Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje med gom 1.0

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweekje med gom 1.0

    Korting op 420shop
    Ola, zal me ff voorstelle ben daan uit den haag. 24 jaar en ben bezig met me eerste kweekje. Heb momenteen 3 x med gom 1.0 mediwiet uit zaadje staak. Heb zelf een kast gebouwd van 60x60x1.30. 3x 11 liter pot, afzuiging staat aangesloten op de centrale afzuiging(3 standen). En heb nog een koolstoffilter voor 250m3 maar die ben ik pas van plan der tussen te zetten wanneer des geur flink begint te worden. Ik ben zelf een plaatwerker/lasser , dus heb op me werk in eerste instantie en alu kap gemaakt met daarin 8x 20w spaarlamp . Voor die tijd had ik al bij dutch growshop .com 2x cfl 125 watt besteld, maar kreeg maar geen bevestiging van ze en kreeg maar niks binnen. Inmiddels ook via paypal bezig me geld terug te halen. Zijn namelijk 3 weken verder de ze zijn aardig gegroeid. Nou 3x raden wat der bezorgt wordt vandaag...die 2 cfl lampen van 125w . Nou wil ik ze toch wel graag gaan gebruiken( zijn trouwes bloeilampen 2700k) alleen ben ik niet van plan dalijk een hele nieuwe ventilatieopstelling te bouwen. Lampenkappen etc zijn allemaal geen probleem. De planten die ik derin heb zijn autoflowers en zal ik niet groter als 80cm laten worden. Mijn vraag wordt het te warm met die 2 cfl lampen van 125 watt? Of zeggen jullie laat lekker die 8 spaarlampen hangen. Groetjes daan uit 070

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Zie hier 1 foto van de oude opstelling met 8x spaarlamp en 1 fototje van de 125w lamp
    Attached Files

    #2
    Re: Eerste kweekje med gom 1.0

    Heb ff om te proberen 1 lamp der in gehangen van 125w. Gelijk wat meer fotos gemaakt. Vraag me trouwes af hoe je een post ken bewerken ( taalfoutjes deruit halen). De foto van de temperatuur is nadat ik de 2 uur enkel de 125watt lamp en in heb gehangen en de afzuiging op 1 staan( zuigt nauwlijks)



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweekje med gom 1.0

      Update: met de afzuing op stand 2 blijft de temp op bladhoogte 25graden. Denk dat wanneer ik morgen een mooie kap maak waar beide 125 watters in passen en goed het licht verspreiden de temperatuur wel rond de 28-30 kan houden maak wel wat sleuf/ventilatie gaten rondom de plek waar ik de lamp bevestigen. Mijn bedoeling is namelijk na deze keeek meer planten neer te zetten in wat kleiner potjes(9L of 7) en dan en stuk of 6 of 9 ( autoflowertjes).


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweekje med gom 1.0

        Temperatuur is top inmiddels zit rond de 26-28 graden. Lv rond de 40. Planten zijn flink gegroeid. Geef ze regenwater met eens in de 2 dagen 1ml plagron algo grow. Zal
        zo wat fotos posten
        Last edited by Ddntje070; 31 March 2015, 18:08.

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweekje med gom 1.0

          dit is hoe ze er nu bij staan. Lampies zijn net aangesprongen. Wat fotos van eerder vorige week:


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweekje med gom 1.0

            Ik kweek trouwens op lightmix. Doe ik het kwa voeding goed? Weet dat
            Ik autoflowers in principe niet hoef te voeden in de groei maar wil ze toch nog wat extras geven voorzichtig. Mix nu 1ml op 1 liter, en dat verdeel
            Ik over de 3 planten


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweekje med gom 1.0

              Kijk naar de plantjes, ze zien er prima uit, dus ga vooral zo door.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweekje med gom 1.0

                Ff een update. Had nog wat spaarlampjes van de vorige kap liggen en had weer ff wat tijd dus heb er 4 van die der ook maar tussen geknald. Zit nu rond de 330watt totaal. alles is warm wit maar dat moet niet heel veel schelen in resultaat dalijk. Geef om de dag water + voeding had gisteren niks gegeven dus ook niet gekeken. Maar gaat toch hard in 24 uur. Vandaag iets meer water en voeding gegeven dan normaal. 1ml allga grow op 500ml water per plant voor de 2 grotere. En voor de kleine die wat achter blijft zo ongeveer 300ml met half ml voeding gegeven. Zo stonden ze er nu bij net voor de lampen aangingen en ze water hebben gehadgrootste plant c.a. 15cmkleinste plant c.a. 10 en de andere grotere van ong 13cm . Enigste waar ik mee dit is dat de lampen er nu 10cm boven hangen wat perfect is kwa temp, alleen dat ik nog maar ong 20 a 25 cm omhoog kan door dat klote koolstoffilter wat er dalijk in kom te hangen. Iemand tips of wat dan ook dat me planten dalijk niet te gek worden en tegen de lamp aan groeien? Zitten nu op dag 20 sinds het eerste blaadje dat boven kwam.


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweekje med gom 1.0

                  Je temperatuur dat nu verschijnt is vals, omdat je sensor recht onder de lamp staat meet hij de stralingswarmte.

                  Zet er een kapje over, zo meet je de omgevingstemperatuur .
                  Zoals in de zomer, als je op een zonnig plekje zit voelt het heel warm, terwijl het eigenlijk maar 20 graden is...
                  De warmte die de zon afgeeft is niet de temperatuur van de omgeving.

                  Voorts ziet alles er goed uit!
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweekje med gom 1.0

                    Ga het gelijk ff proberen. Bedankt voor de tip


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweekje med gom 1.0

                      Even een update weer. Heb ook snel jullie hulp nodig. Zie de fotos

                      Zitten nu op ongeveer dag 25. Heb sinds de laatste update om de 2 dagen water met wat alga grow voeding gegeven. 4 april ongeveer 3ml alga grow met ongeveer 1 liter regenwater verdeeld over de 3 planten. En eergisteren verhoogd naar 4ml voeding. Aarde is niet te vochtig of iets en ik gebruik nog steeds regenwater. Nou meet ik zojuist wel een ph waarde van 7.6 in het regenwater zonder voeding( wat wel al 5 dagen in een emmer binnen staat) wat doe voor derest wil ik gaan beginnen met bloeivoeding en zit ik te denken om ph min toe te voegen aan het water. Moet ik de waarde van het water meten nadat ik de voeding heb toegevoegt? Of eerst water op de juiste ph krijgen?


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweekje med gom 1.0

                        water gemorst op de blaadjes?
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweekje med gom 1.0

                          Heb inmiddels de mindere bladeren weggetrokken. Viel me wel op dat deze (oudste bladeren waarsch ook) wat paarse stengels hadden. Heb daarna 1ml bloeivoeding met 500ml water gemengd en kwam toen uit op een ph van 6,5 stabiel. Heb dit per plantje gegeven. Nu hopen dat mijn gevoel het juiste is


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweekje med gom 1.0

                            @thugz
                            Gemorst water zou best kunnen maar waarom dan dat gele? Heb vrijdag de plantjes een sproeibeurt gegeven en daarna een uurtje een ventilator er op gezet met de lampen uit tot dat ze droog waren.


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Last edited by Ddntje070; 8 April 2015, 18:32.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweekje med gom 1.0



                              Hier kun je het verschil zien wat ik aan blad heb weggetrokken omdat ik toch het idee heb dat die mindere bladen de plant niks gaan geven


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X