezien misschien wel handiger geweest om een soortje te kiezen die wat minder gevoelig is ja. Maarja, Voorlopig ga ik even door met wat er in m'n koelkast ligt.
                              Al krijg ik wel de neiging om eerst de freebees te zetten, gewoon omdat dit zo zonde is.

Comment

Dus ga je niet mixen en heb nog wel 10 goeie reguliere zaden liggen die mag gebruiken als je wil.
                                Grapist F2 Redeyedgenetics
                                Independent, standardized information about RedEyed Genetics cannabis-strain Grapist F2! Find phenotypes, comments + detailed profiles, flowering-time, THC-Content, images, prices & stores, extended family-tree & lineages, crossings & hybrids, grow-journals, direct-comparisons, medicinal properties, and much more!

Laat maar weten.

Comment

Bezig...
                                X