Santa Maria eerste kweekverslag..

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Greyvol
    Amazing Grower
    420 MemberLucky Member
    • Dec 2014
    • 4721

    #436
    Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

    Een goeiemorgen, we gaan weer koken met greyvol, lekkere warme snack



    Kastanjes even schoonmaken (nu mooie tijd om ze in het bos te verzamelen), liefst een paar dagen warm en droog bewaren. kruisje erin of over heel de breedte een inkeping is beter. Maar dat is niet gelukt, superblij met mijn botte mesje anders had ik nu een vinger minder gehad. Na het kruisje even natmaken zodat er wat vocht in de kastanje komt en in een zakje van bakpapier op een voorverwarmde oven iets van 20 min.. Oja wat zout erover.. In het zakje dus.

    zonder zakje heb ik ook gedaan maar is minder lekker, heb dit nog nooit gegeten zo. Lijkt wel aardappel

    image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

    Links op het plankie liggen een paar die gewoon zonder zakkie in de oven zijn gegaan. Zijn toch een stuk droger en minder lekker.

    Tja heb wel geleerd, oogsten wat je oogsten kan
    Kastanjes kun je invriezen en lijkt me wel lekker in de soep..

    Beetje aan het oefenen, vorige keer toch zeker 40 gram knipafval verprutst met koken doe ik liever met kastanjes en rozenbottles..

    37 min later hehehe.

    Als ze koud zijn, zijn die in het zakje minder lekker. De wat meer geroosterder zijn dan beter van smaak en nootiger. Die uit het zakje zijn wat meliger en zien er ook melig uit hehehe

    Dusssss.. Volgende keer, toch proberen er een clamshell van te maken met een breede inkeping. Maar dan gewoon in de oven met wat zout, met zakje zou ik weer doen om puree van de maken. Als vulling voor bonbons ofzo



    greyvol heeft ze bijna allemaal oppeuzelt..
    Last edited by Greyvol; 14 October 2015, 11:48.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment

    • Francoisca
      Wicked Stoner
      420 MemberMemberLucky Member
      • Apr 2014
      • 251

      #437
      Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

      Smakelijk Greyvol.

      Sado plant staat in bloei, maar heeft veel last gehad van insecten en slakken, en nu dus nat weer en s'nachts vrieskou.

      Geniet echt van je top verslag.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #438
        Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

        Leuk man, bakken met Grey
        Je kunt er ook kastanjepuree van maken, da's erg lekker met bijv. paddenstoelen, spruitjes, knolletjes en het hoort bij wild.
        Er staan heel veel verschillende recepten van op 't web.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Greyvol
          Amazing Grower
          420 MemberLucky Member
          • Dec 2014
          • 4721

          #439
          Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

          Hihi thanx! oefening baart kunst

          Clamshell gelukt en alle vingers intact, ook maar meteen de potten winter klaar gemaakt. Losse stukjes bubbelplastic eronder en omheen, vrij losjes ivm lucht. En dan heerlijke warme kastanjes met warme chocomelk en een dikke joint

          image.jpg image.jpg image.jpg
          image.jpg image.jpg image.jpg

          Lijken net kleine hersens.
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment

          • Greyvol
            Amazing Grower
            420 MemberLucky Member
            • Dec 2014
            • 4721

            #440
            Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

            Oorspronkelijk geplaatst door Francoisca
            Smakelijk Greyvol.

            Sado plant staat in bloei, maar heeft veel last gehad van insecten en slakken, en nu dus nat weer en s'nachts vrieskou.

            Geniet echt van je top verslag.
            Thanx Francoisca, heb je een fotootje van de sado?
            Dit heb ik net even in elkaar geflanst, niet slecht toch flink aan het oefenen en eten..

            image.jpg image.jpg

            Het zijn nog geen space koekjes, eerst maar een een lekker koekje maken, dan pas space toevoegen hehehe

            Oei oei regenwater is zo lekker.

            image.jpg image.jpg image.jpg

            Baasje plantjes water geven.. (Afghaan stekken van de Spliff contest)

            image.jpg image.jpg image.jpg

            Beesje dan ook water drinken, hihi (en dan wil ze naar binnen) tis me een tante hoor

            image.jpg image.jpg

            Vriendinnetje net terug van wandeling met mooie foto's en dan warme koekjes, dat is nog eens thuiskomen hehehe
            Ze vond ze nog lekker ook! (Had de hoeveelheid suiker gehalveerd en vervangen door honing en mable sirup)
            Last edited by Greyvol; 18 October 2015, 10:58.
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment

            • MWay
              Amazing Grower
              MemberLucky Member
              • Sep 2012
              • 4999

              #441
              Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

              Heel JD bakt

              Comment

              • Greyvol
                Amazing Grower
                420 MemberLucky Member
                • Dec 2014
                • 4721

                #442
                Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                Net maar even naar de guerilla santa's wezen kijken, klem gevonden..

                image.jpg image.jpg image.jpg
                image.jpg image.jpg image.jpg
                image.jpg

                Haha thanx Flint, musketratklem dus
                Attached Files
                Last edited by Greyvol; 19 October 2015, 09:03.
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment

                • FlintStoned
                  Banned
                  • Oct 2012
                  • 5580

                  #443
                  Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                  Dat is een muskusrattenklem.

                  Comment

                  • Greyvol
                    Amazing Grower
                    420 MemberLucky Member
                    • Dec 2014
                    • 4721

                    #444
                    Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                    Voorgroei Santa's vierde batch inmiddels. Derde batch staat nu nog te bibberen buiten, (dat is de reserve guerilla

                    image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment

                    • PotHead Sativa
                      Banned
                      • Jul 2015
                      • 649

                      #445
                      Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                      Heb je die van buiten binnen gezet ?


                      Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

                      Comment

                      • joremkrank
                        Cronic Grower
                        Lucky Member
                        • Oct 2015
                        • 3260

                        #446
                        Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                        mooie planten mooie soort,heeft bij mij de grootste bladeren ooit gegeven,uit stek ook de snelst groeiende plant die ik ooit gezien heb
                        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                        Comment

                        • Greyvol
                          Amazing Grower
                          420 MemberLucky Member
                          • Dec 2014
                          • 4721

                          #447
                          Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                          Oorspronkelijk geplaatst door PotHead Sativa
                          Heb je die van buiten binnen gezet ?


                          Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.
                          Nee, heb tot nu toe alleen maar Santa's van binnen naar buiten gezet

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank
                          mooie planten mooie soort,heeft bij mij de grootste bladeren ooit gegeven,uit stek ook de snelst groeiende plant die ik ooit gezien heb
                          Ben het nu ook aan het roken en daar word greyvol heel vrolijk van
                          Thanx, blijf nog wel even met die Santa's spelen.
                          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                          2016 - Greyvol's buitenkweek
                          2017 - Santa Maria van Space Cees

                          Comment

                          • PotHead Sativa
                            Banned
                            • Jul 2015
                            • 649

                            #448
                            Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                            Van binnen naar buiten ?
                            Ben effe niet meer mee ...
                            Gekke Greyvol [emoji23][emoji256]


                            Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

                            Comment

                            • Greyvol
                              Amazing Grower
                              420 MemberLucky Member
                              • Dec 2014
                              • 4721

                              #449
                              Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                              Hehehe is was toen ook de kluts kwijt met alle reveggers
                              Had stressende stekken genomen, klinkt dat raar zeg..

                              Grinder beetje vies en topic van QnQ er even bij gepakt: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...er-schoonmaken

                              Dussss...
                              image.jpg image.jpg image.jpg

                              Niet helemaal schoon, maar schoon genoeg en grind weer als de beste ondertussen natuurlijk naar mijn kleintjes kijken



                              image.jpg image.jpg
                              image.jpg image.jpg image.jpg

                              Pannetje met volle melk staat al een tijdje op het vuur, heel zachtjes
                              image.jpg

                              Voor het kiekje ff op de Ganja vensterbank gezet.. Grinder blinkie blinkie en Afghaantje op de achtergrond. Dadelijk die melk naar binnen en kijken wat dat doet
                              Last edited by Greyvol; 23 October 2015, 09:38. Reden: Oe ik verrek me nek
                              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                              2016 - Greyvol's buitenkweek
                              2017 - Santa Maria van Space Cees

                              Comment

                              • Francoisca
                                Wicked Stoner
                                420 MemberMemberLucky Member
                                • Apr 2014
                                • 251

                                #450
                                Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                                Ziet er weer mooi uit Grey, en nog volop plannen, doe zo voort. Geniet ik een beetje mee.

                                Sado test.
                                Is nu 260 cm groot.
                                IMG_1187.jpg
                                Heeft veel last van insecten.
                                IMG_1190.jpg
                                Maar heb wat hulp, tuin zat vandaag vol met deze vrienden.
                                IMG_1195.jpg

                                Geniet maar van je propere grinder.
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

                                Comment

                                Bezig...